Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olemme edelleen siinä pisteessä, jossa miehet yrittävät jakaa laskun ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
07.01.2021 |

Minkälainen feministinen aivopesu sai sinut ajattelemaan, että tämä oli OK?

Maksa se hiton lasku, mies.

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vain kahdesti treffeillä. Toisella kertaa maksoin itse oman ruokani ja toisella kertaa mies maksoi meidän molempien ateriat. Sattumalta tuon jälkimmäisen miehen kanssa nyt olen naimisissa. Tosin tällä hetkellä maksan kaikki mieheni ateriat ravintoloissa käydessämme :D 

Ja tänä päivänä nainen käyt sadoilla Tinder-treffeillä vuodessa. 

Meinaatko että miesten pitää vuonna 2021 maksaa edelleenkin naisille? 

Vierailija
62/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on varsinaisia herrasmiehiä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vinguttu tasa-arvo, on hienoa asia.. Niin kauan, kun se palvelee omaa agendaa. :D 

Vierailija
64/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisia lounaita ei ole , tämä kannattaa muistaa

Vierailija
65/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tämä "kutsuja tarjoaa" on sellainen juttu, johon en ole törmännyt missään muualla kuin vauvapalstalla. Siis oikeastiko joku tekee niin, että jos mennään syömään vaikka 10 hengen kaveriporukalla, niin se joka ensimmäisenä ehdotti, maksaa koko lystin? Entä jos mennään pariksi viikoksi Thaimaahan, edelleen ehdottaja maksaa matkat ja elämisen koko porukalle? Kuulostaa uskomattomalta. Miksi tämä olisi yhtään eri asia, kun osanottajia on vain kaksi?

Vierailija
66/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on varsinaisia herrasmiehiä 😂

Ja sinäkö olet siveä Lady?

Älä vaadi miehiltä sitä, mitä et itsekään ole 

Vierailija
67/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että puhutaan herrasmiesmäisestä käytöksestä ja sitä niin vaaditaan näköjään. Hyvä niin, herrasmiehet ovat varmaan katoava luonnonvara, kuten naisellisuuskin Suomessa. Kun puhutaan naisellisesta olemuksesta ja pukeutumisesta, eli kun itse pitäisi tehdä jotain, niin tulee kuitenkin peukkua alaspäin?

Aika paljon kannatusta tulee vauva.fi sivustolla, ettei edes naisten tulisi edes meikata treffeille, korkokengistä puhumattakaan?

Itse en ole valitettavasti kiinnostunut pätkääkään miehekkäistä naisista tai naisista jotka pukeutuvat unisex-tyyliin. Ja tiedän, etten todellakaan ole yksin ajatuksissani.

Onnekseni kuitenkin naisellisia vaihtoehtoja löytyy maan sisältä ja rajojen ulkopuolelta. Miksiköhän enemmän löytyy kuitenkin rajojen ulkopuolelta?

Vaikeaksi on mennyt.

Itse maksan aina treffilaskuni, koska minä pyydän treffeille ja en edes antaisi naisen maksaa osuuttaan. Ja vien kunnon ravintolaan, enkä vain kahville säästääkseni. Tarkoitus on tehdä asiat alusta asti kunnolla. Eli tulee kunnon kukat myös.

Jos ei homma toimi, niin ainakin yritys oli hyvä. Käyn kyllä harvoin treffeillä, koska olen valikoiva.

Vierailija
68/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en ole maksullinen nainen eli maksan itse ruokani ja juomani kiitos

Minulle ei ole koskaan maksettu sitä ravintola-ateriaa. Kyllä se maksu on mennyt sille ravintolalle.

Mutta ilmoitan joka tapauksessa kaikki maksullisuuteen viittaavat kommentit asiattomiksi. Huorittelu ei kuulu tälle palstalle.

Vierailija
69/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, miksi suomalainen nainen odottaa kosintaa. Kyse on tästä "kuka tarjoaa" -jutusta eli lähtökohtana on, että kutsuja maksaa => kosija maksaa. Kosinnan jälkeen naisella on oikeus olettaa, että siitä eteenpäin mies maksaa naisen kulut, maksaa asumiset ja ruuan, naisen rahat jäävät omaan käyttöön.

Aloittajalle sanottiin jo että katselisi muualta miestä. Miksi haluat päästä soimaamaan suomalaisia naisia? Tuo käytös mistä puhuit tuossa viittaa enemmän itään kuin länteen.

Miehille vaikuttaa olevan tärkeää päästä kontrolloimaan naista ja tämän takia osa antaa anteeksi lokkina olemisen.

Minä maksan omat laskut ja syömiset.

En ole myynnissä.

Vierailija
70/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä mies maksanut ainuttakaan laskuani. Minä olen kyllä maksellut miesten. Mutta ehdottomasti jos nyt alkaisin treffailla niin laskuttaisin perkele ihan kaikesta, pelkästä näkemisestä alkaisi tuntiveloitus juosta.

Vierailija
71/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että puhutaan herrasmiesmäisestä käytöksestä ja sitä niin vaaditaan näköjään. Hyvä niin, herrasmiehet ovat varmaan katoava luonnonvara, kuten naisellisuuskin Suomessa. Kun puhutaan naisellisesta olemuksesta ja pukeutumisesta, eli kun itse pitäisi tehdä jotain, niin tulee kuitenkin peukkua alaspäin?

Aika paljon kannatusta tulee vauva.fi sivustolla, ettei edes naisten tulisi edes meikata treffeille, korkokengistä puhumattakaan?

Itse en ole valitettavasti kiinnostunut pätkääkään miehekkäistä naisista tai naisista jotka pukeutuvat unisex-tyyliin. Ja tiedän, etten todellakaan ole yksin ajatuksissani.

Onnekseni kuitenkin naisellisia vaihtoehtoja löytyy maan sisältä ja rajojen ulkopuolelta. Miksiköhän enemmän löytyy kuitenkin rajojen ulkopuolelta?

Vaikeaksi on mennyt.

Itse maksan aina treffilaskuni, koska minä pyydän treffeille ja en edes antaisi naisen maksaa osuuttaan. Ja vien kunnon ravintolaan, enkä vain kahville säästääkseni. Tarkoitus on tehdä asiat alusta asti kunnolla. Eli tulee kunnon kukat myös.

Jos ei homma toimi, niin ainakin yritys oli hyvä. Käyn kyllä harvoin treffeillä, koska olen valikoiva.

Suurin osa miehistä ei maksa yhtään mitään. Siksi niiden takia ei kannata korkokenkiä laittaa eikä panostaa vähintään 300e ennen treffejä omaan ulkonäköönsä, koska kulut juoksee miehestä treffeilläkin. Kun ei saa mitään, ei kannata antaakaan mitään.

Vierailija
72/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, miksi suomalainen nainen odottaa kosintaa. Kyse on tästä "kuka tarjoaa" -jutusta eli lähtökohtana on, että kutsuja maksaa => kosija maksaa. Kosinnan jälkeen naisella on oikeus olettaa, että siitä eteenpäin mies maksaa naisen kulut, maksaa asumiset ja ruuan, naisen rahat jäävät omaan käyttöön.

Naisella on oikeus olettaa? Mikä ihmeen oikeus? Ja mitä sitten, jos joku olettaa? Kai sillä miehellä on oma tahto ja suu, jolla se voi ilmaista sen? Miksi te häpäisette suomalaisia miehiä ihan jatkuvasti näillä jutuillanne? Teette heistä tahdottomia tossukoita, jotka eivät osaa pitää puoliaan? Ei minun puolisoni olisi ikimaailmassa suostunut suhteeseen, jossa hän maksaa kaiken. Enkä minä olisi edes sellaista kuvitellut. Eikä se liittynyt mitenkään ensitapaamisilla maksamiseen.

Älkää nolatko aikuisia suomalaisia miehiä enää yhtään enempää, jooko.

Vierailija
73/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en ole maksullinen nainen eli maksan itse ruokani ja juomani kiitos

Minulle ei ole koskaan maksettu sitä ravintola-ateriaa. Kyllä se maksu on mennyt sille ravintolalle.

Mutta ilmoitan joka tapauksessa kaikki maksullisuuteen viittaavat kommentit asiattomiksi. Huorittelu ei kuulu tälle palstalle.

Hyvitys ajasta voi olla kyllä muutakin kuin rahaa, tässä tapauksessa se on syötävää tai juotavaa. Ilmaista se ei kuitenkaan vastapuolelle ole, vaikka kuuluisi olla.

Olenkin siis samaa mieltä ensimmäisenä kirjoittaneen kanssa. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut kenenkään kanssa aiheesta vääntää vaan ihan automaattisesti on aina maksettu omat. Eikä liity deittailuunkaan sinänsä, en mä muuttoapunakaan muiden laskuun syö ja juo vaan olen omavarainen eli ilmainen.

Vierailija
74/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt logiikkaa, jonka mukaan miehen pitää maksaa. Feminismi tuntuu poimivan vain rusinat pullasta: tasa-arvo on kivaa niin kauan kuin siitä itse hyötyy.

Niin, ja olen siis nainen.

Vierailija
75/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä mies maksanut ainuttakaan laskuani. Minä olen kyllä maksellut miesten. Mutta ehdottomasti jos nyt alkaisin treffailla niin laskuttaisin perkele ihan kaikesta, pelkästä näkemisestä alkaisi tuntiveloitus juosta.

Ihan ot, tuokin on nykyään ammatti. Voit tilata jonkun istumaan sun kanssa iltaa (EI seksiä)

Vierailija
76/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei menisi mies jatkoon, jos ei maksaisi. Olettaen että on pyytänyt minut treffeille. Haluan, että mies on herrasmies. Haluan myös, että mies avaa minulle oven.

Eli tasa-arvoa noudatetaan silloin kun se sopii sinulle? 

Vierailija
77/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi on mennyt.

Sinä olet löytänyt omat periaattesi ja hyvä niin. Minä puolestaan tapasin nykyisen puolisoni ilman meikkiä, vanhoissa farkuissa ja t-paidassa, hiukset ponnarilla. Hän oli työhaalareissa. Kävimme kävelyllä ja siitä lähtien olemme olleet lähes joka viikonlopun (nykyisin myös arjen kun olemme avoliitossa) yhdessä. Kohta seitsemän vuotta.

En olisi halunnut miestä, joka odottaa minun meikkaavan ja käyttävän korkokenkiä. Eikä hän olisi halunnut sellaista naista.

Vierailija
78/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpiko tekee paremman vaikutuksen, mies pyytää treffeille ravintolaan ja maksaa laskun vai mies pyytää laittamaan laskun puoliksi?

Ja ilmainen vinkki: herrasmiesmäinen käytös tekee aina vaikutuksen.

V tun lokki. Saat nyt maksaa siitä vääryydestä, että historian saatossa miehet on aina joutuneet maksamaan.

Juuri tästä syystä en vie naista muualle kuin abc:lle juomaan mustan kahvin. Kavereiden kanssa käydään syömässä kunnon paikoissa ja silloin ei pihistellä.

En tiedä, löytyykö naista, joka lähtisi abc:lle treffeille? Ei minun piireissäni ainakaan.

Minulle on itsestään selvää, että jos mies kutsuu syömään, mies maksaa. Ihan yhtälailla minä maksan, jos ehdotan naispuoleiselle ystävälleni , että mennäänkö yhdessä syömään. Kyllä ne maksut jossain vaiheessa tasaantuu puolin ja toisin, ei se niin nopon nuukaa ole.

Ja ulkomailla tunnen syvää myötähäpeää, kun ravintolassa suomalaiset alkavat kynän ja paperin kanssa laskea kuka söi ja joi mitäkin ja alkavat jakamaan laskua tasan sen mukaan. Jos se on pakko tehdä, tehdään se sitten jälkeenpäin. Kai sen laskun nyt yksi voi maksaa ja muut maksavat hänelle jälkeenpäin...

Vierailija
79/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa, että viikonloppu on taas alkamassa. Miehet, jotka eivät koko viime vuonna käyneet yksilläkään treffeillä (eikä varsinkaan missään ruokaravintolassa) alkavat taas toistella itselleen, ettei kannattaisikaan, koska naiset ovat lokkeja ja loisia.

Sunnuntaina on sitten taas toinen ääni kellossa, kun on jälleen yksi yksinäinen viikonloppu takana :-DDDDD

Näissä treffimaksuketjuissa pitäisi aina kommentissa mainita, että milloin on ylipäänsä viimeksi ollut treffeillä ja/tai kuinka usein käy treffeillä, koska siitä näkisi onko asia vastaajalle ylipäänsä millään tavalla relevantti.

Vierailija
80/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoijoi! Tähän se feminismi vei. Nyt on roolit sekaisin sitten. Suomessa kasvatettiin naisista ja miehistä samanlaisia.

Se ei vain toimi ja lapsia ei synny. Parisuhteet ovat televisionkatselu ja laskujenmaksut puoliksi parisuhteita.

Ja nyt on pallo hukassa. Riidellään perusasioista vauva.fi sivustolla tunteet tapissa.

Miksei se nyt Suomessa käy, että mies on miehekäs herrasmies ja nainen naisellinen lady?

Ilman tuota ei ole intohimoa ja tunteita. Hyvin yksinkertaista ja se toimii erinomaisesti kaikkialla Pohjoismaiden ulkopuolella.

Johtuuko se lisäksi e-pillereistä, joka Ylen mukaan saa naiset etsimään naisellisia miehiä? Monessa maassa käytetään muita ehkäisyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä