Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet ekana kun koronarajoitukset poistuvat?

Vierailija
09.01.2021 |

Minä lähden ulkomaille lomalle

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tee mitään. Rajoitusten poistuminen ei tarkoita, että korona olisi poistunut. Tämä virus on tuhonnut elämäni. Ne ajat, kun kykenin huoletta astumaan ovesta ulos, liikkumaan väkijoukoissa pelkäämättä ja elää suurimman osan ajasta ajattelematta tauteja ovat ohi. Musta ei enää tule ehjää ihmistä. Jään siis luultavasti vain kotiin.

Se, että korona saattaa jäädä tänne, ei tarkoita sitä, että korona olisi enää niin vaarallinen kuin se on aikaisemmin ollut. Se ei myöskään tarkoita sitä, että tartuntariski olisi silloin enää läheskään niin korkea kuin mitä se nyt on.

Kyllä Suomessa ihan tälläkin hetkellä jossain piileksii myös esim. tuhkarokkoa, mahdollisesti poliota ja kenties jopa tuberkuloosiakin. Lisäksi on esim. tuhansia HIV-positiivisia Suomessa tälläkin hetkellä. Mutta tuskinpa sinä jokapäiväisessä elämässäsi noiden tautienkaan tartuntariskiä pelkäät? No joo, HIV ei tartu kuin veren tai eritteiden välityksellä, mutta kuitenkin.

Täysin eri asia. Mulle ei riitä, että rokote laskisi riskiä saada tartunta vaikka 70%. Mulle ei riitä, että vakavan sairastumisen riski laskisi 50%. Ennen kuin korona muuttuu yhtä vaarattomaksi kuin flunssa en kykene normaalia elämää jatkamaan. Noilla käytännössä hävitetyillä taudeilla on turha hevostella. Niiden saamisen mahdollisuus on yksi miljoonista. HIViä en väkijoukosta saa. 

Nyt kun näyttää, että koronaa emme saa maapallolta pois ja rokote ei takaa 100% suojaa, oli mun normaalin elämän viimeinen vuosi vuosi 2019. Tämän jälkeen on vain pelkoa ja eristäytymistä.

Vai niin. No, se nyt kuitenkin on fakta, ettei korona tule olemaan sinullekaan läheskään suurin eikä läheskään todennäköisin terveysuhka sen jälkeen, kun pandemia on ohi. Silloin selvästi todennäköisempää on esim. liikenneonnettomuuteen tai muuhun onnettomuuteen joutuminen ja sairauksien osalta sairastua vakavasti esim. syöpään tai verisuonisairauksiin.

Vierailija
62/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen gaysauna Vogueen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halaan läheisiäni.

Oletatko saavasi halausluvan vain kokeilemalla tuota uutta rokotetta? muista myös kysyä moneksiko viikoksi tuolla piikillä saa halausluvan ja koska täytyy mennä hakemaan uutta piikkiä että saa halailla lisää?

Vierailija
64/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen museoon, konserttiin, balettiin, teatteriin... Sitten varaan lomamatkan ja nautin olostani.

Vierailija
65/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan stressata mitä koronarokotuksesta seuraakaan ja elän siinä ressissä sitten loppuikäni

Vierailija
66/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tee mitään. Rajoitusten poistuminen ei tarkoita, että korona olisi poistunut. Tämä virus on tuhonnut elämäni. Ne ajat, kun kykenin huoletta astumaan ovesta ulos, liikkumaan väkijoukoissa pelkäämättä ja elää suurimman osan ajasta ajattelematta tauteja ovat ohi. Musta ei enää tule ehjää ihmistä. Jään siis luultavasti vain kotiin.

Se, että korona saattaa jäädä tänne, ei tarkoita sitä, että korona olisi enää niin vaarallinen kuin se on aikaisemmin ollut. Se ei myöskään tarkoita sitä, että tartuntariski olisi silloin enää läheskään niin korkea kuin mitä se nyt on.

Kyllä Suomessa ihan tälläkin hetkellä jossain piileksii myös esim. tuhkarokkoa, mahdollisesti poliota ja kenties jopa tuberkuloosiakin. Lisäksi on esim. tuhansia HIV-positiivisia Suomessa tälläkin hetkellä. Mutta tuskinpa sinä jokapäiväisessä elämässäsi noiden tautienkaan tartuntariskiä pelkäät? No joo, HIV ei tartu kuin veren tai eritteiden välityksellä, mutta kuitenkin.

Täysin eri asia. Mulle ei riitä, että rokote laskisi riskiä saada tartunta vaikka 70%. Mulle ei riitä, että vakavan sairastumisen riski laskisi 50%. Ennen kuin korona muuttuu yhtä vaarattomaksi kuin flunssa en kykene normaalia elämää jatkamaan. Noilla käytännössä hävitetyillä taudeilla on turha hevostella. Niiden saamisen mahdollisuus on yksi miljoonista. HIViä en väkijoukosta saa. 

Nyt kun näyttää, että koronaa emme saa maapallolta pois ja rokote ei takaa 100% suojaa, oli mun normaalin elämän viimeinen vuosi vuosi 2019. Tämän jälkeen on vain pelkoa ja eristäytymistä.

Vai niin. No, se nyt kuitenkin on fakta, ettei korona tule olemaan sinullekaan läheskään suurin eikä läheskään todennäköisin terveysuhka sen jälkeen, kun pandemia on ohi. Silloin selvästi todennäköisempää on esim. liikenneonnettomuuteen tai muuhun onnettomuuteen joutuminen ja sairauksien osalta sairastua vakavasti esim. syöpään tai verisuonisairauksiin.

Kaikki nuo ovat suurimmalta osalta riippuvaisia omasta toiminnastani. Autolla liikkuminen on valinta, huonot elämäntavat ovat valinta. Tietenkin aina voi käydä todella huono tuuri, mutta näiden vertaaminen koronaan, joka on uhka aina ihmiskontaktissa on epärehellistä. Mitään takeitahan koronan poistumisesta tai muuntumisesta lievemmäksi ei ole. Minulla voi olla rokote, mutta se vain vähentää todennäköisyyttä saada vakava muoto. Se ei poista sitä tai tee minusta immuunia. Siksi vielä vuosikausia tulee olemaan uhka saada tauti aina, kun astun ulos ja paljon suurempi uhka, jos olen ihmisten kanssa yli 15 minuuttia samassa tilassa.

Ennen saatoin mennä huoletta lähes minne vain. Tällaista maailmaa ei enää tule olemaan olemassa. Mä en voi sellaisessa normaalisti asua ja arkea viettää.

Vierailija
67/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan ehkä julkisesti jossain maskit, joita en tämän plandemian aikana edes käyttänyt kuin parikolme tuntia

Vierailija
68/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa AP:n sitten valita sellainen ulkomaa, josta on myös poistettu rajoitukset.

Vierailija
69/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden Italiaan

Vierailija
70/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen käymään mummun ja vaarin luona. Voi tietysti olla, että muistisairaus on jo vienyt vaarin siihen mennessä. Täytyy kuitenkin toivoa, että olisivat suht hyväkuntoisia vielä.

Vierailija
71/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kuntosalille ja museoihin heti kun ne täällä Helsingissä avataan. Kuoroonkin olisi kiva päästä. Kunhan matkustelu vapautuu niin lähden ulkomaille.

Monia ystäviä olen tavannut koko ajan, samoin olen käynyt kahviloissa, ravintoloissa, taidegallerioissa ja ostoksilla. Todelliset ystävät ovat nyt paljastuneet hyvin!

Osaa ystävistä en ole tavannut maaliskuun jälkeen, koska korona on muuttanut heidät hysteerisiksi, viruspelkoisiksi hulluiksi. Heitä en varmaan tapaa enää koskaan livenä, olen jo täysin vieraantunut tuollaisista ihmisistä. Ei myöskään tee enää mieli halata niitä, jotka ovat koronan varjolla siitä kieltäytyneet. En halua niin typeriä ja julmia ihmisiä elämääni.

Vierailija
72/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen baariin! Käyn tosin rajoitusten aikanakin! Kansalaisvelvollisuus on, että talous pyörii!

Vierailija
73/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen afternoontea:lle Salutorgetiin tai Kämppiin. 🍰🥧🍮

Vierailija
74/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo ovat suurimmalta osalta riippuvaisia omasta toiminnastani. Autolla liikkuminen on valinta, huonot elämäntavat ovat valinta. Tietenkin aina voi käydä todella huono tuuri, mutta näiden vertaaminen koronaan, joka on uhka aina ihmiskontaktissa on epärehellistä. Mitään takeitahan koronan poistumisesta tai muuntumisesta lievemmäksi ei ole. Minulla voi olla rokote, mutta se vain vähentää todennäköisyyttä saada vakava muoto. Se ei poista sitä tai tee minusta immuunia. Siksi vielä vuosikausia tulee olemaan uhka saada tauti aina, kun astun ulos ja paljon suurempi uhka, jos olen ihmisten kanssa yli 15 minuuttia samassa tilassa.

Ennen saatoin mennä huoletta lähes minne vain. Tällaista maailmaa ei enää tule olemaan olemassa. Mä en voi sellaisessa normaalisti asua ja arkea viettää.

Mitä sitten? Tämä on nyt uusi maailma ja jos et siihen sopeudu niin ehkä hyvä, että jäät pois. Kesällä tullaan järjestämään festareita ja siellä kymmenet tuhannet juhlivat vieri vieressä laulaen. Mä menen. Jää sä kotiin.

Vierailija
75/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen uimahallin ja halaan ystävät & sukulaiset.

Vierailija
76/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti töihin

Vierailija
77/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai esim. syöpään sairastuminen on omasta valinnasta kiinni, kun joka kolmas suomalainen sairastuu jossain vaiheessa elämäänsä syöpään? Läheskään kaikkia syöpiä kun ei voi estää, vaikka koittaisi elää miten terveellisesti tahansa.

Vierailija
78/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona ja pelaan videopelejä. Lähisalesta haen kaljaa jos janottaa.

Vierailija
79/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain järjestyksessä käyn uimahallissa, leffateatterissa, museossa ja sitten ehkä jopa ravintolassa syömässä.

Vierailija
80/83 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn örveltämässä lähikapakassa