Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä työssäkäyviä yli 40-vuotiaita jotka äänestävät vasemmistoa

Vierailija
09.01.2021 |

Nuoruuteen kuuluu usein tietynlainen radikalismi, maailmaa syleilevät aatteet ja 'sallittu' hölmöily ja on ymmärrettävämpää, että esim. kannattaa vasemmistoa.
Yleensä ajan ja iän myötä ajatukset selkiävät ja elämän realiteetit alkavat valjeta, jolloin työssäkäyvät ja mahdollisesti perheelliset ihmiset siirtyvät pikkuhiljaa ajattelussaan ja äänestyskäyttäytymisessään poispäin vasemmalta.
Miksi siis joku työssäkäyvä yli 40-vuotias siis edelleen äänestäisi vasemmistoa? Sen ymmärrän, että vasemmistopoliitikot ja AY-väki teeskentelee edelleen olevansa työväen asialla (vaikka todellisuudessa ovat vähintään yhtä rahanahneita ja etuisuuksista taistelevia kuin kuka tahansa muukin) mutta kuka työssäkäyvä oikeasti haluaa että verotusta kiristetään ja kaikki aloitekyky lannistetaan? Senkin ymmärrän, että elämäntapapummit kannattavat vasemmistoa koska kauhuajatus olisi jos joutuisi itse ansaitsemaan elantonsa, mutta että normaalit työssäkäyvät..? En vain voi ymmärtää.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persu tietenkään ymmärrä, kun ei töissä käy.

Vierailija
22/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua että perus duunaripulliaiset äänestää oikeistoa, niin kuin olisivat rikasta omistavaa luokkaa. Oikeisto vie heidän edut ja tuet.

Miksi normiduunarin pitäisi saada tukia? Eikö olisi parempi, että verotus säädettäisiin siten ettei tukia tarvita työssäkäyvälle ihmiselle?

Suomessa on jo progressiivinen verotus, viittaa siihen että monien kohdalla verotuksen pienentäminen auttaa hyvin vähän, jos mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua että perus duunaripulliaiset äänestää oikeistoa, niin kuin olisivat rikasta omistavaa luokkaa. Oikeisto vie heidän edut ja tuet.

Mitkä edut? Mitkä tuet?

En ole tukia nostanut sitten opintotuen aikoinaan.

Vierailija
24/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi normiduunarin pitäisi saada tukia? Eikö olisi parempi, että verotus säädettäisiin siten ettei tukia tarvita työssäkäyvälle ihmiselle?

On lapsilisät, vanhempainvapaat, työttömyystuet (kyllä monilla on työttömyysjaksoja vaikka pääasiassa töissä olisikin), vammaistuet, omaistuet, asumistuet jne. Tavat miten tuetaan lapsia, nuoria, harrastuksia, liikuntaa, kulttuuria jne. Monet koskevat suurta osaa ihan tavallisia duunareita.

Olen AP. Ymmärrän lapsilisän (Suomen kansalaisille) ja työttömyystuen koska suurin osa työttömistä on sen itse ansainnut mutta esim. asumistukea tavallisille (tarkoitan normaaliälyisiä, työikäisiä ja -kykyisiä kansalaisia) esimerkiksi en.

Vammaistuet eivät kuulu tämän keskustelun piiriin.

Tiedätkö että duunari voi saada asumistukea palkkansa lisäksi, koska palkat ovat niin pienet ettei niillä elä. Vaikka tekisi kokopäivätyötä.

Vierailija
25/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä edut? Mitkä tuet?

Sosiaaliturva on luksusta, totesi Halla-Ahokin. Viisikymppisenä kun saat potkut, ei paljon enää naurata.

Vierailija
26/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ehkä yllätyksenä, mutta kaikki eivät ajattele pelkästään itseään ja omia etujaan. Lisäksi kukaan ei tiedä, mikä oma tulevaisuus tulee olemaan. Jo pelkästään korona-aika on osoittanut, kuinka aikaisemmin hyvin toimeentulevat yrittäjät joutuvat turvautumaan yhteiskunnan avustuksiin. Mitä vaan voi tapahtua kelle tahansa, milloin tahansa.

Vierailija
27/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi olen itse tullut, olen ymmärtänyt, että on lukuisia asioita, joita en ymmärrä. Mutta sen ymmärrän, että jokainen tekee omat henkilökohtaiset valintansa, olkoon sitten kyseessä äänestyskäyttäytyminen, lasten hankinta/hankkimattomuus jne. Turhaa lähteä niitä kyseenalaistamaan tai yrittää toista asian tiimoilta muuttaa - vaikka miten kuvittelisi sen oman mielipiteen olevan kovinkin oikeampi. Antaa muiden elää ja elää myös itse, kukin oman valitun tiensä mukaan, kunhan lain rajoissa pysytään.

Vierailija
28/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä mutta äänestän vasemmistoa. Ihan vaan siksi että kukaan ei täällä Suomessa pidä huolta heikommasta ja monella työssä käyvälläkin on tiukkaa, vaikka on koulutus ja työ

Ei vasemmisto välitä köyhästä työntekijästä. Vasemmisto välittää 3. maailman kansalaisista ensin, ja tukia nostavista suomalaisista toiseksi.

Vierailija
29/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikommista huolehtiminen takaa turvallisemman ympäristön.

Olen AP. Olen tästä asiasta samaa mieltä, kansakunnan sivistystaso mitataan sillä, miten se kohtelee heikoimpia jäseniään. 

Aloituksessani en kuitenkaan puhunut tästä ryhmästä.

Tavan duunari tai valkokaulustyöntekijä voi milloin tahansa päätyä yhteiskunnan heikommaksi jäseneksi, vaikkapa työpaikan menettämisen myötä. Jotkut osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle.

Olen AP. Yleensä pelkällä työpaikan menettämisellä ei välittömästi joudu yhteiskunnan heikkoimmaksi, onhan meillä ansiosidonnainen/työttömyyskorvaus, jotka takaavat, että (oikein toteutettuina, en sano että nykytapa on oikea) seuraava työpaikka löytyy kohtuuajassa, jos on työhaluja.

Vierailija
30/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä edut? Mitkä tuet?

Maksoiko itse koulutuksesi? Oletko käynyt lääkärissä pelkästään yksityisellä? Kai olet jättänyt lääkkeitä ostaessasi Kela-korvauksen ottamatta ja maksanut itse koko lääkkeen? Et varmaankaan ole koskaan käyttänyt ilmaisia kirjastopalveluja?

Vierailija
31/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Olen tästä asiasta samaa mieltä, kansakunnan sivistystaso mitataan sillä, miten se kohtelee heikoimpia jäseniään. 

Tavan duunari tai valkokaulustyöntekijä voi milloin tahansa päätyä yhteiskunnan heikommaksi jäseneksi, vaikkapa työpaikan menettämisen myötä. Jotkut osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle.

Mitä ihmettä? Silloin haetaan uusi työpaikka. Ja jos on miettinyt nenäänsä pidemmälle, ei eetä yli tulojen, vaan on säästöjä ja sijoituksia, jotta perhe on turvassa vaikka joutuisikin työttömäksi. 

Vierailija
32/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu on etätöissä kuten minä ja ystäväni

Vierailija
33/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yli 40-vuotiaat enää töissä käy? Eläkeiässä ovat jo.

Vierailija
34/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsilisät, vanhempainvapaat, työttömyystuet (kyllä monilla on työttömyysjaksoja vaikka pääasiassa töissä olisikin), vammaistuet, omaistuet, asumistuet jne. Tavat miten tuetaan lapsia, nuoria, harrastuksia, liikuntaa, kulttuuria jne. Monet koskevat suurta osaa ihan tavallisia duunareita.

Olen AP. Ymmärrän lapsilisän (Suomen kansalaisille) ja työttömyystuen koska suurin osa työttömistä on sen itse ansainnut mutta esim. asumistukea tavallisille (tarkoitan normaaliälyisiä, työikäisiä ja -kykyisiä kansalaisia) esimerkiksi en.

Vammaistuet eivät kuulu tämän keskustelun piiriin.

Tiedätkö että duunari voi saada asumistukea palkkansa lisäksi, koska palkat ovat niin pienet ettei niillä elä. Vaikka tekisi kokopäivätyötä.

Olen AP. Viittaan aiempaan vastaukseeni jossa totesin, että eikö olisikin parempi jos verotus säädettäisiin siten, että tukia ei tarvittaisi?

Toki se johtaisi siihen, että ilman tukia kaikilla ei ehkä olisi varaa asua haluamassaan paikassa/asunnossa mutta ei sekään ole reilua,e ttä jollain on varaa asua tukien avulla paikassa, jossa jollain muulla ei ole palkallaan.

Vierailija
35/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Yleensä pelkällä työpaikan menettämisellä ei välittömästi joudu yhteiskunnan heikkoimmaksi, onhan meillä ansiosidonnainen/työttömyyskorvaus, jotka takaavat, että (oikein toteutettuina, en sano että nykytapa on oikea) seuraava työpaikka löytyy kohtuuajassa, jos on työhaluja.

Tule kertomaan kuinka helposti löysit työpaikan kuusikymppisenä. Ai, eikö olekaan kokemusta?

Vierailija
36/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu on etätöissä kuten minä ja ystäväni

Persu on ollut etätöissä elämänsä. Lähipubissa.

Vierailija
37/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto haluaa duunarien palkat alas ja polkea työntekijöiden oikeuksia ja turvaa. En tajua miksi tavalliset duunarit äänestäisi oikeistoa!!! Ihan pimeetä sahata omaa oksaa ja edistää rikkaiden rikastumista.

Vierailija
38/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vasemmisto puolustaa sosiaaliturvaa ja ajaa isompia veroja rikkaille.

Vierailija
39/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei pidä kenestäkään huolta.

Nykyinen intersektionaaliuskovainen vasemmisto haluaa tuhota rajat, (valkoiset)ydinperheet, (valkoisen)sukupuolen, valkoisen rodun sekä länsimaisen kapitalistisen kulttuurin ja jakaa kaikki resurssimme kehitysmaalaisten kanssa rajatta.

Eli käytännössä olet oikeassa.

Kyllä tämä on vihreiden agenda.

Koko vasemmiston agenda, ei pelkästään vihreiden. Kaikki vasemmistolaiset ovat nykyään wokeja ja intersektionaalisia. Ja nekin jotka eivät ole, joutuvat nöyrästi kumartamaan intersektionaalien puujumalille; säännöille ja uhrihierarkioille tai ovatvaihtoehtoisesti pahoja ihmisiä, joita tullaan vainoamaan ja savustamaan pois loppuun asti, kuten olemme saaneet jo monesti nähdä.

Vierailija
40/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä mutta äänestän vasemmistoa. Ihan vaan siksi että kukaan ei täällä Suomessa pidä huolta heikommasta ja monella työssä käyvälläkin on tiukkaa, vaikka on koulutus ja työ

Vasemmistolaiset arvot nimenomaan vaikeuttavat sen kakun leipomista, joka pitää leipoa ennen sen jakoa yhteiskunnan jäsenille ja tarvitseville. Vasemmisto laittaa kaksin käsin kapuloita elinkeinoelämän rattaisiin ja kysyy heti perään miksi ette työllistä ja maksa veroja enemmän. Syykin on toki selvä, köyhiltä ja kurjilta vasemmisto äänensä pääasiassa kerää, joku muukin naiivi saattaa heitä äänestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi