Yesh, koronarokote kieltäytyjät eivät tulevaisuudessa matkustele!
6. Onko todennäköistä, että rokotettuna voi tulevaisuudessa päästä matkustamaan helpommin ulkomaille?
”Kyllä. Monet maat voivat ruveta vaatimaan, että maahan saavat tulla vain ihmiset, joilla on voimassa oleva koronavirusrokote. Koronaviruksen kohdalla tullaan kansainvälisessä liikenteessä todennäköisesti ottamaan käyttöön todistus saadusta koronarokotteesta. Tiedot voidaan kirjata olemassa olevaan keltaiseen rokotuskorttiin. WHO suunnittelee yhdessä Viron kanssa elektronista koronarokotekorttia.
Tällä hetkellä tilanteesta tekee hankalan se, että ei ole vielä selkeää kansainvälistä ohjeistusta siihen, miten rokotteeseen pitäisi suhtautua.
Linkki: https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007728369.html
Kommentit (55)
No et matkusta sitten sinäkään, tällä rokotustahdilla.
Mikä tässä on uutta?
Ei tästä nyt sataa vuotta ole, kun joihinkin maihin piti olla joitakin rokotuksia voimassa. Todistus vaadittiin.
Miten jotain rokotusta pystytään muka
a) valvomaan
b) antamaan kaikille sitä tarvitseville tai haluaville, ja uusia säännöllisesti
c) varmistamaan ettei väärennetyillä rokotetodistuksilla tehdä isoa pimeää bisnestä
Maailman väestöstä hyvin pieni osa asuu maissa joissa on esim väestörekisteri tai edes millään tavoin yhtenäinen terveydenhuoltojärjestelmä.
Aika moni maa vaatii muutamankin eri rokotuksen jotta sinne pääsee matkustamaan. Ne jotka haluaa reissata ja nähdä maailmaa pitää rokotuksensa ajan ja sääntöjen tasalla.
Antivaxxerit sietääkin pysyä kotonaan.
Sairastetun koronan ja rokotteen immuniteetti kestää ainakin 8 kuukautta eli jos muuta varmuutta rokotteen tehosta ei ole, niin varmaankin rokotus on otettava 7 kuukautta ennen matkaa tai se on vanhentunut?
Joitakin rokotuksia pitää ottaa matkustaessa ulkomaille, keltakuumetta vastaan nyt ainakin on monissa maissa rokotuspakko.
Ei koske minua, pelkään lentämistä lähes yhtä paljon kuin rokotuksia.
Tietenkin otan rokotuksen, olen ottanut kaikki muutkin pakolliset rokotteet. Rokotuspassin kanssa olen matkustanut jo pitkään, minulla on myös tuo keltakuumerokotus. On hepatiittirokotukset, jäykkäkouristurokotukset jne aina voimassa, tietysti. Syön myös malarialääkkeitä malaria-alueilla matkustaessani, vaikkeivät ne ole pakollisia ja aiheuttavat sivuvaikutuksia.
Eikä minua haittaa yhtään, että foliohattuihmiset jäävät kotiinsa.
Siis kyllähän tälläkin hetkellä tiettyihin maihin matkatessa tulee olla keltakuumerokotus otettu ja siitä todistus. En näe mitään eroa tällä. Tietenkin maat saavat määrätä, ettei heillä saa saapua kohdemaasta ilman rokotusta, jos kokevat tuosta maasta rokottamattomana saapumisen omalle maalleen riskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotain rokotusta pystytään muka
a) valvomaan
b) antamaan kaikille sitä tarvitseville tai haluaville, ja uusia säännöllisesti
c) varmistamaan ettei väärennetyillä rokotetodistuksilla tehdä isoa pimeää bisnestäMaailman väestöstä hyvin pieni osa asuu maissa joissa on esim väestörekisteri tai edes millään tavoin yhtenäinen terveydenhuoltojärjestelmä.
Matkustavalla ihmisellä tulee olla passi, vaikkei väestörekisteriä maassa olisikaan. Keltakuumerokotustodistuskin liitetään aina nimenomaan passin tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis flunssanko takia ei päästä jatkossa matkustelemaan? :D epäilen.
Jos nyt ei päästä "flunssan" takia natkustelemaan niin ei päästä jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli tapetaanko siis matkustelun varjolla eri maiden veroja maksavat, rokottamattomat kansalaiset? Silloin on soihdut kadulla.
No matkustelullahan tämä korona on tänne alunperinkin tuotu...
Rokotetut levittävät tautia niin miksi heidät pitäisi päästää matkustelemaan?
Mikä malariarokotus? Se on malarian estolääkitys joka määrätään, eikä sitäkään ole pakko ottaa.