Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olemme edelleen siinä pisteessä, jossa miehet yrittävät jakaa laskun ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
07.01.2021 |

Minkälainen feministinen aivopesu sai sinut ajattelemaan, että tämä oli OK?

Maksa se hiton lasku, mies.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laatikkoleukainen valekirurgi, joten kyllä se on aina nainen, joka maksaa kaiken, jos haluaa lakanoihin (ja vaikkei haluaisikaan).

Hieno tarina. Ainoa vaan ettei valelääkärinä tms. saa lain mukaan esiintyä ja toinen ettei aidot kirurgit pistä ketään maksamaan. Haluavat puolittaa tai maksaa kokonaan ite.

Vierailija
22/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään tällä "tasa-arvoajattelulla", että molemmat maksavat omansa aina, niin käytännössä on täysin mahdotonta, että kaksi erilaista taustaa omaavaa ihmistä voisi päätyä yhteen. Jompaa kumpaa tämä järjestely nimittäin alkaa ainakin jossain vaiheessa hiertää. Onko se sitten tasa-arvoa, että kumppani on löydettävä omasta "luokasta"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mennään tällä "tasa-arvoajattelulla", että molemmat maksavat omansa aina, niin käytännössä on täysin mahdotonta, että kaksi erilaista taustaa omaavaa ihmistä voisi päätyä yhteen. Jompaa kumpaa tämä järjestely nimittäin alkaa ainakin jossain vaiheessa hiertää. Onko se sitten tasa-arvoa, että kumppani on löydettävä omasta "luokasta"...

Aloittaja odottaa saavansa vastaavaa kohtelua kuin jenkkien tai saksalaisten kanssa. Oikeasti ihmettelee ettei saakaan suomalaiselta samoja palveluksia..

Vierailija
24/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai lasku puoliksi. Mistä lestaladosta ap on kotoisin?

En ole ikinä tajunnut tätä laskun puolittamista. Miksi kumpikin ei vain maksaisi omia ruokiaan ja juomiaan? Onneksi Suomessa kukaan muu kuin mammapalstalaiset eivät tuollaista sekoilua harrastakaan.

Vierailija
25/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisten vuoro maksaa. Tosiaan turhaan se mies sitä 50% maksaa.

Miehet ovat tuhansia vuosia kärsineet ja tarjonneet naisille ilmaiseksi.

Sincc

Naisten vuoro..

Vierailija
26/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemamme vuosituhantiset vääryydet on korjattava !

Sincc

Vierailija
27/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime aikoina asunut Suomessa. - Täällä minusta on hyvä pääsääntö: Se joka pyytää ja tai kutsuu kanssaan syömään, niin pääsääntöisesti maksaa laskun. Lisäksi hänen tulee ymmärtää, että laskun maksaminen ei merkitse mitään muuta kuin tuon aterian maksamista.

Jos haluaa esiintyä (vanhanaikaisena) herramiehenä voi tarjoutua maksamaan kumppaninsa laskun tai ehdottaa, että lasku jaettaisiin kahtia tai niin että kumpainenkin maksaa omansa.

Jos ja kun tarjoaja maksaa, niin tapoihin kuuluu osata kiittää huomaavaisesti. Ei yli sanoin mutta sana kiitti voi toisinaan kuullosaa vähän pliisulta. (Kiittäminen on taitolaji!)

Edellisestä pääsäännöstä on poikkeus jota minusta voidaan kutsua vaikka nimiyksellä: kahden (köyhän)opiskelijan tavakis toimia. Tällöin kumpi tahansa voi esittää jo kutumisvaiheessa, että mentäsiiin yhdessä (syömään) mutta kumpikin maksaa omansa tai laitetaan lasku puoliksi. Näin tehdessään puolittamsita tai kumpainenkin maksaisi omansa pyytänyt ei minusta menetä kasvojaan. 

Mutta on hyvä huomata, että nämä ovat vain ja lähes ainoastaan Suomessa nodatettavia sääntöjä ja tapoja.

Maailmalla paikoin asuessani opin melko pian, että riippunata siitä pyydänkö minä naista tai pyysikö nainen minua kanssaan ulos (syömään), niin minun on syytä hyvissä ajoin teidostaa, etä se olen minä (ylesiemmin mies), jonka odotetaan maksavan.

Vähintä on, että otan asian esille ja tarjoudun maksamaan ja yritän luoda kaikin tavoin vaikutelman, että minä oikeasti haluaisin maksaa; vaikka en aina oikeasti ehkä haluaisi.

Samalla minun on ymmärrettävä, että yksittäisten aterioiden ja ruokailujen tarjoaminen ei merkitse automaattisesi mitään muuta.. Sekä ymmärretävä jättää vatsanpohjalle sukupuolten välisestä tasa-arvosta. (En usko Suomessakaan, että minulle aerian tarjoava nainenkaan  haluaa sellaista kuulla). 

Sinkkumies   

Vierailija
28/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaksi naista tai miestä käy keskenään treffeillä, kuka silloin maksaa?

Kutsuja maksaa. Tämä kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.

Juuri näin, oli se kutsuja sitten mies tai nainen! Ja se kutsujahan valitsee paikan lompakkonsa mukaan...

Vierailija
29/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naisten vuoro maksaa. Tosiaan turhaan se mies sitä 50% maksaa.

Miehet ovat tuhansia vuosia kärsineet ja tarjonneet naisille ilmaiseksi.

Sincc

Naisten vuoro..

Etsikää joku uratykki mikä kaipaa lastenhoitajaa ja itselleen rakastajaa. Pääsette kokeilemaan kotirouvana olemista.

Vierailija
30/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se feministi siellä inisee?

Vierailija
31/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei menisi mies jatkoon, jos ei maksaisi. Olettaen että on pyytänyt minut treffeille. Haluan, että mies on herrasmies. Haluan myös, että mies avaa minulle oven.

Vierailija
32/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset varsinkin feministinaiset puhu koko ajan tasa arvosta. Miksi ei siis kummatkin voi maksaa omaa laskuaan tai miksi ei kerrankin nainen voi maksaa myös miehen laskua?

Vierailija
33/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se feministi siellä inisee?

Toihan on tradwife

Vierailija
34/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeille mennään sun makkariin ja siellä ei kukaan laskuja kirjoittele.

Vierailija
35/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naiset varsinkin feministinaiset puhu koko ajan tasa arvosta. Miksi ei siis kummatkin voi maksaa omaa laskuaan tai miksi ei kerrankin nainen voi maksaa myös miehen laskua?

Lue ketjun alku

Vierailija
36/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo kunniaan. Mutta mies maksaa laskun.

Vierailija
37/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miust jokaisen tulis maksaa omat juttusa. Jotenki tunkeilevalta vaikuttaa tollane, et toinen on toisen lompakolla. :/

Vierailija
38/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alkuvaiheessa kutsuja maksaa tai maksetaan puoliksi. Jos suhteesta tulee pysyvä ja mukava, se maksaa jolla sattuu olemaan kukkaro mukana :).

Vierailija
39/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän alkaa pitää kirjaa näistä ketjuista. En muista monettako kertaa vastaan itse tähän kysymykseen, sen tiedän ettei asenteeni ole muuttunut yhtään eikä tule muuttumaan, vaikka vastaisin näihin vielä tuhat kertaa. En usko, että muidenkaan.

Vastausteni taustaoletuksena on, että olisin jälleen sinkku:

Jos mies ehdottaa treffejä kahvilaan tai kaljalle, odotan hänen maksavan. Piste.

Ensitreffeillä en lähtisi edes lounaalle tai päivälliselle, saati illalliselle.

Jos teekupillisen tai viinilasillisen hinta on miehelle kynnyskysymys, emme sovi yhteen.

Oletus, että hän maksaa liittyy ensimmäiseen kohtaan: j o s   m i e s   e h d o t t a a.

Minä en hyödy siitä maksamisesta eli en ole maksullinen. Juon sen teekupillisen tai viinilasillisen vain siksi, että ei ole sopivaa tavata kahvilassa tai baarissa ostamatta mitään. Ravintoloitsija on se, joka saa maksun. Normaalisti en joisi enää iltapäivällä tai illalla teetä ja viinille lähden vain kavereiden kanssa ja sitäkin tapahtuu hyvin harvoin. Silloinkin maksamme vuorotellen eikä se ole niin tarkkaa, maksoiko joku enemmän kuin toinen.

Minä lähden tapaamaan miestä vain, jos oletan hänen olevan kiinnostava. Silloin kävelytreffit jossain puistossa ovat ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
40/213 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tarjoan kahvit mielellään. Ravintolaillalliseen nyt saa upotettua enemmän rahaa, mutta kahvilla/kaljalla käynti on halvempaa. Olisi outoa kutsua joku kahville niin että hänen olisi tarkoitus maksaa omansa jos minä kutsuin :D

N29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi