Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ylipainoisi joilta pyöräily ja kävely sujuu hyvin? Itse poljen kevyesti 20-30km pyörällä.

Vierailija
17.02.2025 |

Toki vaikuttaa myös sää olosuhteet ja pyörän laatukin, mutta melko helposti pääsen sen parikymmentä kilsaa enkä nyt hierveästi rasitu. Vauhtikin on melko hyvä eli noin tunnissa käy.

Olen aina ihmetelly ihmisten jaksamattomuutta vaikö laiskuutta?

Moni hoikkakin kuntoilematon hämmästelee, että 20km pyörällä..no ei se nyt mikään ihme ole. Vai onko?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 20km pääsen noin tunnissa. 

Ap

Vierailija
2/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme saavutus, oikein hyvä, että olet peruskunnossa. Uskon kyllä, että moni jaksaisi halutessaan, mutta ihmiset ovat vain laiskistuneet. Moniko tänä päivänä nuorista on edes polkenut 20km?

Ennen se oli normaalia, nykyään pitää saada autokyyti kaikkialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme saavutus, oikein hyvä, että olet peruskunnossa. Uskon kyllä, että moni jaksaisi halutessaan, mutta ihmiset ovat vain laiskistuneet. Moniko tänä päivänä nuorista on edes polkenut 20km?

Ennen se oli normaalia, nykyään pitää saada autokyyti kaikkialle.

Siis varmasti on vielä ihmisiä jotka polkee. En epäile, mutta kovin moni ei kyllä liiku. Kaverinkin 17 vuotias nurisi, ettei jaksa taitaa 3km.matkaa kaverille ja haluaa kyydin...

Vierailija
4/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suju.

Vierailija
5/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina erityisesti kävellyt paljon ja vaikka paino on noussut, niin ihan kevyesti kävelen vaikka 15-20km. Olen myös notkea, voin tehdä kärrynpyöriä, mennä vaivattomasti kyykkyyn ja harrastaa seinäkiipeilyä, pidän myös uinnista sekä hiihtämisestä. Mutta mitat ovatkin nykyisin 158cm/81kg eli tuntuva ylipaino. Onkin hassua, että jotkut ihmiset ehdottavatkin, että pitäisikö mun liikkua enemmän, jotta laihtuisin, vaikka olen jo nyt keskivertoa aktiivisempi. Taidan vain syödä liikaa kaloreita!

Vierailija
6/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suju.

Ryhtiä kehiin

Vierailija
7/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei vain aika nyky kiireessä riitä.

Vierailija
8/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan sähköpyörällä

Vierailija
9/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 km tavallisella polkupyörällä tunnissa ei ole mikään sankariteko. Normal

Itse poljen pyörällä tunnin merenrannalta sisämaahan päin ja toiseen suuntaan 50 minuutissa.

N64

Vierailija
10/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 km tavallisella polkupyörällä tunnissa ei ole mikään sankariteko. Normal

Itse poljen pyörällä tunnin merenrannalta sisämaahan päin ja toiseen suuntaan 50 minuutissa.

N64

Jos tuota jaksaa tehdä joka päivä, niin peruskunto on ihan hyvä. Keskivertoa parempi.

Vierailija
11/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10kg ylipainoinen. Kävelen joka päivä 10km yhteensä töihin ja töissä myös jaloilla koko päivä. Vapaapäivinä käyn salilla ja rautaa nousee hyvin.

Ei ylipaino tarkoita välttämättä että olisi huonossa kunnossa.

Toki tiedostan itsekkin että juoksu kulkisi varmasti reippaampaa vauhtia 15kg kevyempänä.

Vierailija
12/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 20 kilsaa ole juuri mitään mutta mitä sitten? Eihän kaiken tekemisen pidäkään olla jotain enemmän ja paremmin kuin kukaan muu aiemmin. Liikunnan ja sellaisen kannattaa olla ihan vaan omaan tahtiin ja sellaista mistä pitää. Kunto kasvaa sillä että tekee paljon eikä sillä että painaa vartin viikossa niin että pää räjähtää.

Vierailija
13/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily ei ole yhtä rasittavaa ja tehokasta kuin kävely, koska polkupyörä kantaa osan painostasi. Kävellessä taas painosi on kokonaan jalkojesi kannettavana.

Vierailija
14/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja juoksen säännöllisesti yli 30 km:n lenkkejä.

Vierailija
15/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, ja olen myös noin 20kg ylipainoinen painoindeksin mukaan. Tosin minulla on lihastakin eikä mikään roiku.

Pyöräilen kesäisin noin 20-30km lenkkejä maastopyörällä. Käyn myös uimassa kesät- talvet sekä joka päivä vähintään 5km lenkillä koska on myös koira.

Patikoin ja retkeilen myös toisinaan ja saatan haahuilla haastavissakin mäkisissä maastoissa 20km tuosta vaan.

Vierailija
16/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinopeus riippuu siitä missä ajat. Kaupungissa on niin paljon liikennevaloja ja kävelijöitä, hankala ajaa 20km/h. Heti kun menee syrjäseudulle missä pääsee ajamaan autotiellä, keskinopeus nousee heti. Kävelytiet on suunniteltu niin huonosti, että on aina jotain töyssyjä minkä takia pyöräilijät joutuu hidastamaan. Kun vaihtaa renkaat rullaaviin niin saa nopeushyötyä, seuraavaksi vaihtaa pyörän ja pyörän vanteetkin rullaavampaan. 20km voi olla liian lyhyt lenkki, 30km alkaa olla liian pitkä ajallisesti.

Vierailija
17/17 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä kova tahti pyöräillä. Mulla on työmatkaa pyörällä 13 km suunta ja pyöräilen sen tuntiin. Google maps näyttää pyöräilyajaksi saman reitin 58 min. Teikäläiset mummot ja keski-ikäiset ylipainoiset vedätte sujuvasti lähes puolet enemmän tunnissa. Olen tuota matkaa nyt pyöräillyt lähes vuoden lähes päivittäin. Mutta mä olenkin 33-vuotias ja normaalipainoinen. Harrastan vaelluksia, golfia ja kuntosalia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän