Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoton ja kortiton mies. Onko ihan no no?

Vierailija
09.01.2021 |

Ollaan deittailtu viikko. Just tajusin, ettei hän pysty edes hakeen mua treffeille tai ajamaan mua harrastuksiin ja shoppaileen.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 4 kirjainta ajokortissa on kyllä pieni turn-off, M ja T ei lasketa. Auto ei pakko omistaa jos asuu esim kaupungin keskustassa, ymmärrän että silloin voi olla turhaa. Mutta ajo-oikeuksien puute jotenkin vähentää miehekkyyttä. Kyllä lukiossa ainakin meillä käytännössä kaikki miehet suoritti ainakin ABEC kortin.

4 kirjainta aika hyvä minimi nolojen tilanteiden välttämiseksi. B tietenkin itsestäänselvä, mutta olishan se vähän noloa jos mies ei saa vetää asuntovaunua/venetraileria jos vaikka sellaisen haluaa vuokrata, eli ainakin pikku-E oltava. Samoin jos vaikka muuttoautoksi tarvii ison pakettiauton (C1), niin vähän noloa jos mies joutuu pyytämään jotain toista ajamaan. Tai jos vaikka matkalla haluaa vuokrata moottoripyörän, haluaisin sellaisen miehen joka saa ajakkin sitä.

Rehellisesti sanoen itsekin hieman häpeäisin jos miehellä ei olisi ajo-oikeutta noissa tilanteissa, en tosin sanoisi sitä ääneen miehelle. Ehkä olen vähän vanhanaikainen mutta miehekkyyteen mielestäni kuuluu ajo-oikeudet eri ajoneuvoilla.

Omat ajoneuvot sitten tarpeen mukaan mutta kyllä miehellä ainakin ajo-oikeudet pitäisi olla.

N26

Vierailija
62/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 4 kirjainta ajokortissa on kyllä pieni turn-off, M ja T ei lasketa. Auto ei pakko omistaa jos asuu esim kaupungin keskustassa, ymmärrän että silloin voi olla turhaa. Mutta ajo-oikeuksien puute jotenkin vähentää miehekkyyttä. Kyllä lukiossa ainakin meillä käytännössä kaikki miehet suoritti ainakin ABEC kortin.

4 kirjainta aika hyvä minimi nolojen tilanteiden välttämiseksi. B tietenkin itsestäänselvä, mutta olishan se vähän noloa jos mies ei saa vetää asuntovaunua/venetraileria jos vaikka sellaisen haluaa vuokrata, eli ainakin pikku-E oltava. Samoin jos vaikka muuttoautoksi tarvii ison pakettiauton (C1), niin vähän noloa jos mies joutuu pyytämään jotain toista ajamaan. Tai jos vaikka matkalla haluaa vuokrata moottoripyörän, haluaisin sellaisen miehen joka saa ajakkin sitä.

Rehellisesti sanoen itsekin hieman häpeäisin jos miehellä ei olisi ajo-oikeutta noissa tilanteissa, en tosin sanoisi sitä ääneen miehelle. Ehkä olen vähän vanhanaikainen mutta miehekkyyteen mielestäni kuuluu ajo-oikeudet eri ajoneuvoilla.

Omat ajoneuvot sitten tarpeen mukaan mutta kyllä miehellä ainakin ajo-oikeudet pitäisi olla.

N26

+1

Sama täällä

N35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä tilanteissa elämä on pidemmän päälle aika hankalaa jos vain toisella on kortti, esim. useamman lapsen perheessä tai jos asutaan paikassa jossa julkinen liikenne ei toimi. Jos siis kumppanilla on esim. joku terveydellinen syy ettei kertakaikkiaan saa korttia. En kylläkään itse valitse kumppania ajokortin perusteella ja auton laatu tai olemassaolo nyt ainakin on ihan sama.

Vierailija
64/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nämä kirjainsarjafetistit on provoja eikä todellisia ihmisiä?

65/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jonkun pitäis pystyy hakeen sua treffeille tai ajamaan harrastuksiin ja shoppaileen ?

Hommaa itse auto ja kortti ja kuskaa sitä toista.

Just tästä tuli exän kanssa riitaa, kun kuvitteli että se on ilmaista tai on hänelle joku vi### autokuski.

Vierailija
66/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nämä kirjainsarjafetistit on provoja eikä todellisia ihmisiä?

Se on nyt vain maailma muuttunut sellaiseksi esim koronan takia, että liikkumaan pitää päästä eri tilanteissa ja eri tarpeisiin. Useimmat on muuttamassa maalle tai asuu siellä kakkosasunnossa. Täällä esim C-kortti on hyvinkin käypänen.

Vierailija
67/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Just tästä tuli exän kanssa riitaa, kun kuvitteli että se on ilmaista tai on hänelle joku vi### autokuski.

Ehkä Aptäkin huolettaa mahdollisuus, että joutuu kädettömän miehen kuskiksi. Miehen joka asuu vielä Espoossa, missä auto on must, ja joutuu käymään kävellen kaupassa.

Vierailija
68/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton saa olla, mutta kortiton ei. Kortiton ei voisi esim. hakea minua leikkauksesta, juna-asemalta tai lentokentältä, mutta kuitenkin tottakai minä hakisin hänet.

Sitten jos olisi vaikka joku lääketieteellinen syy siihen että ei voi ajaa, niin se on asia erikseen. Olisi kyllä silti miinus, mutta pienempi kuin se ettei ole viitsinyt ajaa korttia.

Vierailija
69/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi ostaa nettiauton halpiksista kunnon pirssin, ei sitä kortilla ajeta ja jokainen mies osaa kyllä ajaa.

Vierailija
70/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton saa olla, mutta kortiton ei. Kortiton ei voisi esim. hakea minua leikkauksesta, juna-asemalta tai lentokentältä, mutta kuitenkin tottakai minä hakisin hänet.

Sitten jos olisi vaikka joku lääketieteellinen syy siihen että ei voi ajaa, niin se on asia erikseen. Olisi kyllä silti miinus, mutta pienempi kuin se ettei ole viitsinyt ajaa korttia.

Oletko kuullut takseista? Niillä pääsee tarvittaessa kätevästi paikasta toiseen. Ja jos et ihan joka päivä kyytiä kaipaa, niin taksi tulee halvemmaksikin. Vai leikelläänkö sinua useinkin?

Vierailija
71/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen silmissäni jonkun pilveä pössyttelevän hintelän insinöörimiehen, jolla on kaikenlaisia muita vastaavia aatteita yms. Ei siinä mitään, mutta not for me. Oltaisiin yhdessä liian uusavottomia ja varmaan se olisi molempien loppu se, 

Vierailija
72/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut takseista? Niillä pääsee tarvittaessa kätevästi paikasta toiseen. Ja jos et ihan joka päivä kyytiä kaipaa, niin taksi tulee halvemmaksikin. Vai leikelläänkö sinua useinkin?

Kuka hullu uskaltautuu taksiin Suomessa vuonna 2021?

Vierailija
73/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus parikymppisenä kortiton (ja toki autoton) poikaystävä. Niin hirveä besserwisser ettei toista! :D Neuvoi minua aina autolla ajaessani, kun minä teen kuulemma väärin.

"Miksi et aja tuota kautta?" Se on yksisuuntainen tähän suuntaan, siitä ei voi ajaa. "No minä kyllä aina menen sitä kautta pyörällä, on paljon lyhyempi reitti." Niin, kun pyöräilyä siihen suuntaan ei ole kielletty. "En kyllä tajua miksi kierrät autolla tätä kautta, kun tuo reitti olisi lyhyempi." No autoilu on kevyenliikenteenväylällä kielletty, pakko kiertää tätä kautta. "Miksi hidastat? Oletko eksynyt?" Jarrutan, kun näen että jalankulkija ylittää tien ja lain mukaan minun on annettava tietä. Jne.

Joka tilanteessa neuvomasssa ja arvostelemassa. Piti ostaa autoon moottoriöljyä, alkoi niitäkin arvostelemaan. Sanoin että herra on hyvä ja valitsee itse sen oikean öljypurkin, ja hän alkoi besserwisseröidä jotain siansaksaa, kun ei todellakaan tiedä mitä eroa moottoriöljyillä on ja mitä minun autooni kuuluisi laittaa. Minua vain nauratti,mutta en sanonut mitään, kunnes myyjä tuli kysymään tarvitsemmeko apua, ja poikkis nakkeli niskojaan hänellekin. Kun hän ei osannut kertoa edes autoni merkkiä ja mallia kysyttäessä :D Jossain vaiheessa sitten määki jotain, ja sanoin että herra on hyvä ja tarkistaa öljyt itse, ja hän raasu ei löytänyt edes sitä reikää, mistä sen saa tarkistettua :') Rengaspaineitakaan ei osannut katsoa, eikä tankata. Sanoin että katso rengaspaineet, eikä hän tiennyt mitä sillä mittarilla tehdään. Haukkui kyllä minua, kun sanoin että rengaspaineet pitäisi katsoa. Ja tankkaamisen kanssakin sanoin, että minä maksan, tankkaa sinä, eikä hän osannut! :D

Ja silti häntä piti olla kuskaamassa autolla joka paikkaan. Joka välissä.

No, onneksi se parisuhde ei ollut kovin pitkä, jostain syystä minä halusin erota...

Kyllä minä haluan että miehellä on itsellään kortti. Kortittomat ihmiset ovat aina niitä määkijöitä jotka selittävät, etteivät itse tarvitse korttia tai autoa mihinkään, mutta autokyytiä ovat silti aina vailla. Ja jos jatkuvasti autoa tarvitsee, niin ostakoot oman, minun autoni ei ole mikään sellainen jota saa lainata jatkuvasti.

Vierailija
74/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saata ymmärtää ihmisiä, jotka yleensäkään kategorisoi muita, joidenkin ihmeellisten kriteerien kautta.

Pitää olla jotain vialla psyykkeessä, itsetunnossa, tai maailman havainnoinnissa ja ymmärtämisessä.

Vierailija
75/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi ikinä mieleen kysyä, onko nainen ok, jos sillä ei ole ajokorttia saati autoa.

Uskomatonta, millaista pinnallista paskaa ihmisten mieli pitää sisällään.

Vierailija
76/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä pitää olla kortti ja auto. Ajoin itsekin kortin vaikka pelkäsin ajamista aluksi kuollakseni. Pakko se on olla että pääsee töihin, kaupoille yms.

Sitä paitsi mies on seksikäs rattia pyörittäessään varsinkin jos alla on kunnon jenkkipeli, ai että.

Vierailija
77/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä pitää olla kortti ja auto.

Joo ja naisella pitää olla maksettu omistusasunto kampissa ja yli miltsin osakesalkku.

Vierailija
78/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ei tuottaisi pinnalliselle naiselle ongelmaa, jos miehellä ei ole ajokorttia, mutta olisi auto jota ajaa autonkuljettaja....

Vierailija
79/79 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Vanhanaikainen? Olet moderni nirsoilija, se toki sallittakoon. Itse en autolla tee mitään, kuin toisinaan, jos tarvetta joku isompi kodinkone hommata, sekin hoituu maksamalla vaikka kaverille reilu summa tai taksilla kärrätä. En toki naisellakaan mitään tee, kuin toisinaan, jos tarvetta ruikata rojut reikään, sekin hoituu maksamalla reilu summa. Ja mitä sillä autolla muuta kaupunkilainen sinkku vela tekee? Käy marjastamassa? En yksinkertaisesti keksi syytä kortille, saatikka autolle, turhia kuluja kaupunkilaiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän