kaupassa näkyy edelleen ihmisiä ilman maskia
Kommentit (99)
Minulla on astma, enkä voi pitää maskia edes kymmentä minuuttia ilman, että olen loppupäivän kipeänä. Ap:n kaltaiset sitten mulkoilevat minua kun astma ei näy ulospäin. Pitäisikö ommella keltainen tähti rintaan merkiksi siitä, että olen selvästi muita huonompi ihminen?
Tampereella marketeissa olen selkeässä vähemmistössä joka ei käytä maskia.
Kävin eilen pitkästä aikaa ilman maskia kaupassa.
Mä pidän turvavälit, en yski, en puhu kuin kassalle pakolliset hei ja kiitos. Kaupassa käynti kestää kokonaisuudessaan alle 15 min. Miksi käyttäisin maskia?
Vierailija kirjoitti:
niin meillä ei ole pakkoa: ei ole pakkorokotusta ei pakkosterilointia ei pakkohoitoa ei pakkoavioliittoa ei pakkomaskia joten mulkoilkaa ihan rauhassa
Olen eri mieltä pakkohoidosta psyykkisesti sairastuneiden osalta. Osalla pakkohoitoa.
Mikä on tekosyynne ettet käytä maskia kotona, suuri osa tartunnoista tulee perhepiiristä?
Miksi hammaslääkäri käyttää maskia?
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän turvavälit, en yski, en puhu kuin kassalle pakolliset hei ja kiitos. Kaupassa käynti kestää kokonaisuudessaan alle 15 min. Miksi käyttäisin maskia?
Nuo hei ja kiitos olen jättänyt pois ja vain nyökkään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen huolehtikoon omista asioistaan. Ainakin voi yrittää.
Sekin on sitten varmaan mun oma asia jos haluan polttaa tupakan siellä kaupassa ja nuolla paistopisteen tuotteita? 😊
Korona bakteeri ei ole toimintakykyinen yli - 15C pakkasessa, liittyy bakteerien molekyylirakenteeseen
Kertokaa, että mitä se kasvomaski hyödyttää, kun niissä paketeissa lukee, että suodattaa vain bakteereja .. Eikö kankainen maski ole ainakin aivan turha?
Sivusta m kirjoitti:
Korona bakteeri ei ole toimintakykyinen yli - 15C pakkasessa, liittyy bakteerien molekyylirakenteeseen
Se on virus.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, että mitä se kasvomaski hyödyttää, kun niissä paketeissa lukee, että suodattaa vain bakteereja .. Eikö kankainen maski ole ainakin aivan turha?
Kankainen maski on suojausteholtaan huono kirurgiseen maskiin verrattuna. Maski ehkäisee viruksen leviämistä pärskeiden mukana sekä vähentää aerosolien mukana leviävien virusten määrää ilmassa.
En sellaista kuonokoppaa ole käyttänyt enkä käytä. Ihan vaan koska en halua. Muutenkin niiden teho tartuntojen ehkäisyssä on selvästi vähäinen koska korona leviää maskipakkomaissakin.
Vierailija kirjoitti:
En sellaista kuonokoppaa ole käyttänyt enkä käytä. Ihan vaan koska en halua. Muutenkin niiden teho tartuntojen ehkäisyssä on selvästi vähäinen koska korona leviää maskipakkomaissakin.
Tällaiset viestit on kuin uhmaikäisen näppäimistöltä. Korona on paljastunut, kuinka lapsen tasolla jotkut ihmiset vielä ovat.
Itse olen tarkkaillut ovisilmän läpi rappukäytävän ja havainnut ainakin 30 maskitonta ihmistä
Mihin voin tehdä valituksen?
Suositukset on ettei pakkoa tarvis käyttää!
Minä käytän yleensä, mutta jos unohtuu kotiin ja huomaan sen vasta kaupan pihassa, niin en kyllä lähde kotiin asti hakemaan.
Minulle maski aiheuttaa kasvojen ja nenän kutinaa, nuhaa, aivastelua ja yskää. Olen siis allergikko/atoopikko/astmaatikko. Vaihtoehtona on se, että kuljen oireettomana maskitta ja minua katsotaan kuin halpaa makkaraa, tai se että kuljen maskin kanssa niiskuttaen ja aivastellen ja minua katsotaan kuin eristyksestä karannutta spitaalista.
Väitteesi on väärä.