Olen saanut TE-toimistossa aina hyvää palvelua. Miksi heitä aina vain moititaan?
Korona vei työt ja TE-toimiston kanssa on tullut tässä asioitua jonkin verran. Palvelu on aina ollut ystävällistä, olosuhteisiin nähden nopeaa ja sieltä on saanut paljon hyviä vinkkejä. Olen ollut itse aktiivinen myös ja ovat antaneet siihen paljon henkilökohtaista asiantuntevaa opastusta.
He ovat siellä auttamassa! Miksi heitä aina vaan haukutaan?
Kommentit (22)
Minä en saanut sieltä mitään apua.
Sanomisiani vääristeltiin. Esim. työsuhteeni päätettiin koeaikana työnantajan talousvaikeuksien vuoksi, tämä käännettiin niin, että tein sen itse, ja maalailtiin karenssia.
Työnkuvani kirjoitettiin koneelle väärin. Sitä ei ymmärretty lainkaan, joten minulle ei voitu tarjota edes etäisesti sopivia töitä.
Soittopyyntöihin ei vastattu. Kun vihdoin vastattiin, ei edes pahoiteltu.
Mitään ohjeita tai vinkkejä en saanut. En tosin ollut vaillakaan, siitä kiitos, että ei tarvinnut mennä minnekään CV-kurssille. Osaan laatia korkeatasoisen CV:n itsekin.
Työkkärillä ei ole tarjota minulle mitään.
Haukkusit itekki, jos TE-toimiston mummeli utelisi, et mitä teet vapaa-ajallasi ja mitä harrastat. Miust noi asiat ei kuulu TE-toimistolle. :)
Jos ei sieltä saa apua, mutta pompotellaan.
Miten niin aina vain haukutaan? En minä ole haukkuja kuullut juuri ollenkaan, enkä myöskään antaisi haukkua. Hyvää palvelua olen saanut.
Itsestä se on kiinni minkälaista palvelua siellä saa.
Ei ole pompoteltu kertaakaan
Viestintä on onnistunut chatillä, puhelimella, yhteydenottolomakkeella ja meilillä; nopeaa ja sujuvaa
Palvelu on ollut asiantuntevaa ja ystävällistä, ovat antaneet oikein hyviä vinkkejä
Toisaalta olen myös itse ollut nopea, tunnollinen ja aktiivinen asioinnissa.
ap
Enpä kyllä voi sanoa, että olisin saanut sieltä palvelua, en hyvää, enkä huonoa. Joskus oli pakko tietyllä aikavälillä käydä kertomassa, että jokaista paikkaa, mitä minulle ehdottivat olin jo hakenut. Onneksi ei tarvitse ravata siellä enää, aivan tyhjänpäiväistä ajan hukkaa.. Työttömällekin.
Vuonna 2002 kun olin työttömänä muutaman kuukauden, niin minulle jopa tarjottiin erilaisia töitä. Tai ehkä niitä tarjottiin parille muullekin, mutta onnistumisen mahdollisuudet olisivat olleet hyvät. Vuonna 2020 olen ollut työttömänä, ja ketään ei ole kiinnostanut mitä työttömänä teen tai en tee. Yhdessä haastattelussa kävin heidän vinkkaamana. TE-toimistosta meni työnantajalle tieto, että päädyin sinne sitä kautta. Ei hyvä. Sitten velvoittivat minut hakemaan jotain ihan naurettavaa paikkaa. No hain. Yllättävää, etten päässyt, kun se ei vastannut lainkaan profiiliani. No lähdin lopulta opiskelemaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Sanomisiani vääristeltiin. Esim. työsuhteeni päätettiin koeaikana työnantajan talousvaikeuksien vuoksi, tämä käännettiin niin, että tein sen itse, ja maalailtiin karenssia.
Työnkuvani kirjoitettiin koneelle väärin. Sitä ei ymmärretty lainkaan, joten minulle ei voitu tarjota edes etäisesti sopivia töitä.
Mitään ohjeita tai vinkkejä en saanut. En tosin ollut vaillakaan, siitä kiitos, että ei tarvinnut mennä minnekään CV-kurssille. Osaan laatia korkeatasoisen CV:n itsekin.
hyvin negatiivinen käsitys viranomaisista
sinulla on pääkopassa jotain hyvin pahasti pielesssä
Menettääkö työttömyyskorvauksen jos kieltäytyy menemästä kuntouttavaan työtoimintaa?
Työnvieroksujat pitävät kovinta meteliä.
Olen aina saanut tuolta järkyttävän huonoa palvelua, enkä mitään apua. Kohtelu on ollut jopa niin huonoa, että on jättänyt minulle ikuisia traumoja. Onneksi koko viime vuoden sain olla rauhassa TE-toimistolta. Olen TE-toimistossa kirjoilla vain rahan takia eli saadakseni työmarkkinatukea, joka tosin on niin pieni, että naurattaisi, jos ei itkettäisi.
Minä olisin toivonut enemmän taloudellisen tilanteeni huomioimista. YH ja perhe elätettävänä, en minä voi investoida rahaa siihen, että saan mentyä joillekin pikku työkeikoille tai kokeluihin. Työn pitää olla kannattavaa ja voimavarojeni mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut tuolta järkyttävän huonoa palvelua, enkä mitään apua. Kohtelu on ollut jopa niin huonoa, että on jättänyt minulle ikuisia traumoja. Onneksi koko viime vuoden sain olla rauhassa TE-toimistolta. Olen TE-toimistossa kirjoilla vain rahan takia eli saadakseni työmarkkinatukea, joka tosin on niin pieni, että naurattaisi, jos ei itkettäisi.
Korona hiljensi te-toimiston aktiivisuuden
Korona-ajasta on todellakin ollut hyötyä ainakin itselleni, sillä onpahan saanut olla rauhassa miltei koko vuoden, mitä nyt muutama utelupuhelu virkailijalta on ollut, joiden merkitystä olen pähkäillyt.
Työtön tarvitsisi sen palkallisen duunin, eikä mitään te-toimisto virkailijan puhelinsoittoja kolmen kuukauden välein udellen "mitäpä kuuluu?"-tyyliin.
Helsingissä inhottaa heidän väsynyttä ja laiskaa toimintaa! Tuntuu että se on jäänne jostain 80 luvulta.
Ihan oikeasti monet näistä te- toimiston virkalijoista ovat niin masentunern näköisiä ja monotoonisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sinä nuo tiedot ilmoitat, ei työkkärissä mitään sihteeripalveluja ole.
Vierailija kirjoitti:
Menettääkö työttömyyskorvauksen jos kieltäytyy menemästä kuntouttavaan työtoimintaa?
Kysy tätä kunnasta, ei työkkäri tarjoa kuntouttavaa työtoimintaa.
TE toimiston virkailijat ovat rikkaita
Jos heidän palkkansa puolitettaisiin, työttömille voitaisiin maksaa enemmän +500 eur kuukaudessa
Mutta te-tätit eivät halua köyhille hyvinvointia