Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini harrasti seksiä usein vieressäni ollessani pieni. Oli kamalaa.

Vierailija
09.01.2021 |

Tuli mieleen tuosta eräästä keskustelusta ja oli pakko kirjoittaa avaus siitä.
Asia on vähän jopa häpeällinen, siksi koin haluavani kirjoittaa.

Äitini on alkoholisti ja usein lähti baariin ja jätti meidät lapset keskenämme.
Minä sitten itkuisena ja ikävöivänä menin usein äidin sänkyyn nukkumaan ja odottamaan, että tulee kotiin.
Pelkäsin usein mitä hänelle tapahtuu ja muistan jopa rukoilleeni, ettei hän kuolisi noilla kännireissuillaan.
Tapahtui usein niin, että hän toi jonkun randomin baarista kotiin.
Joskus oli uhkaavia tilanteita, yksi mies huusi meille lapsille ja aiheutti pelkoa käytöksellään.
Toisinaan heräsin siihen, että vieressäni harrastetaan seksiä, se oli todella ahdistavaa.
En vieläkään löydä sanoja, se oli vain todella outoa ja leikin vieressä nukkuvaa.

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen.
Aloin katselemaan telkkarista seksikohtauksia ja kiihotuin. Halusin itsekin olla aikuinen ja aloin tyydyttämään itseäni usein.
Seksistä tuli jollain tavoin pakkomielle.
Aika arkaa kirjoittaa tällaisista mutta tahtoisin ymmärtää paremmin lapsuusajan tapahtumien vaikutuksia omaan käytökseeni.
Tunnen häpeää aika monista asioista.

Vieläkin oireilen aika radikaalein tavoin monista asioista ja tuossakin vain murto-osa kaikesta mitä tapahtui.
Lähinnä vanhempien alkoholismi oli kaiken kaikkiaan iso osa kaikkea lapsuudessa.
Minusta tuli läheisriippuvainen, liian kiltti enkä osaa vieläkään vetää rajoja kunnolla mikä on itseäni kohtaan sallittua käytöstä ja mikä ei. Esimerkiksi olen ollut jo kaksi kertaa väkivaltaisessa suhteessa, molemmat alkoholisteja ja minua huomattavasti vanhempia miehiä.
Kykyni arvioida oikeaa ja väärää on aika sumussa vaikka tiedostan kyllä mutta en osaa oikein reagoida, mielummin turrun tilanteeseen. Tai sitten en pysty katkaisemaan välejä ahdistuksesta huolimatta.
Aika järkkyä miten kaikki vaikuttaa kaikkeen näköjään.

Onneksi pääsen terapiaan.
En tiedä miksi kirjoitin, halusin vain. Tämä tekee ihan hyvää itse ilmaisulle.

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan kun äiti ja isäpuoli paneskelivst samassa huoneessa, teeskentelin nukkuvaa ja toivoin et loppuis mahdollisimman pian. Sisko nukkui mun vieressä, en vieläkään tiedä et oliko hereillä, en koskaan kehdannut lapsena kysyä.

Olen nelikymppinen ja vieläkin yököttää.

Tämän muiston seurauksena olen tarkkaan pitänyt huolen etten harrasta seksiä jos on pienikin mahdollisuus että lapset kuulevat.

Vierailija
22/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ikinä joutunut todistamaan vanhempieni seksijuttuja, vaikka minullakin on nuorempia sisaruksia, että harrastettu on. Yököttää ajatuskin, kuten varmaan aika monella muullakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äiti oli alkkis ja välillä narkki yksinhuoltaja, ja joo, sekaisin kun olivat, kyllähän ne paneskeli ryyppyporukat (myös äitini) meillä missä ja milloin vaan ja minä pyörin unohdettuna siellä seassa. Välillä meno oli jopa orgiamaista.

Mulla tavallaan vielä sairaampaa siinä etten koskaan ahdistunut tuosta vaan se oli minulle täysin normaalia. Luulin pitkään että paneskelu on kaikille samanlaista julkista toimintaa kuin äidilleni ja kavereilleen, oli täysi yllätys kouluiässä että se on jotain mitä yleensä tehdään piilossa muilta.

Itsestäni kasvoi sitten aseksuaali, joskin teininä tuli seksiä kokeiltua paljonkin.

Vierailija
24/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monellako miehellä naisystävä tuo miehiä kotiin ja paneskelee samassa sängyssä toista miestä kun oma yrittää nukkua

Tarkoitatko nyt aikuisia miehiä?

Vierailija
25/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää joskus miten kovaa elämä esimerkiksi yyhoolla on. Pitäisikö hänen uhrata koko elämänsä ettei kävis tuulettumassa. Harrastas seksiä koskaan.

Vierailija
26/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isät raahanneet baareista naisia?

Isä nähty konttaamassa yrjöt rinnuksilla baarista poikamiesboxiinsa kerran, muuten ei juuri näkynyt arjessa.

Vierailija
27/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ootte tekin kyllä kamalia kokenut.

Ihan kirpaisee kun luen kokemuksia.

Paljon voimia myös teille ja parempaa tulevaa ❤

Onneksi asioista voi keskustella, itselleni esimerkiksi tämä kirjoittaminen on todella tärkeää.

Kiitos edelleen jokaiselle vastanneelle.

Mukavaa vertaistukea meille joita on murjottu itsekkäistä syistä.

Tosiaan terapia on ihan ykkösjuttu nyt elämässäni, olen todella onnellinen, että sen pääsen aloittamaan ja olen ottanut asiakseni olla mahdollisimman rehellinen.

En tahdo vain uhriutua vaan ottaa myös vastuulleni omatkin väärät valintani joita vuosien saatossa on tullut tehtyä. Tahdon vaan nyt katsoo silmästä silmään näitä asioita, jotta en mahdollisesti tulevaisuudessa aiheuta lähipiirilleni samaa ahdistusta ja häpeää mitä kannan.

Tiedän, että vanhempani voivat huonosti myös ja rakastan heitä, en osaa edes enää tuomita ja olla niin vihainen kaikesta vaan ymmärrän ettei mikään ole kovin mustavalkoista.

Jos nyt kuitenkin teen jotain hieman eritavalla että kierteen tästä pahoinvoinnista voisi katkaista tai ainakin lieventää.

Ap

Vierailija
28/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun uusioperheitä on paljon, lapsipuolen asemaan joutuneet joutuvat näkemään ja kuulemaan kaikenlaista. Riittää tulevaisuudessa terapeuteilla töitä.

Vierailija
29/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te herkkäpipoja, ei siitä rikki mene jos kettu käy kolossa naapurissa.

Vierailija
30/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää joskus miten kovaa elämä esimerkiksi yyhoolla on. Pitäisikö hänen uhrata koko elämänsä ettei kävis tuulettumassa. Harrastas seksiä koskaan.

Se, että on yh, ei ole oikeutus sille, että lapset pahimmillaan traumatisoidaan. Vaikka kuinka on äidillä oikeus seksielämään. Äityli voi laittaa lapset hoitoon ja tuulettua ihan vapaasti, tuntemattomia yhden illan juttuja ei tarvitse kotiin raahata lasten nähtäville. Lasten myötä tulee tietty vastuu, jos ei sitä kestä, ei hanki lapsia.

Vierailija
31/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan harrasta mitään deittailuja enkä miehiä. Lähihuoltajuus kun siirtyi minulle niin reidetkin meni kiinni. Kyllä lapsi ansaitsee rauhallisen kodin ilman ovissa kulkevia miehiä. Muutama vuosi mennyt jo seksittä ihan hyvin. Tuskin enää koskaan harrastankaan.

Vierailija
32/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllähän se pahaa teki kun omat vanhemmat panivat samassa huoneessa. Kerran nousin ylös ja kävelin ulos huoneesta niin sen jälkeen sain oman huoneen ja he muuttivat sänkynsä olkkarin. En osaa edes kuvitella kuinka ikävää on kun äiti panee jotain random äijiä. Siis eikö voi panna jossain muualla kuin samassa huoneessa?!

Vierailija
33/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini haukkui suomalaisia miehiä koko lapsuuteni ja paneskeli ulkomaalaisia hoitojaan. Vihani feminismiä kohtaan on oikeutettua, siihen ei lisä häpäisyt auta.

Miten feminismi tuohon liittyy?!

Vierailija
34/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitajalle: Tuo omassa lapsuudessasi kokemasi yliseksuaalisuus on hyvin tyypillistä käytöstä seksuaalisesti hyväksikäytetyille lapsille. Koska sellaisen kohde sinä olit, kun jouduit lapsena olemaan läsnä, kun aikuiset harrastivat seksiä.

Suosittelen terapiaa.

Kiitos vastauksille.

Terapia kyllä alkaa, en tiedä kehtaanko puhua näistä siellä mutta pakkohan se on jos tahdon edistystä mielen solmuissa.

On niin paljon kaikkea mitä pitäisi käsitellä.

Kuten tämä alkoholismi, perheen vakavat mielenterveysongelmat ja ne tapahtumat mitä siihen liittyi. Sitten omat oireilut vuosien mittaan mutta selviän kyllä kun saan tulla kuulluksi asioiden kanssa.

No mutta joka tapauksessa tuli vielä mieleen..

En tiedä oliko tämä kovin vakava tilanne mutta muistan sen.

Olin siis isovanhempien luona ja tullessani pesulta pyyhe päällä, menin istumaan isoisäni syliin. Hän sitten päätti alkaa kourimaan alapäästä ja hämmentyneenä poistuin tilanteesta. Olin varmaan 6-7-vuotias.

Se oli aika outoa joo..

Mutta tällaisia tapahtui ja kaikesta oltiin hiljaa ja silmät peitettiin vaikka perheen sisäinen dynamiikka oli kaikkea muuta kuin terve.

Ap

Kyllä kehtaat, siellä jos missä. Terapeutit on kyllä kuulleet ihan kaiken, joten tollaiset ajatukset heti pois. Muuten sinusta tietämättä veikkaan että tuolla kokemuksella on hyvin iso merkitys siitä, miksi terapia on nyt tarpeen. Oikeesti. Työskentelen itsekin työssä, jossa tulee usein ihmisten traumoja esiin -ja sen nyt sanon ihan vaan, jos siihen vedoten yhtään enempää vakuuttuisit siitä että toi on nyt just se paikka puhua noista :/ tsemppiä t:sama kuin 8/33

Vierailija
35/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko omantunnonpisto? Hyvä. Tätä toimintasi tekee lapsellesi. Mieti ennemmin kuin itseäsi, kuinka kovaa elämä esim. lapsellasi on & suojele häntä.

Vierailija
36/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini haukkui suomalaisia miehiä koko lapsuuteni ja paneskeli ulkomaalaisia hoitojaan. Vihani feminismiä kohtaan on oikeutettua, siihen ei lisä häpäisyt auta.

Miten feminismi tuohon liittyy?!

Siten että äitini vannoo henkeen ja vereen feminismin nimiin. Totaalinen narsisti.

Vierailija
37/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitajalle: Tuo omassa lapsuudessasi kokemasi yliseksuaalisuus on hyvin tyypillistä käytöstä seksuaalisesti hyväksikäytetyille lapsille. Koska sellaisen kohde sinä olit, kun jouduit lapsena olemaan läsnä, kun aikuiset harrastivat seksiä.

Suosittelen terapiaa.

Kiitos vastauksille.

Terapia kyllä alkaa, en tiedä kehtaanko puhua näistä siellä mutta pakkohan se on jos tahdon edistystä mielen solmuissa.

On niin paljon kaikkea mitä pitäisi käsitellä.

Kuten tämä alkoholismi, perheen vakavat mielenterveysongelmat ja ne tapahtumat mitä siihen liittyi. Sitten omat oireilut vuosien mittaan mutta selviän kyllä kun saan tulla kuulluksi asioiden kanssa.

No mutta joka tapauksessa tuli vielä mieleen..

En tiedä oliko tämä kovin vakava tilanne mutta muistan sen.

Olin siis isovanhempien luona ja tullessani pesulta pyyhe päällä, menin istumaan isoisäni syliin. Hän sitten päätti alkaa kourimaan alapäästä ja hämmentyneenä poistuin tilanteesta. Olin varmaan 6-7-vuotias.

Se oli aika outoa joo..

Mutta tällaisia tapahtui ja kaikesta oltiin hiljaa ja silmät peitettiin vaikka perheen sisäinen dynamiikka oli kaikkea muuta kuin terve.

Ap

Muista, että myös terapeuteissa on vinksahtaneita. Jos sattuu, että hän syyllistäisi sinua tästä tai jostain muusta, niin muista, että sinä et tehnyt tässä tilanteessa mitään väärää. On tapahtunut, että terapeutti syytti asiakasta ukkinsa halaamisesta.

Vierailija
38/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun uusioperheitä on paljon, lapsipuolen asemaan joutuneet joutuvat näkemään ja kuulemaan kaikenlaista. Riittää tulevaisuudessa terapeuteilla töitä.

Minusta tuollainen on lapsen seksuaallista hyväksikäyttöä. Pakotetaan lapsi kuuntelemaan ja jopa näkemään toisten naintia

Vierailija
39/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla äiti oli alkkis ja välillä narkki yksinhuoltaja, ja joo, sekaisin kun olivat, kyllähän ne paneskeli ryyppyporukat (myös äitini) meillä missä ja milloin vaan ja minä pyörin unohdettuna siellä seassa. Välillä meno oli jopa orgiamaista.

Mulla tavallaan vielä sairaampaa siinä etten koskaan ahdistunut tuosta vaan se oli minulle täysin normaalia. Luulin pitkään että paneskelu on kaikille samanlaista julkista toimintaa kuin äidilleni ja kavereilleen, oli täysi yllätys kouluiässä että se on jotain mitä yleensä tehdään piilossa muilta.

Itsestäni kasvoi sitten aseksuaali, joskin teininä tuli seksiä kokeiltua paljonkin.

Se on kuitenkin erittäin hienoa, mikäli selvisit niin, että sinuun ei koskettu.

Saat olla aseksuaali ja voit olla aseksuaali, mutta aseksuaalisuutesi voi nyt olla linkitettynä noihin kokemuksiisi. Mikäli et kärsi aseksuaalisuutesi takia niin ok, mutta jos haluaisit parisuhteen ja aseksuaalisuus estää, niin silloin voisit ehkä postia tuota yhteyttä haluttomuuteesi.

Seksuaalinen ahdistelu jne. voi myös johtaa aseksuaalisuuteen, se ei aina ole "synnynnäistä".

Vierailija
40/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen on lapsen seksuaallista hyväksikäyttöä. Pakotetaan lapsi kuuntelemaan ja jopa näkemään toisten naintia

Tämä pitäisi muistaa myls äänekkäässä kerrostaloseksissä. Naapurissa voi olla lapsia, lapsena ahdisteltuja, raiskattuja jne. Pitäkää äänet omien seinien sisäpuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi