kaupassa näkyy edelleen ihmisiä ilman maskia
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan, kun ne mutatoituneet virukset lähtevät leviämään Suomessakin, miten sitten suu pannaan, oi arvon irvailijat ja vähättelijät.
Onneksi täällä meillä päin suurin osa on tolkun ihmisiä ja maskikuri on suorastaan hämmästyttävän hyvä. Prismassakin n. 90% käytti tänään maskia. Tuskin on sattumaa, että maakunnan koronaesiintyvyys on maan vähäisimpiä.
Tänään oli vähemmän maskeja Itiksessä kuin aiemmin. Jouluostoksilla oli varmaan 80 % maski, tänään 60 %lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Sitä sitten et vituttaa katella vastuutonta toimintaa. Samaa porukkaa jotka mielestään osaa ajaa kännissä, tupakoi raskausaikana "ettei tule stressi", äänestää persuja ja levittelee Facebookissa salaliittoteorioita vaikka kukaan ei pyytänyt kuulla.
Ai jaa, en mä vaan tee mitään noista, enkä käytä maskia. Olen suurimman osan ajasta yksin kotona, niin todennäköisesti se korona tulee kauppakäynnillä muista ihmisistä, ja maskihan ei mua itseäni suojaa yhtään. Eikä mua kiinnosta käyttää rahaa ja kärsiä epämukavuutta yhtään enempää muiden ihmisten takia, jotka jo nyt itsekkäällä matkustelullaan ja baareilullaan (puhumattakaan villieläinten syömisestä, mikä on täysin turhaa ja itseästä toimintaa) maailman tähän tilanteeseen saattaneet.
Lisäyksenä vielä, että koronan takia mun työtilanne on heikentynyt niin, että olen pudonnut pienituloisesta ihan virallisesti alle köyhyysrajan, mitäs kun viime keväänä lääkärien oli ihan pakko päästä Ischgliin ja Leville ja muiden kesällä Skopjeen. Mulla kun ei ole mahdollisuutta tehdä niitä hehkutettuja etätöitä. Päivät kuluu yksin täällä pikkuisessa vuokrakämpässä ja pää hajoaa vähitellen kun minnekään ei pääse (kirjastot, museot yms kiinni) samalla kun vähäisetkin säästöt kuluvat elämiseen - mä en siis matkusta minnekään edes sitten kun se olisikin taas turvallista. En tosiaan jaksa välittää muista, jotka eivät välitä minusta. Siivotkaa omat sotkunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Sitä sitten et vituttaa katella vastuutonta toimintaa. Samaa porukkaa jotka mielestään osaa ajaa kännissä, tupakoi raskausaikana "ettei tule stressi", äänestää persuja ja levittelee Facebookissa salaliittoteorioita vaikka kukaan ei pyytänyt kuulla.
Ai jaa, en mä vaan tee mitään noista, enkä käytä maskia. Olen suurimman osan ajasta yksin kotona, niin todennäköisesti se korona tulee kauppakäynnillä muista ihmisistä, ja maskihan ei mua itseäni suojaa yhtään. Eikä mua kiinnosta käyttää rahaa ja kärsiä epämukavuutta yhtään enempää muiden ihmisten takia, jotka jo nyt itsekkäällä matkustelullaan ja baareilullaan (puhumattakaan villieläinten syömisestä, mikä on täysin turhaa ja itseästä toimintaa) maailman tähän tilanteeseen saattaneet.
Lisäyksenä vielä, että koronan takia mun työtilanne on heikentynyt niin, että olen pudonnut pienituloisesta ihan virallisesti alle köyhyysrajan, mitäs kun viime keväänä lääkärien oli ihan pakko päästä Ischgliin ja Leville ja muiden kesällä Skopjeen. Mulla kun ei ole mahdollisuutta tehdä niitä hehkutettuja etätöitä. Päivät kuluu yksin täällä pikkuisessa vuokrakämpässä ja pää hajoaa vähitellen kun minnekään ei pääse (kirjastot, museot yms kiinni) samalla kun vähäisetkin säästöt kuluvat elämiseen - mä en siis matkusta minnekään edes sitten kun se olisikin taas turvallista. En tosiaan jaksa välittää muista, jotka eivät välitä minusta. Siivotkaa omat sotkunne.
Kai tämä on trollia?? Ei kukaan voi olla noin nolo...
Lidlisä oli melkein kaikilla maski. Motponetissä vaan parilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin alkaa käyttää jos ilmaseks sais. Tarkan markan mies.
Varasta!
-hämärä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Niin, eikös nyt ollut joku suositus viettää aikaa kotona? Onko se nyt sitten noloa noudattaa suosituksia? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Noloa on ylpeillä maskinkäytöllä ja sitten heittää ne käytetyt maskit maahan.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, että mitä se kasvomaski hyödyttää, kun niissä paketeissa lukee, että suodattaa vain bakteereja .. Eikö kankainen maski ole ainakin aivan turha?
Kun käytät mitä tahansa kasvomaskia, vaikka kankaista, se vähentää sinun suustasi ja nenästäsi tulevien mahdollisten virusten kulkeutumista ilmaan yskäisyn, puhumisen tai hengittämisen johdosta, josta joku muu ihminen voi sen hengittäessään saada hengitysteihinsä ja sairastua. Maskia käyttämällä suojaat toisia ihmisiä saamasta tartuntaa. Varmasti jonkin verran hengitysteistä pöllyää viruksia ilmaan maskista huolimatta, mutta määrä on pienempi maskia käyttäessä kuin ilman maskia ja siksi pitää lisäksi muistaa turvavälit.
Jotta myös sinä pysyisit terveenä, ympärilläsi olevien ihmisten olisi suositeltavaa käyttää myös maskia.
Maskia suositellaan oireettomankin käyttävän, koska koronavirus voi tarttua toisiin pari vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista eli ennenkuin tietää olevansa sairas. Koronan voi sairastaa myös oireettomana, mutta silti voi tartuttaa muita. Oireeton ihminen ei siis voi tietää, levittääkö virusta vai ei. Siksi maskeja suositellaan, että todennäköisyys joutua hengittämään virusta pienentyy.
En ole käyttänyt maskia kertaakaan. Eihän niistä ole mitään hyötyä. Pisarat muka tarttuvat siihen!? Seuraavalla henkäyksellä ne muuttuvat aerosoleiksi ja jatkavat matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, että mitä se kasvomaski hyödyttää, kun niissä paketeissa lukee, että suodattaa vain bakteereja .. Eikö kankainen maski ole ainakin aivan turha?
Kun käytät mitä tahansa kasvomaskia, vaikka kankaista, se vähentää sinun suustasi ja nenästäsi tulevien mahdollisten virusten kulkeutumista ilmaan yskäisyn, puhumisen tai hengittämisen johdosta, josta joku muu ihminen voi sen hengittäessään saada hengitysteihinsä ja sairastua. Maskia käyttämällä suojaat toisia ihmisiä saamasta tartuntaa. Varmasti jonkin verran hengitysteistä pöllyää viruksia ilmaan maskista huolimatta, mutta määrä on pienempi maskia käyttäessä kuin ilman maskia ja siksi pitää lisäksi muistaa turvavälit.
Jotta myös sinä pysyisit terveenä, ympärilläsi olevien ihmisten olisi suositeltavaa käyttää myös maskia.
Maskia suositellaan oireettomankin käyttävän, koska koronavirus voi tarttua toisiin pari vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista eli ennenkuin tietää olevansa sairas. Koronan voi sairastaa myös oireettomana, mutta silti voi tartuttaa muita. Oireeton ihminen ei siis voi tietää, levittääkö virusta vai ei. Siksi maskeja suositellaan, että todennäköisyys joutua hengittämään virusta pienentyy.
Mitä tulee vaikkapa MASKEIHIN rokotuksiin, rajoituksiin, tehohoitoihin, talouteen, ja niin edelleen.
Tähän liittyy sekin, että Britanniassa nyt, ja syksyn kuolleisuus ei ole TIPAAKAAN KOHOLLA, jos vertaa Talveen 2017-2018. Se tulee esille Euromomon Z-käyrästä, UK kohdalla, sivustolla Pooled Deaths. Etsi UK halutessasi ohesta:
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Mitään tarvetta rokottaa koko kansaa ei ole, siihen suostuttelevista maskituksista ja maskittajista puhumattakaan, saati tarvetta näille rokotuksiin vaativille rajoituksille, mutta kun on Fear Of The Dark!
Fear of the Dark
Pimeän pelko; Sairaalat ja henkilökunta, hoitajat, lääkärit koronassa levittämässä sitä viattomiin potilaisiin; New York, Kauhujen sairaala Italiassa; Ruotsin sairaalat; Tampereen RAUHANNIEMEN geriatrinen sairaala; Jyväskylän kaupunginsairaala, Espoo,
Minä olen SUOSITTELVA HOITAJA, joka kulkee yksin,
Ja kun kuljen hämärää tietä,
Yöllä, tai läpi sairaalan,
Kun valo alkaa muuttua,
Tuntuu niin erikoiselta,
Hiukan pelottavalta kun on pimeä,
Pimeän pelko,
Pimeän pelko,
Mulla on jatkuva tunne, että se on lähellä,
Pimeän pelko,
Pimeän pelko,
Minulla on tunne, että tartunta on koko ajan takana,
Oletko koskaan ollut yksin yössä,
Ajatellut askeleita tulevan takaa,
Kääntynyt, mutta siinä olikin vain sinä,
Ja pudistat itseäsi,
Ja on vaikea katsoa uudelleen,
Koska olet ihan varma, että joku on takana,
Fear of the Dark,
Fear of the Dark,
I have a constant fear that something´s allways near,
Fear of the Dark,
Fear of the Dark,
On tunne että joku on jatkuvasti takana,
Kun kuljen hämärää tietä,
Olen HOITAJA, joka kulkee yksin.
Loppu:
Odotan kylmässä huoneessani, joko kello alkaa soida,
Muistelen mennyttä elämääni, eikä ole kauaa aikaa,
Koska kun kello on viisi he vievät minut rokotteelle,
Aika, hiekka lasissa on käymässä vähiin,
Kun TIEDE henkilö tulee lukemaan minulle viimeiset tiedot,
Katson lasin läpi maailmaa, joka teki minulle väärin,
Kun he hakevat minut käytävälle, joku huutaa huoneesta,
Tiede on kanssasi! Jos Tiede on kanssani, miksi minulle tehdään näin?
Terveuloa vain sisään! Tervetuloa nyt sisään!
Kyllä! Täydellinen olkoon nimesi
Täydellinen olkoon nimesi
Yeah
ENCORE; Loppu; END
Kävin eilen Plantagenissa Espoossa ja ilokseni en nähnyt yhtään maskitonta. Olo oli turvallinen, koska maskin käyttäminen viestittää muille "Välitän sinun terveydestäsi". Myös turvavälit pidettiin. Vieressä oli Sadium Outlet, jonne menijöillä ja sieltä tulijoilla oli kaikilla maski. Ihmisiä oli paljon.
Tänään odotin Sellon parkkihallissa tytärtäni, joka piipahti hakemassa paketin postista. Ihmisiä oli paljon liikkeellä ja kaikilla näkemilläni aikuisilla ja nuorilla oli maski. Ainoat maskittomat olivat selkeästi alle 13-vuotiaita.
Ei ainakaan täällä meilläpäin ole maskin käyttö vähentynyt. Mielestäni se on lisääntynyt.
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
Se on eri tiede, kun on isompi, kuin joku koronasuosittelija, tai virologi.
Mä luulen.
Vierailija kirjoitti:
Se on eri tiede, kun on isompi, kuin joku koronasuosittelija, tai virologi.
Mä luulen.
Jokainen on siinä itselleen turvallinen tila;
Straight come in come on
Straight come in come on
Netistä olen katsellut ihmisiä, ja jopa siellä, ei maskin maskia.
Näistä olen iloinen, koska sinä maskissa et ole täydellisen kanssa.
Lopulta häviät, monet teistä. Se ei heitä pelasta, ja en puhu koronasta.
Mahtaa olla tukalaa käyttää maskia joskus helteisenä kesäpäivänä. No, ehkä sille ei ole silloin tarvettakaan, jos koronatilanne on niin kuin viime kesänä, eli tyyliin 1 ainoa tartunta päivässä koko Suomessa. Itse en ainakaan aio silloin käyttää, jos koronatilanne on tuo edellisessä lauseessa mainitsemani.
Käytin maskeja aiemmin. Enää en. Jouluna ja uutenavuotena näki, ettei suomalaisia kiinnosta oikeasti uhrata pätkääkään koronan takia. Meidän perheen lisäksi tiedän yhden perheen, joka halusi aidosti viettää aikaa läheisten kanssa jouluna ja uutenavuotena, mutta jäi kotiin. 99 % viis veisasi, kun halutti nähdä muita. Tämän jälkeen en ole käyttänyt enää maskeja. Ei kiinnosta suojata enää yhtäkään itsekästä idioottia. Kyseessähän on maskisuositus paikoissa, joissa ei turvavälejä voi pitää. Kaupoissa välit voisi pitää, jos ihmiset eivät tunkisi viereen.
Huomasin saman. Tosin ei maskittomia ollut kovin paljoa, mutta huomio kiinnittyi siihen, että maskittomat olivat lähes kaikki ei-kantiksia.
Tosin yksi muutaman hengen perhe näytti olevan kaikki ilman maskeja, ikää taisi lapsilla kuitenkin olla yli 13 vuotta.
Ei maskia vielä ainakaan ole pakko käyttää, mutta jos kaikki käyttäisivät, olisi mahdollinen leviäminen paremmin estettävissä.
Ja nykyään saa elintarvikkeet joko kotiinkuljetuksella tai sitten ennakkoon keräiltynä, joten mikään pakko ei ole mennä ilman maskia kaupoille ihmisten sekaan.
Kun pointti on myös se, että maskiton saa itsekin helpommin tartunnan, ja levittää sitä sitten mahdollisesti oireettomana, tietämättään.
Onko nää maskittomat samoja, jotka on sitä mieltä että korona on salaliitto, rokotuksissa istutaan ihmisille mikrosiru jne?
Katsotaan, kun ne mutatoituneet virukset lähtevät leviämään Suomessakin, miten sitten suu pannaan, oi arvon irvailijat ja vähättelijät.