Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olemme edelleen siinä pisteessä, jossa miehet yrittävät jakaa laskun ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
07.01.2021 |

Minkälainen feministinen aivopesu sai sinut ajattelemaan, että tämä oli OK?

Maksa se hiton lasku, mies.

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos molemmilla on hyvät duunit onko väliä kumpi maksaa kun raha ei ole ongelma?

Vierailija
42/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksi suomalainen nainen odottaa kosintaa. Kyse on tästä "kuka tarjoaa" -jutusta eli lähtökohtana on, että kutsuja maksaa => kosija maksaa. Kosinnan jälkeen naisella on oikeus olettaa, että siitä eteenpäin mies maksaa naisen kulut, maksaa asumiset ja ruuan, naisen rahat jäävät omaan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksaa aina. Ruuat ja juomat. Tykkään.

Vierailija
44/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Tinderaikana treffaillaan niin paljon, että on ihan luonnollista, että molemmat maksavat oman osuutensa. 

Vierailija
45/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lasku puoliksi. Mistä lestaladosta ap on kotoisin?

En ole ikinä tajunnut tätä laskun puolittamista. Miksi kumpikin ei vain maksaisi omia ruokiaan ja juomiaan? Onneksi Suomessa kukaan muu kuin mammapalstalaiset eivät tuollaista sekoilua harrastakaan.

Kaveriporukassa laitetaan lasku aina tasan ellei joku ole tilannut jotain kalliimpaa, niin sitten se huomioidaan. 

Vierailija
46/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos molemmilla on hyvät duunit onko väliä kumpi maksaa kun raha ei ole ongelma?

Helppo laittaa aina kaikki puoliksi, ei niin väliä meneekö tilaukset ihan tasan. 

Vierailija
47/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes muista milloin olisi viimeksi kutsuttu ulos syömään vaan yleensä ollaan vain juteltu, että olis mukava käydä joskus ulkona syömässä. Päätös on ollut siis yhteinen eikä toisen suoranainen kutsu. 

Vierailija
48/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa kaikille eukoille joita treffailee? Suurin osa on kuitenkin ei jatkoon- tyyppejä ja menee hirveesti rahaa hukkaan

Vierailija
49/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa, jossa ehdotan, että maksaisin edes oman ruokani, mutta nainen tahtoi maksaa kaiken. Mutta maksan kyllä mielellään, ainakin, jos olen treffeille pyytänyt.

m32

Vierailija
50/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikutuksen tekee, jos mies maksaa laskun,en sitä kiellä. Tarjoudun kyllä aina maksamaan oman osuuteni. Sitä ihmettelen, että muutamakin mies on tehnyt maksamisesta numeron, esim "noo minä tarjoan tämän kerran kröhöhöm kun pyysinkin sinut syömään". Maksakaa se hiton lasku ilman liikoja saatesanoja tai älkää tarjotko.

Vierailija
51/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi maksaa kaikille eukoille joita treffailee? Suurin osa on kuitenkin ei jatkoon- tyyppejä ja menee hirveesti rahaa hukkaan

Juuri näin. Sitten maksellaan vasta kun on jo jonkinlainen suhde. Tuntemattomille kottaraisille ei.

52/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokin päällä lokki😄

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
53/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikutuksen tekee, jos mies maksaa laskun,en sitä kiellä. Tarjoudun kyllä aina maksamaan oman osuuteni. Sitä ihmettelen, että muutamakin mies on tehnyt maksamisesta numeron, esim "noo minä tarjoan tämän kerran kröhöhöm kun pyysinkin sinut syömään". Maksakaa se hiton lasku ilman liikoja saatesanoja tai älkää tarjotko.

Jatkan vielä, että vain kerran olen ensitreffeillä mennyt suoraan illalliselle. Kannatan ajatusta mielummin kahville/lasilliselle ensitapaamisella,kuten joku täällä jo hyvin perusteli :)

Vierailija
54/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tosi töykeää pistää nainen maksamaan oma kahvinsa, jos on treffeille kutsuttu. Tätä harrastavat tosin vaan suomalaiset miehet, onneksi on ulkomaalaisia herrasmiehiäkin tarjolla.

Vierailija
55/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mennään tällä "tasa-arvoajattelulla", että molemmat maksavat omansa aina, niin käytännössä on täysin mahdotonta, että kaksi erilaista taustaa omaavaa ihmistä voisi päätyä yhteen. Jompaa kumpaa tämä järjestely nimittäin alkaa ainakin jossain vaiheessa hiertää. Onko se sitten tasa-arvoa, että kumppani on löydettävä omasta "luokasta"...

On ihan arkijärkeä etsiä puoliso samasta yhteiskuntaluokasta. Ei ole paljoa järkeä ottaa puolisoksi lompakkoloista. En kaipaa Suomen veroprogression päälle enää perheen sisäistä verotusta, jossa saa olla kustantamassa jonkun hurlum hei -tyypin elämistä.

Vierailija
56/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä ehdottomasti molemmat maksavat oman osuutensa. Ja jos hommasta tulee jotain, niin sitten tietysti voi tarjota puolin ja toisin. 

Vierailija
57/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä molemmat maksaa omat sapuskansa, kun ollaan vasta ihan tutustumisvaiheessa. Näin kumpikaan "ei häviä mitään".

Kun on tunnettu pidempään, niin ravintolaan treffeille kutsunut pääsääntöisesti maksaa (tai sopimuksen mukaan).

Ja joo, vain suunnilleen oman yhteiskuntaluokan kumppaneita. Jossain vaiheessa tuppaa homma kosahtamaan kuitenkin, jos on kovin erilainen varallisuus/työ/arvo/you name it.

Vierailija
58/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiko tekee paremman vaikutuksen, mies pyytää treffeille ravintolaan ja maksaa laskun vai mies pyytää laittamaan laskun puoliksi?

Ja ilmainen vinkki: herrasmiesmäinen käytös tekee aina vaikutuksen.

Vierailija
59/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain kahdesti treffeillä. Toisella kertaa maksoin itse oman ruokani ja toisella kertaa mies maksoi meidän molempien ateriat. Sattumalta tuon jälkimmäisen miehen kanssa nyt olen naimisissa. Tosin tällä hetkellä maksan kaikki mieheni ateriat ravintoloissa käydessämme :D 

Vierailija
60/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen pyytää treffeille ravintolaan niin nainen maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän