Kuinka olemme edelleen siinä pisteessä, jossa miehet yrittävät jakaa laskun ensimmäisillä treffeillä?
Minkälainen feministinen aivopesu sai sinut ajattelemaan, että tämä oli OK?
Maksa se hiton lasku, mies.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko tekee paremman vaikutuksen, mies pyytää treffeille ravintolaan ja maksaa laskun vai mies pyytää laittamaan laskun puoliksi?
Ja ilmainen vinkki: herrasmiesmäinen käytös tekee aina vaikutuksen.
Itse asiassa ei tee. Yksi nainen suutahti, kun oli maksamassa laskua. Hän oli sitä mieltä, että tällä tavoin aliarvoin hänen maksukykyään ja näkökulmani oli vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on varsinaisia herrasmiehiä 😂
Sen takia ne ovatkin täällä meidän mammojen kanssa eikä aloittelemassa viikonloppua naisen kanssa ;)
Vierailija kirjoitti:
Oijoijoi! Tähän se feminismi vei. Nyt on roolit sekaisin sitten. Suomessa kasvatettiin naisista ja miehistä samanlaisia.
Se ei vain toimi ja lapsia ei synny. Parisuhteet ovat televisionkatselu ja laskujenmaksut puoliksi parisuhteita.
Ja nyt on pallo hukassa. Riidellään perusasioista vauva.fi sivustolla tunteet tapissa.
Miksei se nyt Suomessa käy, että mies on miehekäs herrasmies ja nainen naisellinen lady?
Ilman tuota ei ole intohimoa ja tunteita. Hyvin yksinkertaista ja se toimii erinomaisesti kaikkialla Pohjoismaiden ulkopuolella.Johtuuko se lisäksi e-pillereistä, joka Ylen mukaan saa naiset etsimään naisellisia miehiä? Monessa maassa käytetään muita ehkäisyjä.
Tutustu Suomen historiaan. Täällä on aina tehty töitä ja oltu suhteellisen tasa-arvoisia. Idässä halutaan kasvattaa karjuja ja prinsessoja. Paikka paikoin Jenkeissä esiintyy samaa, koska uskotaan vieläkin että mies turvaa ja elättää. Saksa oli aiemmin erittäin vanhoillinen, kunnes saksalaiset naiset löysivät tiensä työelämään ja alkoivat luomaan uraa. Italia sekä Ranska seuraa hiljalleen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä mies maksanut ainuttakaan laskuani. Minä olen kyllä maksellut miesten. Mutta ehdottomasti jos nyt alkaisin treffailla niin laskuttaisin perkele ihan kaikesta, pelkästä näkemisestä alkaisi tuntiveloitus juosta.
Niin, tälle on ihan oma ammattinimikekin
Oma mieheni loukkaantui ensimmäisillä treffeillä kun tarjouduin maksamaan oman osuuteni :D kulttuurieroja, kannattaa jättää suomalaiset äijänkäppyrät sikseen ja ottaa venäläinen/italialainen/espanjalainen mies.
Muutenkin suomalaiset naiset alistuu ihan järkyttävään paskaan, hoidetaan lapset ja koti ja mitä saatte vastineeksi? Maksaa itse puolet kuluista ja kulkea kulahtaneissa rääsyissä kun lasten pakollisten hankintojen jälkeen ei muuhun ole varaa. :D
Mä olen kotirouva, kyllä, en ansaitse itse mitään. Mies saa elämäntyylini vastineeksi puhtaan kodin, hyvin hoidetut lapset, kauniin vaimon, rakkautta ja hänen ei tarvitse huolehtia muusta kuin urastaan.Silti hän tuo joka viikko kukkia, vie minua ravintoloihin, huomioi lapsia, vie minua ulkomaille, ostelee minulle kalliita merkkivaatteita, maksaa mukisematta kampaajat, manikyyrit ja hieronnat. Onnea on venäläinen mies joka arvostaa vaimoaan.
Ja ei, en jää tyhjän päälle avioeron sattuessa vaan saan osuuden miehen mittavasta omaisuudesta. En olisi suostunut naimisiin jos mies olisi avioehtoa edes harkinnut.
Suosittelen samaa teille naiset, jos uhraatte urakehityksenne miehen vuoksi niin olkaa edes varmoja siitä, että se kannattaa taloudellisesti.
Tulee muista, että on erilaisia miehiä ja naisia vaatimuksineen. Jos homma toimii, niin hienoa, onneksi olkoon.
Itse olen vaativa, kuten monet naisistakin. En laita itseäni säälittävään alennusmyyntiin ja itkisin vauva.fi sivustolla etten löytäisi seuraa.
Pidän itseni fyysisesti kunnossa ja hankin vaatteet yleensä ulkomailta, jossa on tasokkaampia miesten vaatteita. Yleensä Italialaisia miesten design vaatteita. Olen asunut ulkomailla vuosia, joten tapani toimia naisten kanssa toimii hyvin. Herrasmiesmäisyys yksinkertaisesti toimii.
Suomalainen mies ei oikein osaa herrasmiesmaisyyttä, koska ei ole roolimalleja. Kiitos kasvatuksen, joka on sama tytöille ja pojille. Myös naisellisuus on Suomessa aika hukassa. En uskoparisuhteen toimivan kovin intohimoisesti, jos molemmat ovat samanlaisia.
Korkean profiilin miehekäs mies ja naiseölinen nainen saavat aina seuraa, joten voi olla sitten valikoiva. Katso vaikka IG- profiileja, että mistä ihmiset tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että puhutaan herrasmiesmäisestä käytöksestä ja sitä niin vaaditaan näköjään. Hyvä niin, herrasmiehet ovat varmaan katoava luonnonvara, kuten naisellisuuskin Suomessa. Kun puhutaan naisellisesta olemuksesta ja pukeutumisesta, eli kun itse pitäisi tehdä jotain, niin tulee kuitenkin peukkua alaspäin?
Aika paljon kannatusta tulee vauva.fi sivustolla, ettei edes naisten tulisi edes meikata treffeille, korkokengistä puhumattakaan?
Itse en ole valitettavasti kiinnostunut pätkääkään miehekkäistä naisista tai naisista jotka pukeutuvat unisex-tyyliin. Ja tiedän, etten todellakaan ole yksin ajatuksissani.
Onnekseni kuitenkin naisellisia vaihtoehtoja löytyy maan sisältä ja rajojen ulkopuolelta. Miksiköhän enemmän löytyy kuitenkin rajojen ulkopuolelta?
Vaikeaksi on mennyt.
Itse maksan aina treffilaskuni, koska minä pyydän treffeille ja en edes antaisi naisen maksaa osuuttaan. Ja vien kunnon ravintolaan, enkä vain kahville säästääkseni. Tarkoitus on tehdä asiat alusta asti kunnolla. Eli tulee kunnon kukat myös.
Jos ei homma toimi, niin ainakin yritys oli hyvä. Käyn kyllä harvoin treffeillä, koska olen valikoiva.
Sinä olet löytänyt omat periaattesi ja hyvä niin. Minä puolestaan tapasin nykyisen puolisoni ilman meikkiä, vanhoissa farkuissa ja t-paidassa, hiukset ponnarilla. Hän oli työhaalareissa. Kävimme kävelyllä ja siitä lähtien olemme olleet lähes joka viikonlopun (nykyisin myös arjen kun olemme avoliitossa) yhdessä. Kohta seitsemän vuotta.
En olisi halunnut miestä, joka odottaa minun meikkaavan ja käyttävän korkokenkiä. Eikä hän olisi halunnut sellaista naista.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt logiikkaa, jonka mukaan miehen pitää maksaa. Feminismi tuntuu poimivan vain rusinat pullasta: tasa-arvo on kivaa niin kauan kuin siitä itse hyötyy.
Niin, ja olen siis nainen.
Eihän nämä "miehen/naisen kuuluu sitä ja tätä" -tyypit mitään feministejä ole, vaan päin vastoin tiukkojen sukupuoliroolien kannattajia. Yksikään feministi ei ole sanonut tuollaista.
Ja minä olen mies, jos se nyt asiaan jotenkin liittyy. Ja feministi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on varsinaisia herrasmiehiä 😂
Sen takia ne ovatkin täällä meidän mammojen kanssa eikä aloittelemassa viikonloppua naisen kanssa ;)
Minkäs takia me mammat sitten ollaan täällä?
En ymmärrä, miksi kutsujan pitäisi maksaa lasku kuten monet ovat täällä sanoneet. Älä ota kutsua vastaan, jos ei ole varaa mennä ravintolaan tai ehdota jotakin halvempaa paikkaa.
Ei siinä ole mitään vikaa, että naiset tekevät uraa. Mutta ei Ranskassa naiset luovu naisellisuudestaan vaikka mitä tapahtuisi. Eikä monessa muussakaan maassa.
Saksalaiset naiset nyt ovat erilaisia.
Venäläiset naiset ovat ehkä parhampia esimerkkejä mitä löytyy, on sitten vaikka huippujohtaja, niin samaan aikaan tosi kaunis ja naisellinen.
Ja kannattaa muistaa, että Venäjällä on enemmän naisjohtajia kuin Pohjoismaissa. Eli naisellisuus ja hyvä työpaikka voidaan yhdistää ja naisellisuus on merkki itsevarmuudesta eikä heikkoudesta, kuten Suomessa jostain syystä uskotaan.
Mutta joo korkean naiset ovat valikoivia, kuten pitääkin olla. Ja hyvä niin.
Pohjoismainen ajattelutapa jossa nainen = mies, ei vain toimi. Se on jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oijoijoi! Tähän se feminismi vei. Nyt on roolit sekaisin sitten. Suomessa kasvatettiin naisista ja miehistä samanlaisia.
Se ei vain toimi ja lapsia ei synny. Parisuhteet ovat televisionkatselu ja laskujenmaksut puoliksi parisuhteita.
Ja nyt on pallo hukassa. Riidellään perusasioista vauva.fi sivustolla tunteet tapissa.
Miksei se nyt Suomessa käy, että mies on miehekäs herrasmies ja nainen naisellinen lady?
Ilman tuota ei ole intohimoa ja tunteita. Hyvin yksinkertaista ja se toimii erinomaisesti kaikkialla Pohjoismaiden ulkopuolella.Johtuuko se lisäksi e-pillereistä, joka Ylen mukaan saa naiset etsimään naisellisia miehiä? Monessa maassa käytetään muita ehkäisyjä.
Tutustu Suomen historiaan. Täällä on aina tehty töitä ja oltu suhteellisen tasa-arvoisia. Idässä halutaan kasvattaa karjuja ja prinsessoja. Paikka paikoin Jenkeissä esiintyy samaa, koska uskotaan vieläkin että mies turvaa ja elättää. Saksa oli aiemmin erittäin vanhoillinen, kunnes saksalaiset naiset löysivät tiensä työelämään ja alkoivat luomaan uraa. Italia sekä Ranska seuraa hiljalleen perässä.
Olen nai en ja en todellakaan halua miehen maksavan. Olen asunut myös ulkomailla ja oli kiusallista, kun miesten kanssa tuli usein vääntöä, kun en halunnut miesten maksavan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni loukkaantui ensimmäisillä treffeillä kun tarjouduin maksamaan oman osuuteni :D kulttuurieroja, kannattaa jättää suomalaiset äijänkäppyrät sikseen ja ottaa venäläinen/italialainen/espanjalainen mies.
Muutenkin suomalaiset naiset alistuu ihan järkyttävään paskaan, hoidetaan lapset ja koti ja mitä saatte vastineeksi? Maksaa itse puolet kuluista ja kulkea kulahtaneissa rääsyissä kun lasten pakollisten hankintojen jälkeen ei muuhun ole varaa. :DMä olen kotirouva, kyllä, en ansaitse itse mitään. Mies saa elämäntyylini vastineeksi puhtaan kodin, hyvin hoidetut lapset, kauniin vaimon, rakkautta ja hänen ei tarvitse huolehtia muusta kuin urastaan.Silti hän tuo joka viikko kukkia, vie minua ravintoloihin, huomioi lapsia, vie minua ulkomaille, ostelee minulle kalliita merkkivaatteita, maksaa mukisematta kampaajat, manikyyrit ja hieronnat. Onnea on venäläinen mies joka arvostaa vaimoaan.
Ja ei, en jää tyhjän päälle avioeron sattuessa vaan saan osuuden miehen mittavasta omaisuudesta. En olisi suostunut naimisiin jos mies olisi avioehtoa edes harkinnut.
Suosittelen samaa teille naiset, jos uhraatte urakehityksenne miehen vuoksi niin olkaa edes varmoja siitä, että se kannattaa taloudellisesti.
Noi osaa olla hurmaavia. Mä en vaan jaksanut toimia sekä kauniina koristeena että miehen äitinä. Venäläinen mies on todella työläs. Kiitin eron jälkeen luojaani etten joutunut vainotuksi. Kaikilla ei suju erot niin siististi kuten meillä. Ehdottomasti kannattaa katsoa länteen just Amerikkaan, Ranskaan tai Saksaan. Ranskassa on kuulemma normia pitää salarakasta joka on hyvä muistaa. Saksassa uskotaan avioliittoon ja sukupuolirooleihin, varsinkin miesten keskuudessa.
Suomessa on tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa ovat kaikki äärimmäisen tarkkoja omista rahoistaan. Jokainen hoitaa itse omat kulunsa. Sen sijaan Venäjällä kilpaillaan kuka saa maksaa laskun. Se on siellä kunnia-asia.
Miten niin edelleen. Eiköhän tällainen tapa ole aika uutta?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään vikaa, että naiset tekevät uraa. Mutta ei Ranskassa naiset luovu naisellisuudestaan vaikka mitä tapahtuisi. Eikä monessa muussakaan maassa.
Venäläiset naiset ovat ehkä parhampia esimerkkejä mitä löytyy, on sitten vaikka huippujohtaja, niin samaan aikaan tosi kaunis ja naisellinen.
Ja kannattaa muistaa, että Venäjällä on enemmän naisjohtajia kuin Pohjoismaissa. Eli naisellisuus ja hyvä työpaikka voidaan yhdistää ja naisellisuus on merkki itsevarmuudesta eikä heikkoudesta, kuten Suomessa jostain syystä uskotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos naiset haluaa Suomessa olla ja elää näin? Ei miestä tarvitse juuri mihinkään. Suotta heidän takiaan vaivautuu. Työpaikalle laittaudutaan Suomessakin, jos työnantaja pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaksi naista tai miestä käy keskenään treffeillä, kuka silloin maksaa?
Joku mies ne aina loppujen lopuksi maksaa.
Suomessahan yksinäisyys ja naisten masennus on yleistä. Uskon näiden olevan yhteydessä. Ikävä kyllä.
Uskon, että onnellinen parisuhde on parempi kuin yksinäisyys. Se vaatii miehekkään miehen ja naisellisen naisen. Muuten se on usein intohimoton "maksetaan laskut puoliksi ja katsotaan televisiota" suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos naiset haluaa Suomessa olla ja elää näin? Ei miestä tarvitse juuri mihinkään. Suotta heidän takiaan vaivautuu. Työpaikalle laittaudutaan Suomessakin, jos työnantaja pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaksi naista tai miestä käy keskenään treffeillä, kuka silloin maksaa?
Joku mies ne aina loppujen lopuksi maksaa.
Gay voi yhtä hyvin käydä töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko tekee paremman vaikutuksen, mies pyytää treffeille ravintolaan ja maksaa laskun vai mies pyytää laittamaan laskun puoliksi?
Ja ilmainen vinkki: herrasmiesmäinen käytös tekee aina vaikutuksen.
V tun lokki. Saat nyt maksaa siitä vääryydestä, että historian saatossa miehet on aina joutuneet maksamaan.
Juuri tästä syystä en vie naista muualle kuin abc:lle juomaan mustan kahvin. Kavereiden kanssa käydään syömässä kunnon paikoissa ja silloin ei pihistellä.
En tiedä, löytyykö naista, joka lähtisi abc:lle treffeille? Ei minun piireissäni ainakaan.
Minulle on itsestään selvää, että jos mies kutsuu syömään, mies maksaa. Ihan yhtälailla minä maksan, jos ehdotan naispuoleiselle ystävälleni , että mennäänkö yhdessä syömään. Kyllä ne maksut jossain vaiheessa tasaantuu puolin ja toisin, ei se niin nopon nuukaa ole.
Ja ulkomailla tunnen syvää myötähäpeää, kun ravintolassa suomalaiset alkavat kynän ja paperin kanssa laskea kuka söi ja joi mitäkin ja alkavat jakamaan laskua tasan sen mukaan. Jos se on pakko tehdä, tehdään se sitten jälkeenpäin. Kai sen laskun nyt yksi voi maksaa ja muut maksavat hänelle jälkeenpäin...
No meidän kaveripiirissä on tapana maksaa omat ruoat joka tapauksessa. Siis jos kutsun tyttökaverin johonkin ravintolaan iltaa viettämään, jokainen maksaa oman laskunsa lopuksi. Jos ei ole rahaa, se on eri juttu, mutta ei me niin kalliissa paikoissa käydä. Enkä ymmärrä mitä ongelmaa on laskun jakamisessa. Helpompaa se on heti maksaa omat osuudet kuin myöhemmin lähetellä rahoja ympäriinsä. Tarjoilijalle kertoo mitä söi, maksaa, ja sillä selvä.
Suosin mieluiten kävelytreffejä. Menin viimeisimmän deitin kanssa syömään ravintolaan jossa kumpikin maksoi omat syömiset. Ei tullut turhaa draamaa.
Päätin kuitenkin pyytää seuraavaksi kerraksi jälleen kävelylle.