Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
11 pistettä vaadittiin ekasta osasta..
Vääristä monivalintavastauksista saadut miinuspisteet kyllä karsii hakijoita rajulla tavalla, itsellä vielä jännitys kesken kun hain vain Helsinkiin. (Toisaalta itseni yllätti että pisteraja onkin noin alhainen)
Vierailija kirjoitti:
Voiks samalla varasijalla olla monta hakijaa?
Voi olla, lukee jossain yliopistoiden sivuilla tai opintopolussa, en muista mistä olen lukenut, mutta siis, jos samalla varasijalla on useampi kuin yksi hakija, opiskelupaikkaa tarjotaan opiskelijoille vain jos paikkoja on tarpeeksi kaikille samalla varasijalla olijoille
Onko ne 11 pistettä siis siitä 30:stä vai onkohan se lopullinen pisteraja jotenkin jo jaettu esim. kahdella ja siitä saatu 11? Tosi epäselvästi nyt kysyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, lukee jossain yliopistoiden sivuilla tai opintopolussa, en muista mistä olen lukenut, mutta siis, jos samalla varasijalla on useampi kuin yksi hakija, opiskelupaikkaa tarjotaan opiskelijoille vain jos paikkoja on tarpeeksi kaikille samalla varasijalla olijoille
Niin tämä tieto siis lukee ainakin Helsingin yliopiston sivuilla - ohjeita hyväksytyille ja hylätyille - > varasijat-kohdassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti jonnekin, mutta pääsääntöisesti massaluennoitavilla aloilla otetaan kaikki tasapisteissä olevat. Lääkikseen tai muuhun, jossa ryhmäkoot ovat todella tärkeät, paikat arvotaan.
Kääk. Oon varasijalla 10. Lappiin. Mitä uskotte, onkohan mahdollisuuksia???
Onko täällä joku ensikertalainen, joka hyväksytty lappiin mutta jolla joku muu kaupunki ylempänä ? Nimimerk. Varasijalla 1 kokeella Lapin sostyöhön🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Lapin tulokset tulleet ja pisteet olisivat riittäneet sisään ensikertalaisena. Toki tilanne liikkuu eteenpäin varmaankin kun muut tulokset tulevat
Ei ikävä kyllä... Koko sosiaalityö on laitettu kerralla sinne ennen kuin tuloksia aletaan julkaista. Muiden alojen varassa on nyt.
Ei kyllä ole. Kyllä ne vielä liikkuvat kun ylemmät tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku ensikertalainen, joka hyväksytty lappiin mutta jolla joku muu kaupunki ylempänä ? Nimimerk. Varasijalla 1 kokeella Lapin sostyöhön🥵
Oon ihan varma et pääset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan varma et pääset!
Hope so🤞🏼
Miksei mulla vielä näy tuloksia?
Mulla ei näy vielä lapinkaan tulokset.
Jos ei oo päässy Lappiin, ei kai oo mahkuja päästä muuallekaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oo päässy Lappiin, ei kai oo mahkuja päästä muuallekaan?
Valitettavasti yleensä ei:( ku lapissa aina matalimmat rajat... ainakin olleet
Mullekaan ei näy tulokset lappiin. Hain kaikkiin ja tein kokeen Helsingissä. Entä te muut joilla ei lapin tulokset näy? Missä teitte kokeen? Voiko johtua jotenkin siitä että teki kokeen muualla?
Tietääkö kukaan vielä mikä on ollu pisteraja 1. vaiheesta 2. vaiheen tarkastukseen?
11. Itsellä matka päättyi jo tuohon. Moni valinnat oli kyllä vaikeat, mutta olen todella pettynyt, että olen suoriutunut noin huonosti. Olisi pitänyt uskaltaa jättää tyhjiä vastauksia.