Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mikä bruttopalkka kuukaudessa on riittävästi miehellä, jotta voisit kuvitella tapailemaan tätä? Entä seurustelemaan? Entä elämänkumppaniksi?

Vierailija
09.01.2021 |

Nykyään yhä useampi nainen on korkeakoulutettu, ja hyvissä töissä. Nainen tunneetusti pariutuu ylöspäin, eli miehen pitää aina tienata edes vähän enemmän kuin nainen, ja sen takia yhä useampi mies on ns. "kelpaamaton" suhteeseen naiselle.

Mikä on sinun rajasi miehen kuukausipalkalle?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palkalla väliä kunhan tekee töitä ahkerasti. Jos minä tienaisin enemmän kuin mies, voisin maksaa enemmän yhteisistä menoista. Samoin jos mies tienaa enemmän niin odotan että silloin mies maksaa enemmän yhteisistä menoista.

Vierailija
102/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso palkkaa, valitessani puolisoa. Kunhan on töissä ja jonkin koulutuksen käynyt.

Miksi täytyy olla koulutuksen käynyt?

Eihän monikaan tarvi mitään koulutusta ja voi tienata kevyesti 10000e/kk.

Joko kauppaa tekemällä tai omassa firmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kuukausipalkkaista ottaisi. Rikkaat mitään kuukausipalkkaa tarvitse.

Vierailija
104/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2500

Vierailija
105/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihan sama. Tykkään itse maksaa oman osuuteni asioista, enkä ylipäätään kaipaa elämään mitään kovin ihmeellisiä asioita, kuten ei puolisokaan. On tullut tehtyä kaikkea mielenkiintoista pienelläkin budjetilla, yksin sekä yhdessä. Puoliso on ollut pitkän suhteemme aikana opiskelija, matalapalkkainen duunari, useamman vuoden jopa täysin tuloton ja nykyään tienaa bruttona suunnilleen 90 000e vuodessa.

Vierailija
106/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki pätkätöitä kun aloimme seurustella, tulot eivät päätä huimanneet. Itse olin ja olen edelleen keskituloinen, mies tienaa nykyään paremmin kuin minä.

Eli ihan sama, kunhan kykenee elättämään itsensä.

Vierailija
107/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt miehenä vain sen verran, että koko kysymys on täysin älytön. Miksi edes mietitte tuollaisia?

M32

No tietysti siksi, että jokainen elää elämää tyylillään. Jos haluan puolisoni olevan esim. matkustuskumppanini, hänen täytyy haluta matkustaa ja tienata riittävästi kattaakseen oman osansa matkakustannuksista. Jos haaveenani on omakotitalo järven rannalla, etsin miehen, joka haaveilee samasta asiasta ja jolla on varaa kattaa puolet yhteisen haaveen kustannuksista. Minä en toista lähde näissä asioissa elättämään ja mielummin toteutan haaveitani yksin kuin otan rinnalleni ihmistä, joka kulkee vain siivellä.

Tavallaan ymmärrän, ja kukin tietysti haaveilkoon mistä haluaa. Itse en kyllä ikinä arvottaisi matkustelua tai taloa elämänkumppanuutta tärkeämmäksi asiaksi. Itselläni on kerrostalokämppä ja lomabudjettini on vaatimaton, mutta rinnallani on elämäni rakkaus jonka kanssa jokainen arkipäivä on mielenkiintoinen ja hauska. En ikinä vaihtaisi puolisoani matkoihin tai taloihin.

No eihän tässä ollutkaan kyse puolison vaihtamisesta mihinkään, vaan puolison valinnasta. Ihminen, joka ei rakasta matkustamista ja jaa samoja haaveita ja elintapoja, ei voisi olla elämänkumppanini. Tällaisen ihmisen kanssa minulla ei olisi mitään yhteistä, eikä vapaa-aikaa ole niin paljoa, että nauttimieni asioiden lisäksi sinne mahtuisi parisuhde, jossa eletään täysin eri tavalla. Ja minullakin on rinnalla se elämäni rakkaus, minulle sopiva ihminen, jonka kanssa jaan elämäni ja esim. se matkustaminen on aivan erilaista kuin yksin.

Vierailija
108/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on jos molemmat ovat samassa tuloluokassa. Kotitalouden menot ja säästämiset voidaan jakaa tasan ja molemmille jää omaan käyttöön suunnilleen sama määrä rahaa. Mieheni kanssa on tällainen tilanne, tosin olen asunut menneisyydessä yhdessä sekä suurituloisemman että pienituloisemman miehen kanssa, joten kyllä nekin luonnistuvat jos muuten homma pelaa. 

Vierailija
109/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tuloilla ole väliä. Kunhan elättää itsensä. Ja elää tervettä elämää. Ei kittaa kaljaa. Liikkuu edes jonkin verran.

Vierailija
110/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 500 euroa. Tuollakaan ei vielä seksiä heru.

Vierailija
111/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on 3500, sillä pärjää pitkälle. Enemmän haluan mieheltä vastuun, lapsenkasvatuksen ja kotitöiden jakamista. Voin ostaa pesukoneen, jos hän käyttää sitä yhtä usein kuin minä. Voin maksaa päivähoidon, jos vuorottelemme kotona sairaan lapsen kanssa. Voin maksaa suurimman osan vuokrasta, jos hän kuitenkin omassa työssään tekee yhtä kovasti töitä.

Ja tietysti haluan, että hän olisi lukenut ja sivistynyt, ja hänellä olisi sydämen sivistystä.

Vierailija
112/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies on liian köyhä, jonka täytyy käydä töissä. Tämä on se ainoa oikea vastaus.

Vierailija
113/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on merkitystä paitsi tienatulla rahalla, myös sillä mistä se tulee. Esimerkiksi työtön mies, joka olisi perinyt vanhempansa ja elelisi 5000€/kk pääomatuloilla tekemättä (tai yrittämättä tehdä) mitään ei menisi jatkoon, mutta mies joka olisi vaikkapa väliaikaisesti opiskelmassa ja saisi vain opintotuen, voisi mennä jatkoon.

Tienaan itse noin 4000€/kk, miehen pitäisi tienata suunnilleen sama tai mielellään enemmän jos pelkästään tuloista puhutaan. En usko, että parisuhteeni toimisi huonotuloisen miehen kanssa. Se ei liity siihen että hänen tarvitsisi minua elättää, mutta haluan kunnianhimoisen miehen joka ei ole tyytynyt alle keskipalkkaiseen elämään. Kuten sanottu niin hyväksyttävällä syyllä voisin ottaa vähemmänkin tienaavan, esim tuo väliaikainen opiskelu tai vaikka väliaikainen työttömyys, yritystoimintaa aloitteleva mies tms. Mutta esim opiskelu kertoo kunnianhimosta, jota mieheltäni odotan.

Vierailija
114/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mies on liian köyhä, jonka täytyy käydä töissä. Tämä on se ainoa oikea vastaus.

Tämä.

Vierailija
115/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei tavattu kun olin kolmikymppinen. Tein itseäni kiinnostavia asioita (en reppureissanut tai muutenkaan matkustellut kuin ehkä kerran vuodessa) kolmisen vuotta ilman palkkatuloja tai tukia. Omista sijoituksista sain noin 1300 € nettotulot kuukautta kohti, ja sillä tuli loistavasti toimeen kun oli velaton oma yksiö. Nyt tosin menin palkkatöihin (netto n. 2000 €/kk) kun kaveri pyysi startuppiinsa auttelemaan. 

Vierailija
116/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, jos olisin tarpeeksi rakastunut. Kunhan kuitenkin käy töissä, tai jos on työtön niin hakee tosissaan töitä.

Vierailija
117/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä, jos olisin tarpeeksi rakastunut. Kunhan kuitenkin käy töissä, tai jos on työtön niin hakee tosissaan töitä.

Lisään vielä että jos taas EN olisi rakastunut, ei riitä mikään palkka...

Vierailija
118/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä palkalla on?Ei minulle ainakaan.Jos on kunnon,normaali työssä käyvä mies,palkalla ei ole mitään väliä.Raha ei tuo onnea.Usein ne paljon ansaitsevat ovat kusipäitä.

Vierailija
119/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, et kuha käy töissä nii sillon mies kelpaa. :) Työtön ei käy siitä syystä, ku seurustelu maksaa.

Vierailija
120/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että itsensä elättää. Ja ehkä vähän ylikin, jos haluaa joskus käydä jossain, vaikka matkoilla. Muuten ihan sama, ex tienasi hiukan vähemmän kuin minä ja tienaa edelleen. Oma palkka n. 3000-3500/kk, duunari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi