Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Voi olla, en muista katsoinko hakiessa millä systeemillä sinne edes valitaan, kun hain samalla kokeella kaikkiin muihin paitsi rovaniemeen.
Hui, ku jännittää kun ne pääsykoe palkit on siellä 😱 kokoajan tekis mieli käydä katsomassa et joko tulokset on tullu. Aina ajattelen et okei, en nyt heti käy uudestaan vaan katon sitten iltapäivällä ja sit löydän itteäni taas 10min päästä opintopolusta 😂
Vierailija kirjoitti:
Hui, ku jännittää kun ne pääsykoe palkit on siellä 😱 kokoajan tekis mieli käydä katsomassa et joko tulokset on tullu. Aina ajattelen et okei, en nyt heti käy uudestaan vaan katon sitten iltapäivällä ja sit löydän itteäni taas 10min päästä opintopolusta 😂
Notku mieluummin täällä. Kyllä täällä kerrotaan, kun tulokset ovat näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Teen ihan samoin. Ravaan kans tässä keskustelussa 10 min välein. 😂
Varasijat lähti alemmista hakukohteista, joka vois vissiin meinata et ois päässy ylempään🤩 en uskalla kyl viä juhlia nii katon kans koko ajan et joko ois paikka varmistunu😄
Oon hakenu kaikkii kohteisii ja kaikkialle on tänää ilmestyny palkit. Outo toi jyväskylä, siellä näkyy vaan jonot todistuksella sekä jono kokeen perusteella kaikille hakijoille. Jännittää. Toivottavasti ei tartte odotella ens viikkoon
Lapin tulokset tulleet, en päässyt. Ensikertalaisena olisin päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapin tulokset tulleet, en päässyt. Ensikertalaisena olisin päässyt.
Voi hitsit. :(((
Sama juttu. Lapin tulokset tulleet ja pisteet olisivat riittäneet sisään ensikertalaisena. Toki tilanne liikkuu eteenpäin varmaankin kun muut tulokset tulevat
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Lapin tulokset tulleet ja pisteet olisivat riittäneet sisään ensikertalaisena. Toki tilanne liikkuu eteenpäin varmaankin kun muut tulokset tulevat
Ei ikävä kyllä... Koko sosiaalityö on laitettu kerralla sinne ennen kuin tuloksia aletaan julkaista. Muiden alojen varassa on nyt.
Alimmat hyväksytyt 36, mulla 28. Ensikertalaisena olis riittäny 25. Kyllä harmittaa. Mutta ei kai tuolla varasijalla 45 ole todellakaan mitään mahdollisuuksia päästä…
Itsellä valintakokeesta 32 pistettä kun sisäänpääsyyn Lappiin vaadittiin se 36. Onneksi ei jäänyt sentään yhdestä tai kahdesta pisteestä sisäänpääsy kiinni. Harmittaisi ihan hirveästi enemmän, vaikka toki nytkin harmittaa! En ole ensikertalaishakija.
Mitä ihmettä, mulla näkyy vaan toi ensikertalaisten jonossa 25p. Olin siis kokeessa ei-ensikertalaisena, ja ei-ensikertalaisten koejonossa lukee vaan että opiskelijavalinta kesken.
Mulla sama. En näe omia pisteitä ja kaikkien jonossa lukee opiskelija valinta kesken ja olen ei-ensikertalainen. Näen kyllä ensikertalaisten rajan 25.
Tietääkö kukaan vielä mikä on ollu pisteraja 1. vaiheesta 2. vaiheen tarkastukseen?
Vierailija kirjoitti:
Voiks samalla varasijalla olla monta hakijaa?
Ei.
Mutta varasijajonoja on siis sen neljä: ensikertalaisten todistus ja koe ja kaikkien kiintiön vastaavat.
Onpa jännä, ottaakohan ne sitten yhdestä jonosta vaan sisään.