Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Kalliimmaksi tulee tutkimuksen mukaan pitkään ja terveellisesti elävät. Lihavat kuolevat nuorempina, kun taas edellä mainitut elävät pitkään tuottaen elämästään viimeisen kolmanneksen yhteiskunnalle pelkkiä kuluja.
Lihavat kuolevat sairaampina. Siinä se juttu. Terveydenhoitoa kuormittavat enemmän kuin tervaskannot, jotka kaatuvat saappaat ojossa lumikolan päälle.
Käypä vanhustentaloissa. Täynnä laihoja ja huonokuntoisia. Kyllä noita tervaskantoja on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä guru tämä Pippa on teille arvon naiset?
Lääkäri, joka työkseen laihduttaa ihmisiä.
Ei oo Pippa lääkäri. Onko sertifikaattia? Missä suorittau tutkinnon?
Mitäpä hourit? Urheilulääkäri on. 2 akateemista tutkintoa.
Ei näy sertifikaattia. Jotain kirjekursseja. Minäpä oon kovempi urheilija ku Pippa, Tein ennätyksen!
Menepäs nyt jo tutumaan. Huomenna on koulupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy sertifikaattia. Jotain kirjekursseja. Minäpä oon kovempi urheilija ku Pippa, Tein ennätyksen!
Vain suuren typeryyden edessä jumalakin on voimaton. Varsinkin ihmisten kanssa, jotka eivät osaa edes googlata .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.
Jokainen keho on yhtä arvokas,
Just näin. Luulisi, että tämän tajuaisi jo ihan jokainen.
Eivät ylipainoon liittyvät terveysvaikutukset ole KENELLEKÄÄN epäselviä eikä niistä päästä sillä, että joku tahditon töräyttelee näitä aivopieruja ja iltapäivälehti vielä niitä julkaisee.
Jos kuitenkin tahtoo muutosta tehdä syystä tai toisesta, kaikenlaiset kuurit ja viiden taikka jonkun muun määrän viikkoja ”valmennukset” on todettu ihan tieteen tasolla tehottomiksi ja jopa haitallisiksi minta kertaa - ne eivät toimi pysyvän muutoksen suuntaan. Kyllä vaikka millä ruokavalioilla laihtuu ja saadaan ne muutoskuvat. Ja sitten lihoo kahta kauheammin takaisin. Ei jokainen, mutta suurin osa. Miten muuten kaikenmaailman valmennukset ja ruokavaliot ja hyvinvointivalmennukset ooisivat niin iso bisnes? Siten, että niitä on ostettava aina uudestaan. Ja on saatava tuntemaan itsensä tyytymättömäkai kehoonsa tavalla tai toisella.
Paras tapa muuttaa asoita pysyvästi niin halutessaan, on hankkia tietoa itselle, siis oikeaa tietoa eikä sitä tarvitse mistään ostaa. Sama pätee liikuntaan. Nykymaailmassa on hyvin helppo löytää tietoa liikunnasta ja ihan ilmaisia ryhmiä. Jos on tarvetta asiantuntijaan, niin kannattaa panostaa sellaiseen, jolla on kunnon koulutus ja tietopohja. Sellaiset eivät suosittele riisikakkuja, tonnikalaa ja chiaa tai muutakaan tiukkaa ohjeistoa vaan aloitetaan yleensä syömisen psykologiasta, jota tosiaan ei ole aina helppo muuttaa ja siksi kannattaa luottaa vain ihmiseen, joka todella tietää, mitä tekee. Siihen eivät nimittäin kirjekurssit opeta.
Mutta tärkeintä on, että meillä kenelläkään ei ole oikeutta töräytellä asioita toisten kehoista ja siitä, mikä on väärin tai ”pieleen”. Me emme toisen elämästä koskaan tiedä ja elämä voi olla sekaisin hoikalla tai huippukuntoisellakin - itse asiassa hullu treenaamlnen voi olla addiktio. Todellinen muutos lähtee kunnioituksesta ja hyväksynnästä.
Juuri näin ja Martinalla on liikuntaan addiktio.
Martina sanoi tossa jutussa että reenaa kahdesti viikossa. Minäpä reenaan viidesti. Tulee ennätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä ihmistä kukaan kuuntelee? Ja miksi tästä henkilöstä on jatkuvasti jotain valkopesuketjuja täällä? Alkaa jo ärsyttää koko ihminen, turhisjulkkis. Joo ei oo pakko avata ketjuja mutta haluaisiko joku avata, miksi tästä ihmisestä puhutaan ylipäätään?
Muistaakseni Pippa Laukka on ensimmäinen ns. turhaksi julkikseksi tituleerattu hahmo.
Oli joskus jonkun tyttöystävä.
On ottanut kaiken irti julkisuudesta. Kaiken.
On ollut drama queen, on noussut soista, on saanut lapsia melkein on line, rakastanut ja rakastnut.
On treenannut, voittanut ja ollut oma itsensä.
Jos pystyy tuohon kaikkeen, ei kovin heikko ole.
Onko sertifikaattia? Minäpä juoksen kovempaa ku Pippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Kalliimmaksi tulee tutkimuksen mukaan pitkään ja terveellisesti elävät. Lihavat kuolevat nuorempina, kun taas edellä mainitut elävät pitkään tuottaen elämästään viimeisen kolmanneksen yhteiskunnalle pelkkiä kuluja.
Lihavat kuolevat sairaampina. Siinä se juttu. Terveydenhoitoa kuormittavat enemmän kuin tervaskannot, jotka kaatuvat saappaat ojossa lumikolan päälle.
Käypä vanhustentaloissa. Täynnä laihoja ja huonokuntoisia. Kyllä noita tervaskantoja on aika vähän.
Missä ne ylistetyt lihavat sitten on? Ei kai vaan kuolleet sydän- ja verisuonisairauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä tyhmyys kukoistaa. Joku huippuäly on keksinyt kopioida viestejä vaihtaen Martinan paikalle Pippan.
Ootko ylioppilas?
Mä olen. Abi -93.
Nonni. Voit kommentoida! Onkos ulla sertifikaattia? Tutkintotodistusta? Uskallatko hypätä kympistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepäs nyt jo tutumaan. Huomenna on koulupäivä.
Minäpä oon ylioppilas. Juoksen kovempaa ku Martina ja Pippa yhteensä! Tulee hyvä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä tyhmyys kukoistaa. Joku huippuäly on keksinyt kopioida viestejä vaihtaen Martinan paikalle Pippan.
Hyvinvointilääkäri Martina lataa suorat sanat: ”Ei ole olemassa tervettä lihavuutta”
.
– Sairausriskeistä puhuttaessa enkelten kieli ei auta. Ihmisillä on oikeus kuulla ammattilaiselta asioista suoraan, lääkäri sanoo.
Hän ei myöskään niele nykytrendiä naamioida lihavuus kehopositiivisuudeksi:
– Ei ole olemassa tervettä lihavuutta, Martina muistuttaa.
– Suhtaudun lähtökohtaisesti kehopositiivisuuteen myönteisesti, mutta se on valitettavasti muuttunut ääri-ilmiöksi ja lyömäaseeksi.
.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/35f5535b-76df-482f-a939-6fd26136...
Martina syö riisikakkuja. Pippa syö riisikakkuja. Tinttantanttantallallei. Minäpä syön nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne ylistetyt lihavat sitten on? Ei kai vaan kuolleet sydän- ja verisuonisairauksiin?
Ne kuolevat nuorempina, kuten yllä todettiin. Kyseenalaista on, kummat ovat kalliimpia. Jos lihava sairastaa vaikka kolme vuotta ja vanha pulkannaru kituu 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ylioppilas?
Mä olen. Abi -93.
Nonni. Voit kommentoida! Onkos ulla sertifikaattia? Tutkintotodistusta? Uskallatko hypätä kympistä?
On mulla tutkintotodistus Helsingin yliopisto 1998, en uskalla hypätä kympissä.
Myrmidon kirjoitti:
Pippalla on tässä kohtaa oma lehmä ojassa, mutta ei kyllä tee mieli tältä pahoinvointilääkäriltä ostaa yhtään mitään palveluja. Minun mielestäni ei ole ok pahoinpidellä toisia, ajaa ilman korttia tai jättää yrityksen verot maksamatta noin niin kuin muutamia mainitakseni.
Onko Pippa ylioppilas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuolevat nuorempina, kuten yllä todettiin. Kyseenalaista on, kummat ovat kalliimpia. Jos lihava sairastaa vaikka kolme vuotta ja vanha pulkannaru kituu 20.
Sairastaa kolme vuotta veronmaksajien kustantamana tai elää terveenä vanhaksi. Tottakai se vanhaksi elävä tulee halvemmaksi. Todennäköisesti on tehnyt terveenä töitä maksanut veroja eikä ole saikuttanut. Tämäkin tieteellinen tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Myrmidon kirjoitti:
Pippalla on tässä kohtaa oma lehmä ojassa, mutta ei kyllä tee mieli tältä pahoinvointilääkäriltä ostaa yhtään mitään palveluja. Minun mielestäni ei ole ok pahoinpidellä toisia, ajaa ilman korttia tai jättää yrityksen verot maksamatta noin niin kuin muutamia mainitakseni.
Onko Pippa ylioppilas?
Tuskin on. Pippalla on kirjekurssi suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
Myrmidon kirjoitti:
Onko Pippa ylioppilas?
Painu hel#@ttiin jo.
Vierailija kirjoitti:
Martina on kyllä ikäisekseen kovassa kunnossa ja tuo ruokavalio on kyllä todella kurinalainen.
Minäpä oon kovempi ku Martina. Hyppään kahestakympistä ja syön ruiskakkuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.
Jokainen keho on yhtä arvokas,
Just näin. Luulisi, että tämän tajuaisi jo ihan jokainen.
Eivät ylipainoon liittyvät terveysvaikutukset ole KENELLEKÄÄN epäselviä eikä niistä päästä sillä, että joku tahditon töräyttelee näitä aivopieruja ja iltapäivälehti vielä niitä julkaisee.
Jos kuitenkin tahtoo muutosta tehdä syystä tai toisesta, kaikenlaiset kuurit ja viiden taikka jonkun muun määrän viikkoja ”valmennukset” on todettu ihan tieteen tasolla tehottomiksi ja jopa haitallisiksi minta kertaa - ne eivät toimi pysyvän muutoksen suuntaan. Kyllä vaikka millä ruokavalioilla laihtuu ja saadaan ne muutoskuvat. Ja sitten lihoo kahta kauheammin takaisin. Ei jokainen, mutta suurin osa. Miten muuten kaikenmaailman valmennukset ja ruokavaliot ja hyvinvointivalmennukset ooisivat niin iso bisnes? Siten, että niitä on ostettava aina uudestaan. Ja on saatava tuntemaan itsensä tyytymättömäkai kehoonsa tavalla tai toisella.
Paras tapa muuttaa asoita pysyvästi niin halutessaan, on hankkia tietoa itselle, siis oikeaa tietoa eikä sitä tarvitse mistään ostaa. Sama pätee liikuntaan. Nykymaailmassa on hyvin helppo löytää tietoa liikunnasta ja ihan ilmaisia ryhmiä. Jos on tarvetta asiantuntijaan, niin kannattaa panostaa sellaiseen, jolla on kunnon koulutus ja tietopohja. Sellaiset eivät suosittele riisikakkuja, tonnikalaa ja chiaa tai muutakaan tiukkaa ohjeistoa vaan aloitetaan yleensä syömisen psykologiasta, jota tosiaan ei ole aina helppo muuttaa ja siksi kannattaa luottaa vain ihmiseen, joka todella tietää, mitä tekee. Siihen eivät nimittäin kirjekurssit opeta.
Mutta tärkeintä on, että meillä kenelläkään ei ole oikeutta töräytellä asioita toisten kehoista ja siitä, mikä on väärin tai ”pieleen”. Me emme toisen elämästä koskaan tiedä ja elämä voi olla sekaisin hoikalla tai huippukuntoisellakin - itse asiassa hullu treenaamlnen voi olla addiktio. Todellinen muutos lähtee kunnioituksesta ja hyväksynnästä.
Juuri näin ja Martinalla on liikuntaan addiktio.
Martina sanoi tossa jutussa että reenaa kahdesti viikossa. Minäpä reenaan viidesti. Tulee ennätys!
Kannataa ihan omilla voimilla treenailla.
Vierailija kirjoitti:
Mainiota, että lääketieteellinen fakta on nyt Martinan mielipide.”
Niin. Mieti. Mummotkin juoksee kovempaa ku Martina. Ja minä voitan ne kaikki. Oon paras. Ennätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainiota, että lääketieteellinen fakta on nyt Martinan mielipide.”
Ja Pippan mielipide on väärä. 😂
Pippa on aina väärässä. Pippa on aika hidas juoksija. Jää aina viimeiseksi.
Mulla on noi samat kurssit suoritettuna. Mutta paremmin. Oon Lihaslääkäri. Suosittelen itteeni!