Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
661/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan vielä mikä on ollu pisteraja 1. vaiheesta 2. vaiheen tarkastukseen?

11. Itsellä matka päättyi jo tuohon. Moni valinnat oli kyllä vaikeat, mutta olen todella pettynyt, että olen suoriutunut noin huonosti. Olisi pitänyt uskaltaa jättää tyhjiä vastauksia.

Vierailija
662/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 pistettä vaadittiin ekasta osasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristä monivalintavastauksista saadut miinuspisteet kyllä karsii hakijoita rajulla tavalla, itsellä vielä jännitys kesken kun hain vain Helsinkiin. (Toisaalta itseni yllätti että pisteraja onkin noin alhainen)

Vierailija
664/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiks samalla varasijalla olla monta hakijaa?

Voi olla, lukee jossain yliopistoiden sivuilla tai opintopolussa, en muista mistä olen lukenut, mutta siis, jos samalla varasijalla on useampi kuin yksi hakija, opiskelupaikkaa tarjotaan opiskelijoille vain jos paikkoja on tarpeeksi kaikille samalla varasijalla olijoille

Vierailija
665/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne 11 pistettä siis siitä 30:stä vai onkohan se lopullinen pisteraja jotenkin jo jaettu esim. kahdella ja siitä saatu 11? Tosi epäselvästi nyt kysyn

Vierailija
666/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, lukee jossain yliopistoiden sivuilla tai opintopolussa, en muista mistä olen lukenut, mutta siis, jos samalla varasijalla on useampi kuin yksi hakija, opiskelupaikkaa tarjotaan opiskelijoille vain jos paikkoja on tarpeeksi kaikille samalla varasijalla olijoille

Niin tämä tieto siis lukee ainakin Helsingin yliopiston sivuilla - ohjeita hyväksytyille ja hylätyille - > varasijat-kohdassa

Vierailija
667/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti jonnekin, mutta pääsääntöisesti massaluennoitavilla aloilla otetaan kaikki tasapisteissä olevat. Lääkikseen tai muuhun, jossa ryhmäkoot ovat todella tärkeät, paikat arvotaan.

Vierailija
668/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk. Oon varasijalla 10. Lappiin. Mitä uskotte, onkohan mahdollisuuksia???

Vierailija
669/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku ensikertalainen, joka hyväksytty lappiin mutta jolla joku muu kaupunki ylempänä ? Nimimerk. Varasijalla 1 kokeella Lapin sostyöhön🥵

Vierailija
670/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Lapin tulokset tulleet ja pisteet olisivat riittäneet sisään ensikertalaisena. Toki tilanne liikkuu eteenpäin varmaankin kun muut tulokset tulevat

Ei ikävä kyllä... Koko sosiaalityö on laitettu kerralla sinne ennen kuin tuloksia aletaan julkaista. Muiden alojen varassa on nyt.

Ei kyllä ole. Kyllä ne vielä liikkuvat kun ylemmät tulevat.

Vierailija
671/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku ensikertalainen, joka hyväksytty lappiin mutta jolla joku muu kaupunki ylempänä ? Nimimerk. Varasijalla 1 kokeella Lapin sostyöhön🥵

Oon ihan varma et pääset!

Vierailija
672/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan varma et pääset!

Hope so🤞🏼

Vierailija
673/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulla vielä näy tuloksia?

Vierailija
674/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin vain tulleet.

Vierailija
675/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hakenut lappiin

Vierailija
676/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy vielä lapinkaan tulokset.

Vierailija
677/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Vierailija
678/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo päässy Lappiin, ei kai oo mahkuja päästä muuallekaan?

Vierailija
679/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo päässy Lappiin, ei kai oo mahkuja päästä muuallekaan?

Valitettavasti yleensä ei:( ku lapissa aina matalimmat rajat... ainakin olleet

Vierailija
680/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei näy tulokset lappiin. Hain kaikkiin ja tein kokeen Helsingissä. Entä te muut joilla ei lapin tulokset näy? Missä teitte kokeen? Voiko johtua jotenkin siitä että teki kokeen muualla?

Ketju on lukittu.