Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
921/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun sanot olevasi urheilun päälle absolutisti! Siitä se vasta kummastelu alkaa ja yhtä äkkiä olet entinen juoppo 😁 Viinattomuuttakin saa selittää aina. Viimeeksi jollain pikkujouluaterialla joku kysyi, että miksi moinen valinta, etten juo kuin kivennäisvettä. Mitä ihmettä sitä pitää selittää. Valinta sekin. En ymmärrä.

Vastavuoroisesti voisi kysyä, että miksi syöt noin paljon? Tai miksi olet pulska?

Vierailija
922/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.

Googlaa ihan huviksesi samalla syömishäiriöistä faktaa. Katso kuinka paljon sitä esiintyy jo Suomessa nuorilla naisilla ja miehillä. Kuinka monta karseaa tarinaa olet nähnyt lehdissä asiasta? Onko sinulla itselläsi lapsia edes? Niinpä. Et ole huomannut ajatella laihuuden toista puolta, sitä joka tulee joillekin nuorille, kun he lukevat tuollaisten Marttiinoiden täysin asiattomia juttuja. Ja niitä syömishäiriöistä on p a l j o n.

Hassu juttu, monesti nämä "kehopositiivisuuden kannattajat" kokevat kuitenkin täysin sallittuna kommentoida hoikkien ja normaalipainoisten naisten vartaloita negatiiviseen sävyyn. Ja todellakin omakohtaista kokemusta löytyy tästä, sen verran monta kommenttia on tullut mm. työkavereilta (naisilta).

Kyseessä ei tarvitse olla todellakaan anorektikko, kuten en minäkään ole, vaan riittää että on hoikka tai vaikkapa lihaksikas. Kuitenkin jos tällaiset kommentit ja kutsumanimet kuten "ruikku" "pulkannaru" "oikealla naisella on muotoja" "koirat ne luista tykkää" "hyi miten miehekäs, naisille ei kuulu näkyvät lihakset" jne. Nostaa esille, silloin kilpaa huudetaan, että ei tässä kukaan hauku vaan ihan vaan haluttiin sanoa että joku tykkää muodokkaammistakin. Mutta joo, tällaiset kommentit ne varmaan vähentää kaikenlaisia häiriöitä ihmisillä.

Tämä! Sen lisäksi ollaan arvostelemassa niitä, jotka tykkää treenata. Itse treenaan salilla aktiivisesti ja yllätys yllätys bodypositiivisten mielestä olen ”hullu treenaamaan” ”ikääkin on ja pitää ottaa iisisti” ”pitääkö ottaa noin vakavasti” ”onko toi nyt kivaa” ” lihakset eivät ole kauniita” yms yms. Kun haluaa mennä treeniin eikä viinilasiliselle on kireä jne. Ihan samaa arvostelua saa nekin jotka jotain yrittävät tehdä. Usein arvostelija on itse heikommassa kuosissa. Ja itse olin samanlainen pari vuotta sitten. Myönnän olleeni häpeissäni ja kateellinen, kun en itse saanut aikaiseksi. En ole enää ja olen ikionnellinen, kun sain elämäni muutettua!

Minkälaisia ihmisiä sinulla on noissa tutuissa, jotka noin puhuu? Itse käyn punttisalilla ja liikun muutenkin paljon. Koskaan ei kukaan ole minulle sanonut noita em. Olisiko kyse vain joku sen porukan toiminta. Jos olit itsekin samanlainen.

Työpaikalla on kysytty ja tuttavapiirissä. Vaikea sanoa, tai miten sä jaksat tolleen riehua 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.

Googlaa ihan huviksesi samalla syömishäiriöistä faktaa. Katso kuinka paljon sitä esiintyy jo Suomessa nuorilla naisilla ja miehillä. Kuinka monta karseaa tarinaa olet nähnyt lehdissä asiasta? Onko sinulla itselläsi lapsia edes? Niinpä. Et ole huomannut ajatella laihuuden toista puolta, sitä joka tulee joillekin nuorille, kun he lukevat tuollaisten Marttiinoiden täysin asiattomia juttuja. Ja niitä syömishäiriöistä on p a l j o n.

Hassu juttu, monesti nämä "kehopositiivisuuden kannattajat" kokevat kuitenkin täysin sallittuna kommentoida hoikkien ja normaalipainoisten naisten vartaloita negatiiviseen sävyyn. Ja todellakin omakohtaista kokemusta löytyy tästä, sen verran monta kommenttia on tullut mm. työkavereilta (naisilta).

Kyseessä ei tarvitse olla todellakaan anorektikko, kuten en minäkään ole, vaan riittää että on hoikka tai vaikkapa lihaksikas. Kuitenkin jos tällaiset kommentit ja kutsumanimet kuten "ruikku" "pulkannaru" "oikealla naisella on muotoja" "koirat ne luista tykkää" "hyi miten miehekäs, naisille ei kuulu näkyvät lihakset" jne. Nostaa esille, silloin kilpaa huudetaan, että ei tässä kukaan hauku vaan ihan vaan haluttiin sanoa että joku tykkää muodokkaammistakin. Mutta joo, tällaiset kommentit ne varmaan vähentää kaikenlaisia häiriöitä ihmisillä.

Tämä! Sen lisäksi ollaan arvostelemassa niitä, jotka tykkää treenata. Itse treenaan salilla aktiivisesti ja yllätys yllätys bodypositiivisten mielestä olen ”hullu treenaamaan” ”ikääkin on ja pitää ottaa iisisti” ”pitääkö ottaa noin vakavasti” ”onko toi nyt kivaa” ” lihakset eivät ole kauniita” yms yms. Kun haluaa mennä treeniin eikä viinilasiliselle on kireä jne. Ihan samaa arvostelua saa nekin jotka jotain yrittävät tehdä. Usein arvostelija on itse heikommassa kuosissa. Ja itse olin samanlainen pari vuotta sitten. Myönnän olleeni häpeissäni ja kateellinen, kun en itse saanut aikaiseksi. En ole enää ja olen ikionnellinen, kun sain elämäni muutettua!

Minkälaisia ihmisiä sinulla on noissa tutuissa, jotka noin puhuu? Itse käyn punttisalilla ja liikun muutenkin paljon. Koskaan ei kukaan ole minulle sanonut noita em. Olisiko kyse vain joku sen porukan toiminta. Jos olit itsekin samanlainen.

Ja en ole kommentoinut koskaan kenenkään liikkumista. Kehunut vain tai sanonut, että kun itsekin saisi aikaiseksi.

Vierailija
924/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun sanot olevasi urheilun päälle absolutisti! Siitä se vasta kummastelu alkaa ja yhtä äkkiä olet entinen juoppo 😁 Viinattomuuttakin saa selittää aina. Viimeeksi jollain pikkujouluaterialla joku kysyi, että miksi moinen valinta, etten juo kuin kivennäisvettä. Mitä ihmettä sitä pitää selittää. Valinta sekin. En ymmärrä.

Minä en juo, enkä ole koskaan joutunut selittämään asiaa. Jos joku kysyisi en selittäisi. Ei fiksu ihminen kysele toisten juomisista

Vierailija
925/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en juo, enkä ole koskaan joutunut selittämään asiaa. Jos joku kysyisi en selittäisi. Ei fiksu ihminen kysele toisten juomisista

Samaa mieltä, mutta näinpä jouduin kommentoimaan. Varsinkin illanvietot ei kiinnosta enää. Toki se vauhdin kasvettua muilla unohtuu illan mittaan.

Vierailija
926/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko Martinan haukkujat töistä vai mitä tapahtui? Positiiviset viestit ohitetaan ja haukutaan ihan turhan takia. Miten voi olla vaikea ymmärtää, että ylipaino ei ole hyvä asia ja itsestään kannattaa pitää huolta. Lopettakaa se bodypositive-hömppä ja ajatelkaa vaikka lapsianne. Syö terveellisesti ja liiku! Ei se Martsakaan muuta sano pitkästä jutusta huolimatta!

Martina  haukkujat heräsivät päiväunilta. Töissä eivät ole olleet. Koettavat todistaa Martinan ammattitaidottomaksi haukkumalla lapsia, Martinan päänmuotoa, exää ja kumoamalla lääketieteellisen tosiasian. Sillä lailla!

No täähän se on. Lihavuus lakkaa aiheuttamasta sairauksia kun vaan sinnikkäästi mustamaalataan Martinaa ja vedetään lapset mukaan kiusaamiseen. 

Vierailija
927/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen on kyllä ihan päällikkö, ei vissiin päivääkään ettei hänestä ole juttua. Onko kilpailu tällä hyvinvointialalla niin suuri, että näitä aloituksia pitää tehdä näin paljon?Tosi kiinnostava ilmiö, tästä saisi hyvän opinnäytetyön.

Martina on Alfa. Martina vie ja muut vikisee. 

Vierailija
928/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Tietenkin Martinalla on oikeus mielipiteeseen ja niin minullakin. Mielipiteeni on etten paljoa perusta Martinan mielipiteestä :)

Suosittelisin Martinaa menemään sänkyyn naisen kanssa, sellaisen kehopositiivisen joka hyväksyy omat liikakilonsa! Sais Martinakin kunnon kyytiä ja muuttus ääni kellossa :D

Ei tuo ole mikään mielipide, vaan lääketieteellinen fakta. Martinalla on siis oikeus sanoa lääketieteellinen fakta ääneen.

Vierailija
929/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein lyödä toista tai ajaa kännissä. Muistakaa myös tämä.

Stefulle on oma ketjunsa.

Mitenhän Stefun nyt muuten käy. On riskiryhmää, pikkuisen pönäkkä, juo ja polttaa tupakkia, vissiin muitakin nautintoaineita, työ on stressaavaa tai varmaan velat ainakin painaa, isä meni suht nuorella iällä, mahtaako nukkuakaan tarpeeksi.

Vierailija
930/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli ok, ei siinä mitään ihmeellistä ollenkaan. Neutraalisti puhui meistä läskeistä syyllistämättä.

Mutta kauhean pienelle kalorimäärälle tuntuu tuo Martinan, joka ilmeisen aktiivinen on, ruokavalio. 🤔 Itse vihertyöntekijänä (fyysinen ulkotyö) kuolisin seuraavaan aamuun mennessä nälkään ellen olisi jo työpäivän päätteeksi pyörtynyt. Toki syön aivan liikaa, kun olen 10kg ylipainoinen, mutta annan rakkauteni ruokaan anteeksi, koska fyysinen kuntoni on ylipainosta huolimatta erinomainen. Lisäksi päivän aktiivisuus jatkuu kotonakin lähes samankaltaisissa hommissa kuin töissä plus koiran lenkitykset. Tykkään vaan syödä hyvää ruokaa. Ikinä ei ole ollut mitää flunssaa ihmeempää ja veriarvot kaikki kohdillaan vuosi toisensa jälkeen, eikä kolotuksia nivelissä. Painoni ollut 10v sama, muutaman kilon heitoilla.

Martinan kokoluokkaa oleva kaverini taasen on hiki otsalla jo 1km kävelyn jälkeen, ei harrasta mitään liikuntaa ja jatkuvasti valittaa, miten koskee milloin minnekin ja on taas sairaana.

Minä taas olen aina ollut hoikka ja rakastan ruokaa ja hyvää ruokaa. Meillä varmaan on sitten eri käsitys hyvästä ruoasta😀 Syön paljon omasta mielestäni hyvää ruokaa. Fyysistä työtä teen minäkin maajussina ja lapsiakin tullut 4.

En tiedä mihin kommenttini hävisi.. mutta sanoinkin siinä, että syön liikaa, enkä ihmettele mistä kiloni tulevat, tiedän sen kyllä. 😊 Mitä tarkoitat eri käsityksellä hyvästä ruuasta? En vedä roskaruokaa, vaan oma ongelmani on santsaaminen, syön vain ihan tavallista kotiruokaa.

Pointti kommentissani oli se, että myös se lihava voi olla terve ja hyväkuntoinen eikä normaalipaino takaa hyvää peruskuntoa tai terveellisyyttä.

Ja ihan asiaa Martina puhui, roima ylipaino vaikuttaa terveyteen kyllä ja kuten nyt esille tullut Sara, niin aivan upean näköinen vähän pyöreämpänä, tosin myös laihempanakin.

Vierailija
931/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisi nuoria, jotka kuuntelee joka asiaa mitä siltä sylki suuhun tuo. Kuka vetää rajan. Yhdellä sanalla voi vaikuttaa toisen mieleen. Anoreksia ja bulimia ovat tappavia sairauksia.

Sä et tainnut lukea tuota juttua? Ylipainoon liittyy terveysriskejä, oli tämä Martinan sanoma. Eli lääkärit, terveydenhoitajat jne vaikuttavat myös ihmisten mieleen kertomalla tämän lääketieteellisen faktan?

No jopas olikin täysin uusi ja yllättävä asia! NOT!

Kyllä Martina on todella viisas ja fiksu, kun tuommoisen asian on oivaltanut. :) Kaikkihan tuon tosin tiesivät jo ennestään. :)

Vierailija
932/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos "kehopositiivisuutta" on se että ruumiinrakenteeltaan 60 kiloinen nainen painaa 130 kiloa ja hehkuttaa, että "tykkään itsestäni kaikkine ihanine kurveineni". Pelkkää typeryyttä tuollainen sairaalloisen   ahmimisen tekeminen "uudeksi normaaliksi". Onhan se itse aiheutettu rasvamaksa, tukielinvauriot, nivelrikot ja diabetes toki tietyllä tapaa jokaisen oma asia, jos ei nyt ajatella siitä yhteiskunnalle aiheutuvia menoja. Sairaalloisen lihavista - varsinkin niistä jotka ovat ahmineet itsensä sairaiksi - itkeä vollottavat ja voivottelevat asiaa lääkärissä siinä vaiheessa kun vaikeasti korjattavat vauriot rajoittavat arkipäivää.

Vierailija
933/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Tietenkin Martinalla on oikeus mielipiteeseen ja niin minullakin. Mielipiteeni on etten paljoa perusta Martinan mielipiteestä :)

Suosittelisin Martinaa menemään sänkyyn naisen kanssa, sellaisen kehopositiivisen joka hyväksyy omat liikakilonsa! Sais Martinakin kunnon kyytiä ja muuttus ääni kellossa :D

Ei tuo ole mikään mielipide, vaan lääketieteellinen fakta. Martinalla on siis oikeus sanoa lääketieteellinen fakta ääneen.

Tässä näkee miksi osalla elämänhallinta hukassa: pidetään faktoja vain väärinä mielipiteinä, kun ne sanoo henkilö, jota kohtaan on omia kaunoja. Totuus on, että lihavuus aiheuttaa sairauksia. Martina ei ole keksinyt sitä eikä Martina ole keksinyt myöskään määreitä liikapaino tai sairaalloinen ylipaino.

Vierailija
934/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan Martina järsii melkein joka aterialla riisikakkuja. Eikös se ole haitallista arseenin takia?

Luepa se juttu ihan alusta uudestaan.

Vierailija
935/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan Martina järsii melkein joka aterialla riisikakkuja. Eikös se ole haitallista arseenin takia?

Luepa se juttu ihan alusta uudestaan.

Trollia kiinnostaa lukea! Trolli spämmää. 

Vierailija
936/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos "kehopositiivisuutta" on se että ruumiinrakenteeltaan 60 kiloinen nainen painaa 130 kiloa ja hehkuttaa, että "tykkään itsestäni kaikkine ihanine kurveineni". Pelkkää typeryyttä tuollainen sairaalloisen   ahmimisen tekeminen "uudeksi normaaliksi". Onhan se itse aiheutettu rasvamaksa, tukielinvauriot, nivelrikot ja diabetes toki tietyllä tapaa jokaisen oma asia, jos ei nyt ajatella siitä yhteiskunnalle aiheutuvia menoja. Sairaalloisen lihavista - varsinkin niistä jotka ovat ahmineet itsensä sairaiksi - itkeä vollottavat ja voivottelevat asiaa lääkärissä siinä vaiheessa kun vaikeasti korjattavat vauriot rajoittavat arkipäivää.

No juuri näin! Jos ei polvet petä vielä niin kyllä ne vaan pettää ennen aikojaan.

Vierailija
937/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa on. Lihavuuden vääränlainen hyväksyntä kehopositiivisuuden kautta on aivan väärin. On tärkeää tuoda esiin yleisestikin se ettei ole sama asia olla sinut kroppansa kanssa kuin se että lihavuus olisi ok. Se on aina epäterveellistä, siitä ei pääse mihinkään. Kun katsoo ympärilleen niin onhan tuo lihavuus melkoinen ongelma yhteiskunnassa. Nyt vaikuttaa siltä että moni lihava on "tarttunut" mahdollisuuteen käyttää tätä muodikkaan kehopositiivisuuden kautta mahdollistavaa "oikeutusta " omalle lihavuudelleen. 

Ja kuinka moni näistä lihavuutensa puolustelijoista on ihan todella sinut itsensä kanssa ja viihtyy nahoissaan ja kuinka moni vaan käyttää kehopositiivisuus-termiä puolustellakseen itseään? Kuinka moni oikeasti nauttii siitä että huohottaa parin rappusen kiipeämisen jälkeen tai ei taivu edes kengännauhoja sitomaan? Että polvia alkaa kolottaa vähänkin pidemmän kävelyn jälkeen? Että närästää, vatsa ei toimi, on tukala olo kaiken aikaa? Sitten vaan vedetään pirtsakka väri päähän, iloisia vaatteita päälle ja näytellään että on onnellinen ja hyvinvoiva?

Ei ole välttämättä näyteltyä iloa. Miks ei saisi värjätä hiuksia tms? Pitäiskö lihavien olla laittamatta itseään. Ei värejä, meikkiä tms. Itse olen vahvasti ylipainoinen enkä ole tyytyväinen painooni. Se ahdistaa. Silti olen tyytyväinen moneen asiaan elämässäni. Ja käytän meikkiä, hajuvettä. Värejä vaatteissa.

Pointti ei nyt ollut väreissä vaan siinä että uskotellaan jopa itselleen voivansa hyvin ja olevansa onnellinen. Tiedän omasta kokemuksesta. Siitä tuli niin osa arkipäivää ettei enää kiinnittänyt huomiota miten oli vaikeaa kävellä ylämäkeen, nousta portaita, päästä jopa sohvasta ylös. Peilikuvaa vältteli edes huomaamatta sitä ja vaatekaupasta osti sovittamatta isoimman puolijoukkueteltan mekoksi peittämään mahdollisimman paljon.

Olin leppoisa läski ja kuvittelin olevani ihan hyvässä kunnossa ja terve. Nyt puistattaa ajatuskin siitä että pitäisi jälkeen raahata niitä 30 kiloa mukana. Ja en tarvinnut mitään ihmedieettejä, järkeistin vain syömistä. En Martinan ohjeiden mukaan mutta samantapaisia ne kaikki on. Monta pientä ateriaa päivässä, aloin lisäämään kasviksia (esim jauhelihakastikkeeseen raastoin porkkanaa tai palsternakkaa sekaan) ja kas, hitaasti alkoi olo olla parempi, energisempi ja vaatteet löysempiä. Missään mallimitoissa en ole vieläkään mutta 105kg -> 72kg on minulle ihan riittävä pudotus, onhan tässä ikääkin +50

Vierailija
938/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa on. Lihavuuden vääränlainen hyväksyntä kehopositiivisuuden kautta on aivan väärin. On tärkeää tuoda esiin yleisestikin se ettei ole sama asia olla sinut kroppansa kanssa kuin se että lihavuus olisi ok. Se on aina epäterveellistä, siitä ei pääse mihinkään. Kun katsoo ympärilleen niin onhan tuo lihavuus melkoinen ongelma yhteiskunnassa. Nyt vaikuttaa siltä että moni lihava on "tarttunut" mahdollisuuteen käyttää tätä muodikkaan kehopositiivisuuden kautta mahdollistavaa "oikeutusta " omalle lihavuudelleen. 

Ja kuinka moni näistä lihavuutensa puolustelijoista on ihan todella sinut itsensä kanssa ja viihtyy nahoissaan ja kuinka moni vaan käyttää kehopositiivisuus-termiä puolustellakseen itseään? Kuinka moni oikeasti nauttii siitä että huohottaa parin rappusen kiipeämisen jälkeen tai ei taivu edes kengännauhoja sitomaan? Että polvia alkaa kolottaa vähänkin pidemmän kävelyn jälkeen? Että närästää, vatsa ei toimi, on tukala olo kaiken aikaa? Sitten vaan vedetään pirtsakka väri päähän, iloisia vaatteita päälle ja näytellään että on onnellinen ja hyvinvoiva?

Ei ole välttämättä näyteltyä iloa. Miks ei saisi värjätä hiuksia tms? Pitäiskö lihavien olla laittamatta itseään. Ei värejä, meikkiä tms. Itse olen vahvasti ylipainoinen enkä ole tyytyväinen painooni. Se ahdistaa. Silti olen tyytyväinen moneen asiaan elämässäni. Ja käytän meikkiä, hajuvettä. Värejä vaatteissa.

Pointti ei nyt ollut väreissä vaan siinä että uskotellaan jopa itselleen voivansa hyvin ja olevansa onnellinen. Tiedän omasta kokemuksesta. Siitä tuli niin osa arkipäivää ettei enää kiinnittänyt huomiota miten oli vaikeaa kävellä ylämäkeen, nousta portaita, päästä jopa sohvasta ylös. Peilikuvaa vältteli edes huomaamatta sitä ja vaatekaupasta osti sovittamatta isoimman puolijoukkueteltan mekoksi peittämään mahdollisimman paljon.

Olin leppoisa läski ja kuvittelin olevani ihan hyvässä kunnossa ja terve. Nyt puistattaa ajatuskin siitä että pitäisi jälkeen raahata niitä 30 kiloa mukana. Ja en tarvinnut mitään ihmedieettejä, järkeistin vain syömistä. En Martinan ohjeiden mukaan mutta samantapaisia ne kaikki on. Monta pientä ateriaa päivässä, aloin lisäämään kasviksia (esim jauhelihakastikkeeseen raastoin porkkanaa tai palsternakkaa sekaan) ja kas, hitaasti alkoi olo olla parempi, energisempi ja vaatteet löysempiä. Missään mallimitoissa en ole vieläkään mutta 105kg -> 72kg on minulle ihan riittävä pudotus, onhan tässä ikääkin +50

Kuvauksesta päätellen olit huonokuntoinen ja liikkumaton. Ei pidä yleistää, että kaikki lihavat makaavat sohvalla 24 h.

Vierailija
939/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.

Jokainen keho on yhtä arvokas,

Vierailija
940/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.

Jokainen keho on yhtä arvokas,

Martina ei ole sanonut kenenkään kehosta mitään.

Martina sanoi lihavuus aiheuttaa sairauksia. Lääketieteellinen tosiasia.

Jatkuva saman asian jankuttaminen EI ole OK

Martinan lasten haukkuminen EI ole OK

Paskanjauhaminen EI ole OK

Hakeutukaa hoitoon - SE ON ERITTÄIN OK

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi