Miten eläkkeitä pystytään maksamaan, kun eliniänodote nousee?
Kommentit (43)
Mik si vitus sa tässä valtiossa kaikki tehdään päin p ersettä?
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa ja nään punaista aina kun sanotaan että pitää säätää laki että lapset huolehtii vanhemmistaan.
Minä rikon sitten sitä lakia. Minä en ala hoitamaan narsistista vanhempaa, joka hakkasi, alisti, nöyryytti ja kaltoinkohteli minua syntymästä täysi-ikään asti. En myöskään sitä toista vanhempaa, joka katsoi vierestä ja salli väkivallan tapahtua, vielä ilkkuen ja nauraen ivallisesti päälle. Mitään en ole noille velkaa, lapsuus oli kauhua ja pelkoa.
Tajuaako tämän asian vaatijat että suomessa on kymmeniä tuhansia ellei jopa satoja, kaikenlaisia kaltoinkohtelijoita vanhuksissa? Lapsenhakkaajia, insestipedoja, psykopaatteja? Mitrn poliisi ja valtio vahtii että haluton lapsi menee sitten hoitamaan vanhempaansa?Nostakoon veroprosentin vaikka 80%:iin, maksan vanhushoivaa sitä kautta mieluummin. Mutta kaltoinkphtelijan pskavaippoja en vaihda enkä hoitopalavereissa istu. En saakeli vaikka sitten vankilalla uhattaisiin. Menen mieluummin vankilaan.
Ei ne tajua, itsekin menen mieluummin vankilaan.
Toihan on sitten suunniteltu hölmösti. Mitä vit tua? Jos jokainen sukupolvi rahastoisi oman eläkkeen, niin kertyneet rahastovarat mukailisi aina sukupolven kokoa.