Yesh, koronarokote kieltäytyjät eivät tulevaisuudessa matkustele!
6. Onko todennäköistä, että rokotettuna voi tulevaisuudessa päästä matkustamaan helpommin ulkomaille?
”Kyllä. Monet maat voivat ruveta vaatimaan, että maahan saavat tulla vain ihmiset, joilla on voimassa oleva koronavirusrokote. Koronaviruksen kohdalla tullaan kansainvälisessä liikenteessä todennäköisesti ottamaan käyttöön todistus saadusta koronarokotteesta. Tiedot voidaan kirjata olemassa olevaan keltaiseen rokotuskorttiin. WHO suunnittelee yhdessä Viron kanssa elektronista koronarokotekorttia.
Tällä hetkellä tilanteesta tekee hankalan se, että ei ole vielä selkeää kansainvälistä ohjeistusta siihen, miten rokotteeseen pitäisi suhtautua.
Linkki: https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007728369.html
Kommentit (55)
Eli Ap tykkää ajatuksesta, että maailma saisi jonkinlaisen totalitäärisen maailmanhallituksen? Mikä olisi seuraava askel, jos tuollainen roketepassi pakotetaan?
Missä menee raja?
:DD
No eipä tässä oo rahaakaan millä lähtis matkustelee, mutta kyllä lentokentät ja kaikki tulee olee ku##ssa, koska jos ihmiset ei sen takia pääse kulkee että kiristetään rokotteen avulla niin kuitenkin vedetään hetken päästä aisoja takaisinpäin kun huomataan ettei sitä rahaa tule samalla tavalla kuin ennen.
Mutta omapa on tietysti heidän valintansa.
Menispä kaikki lentoasemat yms konkkaan, luonto kiittää vaikka jotkut herneitä vetävät saattaisivat näyttää todella myrtyneiltä.
Älä usko niitä koskaan äläkä pyydä meiltä mitään. Ohjeita miten on tekemisissä fasismin kanssa.
Rokotteen ottajat pyrkivät vaan neuvottelemaan fasistien kanssa saisi että saisivat vanhan elämänsä takaisin. Eivät tule saamaan heitä vaan nähdään heikkoina ja helposti alistuminen hyödyllisinä idiootteina. Ja kohdellaan juuri sen mukaan eli mahdollisimman säälimättömästi.
Kieltämättä aika rajuja ennusteita ovat ne, että matkailu palaa 70-luvun tilanteeseen. Mutta ehkä jokainen voisi miettiä, riittääkö vähempikin matkailu. Rokotepakon ainoa hyvä puoli olisi, että aletaan elää globaalissa maailmassa, jolloin voidaan ratkaista maailman ongelmia.
WHO suunnittelee digitaalista rokotusrekisteriä EU:n kanssa, mikä tuo Viro tuossa on?
Ja onhan tämä ihan selvä asia. Totta kai virus halutaan pitää poissa jos maat sen tässä kovalla työlla ja uhrauksilla saa nujerrettua. Ei kukaan halua ehdoin tahdoin rokottamattomia tautia levittämään.
Mikä tässä sitten muuttuu? Ne joilla on varaa matkustaa matkustaa ja me joilla ei ole koskaan ollutkaan varaa matkustella emme matkusta.
Okei, olen 30 ja lentänyt lomille 3 kertaa eläessäni. Ei mitään kiirettä neljännelle vielä kymmeneen vuoteen. Matkustelu on yliarvostettua. Valtaosa lähtee vaan "sivistämään" itseään turistikohteisiin joissa ei ole mitään aitoa kulttuuria lähimailla, lähinnä tissuellaan ja mässytellään.
Olen opettaja ja en aio ottaa rokotetta vaikka kesäloman joutuukin pitämään suomessa
Ei ole riskin arvoinen
Yllätys että tiedostavat roketeautistit ovat tuhoamassa kasvihuonepäästöillä planeetan ja rajoittamassa erimieltä olevien oikeuksia.
Myös Hitler rajoitti liikkumista :)
Mikä siinä ap'tä noin riemastuttaa? Otan rokotteen ja saan matkustaa, en ota en saa matkustaa. Selvä peli
"Rokotepakko" matkustaessa ei ole mikään uusi asia. Jo 15 vuotta sitten Brasilian Manaukselle lentäviltä edellytettiin englannin kielistä rokotekorttia, jossa vahvistus keltakuumerokotteesta. Keltakuume on sen verran kova tauti etteivät halua turisteja sinne sairastamaan saati sitten levittämään tartuntoja pitkin maata.
Nytkö se rokotus muka estää tartuntoja?! Minä luulin, että se vain pienentää vakavien komplikaatioiden riskiä.
No, onpas juu mahtavaa, että matkojen hinnat pomppaa ylöspäin ja kohdemaiden talous menee kuralle, kun matkailijoita on vähemmän.
No, lentoyhtiöt ja turistiyritykset menee konkkaan sitten.
Ei ole mun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja en aio ottaa rokotetta vaikka kesäloman joutuukin pitämään suomessa
Ei ole riskin arvoinen
Ja tautiko on?
No eipä muiden tekemiset hetkauta tippaakaan. Itse otan rokotuksen. Enkä edes matkustelun takia vaan siksi että on joku mahdollisuus saada tauti talttumaan. Ja joskus sitten matkustelen kun se on turvallisempaa
Vaaditaan rokote, joka ei edes estä tautia leviämästä. Hyvä, hienosti menee!
Eli tapetaanko siis matkustelun varjolla eri maiden veroja maksavat, rokottamattomat kansalaiset? Silloin on soihdut kadulla.