Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaupassa näkyy edelleen ihmisiä ilman maskia

Vierailija
08.01.2021 |

Ihan aikuisia fiksun näköisiä ihmisiä.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en voi maskia pitää,koska rupeen yskimään niin että ei loppua tule.Ja varsinkin nyt kun on mahan alueelta vastikään leikattu ni ei yskiminen kovin kivalta tunnu...

Vierailija
2/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa käyttää jos ilmaseks sais. Tarkan markan mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko mikä on suositus? Käsitteeni mukaan se ei ole pakko, kun pakon alla taas täytyy käyttää? Selitä ihan mielenkiinnosta mullekki, jos käsitin suositukset ja pakot väärin, kiitos!

Vierailija
4/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nähdä mut? Olen aikuinen, ihan fiksun näköinen, ja kävin just K-supermarketissa. Tai jonkun muun meistä, jotka olimme siellä ilman maskia.

Vierailija
5/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Tampereella Postissa. Odotustilassa kenelläkään ei ollut maskia. Ennen joulua vielä oli melkein kaikilla. Hyvä niin.

Vierailija
6/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit vähentyneet huomattavasi joulun jälkeen. Kassallakaan ei enä ollut maskia. HYVÄ!

Vierailija
7/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä lomilla ollut aikaa lukea faktoja. Maskeista ei tutkimusten mukaan ole mitään hyötyä.

Vierailija
8/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikesti kenenkään ei tulisi pitää maskia. Ainoastaan turvaväleillä ja käsien pesulla on merkitystä.

Vierailija
9/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole edes bussikuskeilla maskia eikä mitään pleksejäkään. Ihanan normaalia.

Vierailija
10/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä ei ole pakkoa: ei ole pakkorokotusta ei pakkosterilointia ei pakkohoitoa ei pakkoavioliittoa ei pakkomaskia joten mulkoilkaa ihan rauhassa

Vierailija
11/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käyttää.

Vierailija
12/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole senttiäkään niihin laittanut enkä laita.

Vierailija
13/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huolehtikoon omista asioistaan. Ainakin voi yrittää.

Vierailija
14/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olen keväästä asti noudattanut kaikkia ohjeita ja suosituksia, en ole käynyt kohta vuoteen ruokakaupassa, jotain pakollista välillä hakenut. Sain koronan töistä, pikkupaikkakunnalla, ei täällä ole sitä ollut kun muutamalla kymmenellä, pääsin suht helpolla taudista yli, henkisesti se oli raskain, en toivo sitä tautia kenellekkään. Kyllä monen maskittoman pelleilijän poskella kyynel valuu siinä vaiheessa, kun oma vanhempi on oikeasti koronan takia sairaalassa kuolemaa tekemässä. Siitä huolimatta on tarve olla täys pellehermanni.

Vierailija
15/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin käyn. Olen koronalle immuuni. Pthui!

Vierailija
16/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen huolehtikoon omista asioistaan. Ainakin voi yrittää.

Nimenomaan! Mutta muistakaa, korona ei ole oma asia. Vaan työnantajien ja muiden ihmisten. Meillä työnantaja oli aivan pulassa, kun puolet työpaikan sadasta työntekijästä joutui karanteeniin.

Vierailija
17/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä virolaiset eivät pahemmin käytä maskia. Tosin Viron Meelis ja Raivo taitavat olla lukutaidottomia muutenkin

Vierailija
18/99 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä. Pidän turvavälejä ja pesen käsejä. Tilanteessa jossa en voi pitää turvavälejä pidän maskia. Kaupassa tarkkaillessa maski antaa harhaisen turvallisuudentunteen ihmisille ja ängetään sumppuun. Kun en käytä maskia niin muutkin välttelevät ja mulkoilevat, koen siis normaalijärjellä huolehtivani viruksen leviämisen ehkäisystä paremmin näin. Pienistäkin oireista jään kotiin tai silloin käytän maskia jos pakko kaupassa piipahtaa.

Vierailija
19/99 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä maskia vain koska maskia pitäisi käyttää, vaan laitan sen tilannekohtaisesti. Jos kaupassa on paljon ihmisiä eikä turvavälien pito onnistu, laitan maskin. Jos bussissa on liikaa ihmisiä eikä turvavälit pidä, laitan maskin. Jos kaupassa on kourallinen ihmisiä emmekä pakosti joudu kylkikylkeen en laita maskia. Työni puolesta pidän maskia 8h/pv, joten vapaa-ajalla käytän harkintaa maskin kanssa.

Muistakaa turvavälit, niillä enaisijaisesti vältämme tartunnat. Maski ei ole oikotie onneen.

Vierailija
20/99 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikesti kenenkään ei tulisi pitää maskia. Ainoastaan turvaväleillä ja käsien pesulla on merkitystä.

Turvavälejä on mahdotonta pitää monissa tilanteissa, siksi maskit. Ne vähentävät huomattavasti virusmäärää ilmassa, eikä tämä ole mikään mielipideasia.

AP, toisinaan se maski unohtuu kotiin. Jotkut eivät voi käyttää maskia ja joillain ei ole rahaa. Älä kyräile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan