Ajatteko mieluumin automaattivaihteista vai tavallista autoa?
Olis tarjolla automaattivaihteinen, mutta jotenkin haikealta tuntuu luopua vaihteiden käytöstä.
Kommentit (57)
Automaatti ja muuhun en enää vaihda.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kokeillutkaan automaattivaihteista.
Mä olen ainakin kerran, serkkuni autoa. Ap
Tietenkin automaattia. Hölmö kysymys.
M54
Automaatti huomattavasti helpompi.
Meilla on ollut 70-luvulta asti vain automaatteja. Vertaa iPhonea flip phoneen.
Luulin aiemmin et manuaali on hyvä, sanoin et joudan ajaessa kyllä vaihteleen vaihteita. Mutta, kun käyttöön tuli automaatti, en enää pois antaisi. Ihanaa, et se härdelli jaloilla ja käsillä on pois!
Automaatti on tosi näppärä , kunhan tottuu. Yleensähän suomessa manuaali käytössä.
Itselläni on automaattivaihteinen nelivetoinen v8 perheauto, arvatkaa onko lysti ajella.
Automaattia tietysti. Manuaalissa ei ole mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti, Yaris hybrid.
Onko noissa oikea automaatti vai joku dsg?
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos nuo usalaiset älyrajoittuneet suosivat automaattia...
USAssa keppivaihdeauton saa vain erikoistilauksesta.
Kumpi vaan käy kunhan on muuten toimiva ja luotettava.
Ajoin viisikymppiseksi asti manuaalivaihteisella. Sitten ostin hybridin, joka on automaattivaihteinen. Vähän, tai itse asiassa aika paljon jännitti, kuinka osaan sillä ajaa. Mutta enää en manuaaliin vaihtaisi. On se vaan niin paljon helpompi.
Tiedän, että jotkut tykkäävät enemmän manuaalivaihteistosta. Toisille taas "ihan sama". Eli vahvasti makuasia on se. Kukin tyylillään.
Jos et kokeile, et voi tietää. Et varmaan ole loppuelämäsi autoa ostamassa, joten jos et automaatista tykkää, myy se, ja osta manuaali.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hankalaa on manuaalivaihteissa? Ajatteleeko joku niitä vaihteita ajaessaan vai mikä se vaikeus on? Onko myös ratin kääntäminen hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos nuo usalaiset älyrajoittuneet suosivat automaattia...
Alapas nimittele, ei keppiauton ajoon mitaan erikoista alya tarvita siihenkaan. On vain vuosikymmenia kehityksesta jaljessa.
Nyt ostellaan autoja jotka parkkeeraavat itsensa.
En ole koskaan kokeillutkaan automaattivaihteista.