Onko miehen pitkäaikaistyöttömyys paha juttu deittimarkkinoilla, jos on muuten asiat kunnossa?
Kommentit (181)
Uliulimies taas ulisee täällä jokaviikkoisella aiheellaan. Lopeta jo ja tee itse jotain elämällesi.
Tietysti. Mutta löytyy sieltä joukosta pitkäaikaistyöttömiä naisiakin, harmillisesti ovat usein mt-ongelmaisia, kuten varmasti monet miehetkin. Mahdollisesti minunkin päässäni on varmasti paljonkin vikaa, vaikkei mitään diagnooseja eikä lääkityksiä olekaan. Eikä tuota pitkäaikaistyöttömyyttä jutuistani tai olemuksestani näe. Olen lukenut, opiskellut ja harrastellut vuosien varrella sen verran paskaa, etteivät juttunikaan tai tekemiseni kovin tylsiä ole, varsinkin verrattuna ikätovereihini, joiden elämään kuuluu alkoholi, työ, perhe tai näiden yhdistelmiä, aikaa muulle ei jää.
AP, jos olisi mahdollista, niin seurustelisit jo, etkä kuselisi asiaa viikoittain/pöivittäin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat rahan perässä ja odottavat että mies pystyy ostelemaan kalliita lahjoja, siksi ne ei huoli työtöntä
Ja todistaakseni että en ole, minun pitäisi ottaa työtön mies elätiksi. Työttömät miehet elävät jo nyt minun verorahoillani, sitten pitäisi vielä katsoa sitä kaljan ryystämistä sohvallani? Ei kiitos. On kyllä aina äärettömän huvittavaa, kun loismies kitisee NAISTEN havittelevan miehen rahoja.
Minä olen pitkäaikaistyötön mies ja mulla on velaton asunto ja auto sekä tilillä säästöjä. Sinä olet kova tyttö yleistämään ja kuvittelet että kaikki työttömät ovat persaukisia ja elävät toisten rahoilla.
Sinä et siis tuon tekstin perusteella ota vastaan ja käytä mitään yhteiskunnan tarjoamia tukia, vaan elät säästöilläsi. Mutta jostain syystä uskon, että sinä otat vastaan esim. työmarkkinatukea vai mikä se onkaan.
Jaha. ALLA on taukoa sienestyksestä ja marjastuksesta, niin kerkeää taas ikkasemaan av- palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos talous on kunnossa ja turvattu ilman palkkatulojakin (esim. perintö tai vuokratuotto tai hyviä sijoituksia) ja olet opiskellut peruskoulun jälkeen ja sulla on kiinnostusta itsesi kehittämiseen ja teet jotain järkevää, vaikka et ole töissä, niin mikäpä jottei.
Tämäkin skenaario toimii valitettavasti ainoastaan silloin, kun olet niin rikas, että pystyt kustantamaan myös naisen ylläpidon.
Muutoin olet vain mies vailla töitä muiden työttömien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Mutta löytyy sieltä joukosta pitkäaikaistyöttömiä naisiakin, harmillisesti ovat usein mt-ongelmaisia, kuten varmasti monet miehetkin. Mahdollisesti minunkin päässäni on varmasti paljonkin vikaa, vaikkei mitään diagnooseja eikä lääkityksiä olekaan. Eikä tuota pitkäaikaistyöttömyyttä jutuistani tai olemuksestani näe. Olen lukenut, opiskellut ja harrastellut vuosien varrella sen verran paskaa, etteivät juttunikaan tai tekemiseni kovin tylsiä ole, varsinkin verrattuna ikätovereihini, joiden elämään kuuluu alkoholi, työ, perhe tai näiden yhdistelmiä, aikaa muulle ei jää.
APlle pitäisi olla joku työssäkäyvä kaunis, nuori hoikka, sisiaalisesti aktiivinen tyttöystävä, muut ei kelpaa.
Pysy vasn omalla tadollasi. MT- ongelmainen työtön pitäisi sinulle kelvata hyvin, kyllä sinulla vähintään joku pershöiriö tekstiesi perusteella on. Jos et tuohon ikään mennessä ole löytänyt seurustelukumppania, niin jotaa vikaa on ja pahasti.
Tämä on se sama luuseri, jonka "omaisuus" käsittää 2000 e jonka summan on säästänyt tuista sillä, että asuu vanhan äitinsä elätettävänä. Eli 100% loinen.
Martina 41 kirjoitti:
Näin naisena täytyy tunnustaa, ettei meistä suurinosa etsi tasa-arvoista pari suhdetta vaan sponsoria. Olemme pinnallisia ja ahneita huåria. Tämä johtuu biologiasta.
Martina on Martti, joka haluaa päästä lempuaiherbsa pariin eli haukkumaan naiset huo*si, jotka juoksee rahan perässä. Marttikin selittää oman baisen puutteensa sillä että kun ei ole rahaa.
Unelma mies!
Vuosia siedin poissa olevaa miestä kun työ ja raha oli kaikki kaikessa. Teki reissu hommaa ja kotona oli korkeintaan viikonloppuna joskus, välillä pari viikkoa kokonaan poissa.
Siinä kun vuosia hoiti omat työnsä, useamman lapsen ja kodin, erohan siitä tuli.
Työtön mies joka ei kuitenkaan olisi laiska, hoitaisi osansa kodista, lapsista ja olisi edes paikalla kuulostaa ihanalta! :)
Martina 41 kirjoitti:
Näin naisena täytyy tunnustaa, ettei meistä suurinosa etsi tasa-arvoista pari suhdetta vaan sponsoria. Olemme pinnallisia ja ahneita huåria. Tämä johtuu biologiasta.
Ei pidä paikkaansa. Miksi? Koska Suomessa miehet eivöt yarjoa edes kahvia treffeillä ja parisuhteessa nainen maksaa puolet menoista ja tekee lähes kaikki kotityöt. Eli mies on parisuhteissa se hyötyvä osapuoli.
Millä logiikalla mt-ongelmaisella pitkäaikaistyöttömällä on "kaikki ok"?
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla mt-ongelmaisella pitkäaikaistyöttömällä on "kaikki ok"?
Onni on lähinnä päänsisäistä, kunhan kehon perustarpeet saa tyydytetyksi, ravintoa ja suojaa. Kaikki on ok, kunhan on katto pään päällä ja ruokaa lautasella. Paremminkin voisi olla, mutta tämä ok. Erakko vuorilla, pohtien elämää ja sen tarkoituksettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APlle pitäisi olla joku työssäkäyvä kaunis, nuori hoikka, sisiaalisesti aktiivinen tyttöystävä, muut ei kelpaa.
Pysy vasn omalla tadollasi. MT- ongelmainen työtön pitäisi sinulle kelvata hyvin, kyllä sinulla vähintään joku pershöiriö tekstiesi perusteella on. Jos et tuohon ikään mennessä ole löytänyt seurustelukumppania, niin jotaa vikaa on ja pahasti.
Perushäiriö, kuulostaa punkbändiltä. On minulla lukuisia ollutkin, vuosienkin suhteita. Mt-ongelmista johtuen ovat myös päättyneet, heidän. Enkä normaalia kykenisi pitämäänkään, etsinkin lähinnä itseni kaltaista puolimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juoppotonttu kirjoitti:
Tässäkin taas huomaa asenteen työttömiä kohtaan. Luusereita, pohjasakkaa. Syyt eivät kiinnosta.
No, ap, sait vastauksen.Miten ne syyt mitään muuttavat? Ihan sama miksi on pitkäaikaistyötön.
Näin juuri. Kolmekymppinen pitkäaikaistyötön on luuseri ja yhteiskunnan pohjasakkaa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*ttu siinä on, että tästä aiheesta pitää tehdä joka viikko uusi keskustelu? Ilmiannan kaikki keskustelut, joissa yritetään pakottaa "työtön mies ei kelpaa"-ajatusta. Siitähän tässäkin ketjussa on kyse.
M32
Ilmiannat keskustelut joissa kerrotaan totuus?
Uskon, ettei meidän elämäntyylit välttämättä kohtaisi. Olen itse todella kiireinen ja teen pitkää päivää töissä, eikä pitkäaikaistyöttömällä välttämättä ole kykyä keskustella työni paineista tai ymmärrystä sille, ettei ehdi aina näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo pitkäaikaistyöttömyys ym paistaa esille jo tuossa kommentissasi, jossa olet harrastellut kaikenlaista "paskaa".
Tukien varassa elävä nuori mies, jolla ei ole mitään halua työllistyä koskaan= pummi, luomu hyväksikäyttäjä. On tätä myös ihmissuhteissa.
Sulla on maksuton samanlaiseen naiseen, miksi et yritä niitä?