Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Martina on pt. Kaikki PT:T eivät ole SKY ry:n jäseniä. Kenenkään ei ole pakko kuulua edunvalvontajärjestöön, jos ei niin tahdo.
Kätilö on kätilö, vaikka ei kuuluisi kätilöliittoon. Olen tähän ennenkin kommentoinut. Suomessa ei ole mikään pakko liittyä liittoon.
Kyllä. Kaikki tietää tämän. Martinalla on Personal Trainerin tutkinnon lisäksi suoritettuna kuntosalivalmentajan, kehonpainovalmentajan ja voimavalmentajan koulutukset eli hän on syventänyt opintojaan ja laajentanut osaamisaluettaan aika lailla moneen muuhun ammattilaiseen verrattuna.
Vänkääjäkin tietää. Trollina poistoon vaan.
Bodypositive army taas vauhdissa. Jessus sentään! Kannattaa katsoa sinne peiliin, mutta ai niin, omaa kuvaa ei viitsi katsoa. Menkää ulkoilemaan ja liikkukaa! Ei harmita noin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:lle: en mitään mieltä mistään Martina-asiasta, ei kiinnosta koko eukko millään tapaa.
Toisaalta Martinalle ei toisten kehot myöskään millään tapaa kuulu. Ei tämä ole mikään ”mullistava uusi mielipide” vaan lihavia on aina ”saaneet” moukat ohjeistaa, opastaa ja paheksua. Se on mautonta, typerää eikä hyödytä ketään. Tämä jurppii ja on ainoa syy, miksi tänne kirjoitan. Iltapäivälehtienkin pitäisi keskittyä sellaisiin juttuihin, joista voi olla jotain apua ja joista saa oikeaa asiantuntijatietoa.
Martinalla nyt ei ole varaa paheksua ketään, oma pesä kuntoon ensin. Lisäksi hänellä ei ole osaamista myöskään hoitaa minkään sortin kehonkuva-, liikuta-ja ruokavalio-asioita, jos nyt joku sellaisiin apua haluaisi. Niissä asioissa kannattaa suosia ihan kunnolla koulutettuja ihmisiä. Ihan täysin peruskoulupohjainen amatööriurheilija, koskaan missään edes tietoa PT-tutkinnosta. Faktat voisi lyödä pöytään edes tästä, tosin heppoisia kursseja ovat PT-tutkinnotkin. Että keskity Mara vaan niihin siunattuihin instakuviisi, omaan jäätävään treeniiisi ja yksityiselämän avautumisiisi.
Hänellä on se tutkinto usko jo. Ketään ei voi pakottaa vaan minkään edunvalvonta yhdistyksen jäseneksi. Kätilö on kätilö, vaikka ei kuuluisi kätilöliittoon. Insinööri on insinööri vaikka ei kuuluisi Insinööriliittoon. Minkään yhdistyksen jäsenluettelo ei kerro kenenkään koulutuksen puutteista. Ei ole minunkaan PT mieheni nimi sen yhdistyksen listoilla, koska hän kuuluu fysioterapeuttiliittoon aiemman koulutuksen perusteella.
On myös olemassa valelääkäreita. He hoitaa potilaita ja joskus onnistuvat hoidoissa. He eivät kuitenkaan ole lääkäreitä eivätkä he voi kuulua lääkäriliittoon. Valelääkärien kohdallakin voisimme kuitenkin jankata: on se lääkäri usko jo!
Tämä on just hyvä esimerkki. Ja kun kerran on somessa kuhinaa siitä että pt ei olekaan pt niin luulisi että ei olisi mitään ongelmaa ladata ne kurssitodistukset nettiin. Sillä tavalla huhuilta katkaistaan siivet. Mutta en ole tietty ammattilainen kuten Kalasataman Sometiimi
Joo siihen ei paljon pelkkä väite riitä kun on epärehelliseksi tiedetty ja tuomittu rikollinen joka selittää olevansa pt... Hänhän on jo tavallaan myöntänyt ettei ole pt. Valkopesussa on kuitenkin nostettu esiin lapsesta saakka tapahtunut liikkuminen, alkaen kapaloissa potkimisesta päätyen valtavaan menestykseen nyt nelikymppisenä. Sekä tuon kymmenien vuosien aikana syntynyt valtava kokemus ravinnosta ja liikunnasta. Mutta jos hän kerran on niin valtavan kova asiantuntija, niin miksi hän alkoi mainostamaan sitä vasta viime vuosina? Ja jos hän kerran on niin valtavan kova kuntoilija niin miksi hänestä ei löydy mitään kuntoiluun viittavia juttuja 20 vuotta takaperin? Silloinhan hän eli olympiaurheilijan primetimea.
Aika moni on liikkunut lapsena ja jopa kilpaillut kansallisella tasolla, mutta eihän se nyt tee aikuisesta liikunta-alan ammattilaista! Ja missä on Martinan kaikki varsinaiset näytöt urheilun saralla? Mainostaa itseään triathlon urheilijana, mutta onko se ikinä vetänyt yhtään täysimittaista triathlonia läpi? Kaikki uutisoidut Martinan triathlonit on puolimatkaa ja sprinttejä eikä niissäkään ole saanut mitään huippuaikoja.
Juu, muistan ikäni, kun Martina osallistui samalle puolimaratonille. Enne puolimaratonia kunnon hehkutusta, kuinka nyt on treenattu... Tuloksena joku 2.14. C'mon! Vedin saman matkan 2.02. ja olin käynyt pari kertaa (alle 5 krt.) lenkillä. Ja kyseinen henkilö vetää juoksukouluakin.. Joillain on vaan pokkaa esiintyä joka alan ammattilaisena.
Oletpa hieno ja taitava.
Hah, en tippaakaan kuvittele olevani jotain sellaista, mitä en aidosti ole. Tarkoitin vain, että jos mä peruskunnolla juoksin kovempaa kuin ultimaattisia juoksuharjoituksia tehnyt Aitolehti, niin jossain mätti.
Niin sulle on uusi asia, että esim olympialaisissa urheilijoilla ei aina mene nappiin, vaan jotain mätti? Sinä olet aina onnistunut joka kisan, hyvä niin. Voit kysyä joiltain V. Konosilta ja Kirvesniemiltä, että minkälaista on kun kaikki ei mene napppiin. Saman voi kysyä ihan kuntourheiljoilta. Itse juoksen aina saman 10 km lenkin ja joskus ihanaa ja jalka nousee ja joskus tuntuu, että en enää kotiin selviä. Sun kannattaisi jakaa tota tietotaitoa isommalle yleisölle.
Ok, itsepä pyysit-minä vastaan. Syy oli siinä, että Martina ei ollut harjoitellut maratonille ja pohjakuntokin oli ilmeisesti niin ja näin. Tuon painoluokan ihmisen sen ikäisenä olisi pitänyt helposti juosta pariin tuntiin. Jos naisten kärki juoksee 1.20, niin 2.14 ei voi millään pitää huippuaikana.
Ei ole pt. Osallistuu kilpailuun mihin ei ole treenanut tarpeeksi! Mix? Se sitruunavesi kummmittelee..onko maran lihavat kamut nyt sitten Ei ok?
Martina on edelleen pt, sen on ihan SKY ry kertonut, MUTTA eniten naurattaa, että täällä se pt tutkinto on joku suuri saavutus ja mieletön tutkinto. Oikeasti kehitysvammainen apinakin voi suorittaa sen. Sori kehitysvammaiset apinat, ei ole tarkoitus loukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IP lehdet roskaa. Miksi tuollainen jonkun salarakkaana itsensä julkisuuteen tyrkyttänyt tunkee mielipiteitä lehteen. Uskottavuus nolla. Ei mikään järjenjättiläinen millään tasolla, vaikka itse mielipide totta, tuolla ihmisellä silti "tyyliin peruskoulu kesken."
Uskon että harmittaa, tulotkin 100000€/vuosi, kyllä ottaa pannuun😂😂
Kyllä mua ainakin ottaisi päähän tienata neljässä vuodessa yli 400 k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina on pt. Kaikki PT:T eivät ole SKY ry:n jäseniä. Kenenkään ei ole pakko kuulua edunvalvontajärjestöön, jos ei niin tahdo.
Kätilö on kätilö, vaikka ei kuuluisi kätilöliittoon. Olen tähän ennenkin kommentoinut. Suomessa ei ole mikään pakko liittyä liittoon.Kyllä. Kaikki tietää tämän. Martinalla on Personal Trainerin tutkinnon lisäksi suoritettuna kuntosalivalmentajan, kehonpainovalmentajan ja voimavalmentajan koulutukset eli hän on syventänyt opintojaan ja laajentanut osaamisaluettaan aika lailla moneen muuhun ammattilaiseen verrattuna.
Vänkääjäkin tietää. Trollina poistoon vaan.
Onpas "eväät" vähissä Martinan mustamaalaajilla, samat väsyneet läpät päivästä toiseen. Joka kerta tietävät, että kohta ne poistuu. Mikä järki, onks tää se "hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset"?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein lyödä toista tai ajaa kännissä. Muistakaa myös tämä.
Stefulle on oma ketjunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisi nuoria seuraajiaan, anoreksia ja bulimia ovat vakavia sairauksia..
Ja mites nuo tähän liittyy? Siis apua😂 Eli ei saa sanoa lääketieteellistä faktaa, että ylipaino on terveysriski, koska on olemassa bulimiaa ja anoreksiaa sairastavia?
Eikö saa sanoa myöskään, että alkoholi on terveysriski, koska on olemassa narkomaaneja?
Siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisi nuoria seuraajiaan, anoreksia ja bulimia ovat vakavia sairauksia..
Ja obeesi ei ole vakavasti sairas? Eli saa olla lihava, koska ei ole anoreksiaa? Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.
Googlaa ihan huviksesi samalla syömishäiriöistä faktaa. Katso kuinka paljon sitä esiintyy jo Suomessa nuorilla naisilla ja miehillä. Kuinka monta karseaa tarinaa olet nähnyt lehdissä asiasta? Onko sinulla itselläsi lapsia edes? Niinpä. Et ole huomannut ajatella laihuuden toista puolta, sitä joka tulee joillekin nuorille, kun he lukevat tuollaisten Marttiinoiden täysin asiattomia juttuja. Ja niitä syömishäiriöistä on p a l j o n.
Hassu juttu, monesti nämä "kehopositiivisuuden kannattajat" kokevat kuitenkin täysin sallittuna kommentoida hoikkien ja normaalipainoisten naisten vartaloita negatiiviseen sävyyn. Ja todellakin omakohtaista kokemusta löytyy tästä, sen verran monta kommenttia on tullut mm. työkavereilta (naisilta).
Kyseessä ei tarvitse olla todellakaan anorektikko, kuten en minäkään ole, vaan riittää että on hoikka tai vaikkapa lihaksikas. Kuitenkin jos tällaiset kommentit ja kutsumanimet kuten "ruikku" "pulkannaru" "oikealla naisella on muotoja" "koirat ne luista tykkää" "hyi miten miehekäs, naisille ei kuulu näkyvät lihakset" jne. Nostaa esille, silloin kilpaa huudetaan, että ei tässä kukaan hauku vaan ihan vaan haluttiin sanoa että joku tykkää muodokkaammistakin. Mutta joo, tällaiset kommentit ne varmaan vähentää kaikenlaisia häiriöitä ihmisillä.
Tämä! Sen lisäksi ollaan arvostelemassa niitä, jotka tykkää treenata. Itse treenaan salilla aktiivisesti ja yllätys yllätys bodypositiivisten mielestä olen ”hullu treenaamaan” ”ikääkin on ja pitää ottaa iisisti” ”pitääkö ottaa noin vakavasti” ”onko toi nyt kivaa” ” lihakset eivät ole kauniita” yms yms. Kun haluaa mennä treeniin eikä viinilasiliselle on kireä jne. Ihan samaa arvostelua saa nekin jotka jotain yrittävät tehdä. Usein arvostelija on itse heikommassa kuosissa. Ja itse olin samanlainen pari vuotta sitten. Myönnän olleeni häpeissäni ja kateellinen, kun en itse saanut aikaiseksi. En ole enää ja olen ikionnellinen, kun sain elämäni muutettua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
–Antakaa minun tehdä kokiskakkuja ja syödä konvehteja aamiaiseksi. Kymmenen vuotta missikisoista ja kymmenen lisäkiloa on tehnyt minut vaan onnellisemmaksi. Nautitaan elämästä hyvällä balanssilla, Sieppi kirjoittaa.
Kaunottaren seuraajat ovat tähden kanssa samalla linjalla.
– Hieno asenne, Sara! Kehorauha kuuluu kaikille, myös misseille. Kisoissa kisataan ja jaetaan pisteitä. Muuten muiden ihmisten ominaisuuksien arvioinnin voikin jättää kokonaan tekemättä, henkilö kommentoi.
– Arvostelijoita löytyy aina. Heilläkö muka asiat olisivat paremmin? Kunhan purkavat pahaa oloaan muihin, toinen tuumii.
– Sulla on niin upea uniikki muodokas kroppa ja näytät myös voivan kehossasi hyvin, se on kaikista tärkeintä, Instagramissa hehkutetaan.
mtv.fi
Yhdessäkään tuollaisessa uutisessa ei koskaan nosteta esiin "kaunottaren seuraajien" mahdollisesti negatiivisempia kommentteja. Kuvien perusteella Sara juksaa pikkasen. Ylipainoa on selvästi enemmän kuin 10 kiloa. Sanoisin että 25-30kg on helposti tullut onnellisuuden myötä.
Tuskin. Siepin mitat missivuonna olivat pituus 173 cm ja paino 58 kg. Missivuoden jälkeen on helposti voinut tulla 10 kg.
Eli ihan normaalipainoinen on eikä mikään sairaalloisen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
–Antakaa minun tehdä kokiskakkuja ja syödä konvehteja aamiaiseksi. Kymmenen vuotta missikisoista ja kymmenen lisäkiloa on tehnyt minut vaan onnellisemmaksi. Nautitaan elämästä hyvällä balanssilla, Sieppi kirjoittaa.
Kaunottaren seuraajat ovat tähden kanssa samalla linjalla.
– Hieno asenne, Sara! Kehorauha kuuluu kaikille, myös misseille. Kisoissa kisataan ja jaetaan pisteitä. Muuten muiden ihmisten ominaisuuksien arvioinnin voikin jättää kokonaan tekemättä, henkilö kommentoi.
– Arvostelijoita löytyy aina. Heilläkö muka asiat olisivat paremmin? Kunhan purkavat pahaa oloaan muihin, toinen tuumii.
– Sulla on niin upea uniikki muodokas kroppa ja näytät myös voivan kehossasi hyvin, se on kaikista tärkeintä, Instagramissa hehkutetaan.
mtv.fi
Yhdessäkään tuollaisessa uutisessa ei koskaan nosteta esiin "kaunottaren seuraajien" mahdollisesti negatiivisempia kommentteja. Kuvien perusteella Sara juksaa pikkasen. Ylipainoa on selvästi enemmän kuin 10 kiloa. Sanoisin että 25-30kg on helposti tullut onnellisuuden myötä.
Tuskin. Siepin mitat missivuonna olivat pituus 173 cm ja paino 58 kg. Missivuoden jälkeen on helposti voinut tulla 10 kg.
Eli ihan normaalipainoinen on eikä mikään sairaalloisen lihava.
Aina ollut normaalipainoinen, myös missivuotena. Normaalipainon sisällä on iso haitari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara on lihonnut 10kg. Onko martinan mielestä läski ja sieppo ei ole ok, kun on lihonnut??
Miksi on niin vaikea käsittää, että Martina puhui terveydelle vaarallisesta lihavuudesta.
Saran paino on noussut misssivuosista, mutta hän ei missään nimessä ole lihava, vaan kerta kaikkiaan upea.
Aivan. Terve ja normaalipainoinen nainen on. Tällainen irvailu se aiheuttaa masennusta ja ahdistusta ja kehonkuva häiriöitä ja syömishäiriöitä, mutta sairauksia aiheuttavaa ylipainoa tuossa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisi nuoria, jotka kuuntelee joka asiaa mitä siltä sylki suuhun tuo. Kuka vetää rajan. Yhdellä sanalla voi vaikuttaa toisen mieleen. Anoreksia ja bulimia ovat tappavia sairauksia.
Sä et tainnut lukea tuota juttua? Ylipainoon liittyy terveysriskejä, oli tämä Martinan sanoma. Eli lääkärit, terveydenhoitajat jne vaikuttavat myös ihmisten mieleen kertomalla tämän lääketieteellisen faktan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara on lihonnut 10kg. Onko martinan mielestä läski ja sieppo ei ole ok, kun on lihonnut??
Miksi on niin vaikea käsittää, että Martina puhui terveydelle vaarallisesta lihavuudesta.
Saran paino on noussut misssivuosista, mutta hän ei missään nimessä ole lihava, vaan kerta kaikkiaan upea.Aivan. Terve ja normaalipainoinen nainen on. Tällainen irvailu se aiheuttaa masennusta ja ahdistusta ja kehonkuva häiriöitä ja syömishäiriöitä, mutta sairauksia aiheuttavaa ylipainoa tuossa ei ole.
Mutta hoikille ja urheileville naisille saa irvailla? Sekin on kummallista! Ja sitä on tosi paljon!
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia on tappavin mielenterveyshäiriö. Tätä ei moni ymmärrä.
No ei ole. Vakava sairaus kyllä. Ylipaino tappaa ja vammauttaa huomattavasti enemmän länsimaissa. Googlaa vähän.
Vielä kun sanot olevasi urheilun päälle absolutisti! Siitä se vasta kummastelu alkaa ja yhtä äkkiä olet entinen juoppo 😁 Viinattomuuttakin saa selittää aina. Viimeeksi jollain pikkujouluaterialla joku kysyi, että miksi moinen valinta, etten juo kuin kivennäisvettä. Mitä ihmettä sitä pitää selittää. Valinta sekin. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia on tappavin mielenterveyshäiriö. Tätä ei moni ymmärrä.
No ei ole. Vakava sairaus kyllä. Ylipaino tappaa ja vammauttaa huomattavasti enemmän länsimaissa. Googlaa vähän.
Se on helppoa ja ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun sanot olevasi urheilun päälle absolutisti! Siitä se vasta kummastelu alkaa ja yhtä äkkiä olet entinen juoppo 😁 Viinattomuuttakin saa selittää aina. Viimeeksi jollain pikkujouluaterialla joku kysyi, että miksi moinen valinta, etten juo kuin kivennäisvettä. Mitä ihmettä sitä pitää selittää. Valinta sekin. En ymmärrä.
Aivan👍 Normaalipainoisena sairastaa anoreksiaa😀 Ei enää tiedetä mikä on normaalipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.
Googlaa ihan huviksesi samalla syömishäiriöistä faktaa. Katso kuinka paljon sitä esiintyy jo Suomessa nuorilla naisilla ja miehillä. Kuinka monta karseaa tarinaa olet nähnyt lehdissä asiasta? Onko sinulla itselläsi lapsia edes? Niinpä. Et ole huomannut ajatella laihuuden toista puolta, sitä joka tulee joillekin nuorille, kun he lukevat tuollaisten Marttiinoiden täysin asiattomia juttuja. Ja niitä syömishäiriöistä on p a l j o n.
Hassu juttu, monesti nämä "kehopositiivisuuden kannattajat" kokevat kuitenkin täysin sallittuna kommentoida hoikkien ja normaalipainoisten naisten vartaloita negatiiviseen sävyyn. Ja todellakin omakohtaista kokemusta löytyy tästä, sen verran monta kommenttia on tullut mm. työkavereilta (naisilta).
Kyseessä ei tarvitse olla todellakaan anorektikko, kuten en minäkään ole, vaan riittää että on hoikka tai vaikkapa lihaksikas. Kuitenkin jos tällaiset kommentit ja kutsumanimet kuten "ruikku" "pulkannaru" "oikealla naisella on muotoja" "koirat ne luista tykkää" "hyi miten miehekäs, naisille ei kuulu näkyvät lihakset" jne. Nostaa esille, silloin kilpaa huudetaan, että ei tässä kukaan hauku vaan ihan vaan haluttiin sanoa että joku tykkää muodokkaammistakin. Mutta joo, tällaiset kommentit ne varmaan vähentää kaikenlaisia häiriöitä ihmisillä.
Tämä! Sen lisäksi ollaan arvostelemassa niitä, jotka tykkää treenata. Itse treenaan salilla aktiivisesti ja yllätys yllätys bodypositiivisten mielestä olen ”hullu treenaamaan” ”ikääkin on ja pitää ottaa iisisti” ”pitääkö ottaa noin vakavasti” ”onko toi nyt kivaa” ” lihakset eivät ole kauniita” yms yms. Kun haluaa mennä treeniin eikä viinilasiliselle on kireä jne. Ihan samaa arvostelua saa nekin jotka jotain yrittävät tehdä. Usein arvostelija on itse heikommassa kuosissa. Ja itse olin samanlainen pari vuotta sitten. Myönnän olleeni häpeissäni ja kateellinen, kun en itse saanut aikaiseksi. En ole enää ja olen ikionnellinen, kun sain elämäni muutettua!
Minkälaisia ihmisiä sinulla on noissa tutuissa, jotka noin puhuu? Itse käyn punttisalilla ja liikun muutenkin paljon. Koskaan ei kukaan ole minulle sanonut noita em. Olisiko kyse vain joku sen porukan toiminta. Jos olit itsekin samanlainen.
Fantasialandin Fairytaleskaboissa, hankala tarkistaa, ei voi omasta päästä tulostaa printtiä