Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
701/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö siis jostain paljonko sai 1. ja 2. osiosta? Mulla ei näy kuin nuo yhteispisteet.

Ei varmaan erikseen näy, jos on hyväksytty jatkoon osiosta 1. 

Vierailija
702/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kuin kokonaispisteeni ja varasijan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 33 lappiin, hain kaikkiin mutta taisi tämä jännitys nyt loppua tähän, ei tuosta ole varmaankaan enää mitään mahiksia minnekään... hain siis ei-ensikertalaisena ja pakko sanoa, että tämä ensikertalaiskiintiö homma tuntuu kyllä niin epäreilulta. Toki siinä varmaan omat perusteensa on, mutta tuntuu todella epäreilulta, että siitä "rangaistaan", kun on jo opiskellut yhden tutkinnon. Ensikertalaisena olisin päässyt. :( onnea kuitenkin kaikille, jotka tänä vuonna opiskelupaikan saivat/saavat :)

Vierailija
704/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea minunkin puolestani paikan saaneille/saaville. Mulla on sama juttu, olisin päässy Lappiin ensikertalaisena, nyt ei oo enää toivoa varasijalta 45… Harmittaa kyllä paljon ja tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Itse oon sosiaalialalla työskennellyt jo kauan ja tunnen jo alan ja motivaatiota riittäisi.

Vierailija
705/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy pisteitä, ainoastan viiva. Kaikkiin hain ja ei ensikertalaisena.

Vierailija
706/992 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, näkyy vaan viiva kaikkien jonon kohdalla eikä omia pisteitä näy ollenkaan ja lukee edelleen opiskelijavalinta kesken. Hain kaikkiin, lappi oli vikana vaihtoehtona. Ensikertalaisten jonon kohdalla näkyy kuitenkin pisteraja 25. Olen ei-ensikertalainen. Stressaavaa ettei saanut edes omia pisteitä tietää vaikka lapin tulokset tulivatkin.

Vierailija
707/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan Lapin tulokset vain niille, joilla Lapin yläpuolella ei ole muita sosiaalityön paikkoja mistä tulokset ei ole vielä tullut? Voisiko olla?

Vai oliko jollain jo tuloksen saaneella muu kuin Lappi ykkösenä?

Vierailija
708/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ainakin jollain aiemmin kommentoineella muu sosiaalityön kohteista ylempänä hakutoiveissa ja Lappiin oli tullut tulokset.

Vierailija
709/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko täällä ei-ensikertalaisia jotka näkevät Lapin kohdalla ei-ensikertalaisten jonon ja varasijansa/pisteensä? Mulla se on tyhjä

Vierailija
710/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ei-ensikertalainen. Lappi on mulla alin toive ja näen pisteeni sekä varasijan. Ajattelin, että oisko niin että ne näkee jotka eivät ole tulleet valituksi minneen muuallekaan. Mutta on mystistä ja todella kaameeta odotella tälläsessä tilanteessa ens viikkoon

Vierailija
711/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ylemmät toiveet myös sosiaalityön kandi+ maisteri kohteita?

Eikä esim. Avoimen väylän tai maisterihaun kohteita?

Vierailija
712/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat kolme mulla on maisterihakuja ja kolme seuraavaa kandi + maisteri ja Lappi on viimeisenä. Vaikuttaako tää järjestys siis tuohon?

Vierailija
713/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tuossa aiemmin. Mulla on kaikki kandi+maisteri

Vierailija
714/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ei-ensikertalainen ja oon nyt varasijalla 10. Eikä mitään hajua, kannattaako edes jännittää, että pääsisi opiskelemaan…

Vierailija
715/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ei-ensikertalainen. Lappi on mulla alin toive ja näen pisteeni sekä varasijan. Ajattelin, että oisko niin että ne näkee jotka eivät ole tulleet valituksi minneen muuallekaan. Mutta on mystistä ja todella kaameeta odotella tälläsessä tilanteessa ens viikkoon

Hain eri alalle (hallintotieteet) mutta vastaan tähän koska olen ei ensikertalainen enkä päässyt mihinkään 6 hakukohteesta ja silti näen pisteeni ja varasijani.

Vierailija
716/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain eri alalle (hallintotieteet) mutta vastaan tähän koska olen ei ensikertalainen enkä päässyt mihinkään 6 hakukohteesta ja silti näen pisteeni ja varasijani.

Mutta oot kuitenkin varasijoilla! Eli älä vielä sano, että et päässyt mihinkään :)

Vierailija
717/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis sulla on kaikkien hakukohteiden tulos jo tiedossa?

Vierailija
718/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää miksi Helsingin sosiaalityön ensikertalaisten todistusvalinnan varasijat eivät liikkuneet lainkaan vaikka sostieteiden pääsykoetulokset julkaistiin....harmittaaaaa. 

Vierailija
719/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää miksi Helsingin sosiaalityön ensikertalaisten todistusvalinnan varasijat eivät liikkuneet lainkaan vaikka sostieteiden pääsykoetulokset julkaistiin....harmittaaaaa. 

Koska vaan lappi julkaistu? Tuskin kukaan joka hakenut helsinkiin olisi laittnut lapin ensiki😄

Vierailija
720/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla kai sosiaalityö on sosiaalitieteiden vara-alana? Päinvastoinhan se menee.

Ketju on lukittu.