kaupassa näkyy edelleen ihmisiä ilman maskia
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Olen keväästä asti noudattanut kaikkia ohjeita ja suosituksia, en ole käynyt kohta vuoteen ruokakaupassa, jotain pakollista välillä hakenut. Sain koronan töistä, pikkupaikkakunnalla, ei täällä ole sitä ollut kun muutamalla kymmenellä, pääsin suht helpolla taudista yli, henkisesti se oli raskain, en toivo sitä tautia kenellekkään. Kyllä monen maskittoman pelleilijän poskella kyynel valuu siinä vaiheessa, kun oma vanhempi on oikeasti koronan takia sairaalassa kuolemaa tekemässä. Siitä huolimatta on tarve olla täys pellehermanni.
Melkein osui ja upposi, mutta ei ihan.
Miksi luulet, että välittäisin vanhemmastani pätkääkään, kun hän ei itsekään välitä?
Niin näkyy. Onneksi. Muutkin tajunneet ettei sitä rättiä naamalla mihinkään tarvita. En ole kertaakaan käyttänyt enkä käytä. Typerän näköistä hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin näkyy. Onneksi. Muutkin tajunneet ettei sitä rättiä naamalla mihinkään tarvita. En ole kertaakaan käyttänyt enkä käytä. Typerän näköistä hysteriaa.
Älä nyt, se on kätevä myymälävarkaille!
Kevät mentiin ilman maskeja ja tilanne saatiin haltuun siltikkin. Itse käytän kyllä maskia isommissa kaupoissa mutta jos haen lähikaupasta kahvipaketin ja käyntiin menee kaksi minuuttia niin en laita.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko mikä on suositus? Käsitteeni mukaan se ei ole pakko, kun pakon alla taas täytyy käyttää? Selitä ihan mielenkiinnosta mullekki, jos käsitin suositukset ja pakot väärin, kiitos!
Ei kyse ole siitä että olisi lain mukaan pakko, vaan siitä että ihmiset itse ei tajua toimia oikein!
Minullekin tulee joka kerta kurkkukipua kun pidän maskia sen 10 minsaa, mitä kaupassakäynti suunnilleen kestää, mutta pidän sitä silti, koska korona voi olla myös oireeton enkä halua ottaa riskiä, että olisin kaupassa ja ehkä yllättäen aivastaisin ja tartuttaisin jonkun, joka sitten saakin korona vakavan muodon ja joutuu sairaalaan tai jopa kuolee.
Pitää ajatella myös toisia eikä pelkästään itseään. Toki, jos tulee astmakohtaus maskin vuoksi, niin sitten kannattaa tilata ruoat netin kautta kotiin. Voiko sellainen henkilö pitää mitään suojaa kasvojen edessä, tiheäkangaista silkkihuivia? Sekin voisi vähän suojata muista, jos huivin kanssa aivastaa.
Taas menen tänäänkin ilman rättiä kauppaan. Siinähän mulkoilette lampaat
Eipähän tule itse käytettyä tehokasta mutta tukalaa (astman takia) suojamaskia turhan takia. Tänään huomasin yhden maskittoman noin 17 - v. "päivettyneen" nuoren kaupassa. Muuten en kyttää muiden maskeja, kun itsellä on rillit huurussa ja tukala olo.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Olen keväästä asti noudattanut kaikkia ohjeita ja suosituksia, en ole käynyt kohta vuoteen ruokakaupassa, jotain pakollista välillä hakenut. Sain koronan töistä, pikkupaikkakunnalla, ei täällä ole sitä ollut kun muutamalla kymmenellä, pääsin suht helpolla taudista yli, henkisesti se oli raskain, en toivo sitä tautia kenellekkään. Kyllä monen maskittoman pelleilijän poskella kyynel valuu siinä vaiheessa, kun oma vanhempi on oikeasti koronan takia sairaalassa kuolemaa tekemässä. Siitä huolimatta on tarve olla täys pellehermanni.
Et ole käynyt kohta vuoteen ruokakaupassa mutta välillä hakenut jotain kuitenkin kaupasta? Olet siis käynyt jatkuvasti kaupassa vaikka esität olevasi muita parempi ihminen.
MASKIN TARKOITUS ON ESTÄÄ SEN KÄYTTÄJÄÄ TARTUTTAMASTA MUITA. Kun olen varma, ettei minulla ole covid-19 -tartuntaa, miksi ihmeessä käyttäisin maskia?
Pelottavinta on se, miten ohjailtavissa suomalaiset ovat tänä päivänä. Median kautta. Kauhea paniikki heti kun IS tai IL jotain pelottelee. Tai "asiantuntija."
Lääkäritkin ovat ihnisiä jotka voidaan ostaa, ei heihin voi täysin luottaa.
Oon nyt puoli vuotta pitänyt maskia enkä jaksa enää. Sitäpaitsi luvut vaan nousee, vaikka maskisuositus on laajentunut. JOTEN: Enää en jaksa käyttää maskia, paitsi töissä, jossa se on "lähes pakko".
T: sh
Ärsyttävintä on että nää maskittomat idi00tit tulee aina täysin iholle, siis oikeesti perseessä kiinni. Edes normaalisti kukaan ei tule niin lähelle mutta nyt on yhtäkkiä hinku tulla nenä niskaan kiinni. Kai se on jotain lapsellista mielenosoitusta.
Jostain syystä kaupan ainoa maskiton on aina se lihava vanha äijä, joka yskii räkäistä yskää.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on että nää maskittomat idi00tit tulee aina täysin iholle, siis oikeesti perseessä kiinni. Edes normaalisti kukaan ei tule niin lähelle mutta nyt on yhtäkkiä hinku tulla nenä niskaan kiinni. Kai se on jotain lapsellista mielenosoitusta.
Todellakin noin on, että monet maskittomat tulevat tyyliin 20 cm päähän seisomaan selän taakse kassajonossa. Viimeksi sanoin eräälle pulskalle nuorelle miehelle suoraan, että nyt on kyllä liian pieni turvaväli, voitko siirtyä taaksepäin. Hän sai aikaiseksi metrin turvavälin - enempää ei jaksanut askelia ottaa. Sitten ihan hetken päästä, kun olin juuri maksanut ostokseni, sama tyyppi tulee taas ihan viereen.
Ja sitten tuo, että miten joku voi olla ihan varma, ettei hänellä ole koronaa? Tietenkin, jos on ollut kaksi viikkoa eristyksessä eikä ole edes hissiin astunut, niin voi olla terve, mutta eräs nainen sai korona hissin nappuloista, mitään muuta selitystä ei löytynyt, kun oli ollut kotona pari viikkoa ja vienyt vain roskat ulos välillä. Ja aika paljon on kerrottu siitäkin, että moni on oireeton koronan kantaja ja tartuttaja.
En, en ole samanlainen :D Mutta maskittomuudesta kaupassa on sinänsä turha vetää johtopäätöksiä. Käyttäydyn takuulla kokonaisuudessaan vastuullisemmin kuin valtaosa ihmisistä, vaikka en maskeja käytäkään.