Millaisessa siivossa keittiösi on juuri nyt?
Siisti, vai ihan kuin pommin jäljiltä? Kuvaile keittiötäsi.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveässä kunnossa. Roskia, homeisia astioita, jääkaappia en ole avannut kuukausiin, lattialla ties mitä, lieden päällä kattiloita, roskia, homehtunut kurkku ja kahvipaketti (juu, sulakkeet on pois päältä) ja roskakaappi ei ole mahtunut kiinni ties kuinka pitkään aikaan. Laitoin astioita likoamaan että saisin ne pestyä, mutta siinä ne vieläkin ovat kuukausi myöhemmin. Onneksi asun yksin ja omakotitalossa, eli tästä ei kärsi muut kuin minä. Keittiön oven avaaminenkin itkettää ja olen vaan vältellyt koko ylivoimaista katastrofia. En oikeasti tiedä miten saan tuon siistiksi tai edes siihen kuntoon että sitä voisi käyttää keittiönä. Ei ole ketään kenet kehtaisi pyytää apuun, eikä ammattilainenkaan tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Hävettää ja ahdistaa. Onneksi koronan takia ei ole ketään tulossakaan kylään, mutta vaikuttaahan tuo omaan mielialaankin. Pitäisi vain aloittaa, mutta mistä ja millä voimilla? Töissä olen asiallinen, siisti ja hoidan työni hyvin. Tuo keittiö on sitten kuin joku sivupersoona, joka vain makaa ja on. Itkettää kun ei saa aikaiseksi.
Jos asut Espoossa niin tulen auttamaan? Oikeasti, tekisit mulle palveluksen! Himoitsen siivota oikein sotkupesää :) Äläkä huoli, olen nähnyt saastakämppiä useita, kerron niistä vaikka sitten jos tavataan.
Ei taitane siivous auttaa. Vika on muussa. -Perussyy poistamalla ongelma poistuisi.
No pitäähän sitä jossain vaiheessa vähän siivota kuitenkin, vaikka syytä alkaisikin hoitaa. :)
t. se espoolainen
Yleisin syy on kiire, joka todellisuudessa on asennevamma.
Älä nyt ala päteä siellä ylemmyydentunnossasi. Yleisin syy ei ole kiire tai asennevamma, jos keittiö on raivaussiivouskunnossa.
Esim. kuukauden päästä voisi taas tavata kamakasat lattioilla ja nurkissa. Tietty operatiivinen ote olisi oltava. -Tässä välissä olisi jo n. 3 neliötä pitänyt raivata kulkukelpoiseksi. Pitkän päälle se kävisi raskaaksi.
Siisti, ei likaisia tiskejä ja roskat on viety. Imurointia kaipaa, kuten koko asunto, pölyä on vähän ja pikkuroskia matolla...
Ei ole pommin jäljiltä. Siivoan sen kerran päivässä, paitsi tänään en ole siivonnut kun ei ole ollut mitään suurempaa aktiviteettia keittiössä. Jotakin tuhrua pöydällä ja muutama likainen astia altaassa.
Vois olla pahempikin. Tiskikoneessa on puhtaat astiat, likaisia ei oo pahasti kertynyt. Iltaruoka juuri tekeytymässä, joten siihen liittyvää sotkua on hieman. Keittiön pöydällä kirjoja yms. , mutta se ei meitä haittaa. Ihanaa kun on koti, keittiö ja kohta myös ruokaa! Nälkä!
Siisti. Ompelukone odottaa pöydän kulmalla, astianpesukone on päällä.
Siisti, niin kuin aina. Mä pesen astiat heti käytön jälkeen ja jo ruokaa laittaessa pesen pikkuhiljaa kulhot, kattilat lastat ym joita en enää tarvitse. Ei jää ikinä tiskiä ruokailun jälkeen paitsi lautanen ja aterimet ja juomalasi.
Ihan ok. Jääkaappi voisi olla siistimpi. Ei riitä motivaatio enää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin kokiksi niin opetettiin että "kokoajan siivotaan" eli mitään ei jää pöydälle kun valmistetaan ruoka/annos
En vertaisi ravintokeittiötä kotikeittiöön. Ravintolassa niitä annoksia tehdään koko ajan, mutta kotona kokataan kerran ja ei ole mitään tarvetta siivota siinä samalla vaan ihan hyvin voi siivota kaiken kerralla pois ruokailun jälkeen.
En vertaa, mutta elämäni on helpompaa kun toteutan tuota työvaihepuhtaanapitoa kokoajan kaikkialla ja kaikessa mitä teen.
Muutamia likaisia tiskejä altaassa ja koko ajan tässä kerrytän lisää, mums mums! 🍝🍴☕️🥛Tasopinnat pyyhitty viimeksi eilen suit sait, eli vähän tahraa siellä täällä. Seinäkaakeleissa näkyy olevan taiteellinen kahvivana. xD Kahvipannussa lilluu vanha kahvi ja jäi varmaan suodatinpussikin lojumaan vielä sisään. Eli kyllä tuossa taas hommaa on, kun rupee raivaamaan. Mutta sen minkä voit, niin jätä myöhemmäksi, relaa! 💆🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Muutamia likaisia tiskejä altaassa ja koko ajan tässä kerrytän lisää, mums mums! 🍝🍴☕️🥛Tasopinnat pyyhitty viimeksi eilen suit sait, eli vähän tahraa siellä täällä. Seinäkaakeleissa näkyy olevan taiteellinen kahvivana. xD Kahvipannussa lilluu vanha kahvi ja jäi varmaan suodatinpussikin lojumaan vielä sisään. Eli kyllä tuossa taas hommaa on, kun rupee raivaamaan. Mutta sen minkä voit, niin jätä myöhemmäksi, relaa! 💆🏼♀️
Ja mikroon on räjähtänyt jotain! As usual.... tsihih! Olen surkea kodinhengetär, hyi minnuu!
Vierailija kirjoitti:
Ihan siisti. Yksi juomalasi ja kahvikuppi tiskialtaan reunalla, mutta ne nyt eivät minua haittaa. Samoin roskia pitäisi viedä, mutta kierrätyspahvit sun muut ovat roskiskaapissa piilossa.
Mulla on tapana illalla siivota keittiö, siis laittaa astiat tiskikoneeseen, pyyhkiä tasot, tarvittaessa kaappien ovat jne. Aamulla on kiva mennä keittämään kahvia kun on siistiä, eikä keittiö pääse koskaan hirveään sotkukuntoon. Tuohon jokailtaiseen siistimiseen kuluu vain hetki, mutta jos keittiön päästäisi pinttymään, siivoaminen olisi huomattavasti hankalampaa. Tuon vuoksi en ihan ymmärräkään näitä, joilla astiat lojuvat kuukausia tiskaamattomina, kaappien ovat ja kaakelit ovat liasta pinttyneitä jne.
Jos ei tykkää siivoamisesta, kannattaakin ennemmin siivota vähän ja usein kuin päästää tilanne repsahtamaan kunnon sotkuksi. Huomattavasti helpommalla pääsee kun ylläpitosiivoaa säännöllisesti.
Joillakin on ihan selkeitä elämänhallintaongelmia siivouksen suhteen. Olen mm. ollut apuna siivoamassa yhden kaverin lääväkämppää, siis se oli oikeasti samaa tasoa kuin telkkarin siivousohjelmissa olevat sikolätit. Siivottiin kämppä porukalla lattiasta kattoon sillä seurauksella, että asukas ei muuttanut tapojaan ja ajan myötä asunto oli samassa kunnossa kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveässä kunnossa. Roskia, homeisia astioita, jääkaappia en ole avannut kuukausiin, lattialla ties mitä, lieden päällä kattiloita, roskia, homehtunut kurkku ja kahvipaketti (juu, sulakkeet on pois päältä) ja roskakaappi ei ole mahtunut kiinni ties kuinka pitkään aikaan. Laitoin astioita likoamaan että saisin ne pestyä, mutta siinä ne vieläkin ovat kuukausi myöhemmin. Onneksi asun yksin ja omakotitalossa, eli tästä ei kärsi muut kuin minä. Keittiön oven avaaminenkin itkettää ja olen vaan vältellyt koko ylivoimaista katastrofia. En oikeasti tiedä miten saan tuon siistiksi tai edes siihen kuntoon että sitä voisi käyttää keittiönä. Ei ole ketään kenet kehtaisi pyytää apuun, eikä ammattilainenkaan tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Hävettää ja ahdistaa. Onneksi koronan takia ei ole ketään tulossakaan kylään, mutta vaikuttaahan tuo omaan mielialaankin. Pitäisi vain aloittaa, mutta mistä ja millä voimilla? Töissä olen asiallinen, siisti ja hoidan työni hyvin. Tuo keittiö on sitten kuin joku sivupersoona, joka vain makaa ja on. Itkettää kun ei saa aikaiseksi.
Palkkaa se ammattisiivooja, jos sulla suinkin vaan on siihen varaa.
Aloitat sitten puhtaasta keittiöstä. Saattaa olla, että jääkaappi menee uusiksi ja muutama astia, mutta se on sen ajan murhe. Tsemppiä, kyllä sinä siitä vielä jaloillesi pääset! ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut Espoossa niin tulen auttamaan? Oikeasti, tekisit mulle palveluksen! Himoitsen siivota oikein sotkupesää :) Äläkä huoli, olen nähnyt saastakämppiä useita, kerron niistä vaikka sitten jos tavataan.
Kiitos ihan tuhannesti, et uskokaan kuinka paljon tämä minulle merkitsi. Asun huomattavasti pohjoisempana, kun muutin työn perässä muualle Espoosta, kauas kaikesta tutkiverkosta ja menin ostamaan talon. Jotenkin sitä kaipaa takaisin sinne, missä olisi ihmisiä joita pyytää apuun. Tämäkin lämmitti paljon, kiitos sinulle siitä. ❤️ Ehkä tänään yritän saada tiskit koneeseen. Tai siis, koneellisen tiskejä kerättyä koneeseen pestävässä kunnossa.
Viimeisen päälle siisti. Tasot pyyhitty, likaiset astiat koneessa, roskikset viety kierrätykseen ja roska-astiaan. Ovet ja luukut pyyhkäisty puhtaaksi. Parin minuutin homma
Normi iltasiisteys. Kohta käy nuoriso tekemässä iltapalan.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taitane siivous auttaa. Vika on muussa. -Perussyy poistamalla ongelma poistuisi.
No pitäähän sitä jossain vaiheessa vähän siivota kuitenkin, vaikka syytä alkaisikin hoitaa. :)
t. se espoolainen
Yleisin syy on kiire, joka todellisuudessa on asennevamma.
Olen ihan samaa mieltä! Teen töitä 12 tai 24 tunnin vuoroissa, jonka ohella teen tarvittaessa muualla vuoroja jos siellä on äärimmäinen hätä ja tarve vuorolaiselle. Siinä ohessa sujuu pyykinpesut, kirjojen pölynpyyhinnät, ammattikirjallisuuden lukeminen, pienimuotoinen vapaaehtoistyö jossa kohtaan myös näitä kauhutaloja jotka ovat kirjaimellisesti paskaisia, sitten vielä lenkkeily ja muu oman mielialan itsehoito.
Mutta se keittiö. Ei se syy ole kiire tai teennäinen kiire, jos olisi niin eteisessä olisi kengät hujanhajan ja työvaatteet paskaiset, mutta kun ei ole. Se keittiö on se musta ahdistusmöykky päässäni. En tiedä miksi, jotenkin kai se on se mikä ei koskaan näy ulkopuolisille – pyykinpesun tai muun kodin äkkiä huomaisi. Mutta kun keittiön oven painaa kiinni, elää työvuorot ravintolalounailla ja vapaa-ajan hedelmillä, voi näppärästi unohtaa. Kunnes taas muistaa ja vajoaa sinne mustantahmeaan häpeään itkemään. Ehkä se vaikea masennus sitten näkyy tässä. Ehkä sekin on osaltaan asennevamma. Mutta kiirettä en koskaan ole syyttänyt, jäähän minulle aikaa niin paljon muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ihan tuhannesti, et uskokaan kuinka paljon tämä minulle merkitsi. Asun huomattavasti pohjoisempana, kun muutin työn perässä muualle Espoosta, kauas kaikesta tutkiverkosta ja menin ostamaan talon. Jotenkin sitä kaipaa takaisin sinne, missä olisi ihmisiä joita pyytää apuun. Tämäkin lämmitti paljon, kiitos sinulle siitä. ❤️ Ehkä tänään yritän saada tiskit koneeseen. Tai siis, koneellisen tiskejä kerättyä koneeseen pestävässä kunnossa.
Voi miten kiva, että viestini ilostutti 🥰 tsemppiä! Tee vaikka 3 minuuttia, ja sitten jotain muuta. 3 minuuttia jaksaa, jooko? T. Espoolainen
ei sinne uskalla mennä ku roskis ja tiskivuori saattaa hyökätä kimppuun. täytyy pittää oviki lukosa etteivät yöllä hiiviskele yllättämmään.
😵
Melkein siisti, viikonloppuna kävi ystävä kylässä joten puunasin keittiön oikein huolella. Nyt on likaisia tiskejä ja jotain rojua pöydillä. Hoidan ne sitten aamulla. Vaikka en ole yhtään kodinhengetär, saan nykyään hyvin tehtyä rästihommia silleen että laitan kuulokkeet korville ja kuuntelen joko äänikirjaa tai hyvää musiikkia.
Meillä keittiö on aina siisti, kaksi asukasta ja me molemmat siivoamme kettiön jäljiltämme.
Hermo menisi, jos aamulla nousisi sotkuiseen keittiöön.
Keittiö ja muutkin huoneet täysin siistit. Klo 13.00 aloin siivoamaan kuusen ym joulukoristeet ja jouluvalot, yms pois.( paperiset nostalgiset joulutaulut yms ). Runsas pari tuntia meni ja nyt on kaikki supersiistiä. Ukko sanoo joka joulu ,että älä ensi jouluna kuusta hanki. Yli 50v olemme kuusen yms laittaneet ja hankin edelleen jos Luoja suo. Toki nykyisin kuusikauppiaat tuo kauniin kuusen kotiin saakka. Loistavaa palvelua