Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ja jopa loukkaa nuo Martinan puheet. Oon itse merkittävästi alipainoinen, luonnostaan siis ja en liho millään. Enkä edes halua lihoa, koska kroppa toimii.
Ylipainoa voi ajatella samalla tavalla. Joo ei ole terveellistä sekään, mutta mitä te sillä muiden terveydellä teette? Miksei Martina tuomitse tupakoimista ja dokaamista? No ei tietenkään, koska hän itsekin ryyppää ja ehkä polttaa. Martinahan kerran kännissä pahoinpiteli Sofia Belourfia, viinaa siis menee kunnolla.
Mutta auta armias jos oot ylipainoinen, hui kauhistus! Martina heti julistaa terveyden ilosanomaa, mutta itse ryyppää ja pahoinpitelee muita.
Minusta tuo juttu oli todella hyvä. Tykkäsin.
En ymmärrä miksi nykyään täytyy mennä loukkaantumaan joka asiasta. Jopa siitä, että joku uskaltaa sanoa, että lihavuus ei ole hyväksi ja siitä pitäisi pyrkiä pois.
Lihavuus on todella suuri terveysriski ja siitä ei päästä mihinkään, vaikka kuinka loukkaantuisi siitä, että joku uskaltaa sen ääneen sanoa.
Vähän sama asia, kun joskus 70-luvulla, jos joku uskalsi paheksua sisällä polttamista. Sehän oli melkein rikos josta olisi kuulunut saada vähintään raippoja.
Silloinkin joku olisi ollut sitä mieltä, että vaikka en polta, olen sitä mieltä, että kyllä ihmisten täytyy saada polttaa missä vaan , jos ne haluaa. Mitä se kenellekään kuuluu.
Tämä lihavuus on nykypäivän vitsaus ja kyllä siitä täytyy saada puhua, niin, ettei mielensä pahoittajat ole heti loukkaantumassa.
Selitä: miksei tupakoimisesta saarnata yhtä paljon kuin ylipainosta? Miksei Martina puhu päihteistä mitään??
Martina puhuu päihteitä vastaan instassaan ihan viikottain, miksi et seuraa kun kerran kiinnostaa, ei se Martina tällä palstalla sulle vastaile.
Puhuu päihteitä vastaan ja storyissaan kuvaa viinilastia jonka on Leville saanut lahjoituksena.
En minä muuten, mutta rahasta myyn periaatteenikin. Vai miten? Tuo muija on niin törkeä valehtelija ettei mitään rajaa.Kyllä. Sanoinko että on absolutisti? En. Kertoo ihan viikottain kuinka alkoholi vaikuttaa treenaamistuloksiin tai yleiseen vireystilaan. Ei rieku kännissä esim Levillä ravintoloissa kaulakkain kaikkien muiden asiakkaiden kanssa korona-aikana vaan ottaa lasillisen punaviiniä illalla itsekseen kotona. Varmaan fiksuna ihmisenä ja ilmaisen googlettamisen kannattajana osaat hakea ihan itse eron jatkuvan kännihakuisen juomisen ja lasillisen silloin tällöin välillä.
Juu, me täällä Levillä tiedetään, marttina riehuu miesten vessoissa.
Fakta.
Jos Martina haluaa pärjätä, jota ei koskaan tule tekemään, niin kannattaa jättää se viinilasillinenkin ottamatta.
Ja kännissä olen nähnyt usein, eikä vimosesta kerrasta ole kauaa, että se siitä.
Lässytä mitä lässytät.Lässyti lässyti 😂
Sitä aina tietää olevansa oikeassa ja osuneensa kun toiselta loppuu sanat ja argumentit. Ja,ottaa käyttöön typerät hymiöt.
🙀👍🤦♀️
Joku sanoi toisessa ketjussa, että kannattaa antaa ihmisten pitää sinua ääliönä, ei kannata mennä todistamaan asiaa oikeaksi.
Sinulle tämä tiedoksi vastaisuuden varalle.
Ohis.
😜😜😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen haluaa olla lihava, ei pidä sitä terveydellisenä ongelmana ja voi hyvin, niin ihan rauhassa. Miksi siihen täytyy tuoda jotain kekopositiivisuustermejä mukaan? Ihan kuin jotain tsemppausta herkutteluun
Kukaan ei halua olla lihava eikä se ole omasta pitämisestä kiinni onko se epäterveellistä vai ei. Se on epäterveellistä ja tappavaa. Aina.
Se on juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Jo miljoonas saarna ylipainosta.
Mutta entäs päihteet? "Hehe mehän ollaan suomalaisia, viinapullon kanssa saunan taakse!"Eletään kulttuurissa, jossa on normaalia kännätä joka viikonloppu. Tai liittää viiniä. Ja polttaa tupakkaa.
Mutta vain ylipainosta saarnataan jatkuvasti. Miksi?
Olet jauhanut tätä aika pitkään. Kvg ja kulttuuri on muuttumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".
Niin. Jos sanon: leivänsyöntini lähti siitä että tarvitsin lisää kuitua ruokavaliooni, mielestäsi siis tarkoitan etten syö muuta kuin leipää?
En koskaan ole luullut että nää Mara vainoajat ois mitään älypäälliköitä, mutta onhan tää selkeä alisuoriutuminen jo heiltäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Juu, mutta sanoi myös olevansa kasvissyöjä eli jotenkin sekavaa
Niin. Jos sanon: leivänsyöntini lähti siitä että tarvitsin lisää kuitua ruokavaliooni, mielestäsi siis tarkoitan etten syö muuta kuin leipää?
En koskaan ole luullut että nää Mara vainoajat ois mitään älypäälliköitä, mutta onhan tää selkeä alisuoriutuminen jo heiltäkin
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs päihteet? "Hehe mehän ollaan suomalaisia, viinapullon kanssa saunan taakse!"Eletään kulttuurissa, jossa on normaalia kännätä joka viikonloppu. Tai liittää viiniä. Ja polttaa tupakkaa.
Päihteistä puhutaan kylläkin erittäin paljon ja jatkuvasti. Alkoholin liikakäytöstä on juttuja melkein jokaisessa naistenlehdessä parin kuukauden välein, ja iltapäivälehdissäkin kerran viikossa.
Minusta Martina puhui ihan asiaa ylipainosta ja kehopositiivisuudesta.
Muuten, melko moni ylipainoinen on myös alkoholin liikakäyttäjä. Alkoholi jymähtää salakavalasti vyötärönseutuun, varsinkin keski-ikäisille naisille. Kyllä ne melkein näkee tuolla katukuvassa ne tissuttelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Juu ja veronkierrosta, onkohan lahjalaukut ilmoitettu verottajalle ja viinit sun muut tuotelahjat.
Pitääkinpä laittaa nyt heti viesti verottajalle, että tarkistelee.
Martina kun on pitänyt tapanaan jättää itsestäänselvät maksut hoitamatta.
Alipaino on itse asiassa vaarallisempaa kuin lievä ylipaino, mutta kuinka usein siitä saarnataan? Minusta on vähän ikävää nähdä kauniiden ylipainoisten naisten, sellaisten kuin Adele ja Rebel Williams alistuvan massan tahtoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuon Pippa Laukan terveysvalmennuksen voisin kyllä hankkia, mutta hänellä ei taida olla sellaisia. Hän on sentään urheilulääkäri.
Juu, Pippan kurssit ja valmennukset on ihan omaa luokkaansa
https://syketribe.fi/fi/tuote/kuukautisten-voima-valmennus-pippa-laukka…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.
Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍
Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.
Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.
Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.
En halua. Haluan treenivideot, jossa näytetään mitä tehdään ja päiväihjelma on valmiiksi määritetty. Ei tarvitse itse maksaa. Firmalta saa rahaa E-passin kautta, joten ei oma kukkaro köyhdy yhtään.
Niitä juuri löytyy paljon ilmaiseksi netissä. Tiedoksi niille joilla ei ole passeja.
Komppaan, esimerkiksi youtubessa on vaikka millä mitalla. Itselläkin epassi, mutta käytän sen mieluummin hierontoihin.
Halua valmiit ohjeet joka päivälle niin ruuasta kuin treenistä, en joka päivä viitsi miettiä mitä seuraavaksi tai etsiä jostain. Haluan ohjelmoitua tekemistä. Minusta on hienoa kun joku on miettinyt mun puolesta. Ei tarvii käyttää omia aivoja. Tekee vaan mitä käsketään ja on helppoa! En halua lamaannuttaa itseäni miettimisellä. Tähän mennessä toimineet tosi hyvin. Sopii just mulle!
No lamaantumisen pelkoa ei sinulla ole, ei aikaan miettimisestä tule, niin tuntuu olevan vähällä tuo ajattelupuoli sinulla.
Miksi en päästäisi itseäni helpolla? Varsinkin kun tuloksia tulee ja olo on hyvä näillä valmisohjeilla. Mitä muuta pitäisi tehdä ja miksi pitäisi tehdä toisin? En usko, että saavutetut tulokset olisivat yhtään parempia ehdotetulla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen haluaa olla lihava, ei pidä sitä terveydellisenä ongelmana ja voi hyvin, niin ihan rauhassa. Miksi siihen täytyy tuoda jotain kekopositiivisuustermejä mukaan? Ihan kuin jotain tsemppausta herkutteluun
Kukaan ei halua olla lihava eikä se ole omasta pitämisestä kiinni onko se epäterveellistä vai ei. Se on epäterveellistä ja tappavaa. Aina.
Se on juuri näin.
Voisitko lopettaa tuon itsellesi vastaamisen, jookos.
Se olin kyllä minä eikä ap! Sorry..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun kaikenkokoiset ja -ikäiset ihmiset kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on omat vahvuutensa joihin keskittyvät ja joilla haluavat loistaa. Martinalla on treeni osa työelämää, mikä helpottaa kummasti liikkumista eikä kahdeksantuntista virastotyötä, mikä helpottaa ruokahuollon tekemistä omilla ehdoilla.
Minä voisin taas luennoida hänelle taloudenhallinnasta, mikä on itselläni häntä paremmin hanskassa ja vaikkapa tasapainosesta mielestä.
Totta tuo. Martina puhuu siitä yhdestä - ehkä ainoasta - elämänsä osa-alueesta jonka hän hallitsee erittäin hyvin.
Me muut voisimme sitten luennoida hänelle juurikin raha-asioiden hoidosta, parisuhteista ja kumppanin valintakriteereistä, jotka hän omien sanojensakin mukaan on kokenut haastaviksi. Jatkuvat rahahuolet, ulosotto ja riitaisat usein vaihtuvat parisuhteet ovat tutkitusti nekin varsin haitalllisia ihmisen hyvinvoinnille. Puhumattakaan että ne myös voivat aiheuttaa muillekin perheenjäsenille stressiä (lapset). Meitä joilla on pari liikakiloa mutta joilla on talous tasapainossa, joillain rahaa pankissa jopa yli tarpeen ja onnellinen parisuhde ja perhe on varsin monia.
Mutta tietenkin tärkeintä elämässä on se ettei vaan ole tippaakaan lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin.
Voisitko lopettaa tuon itsellesi vastaamisen, jookos.
Se olin kyllä minä eikä ap! Sorry..
Juu juu ja taas on sama osoite.
Mä olen Töölössä. Missä sä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.
Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍
Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.
Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.
Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.
En halua. Haluan treenivideot, jossa näytetään mitä tehdään ja päiväihjelma on valmiiksi määritetty. Ei tarvitse itse maksaa. Firmalta saa rahaa E-passin kautta, joten ei oma kukkaro köyhdy yhtään.
Niitä juuri löytyy paljon ilmaiseksi netissä. Tiedoksi niille joilla ei ole passeja.
Komppaan, esimerkiksi youtubessa on vaikka millä mitalla. Itselläkin epassi, mutta käytän sen mieluummin hierontoihin.
Halua valmiit ohjeet joka päivälle niin ruuasta kuin treenistä, en joka päivä viitsi miettiä mitä seuraavaksi tai etsiä jostain. Haluan ohjelmoitua tekemistä. Minusta on hienoa kun joku on miettinyt mun puolesta. Ei tarvii käyttää omia aivoja. Tekee vaan mitä käsketään ja on helppoa! En halua lamaannuttaa itseäni miettimisellä. Tähän mennessä toimineet tosi hyvin. Sopii just mulle!
No lamaantumisen pelkoa ei sinulla ole, ei aikaan miettimisestä tule, niin tuntuu olevan vähällä tuo ajattelupuoli sinulla.
Miksi en päästäisi itseäni helpolla? Varsinkin kun tuloksia tulee ja olo on hyvä näillä valmisohjeilla. Mitä muuta pitäisi tehdä ja miksi pitäisi tehdä toisin? En usko, että saavutetut tulokset olisivat yhtään parempia ehdotetulla tavalla?
Koska netissä on parempia, ilmaisia ohjeita, joista ei tarvitse maksaa kenellekään mitään. Ja vielä enemmän, jos ymmärtää englantia riittävästi - yleensähän ruoka- ja liikuntaohjeet eivät ole mitään kovin monimutkaista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei mielestäni ole siitä, että kritisoidaan toisen ulkonäköä, vaan siitä, että ylipaino ja huonot elämäntavat tuovat myös kovasti kustannuksia ja ongelmia yksilölle sekä yhteiskuntaamme. Jos ylipainoiset (ja myös normaalipainoiset!) alkaisivat liikkumaan ja saamaan painoaan normaaliksi, paranisi kys. yksilön hyvinvointi ja sitä kautta kansanterveys - ja talous.
Reippailijoille pitäisi tarjota veroetuja.
Jokainen lihavuudesta "huolestunut" ihminen tietää, että pysyvän painonpudotuksen saavuttamisen todennäköisyys on 5 prosentin luokkaa. Oikeastaan ainut keino nousta tähän luokkaan on joko pelätä kuolemaa tai itsensä hyväksymisen kautta. Miksi jälkimmäinen? Siksi, että usein lihavuus liittyy johonkin mielenterveyden ongelmaan milloin ongelma ei katoa mikäli itseinho kummittelee taustalla. Muutokselle antaa mahdollisuuden vasta, kun on ymmärtänyt olevansa ihmisenä arvokas ja ansaitsevansa parasta, milloin ihminen myös alkaa automaattisesti tekemään itselleen parempia tekoja. Haukkumalla ja syyllistämällä läskejä vain pidätte huolen siitä, että he säilyvät jatkossakin läskeinä, mutta sitähän te oikeasti vain haluatte. Ketä te muuten sitten pilkkaisitte ja katsoisitte alaspäin.
Tätä kuulee usein, että kehopositiiviset alkavat pitää parempaa huolta itsestään, kun he oppivat rakastamaan itseään. Kuulostaa ihan loogiselta sinäänsä, mutta onko sulla linkata ketään kehopositiivista, joka olisi laihtunut? Monta vuotta sitten katsoin sitä Jenny Lehtisen ohjelmaa, jossa puhuttiin kehopositiivisuudesta ja miten se johtaa terveempään elämään. Kävin juuri katsomassa hänen instaansa ja hän on vähintään yhtä lihava kuin silloin. Missä se positiivinen ulkonäkön muutos on, jos hän kerran itseään rakastavana liikkuu enemmän eikä syö jatkuvasti epäterveellistä paskaa? Vai onko kehopositiivisuus vaan tyhjää lätinää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihteistä puhutaan kylläkin erittäin paljon ja jatkuvasti. Alkoholin liikakäytöstä on juttuja melkein jokaisessa naistenlehdessä parin kuukauden välein, ja iltapäivälehdissäkin kerran viikossa.
Muuten, melko moni ylipainoinen on myös alkoholin liikakäyttäjä. Alkoholi jymähtää salakavalasti vyötärönseutuun, varsinkin keski-ikäisille naisille. Kyllä ne melkein näkee tuolla katukuvassa ne tissuttelijat.
1. Martina käyttää väärin kehopositiivisuutta. Kehopositiivisuus= älä syrji ketään kehon perusteella.
2. Ylipainoiset eivät ole tyhmiä. Jokainen elää elämäänsä miten haluaa. Myös tupakointi on oma valinta.
3. Ylipainosiin kohdistuu vihaa ja inhoa, tupakoitsijoihin harvemmin. Ylipainoisia pilkataan.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaarallista, kun laikenmaailman instapimut antavat ohjeita syömiseen ilman minkäänlaista alan koulutusta. Jonkinlainen tieteellinen asiantuntemus pitäisi olla. Sama koskee liikuntaohjeita, olisi parempi, jos oikeasti olisi koulutustaustaa, aika moni meistä harrastaa tavoitteellisesti ja valmentajan ohjauksessa, mutta ei se meistä asiantuntijaa tee, vain harrastelijan tietämys on. Vaikka hän ei kai henkilökohtaisena valmentajana toimi.
Jännä tämä ilmiö, että viime aikoina on ilmestynyt näitä liikunta-, ravinto- ja hyvinvointivalmentajia, joilla ei ole oikeaaalan koulutusta. En ottaisi kotiini sähkötöitä tekemään kouluttamatonta harrastelijaa, vaan ammattilaisen.
Täysin samaa mieltä kanssasi. Senpä takia minäkin valitsin valmentajakseni Martinan joka on ollut alalla jo 20 vuotta, suorittanut useammankin valmentajakoulutuksen ja jolla on valtava määrä tyytyväisiä asiakkaita. Enkä ole joutunut pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Martina käyttää väärin kehopositiivisuutta. Kehopositiivisuus= älä syrji ketään kehon perusteella.
2. Ylipainoiset eivät ole tyhmiä. Jokainen elää elämäänsä miten haluaa. Myös tupakointi on oma valinta.
3. Ylipainosiin kohdistuu vihaa ja inhoa, tupakoitsijoihin harvemmin. Ylipainoisia pilkataan.
1, Martina ei syrji ketään kehon peusteella
2. Todistat väitteesi paikkaansa pitämättömäksi joka jankutuksellasi
3. Martina puhui terveysvaikutuksista. Onko täysin vieras käsite