Onko tämä ihmiselämää? En pysty tekemään mitään muuten kuin lääkepäissäni.
Nytkin alla 225mg Lyricaa jotta saan kodin siivottua. Muuta en jaksa millään.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Lääkepäissäsi? Mitä tarkoitat?
Lääkäri kirjoittelee ahdistuslääkkeitä ja niiden avulla sitten elän. Opamox, lyrica, litium, lamictal, aina määrää lisää koktailiin kun kyselen terapiaa tms. En hahmota enää millainen olen ilman kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kirjoittelee ahdistuslääkkeitä ja niiden avulla sitten elän. Opamox, lyrica, litium, lamictal, aina määrää lisää koktailiin kun kyselen terapiaa tms. En hahmota enää millainen olen ilman kemikaaleja.
Ei niitä ole pakko syödä. Kokeile ja jätä pois jos ei auta vaivaan.
1997 syntynyt kaverini kuoli pari kuukautta sitten Lyrican ja alkoholin yhteisvaikutukseen :( . Hänellä lääkkeenä tuo Lyrica ja ensi kesäreissut suunniteltuna ja rahaa säästössä, suunnitteli tulevaisuutta. Piti nähdä silloisena maanantaina niin lauantaina oli kuollut. ole varovainen.
Sulla on liian iso Lyrica annostus. Narkit käyttää 225mg päihtymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne koittaa pitää sun mielen vankilassa, taistele vastaan koneistoa olen sanonut monta kertaa !!!!
Vierailija kirjoitti:
Poikako siellä huutelee?
t. Äiti
En usko että olen sun poika, kun olen tyttö. Mutta ikävä kuulla että sun rakkaalla lapsella on myös tällaista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
1997 syntynyt kaverini kuoli pari kuukautta sitten Lyrican ja alkoholin yhteisvaikutukseen :( . Hänellä lääkkeenä tuo Lyrica ja ensi kesäreissut suunniteltuna ja rahaa säästössä, suunnitteli tulevaisuutta. Piti nähdä silloisena maanantaina niin lauantaina oli kuollut. ole varovainen.
En juo alkoholia, enkä viihdekäytä lääkettä. Tiedän että yhdisteltynä voi tappaa. Tälleen määrätyn mukaan käytettynä toimii ahdistukseen joka mulla invalidisoiva.
-ap
Addiktio urauttaa. Olin joskus nikotiinikoukussa enkä oikeasti saanut aikaan mitään. Jos väsyttää, nikotiinia. Jos on liian pirteä, notiinia. Jos on nälkä, nikotiinia. Jos ei ole nälkä, nikotiinia. Jos haluaa päästä irti nikotiinista, nikotiinia.
silloin kun nikotiinia ei ollut: ahdistus, masennus, epätoivo, synkkyys
Vierailija kirjoitti:
Addiktio urauttaa. Olin joskus nikotiinikoukussa enkä oikeasti saanut aikaan mitään. Jos väsyttää, nikotiinia. Jos on liian pirteä, notiinia. Jos on nälkä, nikotiinia. Jos ei ole nälkä, nikotiinia. Jos haluaa päästä irti nikotiinista, nikotiinia.
Ja paras lääke ahdistukseen, masennukseen, epätoivoon ja synkkyyteen oli:
nikotiini
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän eri asiasta kyse kun sinulla kuitenkin tuo on riippuvuutta aiheuttava nautintoaine kun taas tässä tapauksessa lääke on pakotettu "apuväline". Samoin kuin joku somaattisesta sairaudesta kärsivä ei voi elää ilman lääkettään. Näillä lääkkeillä on ikäviä sivuvaikutuksia eikä niitä halua syödä. En muutenkaan nauti enää mistään, kaikkein vähiten siitä että en ole oma itseni.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän eri asiasta kyse kun sinulla kuitenkin tuo on riippuvuutta aiheuttava nautintoaine kun taas tässä tapauksessa lääke on pakotettu "apuväline". Samoin kuin joku somaattisesta sairaudesta kärsivä ei voi elää ilman lääkettään. Näillä lääkkeillä on ikäviä sivuvaikutuksia eikä niitä halua syödä. En muutenkaan nauti enää mistään, kaikkein vähiten siitä että en ole oma itseni.
-ap
Kyllä ainakin Opamox ja Lyrica ovat riippuvuutta aiheuttavia ja päihteitä. Sinun kannattaisi hiljalleen alkaa vähentämään ainakin jotakin noista lääkkeistä, lääkärin luvalla ja ohjauksessa tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä ainakin Opamox ja Lyrica ovat riippuvuutta aiheuttavia ja pä
No joskus vaan on hyvä syödä riippuvuutta aiheuttaviakin lääkkeitä. Ap ilmeisesti toivoisi terapiaa, ja todellakin toivon, että sitä saisi. Mutta jos ei muuta apua ole saatavilla kuin lääkkeet, niin paljon parempihan se on jaksaa elämää edes niiden avulla kuin ilman. Itse söin koko opiskeluajan myös ahdistuneisuushäiriöön erästä bentsoa, ja mitään haittoja siitä ei minulle ollut. Piti kiinni elämän syrjässä ja esti syrjäytymästä. Ilman en olisi pystynyt yleistyneen ahdistuneisuuteni, sosiaalisten tilanteiden fobiani ja paniikkihäiriöni todellakaan opiskelemaan. Söin lääkkeitä noin 5 vuotta, eikä koskaan tullut mitään toleranssia niin että annoksia olisi pitänyt nostaa, eikä mitään havaittuja haittoja. Eräs psykiatrikin sanoi, että valitetttavasti näiden lääkkeiden haittoja liioitellaan siksi, koska niille on niin paljon väärinkäyttäjiä, ja väärinkäytössä ne on todella haitallista riippuvuutta aiheuttavia. Lääkärin ohjeen mukaisia annoksia ottavilla useimmilla ei kuulemma kovin kummoisia haittoja yleensä ilmene. Ei minullakaan. Eikä niistä irti pääsy sitten kuin halusin ollut edes läheskään yhtä vaikeaa, kuin aiemmin kokeilemastani SSRI-lääkkeestä, joka ei edes auttanut, mutta yrityskin edes neljäsosalla laskea annosta aiheutti järkyttävät vieroitusoireet.
Toki on hyvä syödä riippuvuuttakin aiheuttavia lääkkeitä jos niistä on hyötyä enemmän kuin haittaa. Ap:n kohdalla vain kuulostaa siltä, että hän ei voi ihan hyvin kun lääkkeitä on noin paljon, ainakin sitä hän itse sanoo. Siksi kannattaa ainakin keskustella lääkärin kanssa josko jotain lääkettä voisi vähentää (siis annostusta pienentää).
Toivottavasti ap saisi terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minulla oli nikotiinin kanssa vaikka mitä perusteluja ja loogisia rakennelmia miksi minun oli pakko jatkaa nikotiinin käyttöä ja miten se paransi kognitiivisiä kykyjäni ja oloani ja miten miten olin rauhallisempi ja skarpimpi. Todellisuudessa se vain huononsi kognitiivia kykyjäni ja oloani, teki minusta rauhattomamman ja välinpitämättömämmän.
älä kykene ajattelemaan = ota nikotiinia
koe olosi huonoksi = ota nikotiinia
ole levoton = ota nikotiinia
eikö nikotiinia ole = hanki nikotiinia
haittaako nikotiinin aiheuttamat vatsavaivat = ota lisää nikotiinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minulla oli nikotiinin kanssa vaikka mitä perusteluja ja loogisia r
Niin, ja ei se nikotiini bentsoista ja lyricasta niin paljon eroa. 1900-luvun alussa nikotiiniakin pidettiin terveellisenä. Ihan samoin kuin aiemmin lääketieteessä on määrätty, ja pidetty terveellisenä, mm. amfetamiinia, kokaiinia, LSD:tä, opioideja. Se, että jokin on lääketieteen nykyisin hyväksymä ja lääkärin määräämä, ei tee siitä turvallista eikä terveellistä. Varsinkin jos se tuntuu tekevän olon vain huonommaksi, niin on syytä herätä asiaan.