Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka myöhästytte jokapaikasta,

Vierailija
11.07.2024 |

Onnistutteko pääsemään töihin ajoissa? Jos tapaatte myöhästyä töistä usein tai jopa lähes aina, kuinka paljon myöhässä tulette paikalle? Kuinka toivotte esimiehen, asiakkaan tai työkavereiden suhtautuvan myöhästymisiin?

Jos työnantaja ilmaisee tyytymättömyytensä kun tulette töihin sen verran myöhässä että se on selkeästi hankaloittanut esimiehen, työkaverin tai asiakkaan suunnitelmia, kuinka suhtaudutte siihen? Koetteko että teillä tämän perusteella on oikeus osoittaa mieltä lopputyövuoro, jättää suunniteltuja asioita tekemättä, pidentää taukoja tai keskittyä omiin henkilökohtaisiin asioihin?

Jos työnantaja ei ole ensimmäisillä kerroilla ilmaissut tyytymättömyyttään, koetteko että hän on antanut teille luvan tulla myöhässä ja menettänyt näin oikeuden myöhemminkään puuttua asiaan?

Pidättekö syrjintänä jos tuntityöläisen kohdalla työnantaja valitsee teidän sijastanne toisen työntekijän varsinkin sellaisiin työvuoroihin kun pitäisi heti työajan alkaessa lähteä johonkin?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin myöhästelijöiden näkemystä. Ihan yleisesti myöhästelyyn. Se että antaa kaverin aina odottaa 15-30min, ilman ilmoitusta yms

Vierailija
2/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jokin ongelma? 

Vierailija
4/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä "jokapaikka" olisi yhdyssana?

Vierailija
5/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on työn, jossa läsnäoloni ei vaikuta asiakkaisiin (en ole asiakaspalvelussa). Tekemäni työtunnit eivät ole riippuvaisia vuorokauden ajasta (työt on tehtävä, mutta voin tehdä ne, mihin aikaan tahansa) ja työyhteisössämme ei vahdita muiden työtä (resurssien hoitaminen on esimiehen tehtävä ja sanomista ei ole tullut paikallaolostani tai työni määrästä koskaan). Palaverit järjestetään ajankohtaan, jolloin suurinosa ihmisistä on joko paikalla fyysisesti tai etäyhteydellä, jolloin käydään läpi asioista, jotka kaikkien olisi hyvä tietää.

Vierailija
6/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi saada potkut kun ei noudata sopimusta.

Vierailija
7/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta. Pääasia on että hoitaa hommansa. Ja itse voin venyä myös lähdön kanssa. Jos tulee sanomista siitä että myöhästyn tullessa niin joustaminen loppuu myös toisesta päästä.

Vierailija
8/57 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä.

Vierailija
9/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ajoissa koska siitä saa rahaa.

Vierailija
10/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap vielä lisää kysymyksiä...

Vierailija
11/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä "jokapaikka" olisi yhdyssana?

Jos aloittaja on jokapaikan jokapoika.

Vierailija
12/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ap vielä lisää kysymyksiä...

Vastaa nyt ensin näihin. Tai edes yhteen näistä.

Vierailija
13/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyjät ovat itsekkäitä kusipäitä.

Vierailija
14/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut ainuttakaan täysin epäitsekästä aikuista ihmistä.

Vierailija
15/57 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että jos sinä itse myöhästyt työntekijänä toistuvasti ja pahoitat siitä mielesi jos siihen puututaan, on sinulla omia ongelmia työstettävävä ja paljon :(

Vierailija
16/57 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut ainuttakaan täysin epäitsekästä aikuista ihmistä.

Haluatko jutella herrastamme Jeesuksesta?

Vierailija
17/57 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voi saada potkut kun ei noudata sopimusta.

Ei työsopimuksessani mainita mitään myöhästymisestä?

Vierailija
18/57 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että juuri päinvastoin. Myöhästymisestä valittavat ovat näitä.

Vierailija
19/57 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taipumusta myöhästelyyn. En pidä sitä hyvänä ja kohteliaana tapana muita ihmisiä kohtaan. En jotenkin hahmota ajan kulumista. Uppoudun asiaan mitä satunkin tekemään niin, että ajan kuluminen katoaa ja käytännössä muut asia unohtuu siitä hetkestä. Jos minun pitää olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, koen että en ole myöhässä niin kauan kun aikaa vielä on, huolimatta siitä missä olen tai onko enää todellista mahdollisuutta ennättää paikalle ajoissa. Olen aikapositiivinen ihmettä odottaen aina viimeiseen hetkeen.

Tästä syystä minulla on työ, missä on joustavat työajat. Olisi kammottavaa olla stressissä joka aamu. Nyt saan toimia suurimmassa osassa aamuja oman aikatauluni mukaan. Jos on aamupalaveri katson edellisenä päivänä todella tarkkaan mihin bussiin pitää ennättää ja lähden vielä yhtä aikaisemmalla, sillä matkalla voi tulla viivästyksiä.

Lentokentälle, teatteriin yms lähdöt ovat stressaavia. Ne kun ei odota. En myöhästele tahallani tai kiusalla. Olen yrittänyt opetella, että menen paikalle hyvissä ajoin.

Vierailija
20/57 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taipumusta myöhästelyyn. En pidä sitä hyvänä ja kohteliaana tapana muita ihmisiä kohtaan. En jotenkin hahmota ajan kulumista. Uppoudun asiaan mitä satunkin tekemään niin, että ajan kuluminen katoaa ja käytännössä muut asia unohtuu siitä hetkestä. Jos minun pitää olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, koen että en ole myöhässä niin kauan kun aikaa vielä on, huolimatta siitä missä olen tai onko enää todellista mahdollisuutta ennättää paikalle ajoissa. Olen aikapositiivinen ihmettä odottaen aina viimeiseen hetkeen.

Tästä syystä minulla on työ, missä on joustavat työajat. Olisi kammottavaa olla stressissä joka aamu. Nyt saan toimia suurimmassa osassa aamuja oman aikatauluni mukaan. Jos on aamupalaveri katson edellisenä päivänä todella tarkkaan mihin bussiin pitää ennättää ja lähden vielä yhtä aikaisemmalla, sillä matkalla voi tulla viivästyksiä.

Lentokentälle, teatteriin yms lähdöt ovat stressaavia

Kiitos asiallisesta vastauksesta. En ole ap, mutta mites kaverien tapaamiset?  Annatko toisen aina tai lähes aina odottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme