Jäin työttömäksi ja mulle maksetaan 1590e nettotukia kuukaudessa. Ei ole mitään järkeä mennä töihin omalle alalle enää kun käteen jäisi
vähemmän rahaa. Tällä tavalla asun kivassa saunallisessa modernissa kaksiossa Helsingissä ja käteen jää enemmän rahaa kuin jos maksaisin kaikesta itse.
Kiva nukkua pitkään ma-pe ja bilettää viikonloppuisin kavereitten kaa. Ruokajonoista ja seurakunnista saa melkein koko kuukauden elintarvikkeet ilmaiseksi niin on jopa varaa dokailuun ja pössyttelyyn tukimasseilla.
Kommentit (31)
Hyvä, minäkin downshiftasin tukimasseille jo vuosia sitten. Ei kannata stressiä mistään :D
Ai? Eilen oli vaan 1465e ne saamasi massit.
0/5
Minäpä elelin sossutuella puoli vuotta tarkoituksellisesti lukeakseni pääsykokeisiin. Kannatti. Nyt elätän itseni unelma-ammatissa.
Luulet saavasi tuon summan ikuisesti?
Älä, ap, valehtele; olet grynderi/itäprovo, joka yrittää nostattaa omaa pikkukeppiä.
Minäpä teen töitä huonolla palkalla. En ole tottunut makaamaan kotona. Tehnyt töitä v. 1989 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä elelin sossutuella puoli vuotta tarkoituksellisesti lukeakseni pääsykokeisiin. Kannatti. Nyt elätän itseni unelma-ammatissa.
Tämä on oikein. Työttömyys voi olla hyvinkin tarkoituksenmukaista ja hyödyllistä yhteiskunnalle mutta suurin osa ihmisistä on liian matalalla tasolla henkisesti ymmärtääkseen sitä.
Mulle riitti parikymppisenä tuo biletys, ei sitä nykyään jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Persu?
En ole, vaan piraattipuolueen kannattaja.
Ap
En usko hetkeäkään että saat enemmän tukia mitä perheellinen.
Ap on jauhelihamies. Tekee näitä tyhmiä provo aloituksiaan.
Kiva. Mulle maksetaan 575 euroa työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään että saat enemmän tukia mitä perheellinen.
Vuokrani on 960e. Saan asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea, kaikki korotettuina.
Ap
Onneksi tukia ollaan leikkaamassa. 😊 Joko luit tiukennuksista koskien ensi vuotta.?
Kuinka monta lasta sinulla oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tukia ollaan leikkaamassa. 😊 Joko luit tiukennuksista koskien ensi vuotta.?
Ei koske mua. Mun vastuuvirkailija kelassa on mies, ja menin kesällä paikan päälle kelaan ja flirttailin sille estottomasti niin laittoi mulle korotetut tuet.
Ap
Aijaa mulle jää elämiseen vähän päälle 400e tukia