Taidan seurustella lokin kanssa
Ja pahinta on että olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mies on töissä. Silti olettaa minun ostavan hänelle sitä sun tätä ja kustantavan hänen ruokansa. Kerron nyt muutaman esimerkin
- Kävin ärrältä ostamassa kahvin mukaan koska päätä särki, mieskin otti kahvin, tyrkkäsi sen minulle ja meni pokkana ulos tupakalle. Olimme tuolloin tapailleet vasta hetken ja ajattelin sen olleen joku aivopieru joten maksoin molemmat kahvit.
- Mies tulee usein töistä luokseni ja odottaa että olen tehnyt ruuan. Ikinä ei tuo vaikka pitsaa. Minulla on kuulemma "aikaa käydä kaupassa."
- Mies manaili kun en polta, oli vissiin tupakat lopussa ja olisi pumminut minulta jos olisi pystynyt.
Alan kokea itseni pankkiautomaatiksi ja panopuuksi, en rakkaaksi tyttöystäväksi. Olemme seurustelleet nyt 6kk. Muuten mies on mahtava, hän suhtautuu hienosti lapsiini ja kissoihini ja meillä on samanlainen huumorintaju.
Kommentit (44)
"Silti olettaa minun ostavan hänelle sitä sun tätä ja kustantavan hänen ruokansa."
Ja sinä annat olettaa sen sijaan, että oikaisisit hänen luulonsa - miksi?
Sen kuin pidät puolesi. Toistat vaan aina, että sinun tuloilla ei kahta elätetä. Älä laita ruokaa ellei mies osallistu kustannuksiin. Mies kohtelee sinua just niin kuin annat sen tapahtua.
Itse olisin vain jättänyt sen miehen kahvin sinne ärrälle maksamatta.
En laittaisi miehelle ruokaa, jos en ole kutsunut syömään.
Ikävä kyllä mies on haistanut rakkaudenkaipuisen, jymäytettävän naisen. Nuoren eläkkeellä olevan yh-äidin on varmasti vaikea löytää kumppania ja mies on tajunnut että haet hänelle vaikka kuun taivaalta kunhan vähän pitää kainalossa. En tahdo olla ilkeä mutta noin se on. Olet joku jonka luo on kätevä tulla syömään ja panemaan ja sitten häipyä. Mies ei tietenkään huuda lapsillesi tai potki kissaasi, sillä on tärkeä esittää kivaa kaveria.
No ei kai ole ihan normaalia tuoda pitsaa jos olettaa että olet joka päivä tehnyt ruuan?!
Maksaako koskaan mitään?
Vaikkapa ajeluttaa sinua ilman veloitusta? Kenen autolla liikutte?
Jatkaa tuota niin kauan kuin sinä sallit sen tai kun löytää rikkaamman siipeiltävän.
Joo, hyväksikäyttäjähän se on. Lompakon unohtelijat on yks juttu, tollanen uloskäveleminen maksamatta ja suoraan pöytään käveleminen vaikka on huomautettu on toinen juttu. Siellä kiskalla huomasi jo että olet höynäytettävissä.
Mieti sitä kautta käytätkö rahat mieluummin mieheen vai lapsiin. Voit sanoa miehellekin että oli tarkoitus ostaa luistimet Jeminalle mutta siihen varatut rahat menikin ruokakuluihin / osteluun.
Mikä se semmonen mies on joka naisella maksattaa kahvinsa ja ruokansa. Ap: n pitää sanoa, että antaa ruokarahaa jos meinaa syödä ap: n luona. Ihan sanoa, että hänellä ei pienituloisena ole varaa ostaa niin paljon ruokaa. Luulisi miehen ymmärtävän.
Suhteessa on ihan normaalia ostaa toiselle kahvikupillinen! Myös tuo syömään tuleminen kuulostaa ihan tavallisen pariskunnan toiminnalta.
Menkää seuraavaksi ruuan jälkeen kauppaan ostoksille ja laita mies maksamaan loppuviikon ruuat. Voitte vaikka yhdessä suunnitella, mitä olisi kiva syödä yhdessä. Älä siltikään maksata lasten ja kissojen ruokia. Ne eivät kuulu miehelle ollenkaan. Sellaista lokkeilua tuo suhde tuskin kestäisikään.
Ei ole välttämättä lokki, aika pieniä juttuja nuo, ja voi olla ihan vaan ettei ole ajatellut...
Nyt jos jatkaa haluat, sinun täytyy saada suusi auki ja kertoa miehelle miltä nuo sinusta tuntuu. Esim. työsssäkäyvä ei kerta kaikkiaan ymmärrä että joku kahvi on jollekin rahallisesti mitään, ja siksi ei tarjoa maksaa. Sinun täytyy muistuttaa siitä. Eikä tuo tupakka-asia välttämättä liity sihen että haluaisi rahallisesti säästää kun sinä ostaisit röökitkin, vaan vain siihen että olisi logistisesti kätevää jos ei tarvisi lähteä ostamaan kun olisi toinen tupakoija talossa myös jolla todennäköisesti on.
En kyllä itse heittäisi vielä noideen takia muuten lupaavaa miestä ollenkaan ulos, ensin laittaisin rahankäyttöni rajat selviksi ja katsoisin miten mies reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä lokki, aika pieniä juttuja nuo, ja voi olla ihan vaan ettei ole ajatellut...
Nyt jos jatkaa haluat, sinun täytyy saada suusi auki ja kertoa miehelle miltä nuo sinusta tuntuu. Esim. työsssäkäyvä ei kerta kaikkiaan ymmärrä että joku kahvi on jollekin rahallisesti mitään, ja siksi ei tarjoa maksaa. Sinun täytyy muistuttaa siitä. Eikä tuo tupakka-asia välttämättä liity sihen että haluaisi rahallisesti säästää kun sinä ostaisit röökitkin, vaan vain siihen että olisi logistisesti kätevää jos ei tarvisi lähteä ostamaan kun olisi toinen tupakoija talossa myös jolla todennäköisesti on.
En kyllä itse heittäisi vielä noideen takia muuten lupaavaa miestä ollenkaan ulos, ensin laittaisin rahankäyttöni rajat selviksi ja katsoisin miten mies reagoi.
Asiat on yleensä sitä miltä ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa on ihan normaalia ostaa toiselle kahvikupillinen! Myös tuo syömään tuleminen kuulostaa ihan tavallisen pariskunnan toiminnalta.
Menkää seuraavaksi ruuan jälkeen kauppaan ostoksille ja laita mies maksamaan loppuviikon ruuat. Voitte vaikka yhdessä suunnitella, mitä olisi kiva syödä yhdessä. Älä siltikään maksata lasten ja kissojen ruokia. Ne eivät kuulu miehelle ollenkaan. Sellaista lokkeilua tuo suhde tuskin kestäisikään.
Jos näin on niin ap: n kannattaa mennä miehen luo kylään. Tarjoaako mies ruokaa tai kahvia. Vähän vaikuttaa että ei.
Sano ap seuraavan kerran, että nyt ei ole ruokatarvikkeita. Menette yhdessä ostamaan ja sano että mies nyt vuorostaan maksaa. Vähän vaikuttaa että ei maksaisi, kun ei kahviaankaan maksanut, ei edes kysynyt että käykö, että ap maksaa.
Vedä kännit ja anna tulla kaikki ulos kerralla! Sano, että siipeily saa loppua ja ettet eläkeläisenä rupea elättämään mokomaa persaukista pummia!
Oletko sanonut, että sulla ei ole rahaa? Kaikki eivät välttämättä ymmärrä.
Ei ymmärtänyt omanikaan joskus kauan sitten kun vasta seurusteltiin, ennen kuin avasin suuni. Hän vain totesi, ettei hänelle tullut mieleenkään, ettei minulla ole rahaa kun hänellä lojui useita kymmeniä tuhansia tilillä. Ja oli aina elänyt niin ettei rahasta niin väliä. Itse palauttelin tyhjiä pulloja, että sain makaronia.
Avaa suusi ja kerro.
Oikea johtopäätös.