Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä työssäkäyviä yli 40-vuotiaita jotka äänestävät vasemmistoa

Vierailija
09.01.2021 |

Nuoruuteen kuuluu usein tietynlainen radikalismi, maailmaa syleilevät aatteet ja 'sallittu' hölmöily ja on ymmärrettävämpää, että esim. kannattaa vasemmistoa.
Yleensä ajan ja iän myötä ajatukset selkiävät ja elämän realiteetit alkavat valjeta, jolloin työssäkäyvät ja mahdollisesti perheelliset ihmiset siirtyvät pikkuhiljaa ajattelussaan ja äänestyskäyttäytymisessään poispäin vasemmalta.
Miksi siis joku työssäkäyvä yli 40-vuotias siis edelleen äänestäisi vasemmistoa? Sen ymmärrän, että vasemmistopoliitikot ja AY-väki teeskentelee edelleen olevansa työväen asialla (vaikka todellisuudessa ovat vähintään yhtä rahanahneita ja etuisuuksista taistelevia kuin kuka tahansa muukin) mutta kuka työssäkäyvä oikeasti haluaa että verotusta kiristetään ja kaikki aloitekyky lannistetaan? Senkin ymmärrän, että elämäntapapummit kannattavat vasemmistoa koska kauhuajatus olisi jos joutuisi itse ansaitsemaan elantonsa, mutta että normaalit työssäkäyvät..? En vain voi ymmärtää.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on niin kiva saada kaikkea kivaa yhteiskunnalta 'ilmaiseksi'.

Vierailija
2/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden mutta hän onkin autistinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua että perus duunaripulliaiset äänestää oikeistoa, niin kuin olisivat rikasta omistavaa luokkaa. Oikeisto vie heidän edut ja tuet.

Vierailija
4/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin erilaisia mielipiteitä kuitenkin on. Minusta ja suunnilleen jokaisesta jonka tunnen persussuomalaisuus on r a s i s m i a ja radikalismia.

Vierailija
5/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua että perus duunaripulliaiset äänestää oikeistoa, niin kuin olisivat rikasta omistavaa luokkaa. Oikeisto vie heidän edut ja tuet.

Miksi normiduunarin pitäisi saada tukia? Eikö olisi parempi, että verotus säädettäisiin siten ettei tukia tarvita työssäkäyvälle ihmiselle?

Vierailija
6/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten kannattajissa on tutkitusti eniten työttömiä.

Vierailija
7/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä mutta äänestän vasemmistoa. Ihan vaan siksi että kukaan ei täällä Suomessa pidä huolta heikommasta ja monella työssä käyvälläkin on tiukkaa, vaikka on koulutus ja työ

Vierailija
8/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana aika kovat arvot, nyt melkein viisikymppisenä olen iloinen veronmaksaja ja kannatan vahvasti pohjoismaista hyvinvaltiota.

Vierailija
9/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikommista huolehtiminen takaa turvallisemman ympäristön.

Vierailija
10/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ei pidä kenestäkään huolta.

Vierailija
11/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana aika kovat arvot, nyt melkein viisikymppisenä olen iloinen veronmaksaja ja kannatan vahvasti pohjoismaista hyvinvaltiota.

Pohjoismainen hyvinvointivaltio toimii maissa, joilla on siihen varaa, eli Norja etunenässä, Ruotsikin aika hyvin, Tanska nyt luovii aina jotenkin sijaintinsa takia ja islantilaiset ovat tottuneet karuun elämään ja kovaan työntekoon.

Suomella ei kuitenkaan nykyisellään ole varaa Pohjoismaiseen Yhteiskuntaan ja täällä tulee toimia toisin.

Joutilaita ei juurikaan ole varaa elättää. Toki vaatii kyllä paljon muutoksia myös esim. asenteisiin ja verotukseen.

Vierailija
12/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Olen tästä asiasta samaa mieltä, kansakunnan sivistystaso mitataan sillä, miten se kohtelee heikoimpia jäseniään. 

Aloituksessani en kuitenkaan puhunut tästä ryhmästä.

Vierailija
13/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi normiduunarin pitäisi saada tukia? Eikö olisi parempi, että verotus säädettäisiin siten ettei tukia tarvita työssäkäyvälle ihmiselle?

On lapsilisät, vanhempainvapaat, työttömyystuet (kyllä monilla on työttömyysjaksoja vaikka pääasiassa töissä olisikin), vammaistuet, omaistuet, asumistuet jne. Tavat miten tuetaan lapsia, nuoria, harrastuksia, liikuntaa, kulttuuria jne. Monet koskevat suurta osaa ihan tavallisia duunareita.

Vierailija
14/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten kannattajissa on tutkitusti eniten työttömiä.

Siksipä joutuvatkin elämään ja olemaan tekemisissä enemmän monikultturin ja sen sivuvaikutusten kanssa. Vassarin kupla on hyvää tarkoittava mutta realiteetintajuton, ylhäinen ja yksinäinen - tosiasioista erkaantunut.

Vierailija
15/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani vastauksia, tulin siihen johtopäätökseen, että yleinen ja yhtäläinen äänioikeus oli paha virhe.

Vierailija
16/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Olen tästä asiasta samaa mieltä, kansakunnan sivistystaso mitataan sillä, miten se kohtelee heikoimpia jäseniään. 

Aloituksessani en kuitenkaan puhunut tästä ryhmästä.

Tavan duunari tai valkokaulustyöntekijä voi milloin tahansa päätyä yhteiskunnan heikommaksi jäseneksi, vaikkapa työpaikan menettämisen myötä. Jotkut osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle.

Vierailija
17/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen intersektionaaliuskovainen vasemmisto haluaa tuhota rajat, (valkoiset)ydinperheet, (valkoisen)sukupuolen, valkoisen rodun sekä länsimaisen kapitalistisen kulttuurin ja jakaa kaikki resurssimme kehitysmaalaisten kanssa rajatta.

Eli käytännössä olet oikeassa.

Vierailija
18/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsilisät, vanhempainvapaat, työttömyystuet (kyllä monilla on työttömyysjaksoja vaikka pääasiassa töissä olisikin), vammaistuet, omaistuet, asumistuet jne. Tavat miten tuetaan lapsia, nuoria, harrastuksia, liikuntaa, kulttuuria jne. Monet koskevat suurta osaa ihan tavallisia duunareita.

Olen AP. Ymmärrän lapsilisän (Suomen kansalaisille) ja työttömyystuen koska suurin osa työttömistä on sen itse ansainnut mutta esim. asumistukea tavallisille (tarkoitan normaaliälyisiä, työikäisiä ja -kykyisiä kansalaisia) esimerkiksi en.

Vammaistuet eivät kuulu tämän keskustelun piiriin.

Vierailija
19/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen intersektionaaliuskovainen vasemmisto haluaa tuhota rajat, (valkoiset)ydinperheet, (valkoisen)sukupuolen, valkoisen rodun sekä länsimaisen kapitalistisen kulttuurin ja jakaa kaikki resurssimme kehitysmaalaisten kanssa rajatta.

Eli käytännössä olet oikeassa.

Kyllä tämä on vihreiden agenda.

Vierailija
20/192 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi korkeakoulutetut alle 60-vuotiaat äänestävät populistista äärioikeistoa. Me vastaan muut -tyyppinen, tiettyjä kansanosa selvästi syrjivä asenne yhdistettynä oikeistolaiseen talouspolitiikkaan ei tuo kenellekään mitään hyvää. Nekin rikkaat, jotka mahdollisesti rikastuvat, kärsisivät hyvinvointivaltiom heikentymisestä paitsi välillisesti myös ihan suoraan (verorahoilla kunnostetaan esim. teitä, ja maksetaan sen poliisin palkka, joka joko tulee tai ei tule paikalle, kun autosi varastetaan, Suomessa kaikki erikoissairaanhoito on käytännössä julkisella puolella jne.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan