Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Rajoitukset eivät poistu ikinä, korona-aika kestää vielä 3-4 vuotta, rokote ei pysäytä epidemiaa" jne.

Vierailija
08.01.2021 |

Täällä näkee nykyään toistuvasti otsikossa mainittujen kaltaisia kommentteja ja ne saavat enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja. Oletteko ihan tosissanne vai trollaatteko te kommentoijat ja peukuttajat? Ilmeisesti iso osa porukasta on masentunut tästä tilanteesta niin pahasti, että he ovat alkaneet heittää tuollaisia fatalistisia kommentteja tunnepohjalta täysin ilman realismia. Oma intuitioni ei taivu millään noiden väitteiden kannalle, ei myöskään järki.

Saan varmasti alapeukkuja ja minua tullaan nimittelemään idiootiksi ja ties miksi. Joku hyötyy tuosta fatalismin lietsomisesta ilmeisesti eikä pidä siitä, että hänen propagandansa kyseenalaistetaan...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa enää! Uusi koronamutaatio levisi Suomeen, kun rajoja ei saatu kiinni. Vaikka on ollut koko ajan tiedossa, että korona tulee nimenomaan rajaliikenteestä. Mitään kotimaisia rajoituksia EI TARVITTAISI jos rajoille olisi ajoissa laitettu pakkotestaus & -karanteeni valvotuissa karanteenihotelleissa. 

Voisiko joku kertoa, miksi perustuslain mukaan on ihan OK rajoittaa suomalaisten elämää kotimaassa rankastikin, mutta ei ole mahdollista tehdä rajoille riittävää koronaseulaa? Ja jos tämän estää jokin laki, niin miksi sitä lakia ei ole jo muutettu, on ollut melkein vuosi aikaa!

Vierailija
22/45 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon, että tämä ei pääty ikinä. Ihan sama, vaikka maailman talous kaatuisi ja selviäisin hengissä perunoita kasvattamalla.

En todellakaan odota, että pääsen kärryttelemään kävely+bussi+metro+kävely työmatkaa aamuvarhain ja samaa pimeällä takaisin. Yht. 3h/päivä. Hädin tuskin ehtien hakemaan lapset päikystä, jotka ovat ihan liian pitkää päivää siellä. Korona ollut ollut minulle lottovoitto.

Ei ole kevyttä akateemisen, perheellisen arki pääkaupunkiseudulla.

Terv. Supertyöuupunut raataja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon, että tämä ei pääty ikinä. Ihan sama, vaikka maailman talous kaatuisi ja selviäisin hengissä perunoita kasvattamalla.

En todellakaan odota, että pääsen kärryttelemään kävely+bussi+metro+kävely työmatkaa aamuvarhain ja samaa pimeällä takaisin. Yht. 3h/päivä. Hädin tuskin ehtien hakemaan lapset päikystä, jotka ovat ihan liian pitkää päivää siellä. Korona ollut ollut minulle lottovoitto.

Olet siis niin naiivi että luulet saavasi pitää työsi. Pian olet orja. N W O tulee.

Vierailija
24/45 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tässä joku epäusko ja -toivo tulee, kun ”maali” siirtyy aina vaan kauemmas.

Mulla oli tuollainen fiilis marraskuussa, mutta ei ole enää. Kunhan kevät tulee ja ilmat lämpenee, aion alkaa elää kuten ennen koronaakin. Jos saan tartunnan ja kuolen, ainakin olen elänyt vielä hetken. 

Vierailija
25/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis niin naiivi että luulet saavasi pitää työsi. Pian olet orja. N W O tulee.

Miten niin saisin pitää työni? Koko lafkaa ei olisi. Sen sijaan kasvattaisin perunoita maalla. Ja mikähän mahtaa olla tuo nwo? Jestas.

Vierailija
26/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa tulee koko ajan uusia ennätyksiä kuolemissa, nyt ollaan siellä jo 1500 koronakuolemassa päivässä, ensi viikolla tätä menoa 2000 menee rikki.

Jos sielläkään ei ole kokonaiskuolleisuus noussut merkittävästi niin ainoa ennätys mitä ne tekee on tilastointiennätys.

Vierailija
27/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä kiva. Saat sinäkin sisältöä elämääsi.

Vierailija
28/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tässä joku epäusko ja -toivo tulee, kun ”maali” siirtyy aina vaan kauemmas.

Mulla oli tuollainen fiilis marraskuussa, mutta ei ole enää. Kunhan kevät tulee ja ilmat lämpenee, aion alkaa elää kuten ennen koronaakin. Jos saan tartunnan ja kuolen, ainakin olen elänyt vielä hetken. 

Jos olet alle 50v niin mahdollisuutesi kuolla koronatartuntaan sen saatuasi on 0.00029%

Vierailija
29/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotteita työkseen kehittävän asiantuntijan mukaan tarvitaan 2-3 rokotuskierrosta niin tuskimpa ihan heti ollaan rajoituksia poistamassa. Uskon mieluummin sitä kaveria kuin valehtelevia viranomaisia.

Vierailija
30/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä, miksi korona KOSKAAN katoaisi. Influenssatkaan ei katoa vaikka rokotukset... Täytyy rukoilla, ettei tule jotain paljon, paljon vakavampaa, kuin joku korona tai influenssa.

Vierailija
31/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin luonteesta tiedettiin jo vuosi sitten, ettei sitä pystytä oikeasti torjumasn. Siksi Suomeenkin sai vapaasti tulla epidemia-alueilta. Muistatteko ensimmäisen rajoituksen? Se taisi olla 3 viikkoa :) Pehmeä alku...

Vierailija
32/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, hän on niin naiivi, että sääliksi kävisi, ellei olisi myös h3lvetinmoisen itsekäs.

Vierailija
33/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korona tulee vastedes joka talvi; jonakin vuonna influenssa voi olla koronaa vallitsevampi. Tappava sekin.

Vierailija
34/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä noita rokotteita niin hyvänä asiana.

Ensinnäkään niiden turvallisuudesta ei ole täyttä varmuutta, toisekseen tehosta ei tiedetä yhtään mitään eikä vaikutuksen kestosta. Kolmanneksi, ne saattavat luoda vääränlaisen ja valheellisen turvallisuuden tunteen, jolle sitten ei olekaan katetta. Ja neljänneksi, niiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä myöskään mitään.

En tosin usko, että virus jää tänne tällä voimakkuudella pyörimään kovinkaan pitkäksi aikaa enää. Viruksillakin tapaa olla jonkunlainen ilmaantumis- ja elinkaari. Ainakin aikaisempien maailmanlaajuisten virusten käyttäytyminen tukee tätä ajatusta.

Ei voi muuta kuin odotella ja jatkaa elämää miten parhaaksi taitaa. Ja rukoilla.

Vierailija
35/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että korona ei poistu ikinä mutta kyllä rajoitukset poistuvat aikanaan. 

Vierailija
36/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
37/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään niiden turvallisuudesta ei ole täyttä varmuutta, toisekseen tehosta ei tiedetä yhtään mitään eikä vaikutuksen kestosta. Kolmanneksi, ne saattavat luoda vääränlaisen ja valheellisen turvallisuuden tunteen, jolle sitten ei olekaan katetta. Ja neljänneksi, niiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä myöskään mitään.

En tosin usko, että virus jää tänne tällä voimakkuudella pyörimään kovinkaan pitkäksi aikaa enää. Viruksillakin tapaa olla jonkunlainen ilmaantumis- ja elinkaari. Ainakin aikaisempien maailmanlaajuisten virusten käyttäytyminen tukee tätä ajatusta.

Ei voi muuta kuin odotella ja jatkaa elämää miten parhaaksi taitaa. Ja rukoilla.

Otatko mieluummin viruksen tuntemattomat pitkäaikaisvaikutukset? Että siinäpä hyvä vaihtoehto?

Vierailija
38/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää! Uusi koronamutaatio levisi Suomeen, kun rajoja ei saatu kiinni. Vaikka on ollut koko ajan tiedossa, että korona tulee nimenomaan rajaliikenteestä. Mitään kotimaisia rajoituksia EI TARVITTAISI jos rajoille olisi ajoissa laitettu pakkotestaus & -karanteeni valvotuissa karanteenihotelleissa. 

Voisiko joku kertoa, miksi perustuslain mukaan on ihan OK rajoittaa suomalaisten elämää kotimaassa rankastikin, mutta ei ole mahdollista tehdä rajoille riittävää koronaseulaa? Ja jos tämän estää jokin laki, niin miksi sitä lakia ei ole jo muutettu, on ollut melkein vuosi aikaa!

Ei se Pohjois-Koreana muista maista erillään eläminenkään herkkua ole.

Vierailija
39/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko mieluummin viruksen tuntemattomat pitkäaikaisvaikutukset? Että siinäpä hyvä vaihtoehto?

Tällä elämänkokemuksella ja muistoilla sikainfluenssarokotuksista, jätän tämän rokotuksen ottamatta. Ainakin toistaiseksi.

Vierailija
40/45 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä elämänkokemuksella ja muistoilla sikainfluenssarokotuksista, jätän tämän rokotuksen ottamatta. Ainakin toistaiseksi.

Sikainfluenssarokote pelasti lukuisia ihmishenkiä. Koronaviruksen haitat on hirmuisia ja saisi olla maailmanennätyssurkea rokote, jos haitat pääsisi edes lähelle hyötyjä.