Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?
Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.
Kerro yksi oma suosikkisi!
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmiä bulgarianjogurtin kanssa, erityisesti viinirypäleet, vesimelooni, mandariini, appelsiini ja sharon sopivat bulgarianjogurtin kanssa. Myöskin marjamysli sopii.
Mahdollisimman paljon sokeria.
Tyhmä, ei nuita kaikki ole kerralla tarkoitus sen jogurtin sekaan laittaa. Olivat vain vinkkejä, mitkä sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeritonta banaanijugurttia, kaurahiutaleita ja banaaninpaloja sekaisin kulhoon.
Sokeritonta banaanijugurttia ei ole.
Juustoportilla on.
Vierailija kirjoitti:
Reilu desilitra marjoja (suosin viinimarjoja), päälle loraus mustikkakeittoa ja reilusti luonnonjogurttia, viimeistele paleomyslillä (sis. vain siemeniä, pähkinöitä ja kuivattuja marjoja).
Hei, mä luulin kirjoittaneeni tämän! :) Mä syön juuri tuon aamupalaksi, tosin marjana on yleensä mustikkaa. Suosittelen, on oikein hyvää a pitää nälän aamullakin poissa lounaaseen asti.
Kauheaa välipalavastaisuutta. Mulla on ahmimishäiriö ja mun täytyy syödä 5krt päivässä tai muuten nälkä kasvaa liian suureksi ja ahmimiskohtaus tulee aivan varmasti. Samoin liian suuri annoskoko laukaisee mulla ahmimisen, joten 5 pientä ateriaa on mun kohdalla parempi kuin 3 vähän reilumman kokoista. Yksilöllistä.
Kahvi on terveellistä! Kahvin kaveriksi kauraleipää ja tomaattia ja juustoa. Jaksaa hyvin, on helppo tehdä ja terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeritonta banaanijugurttia, kaurahiutaleita ja banaaninpaloja sekaisin kulhoon.
Sokeritonta banaanijugurttia ei ole.
Juustoportilla on.
Sokeroimaton, mutta ei sokeriton.
Täällä varmaan joku sama tyyppi haukkuu jokaisen välipalan ja välipalan syönnin yleensäkin.
Mitä ilmeisemmin välipala syömättä, kun noin kiukuttaa.
Omenalohkoja dipattuna maapähkinävoihin tai omena ja pähkinöitä. Omenan päälle sopii kaneli.
Hummukseen dipatut vihannekset. Varsiselleri, kurkku, paprika, porkkana. Hox lidlistä saa hyvää hummusta ;)
Tämä on mun lemppari:
chia-puuro: n 2dl kaurakaakaota, 2,5rkl chiansiemeniä. Sekoitetaan, ja annetaan jääkaapissa tekeytyä. KAnnattaa aluksi sekoitella n. 15 min aikana muutaman kerran, muuten saattaa klimppiintyä. Tämä kannattaisi muutenkin tehdä valmiiksi vaikka aamulla, jotta ehtii rauhassa turvota ne siemenet.
Tuohon päälle:
hedelmiä ja marjoja ( itse tykkään banaani, päärynä, hunajameloni, pensasmustikka, mansikka, vadelma, granaattiomena), kaakaonibsejä, gojimarjoja ja cashew-pähkinöitä.
Todella hyvä ja raikas välipala, pitää nälkää mutta ei yhtään väsytä tms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun lemppari:
chia-puuro: n 2dl kaurakaakaota, 2,5rkl chiansiemeniä. Sekoitetaan, ja annetaan jääkaapissa tekeytyä. KAnnattaa aluksi sekoitella n. 15 min aikana muutaman kerran, muuten saattaa klimppiintyä. Tämä kannattaisi muutenkin tehdä valmiiksi vaikka aamulla, jotta ehtii rauhassa turvota ne siemenet.
Tuohon päälle:
hedelmiä ja marjoja ( itse tykkään banaani, päärynä, hunajameloni, pensasmustikka, mansikka, vadelma, granaattiomena), kaakaonibsejä, gojimarjoja ja cashew-pähkinöitä.
Todella hyvä ja raikas välipala, pitää nälkää mutta ei yhtään väsytä tms.
Mä en tiedä miksi, mutta jostain syystä mun maha turpoaa aina tuorepuurojen ja chiapuurojen tai -vanukkaiden takia. Kerran söin tuorepuuroa kaurasta ja chiasiemenistä joka oli tekeytynyt yön yli ja iski hirveä turvotuksen tunne. Etoi ihan. Myöskin tuollainen tunne on tullut chiapuuroista.
Normaalisti valmistetusta ja kypsennetystä puurosta ei tule mitään tuollaista. Chiasiemeniä voin syödä kerralla vähäsen vaikka smoothiessa mutta ei puhettakaan, että 2,5 rkl kerralla turvotettuna.
Hyvä kysymys. Minä tarvitsen välipalan, että jaksan ajatelutyötä iltapäivän viimeiset tunnit.
Entä vaihtoehdot, joissa ei ole maitotuotteita, ei lihaa ja ovat suolaisia?
- itsetehdyt kolmioleivät: täysjyväpaahtoleipien väliin seosta, jossa hummusta, paprikaa ja mausteita
- maapähkinävoi/hillo -voileivät
- mysliä ja jokin tuore hedelmä (kaura)maidon kanssa
- banaaniletut tai banaanileipä
Lidlin hummus! Esim. leivän päälle tai kasvisten kanssa (porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa tms). Mutta nimenomaan se Lidlin hummus <3 <3
Muakin ärsyttää välipalaa syövät ihmiset näköjään. En tiennytkään ennen kuin avastin tämän keskustelun. Aloin kelailla, että mikähän syy tähän on (koska vttuako se minulle kuuluu :D) ja päädyin siihen, että kaikki tuntemani ikinälkäiset välipalan nakertajat on älyttömiä tiukkapipoja ja vttupäitä. Ihan hyvä huomata tällaista totaalista epäloogisuutta itsessään, koska eihän tämä varmaan tähän asiaan rajoitu. Sori kaikille välipalatyypeille. Oon varmaan joskus jossain keskustelussa täällä AV:llakin huokaissut, että aikuinen ihminen ja välipalaa vailla! On siinäkin!
Ap:lle sanoisin, että pieni määrä pähkinöitä, manteleita tms. voisi olla hyvä ratkaisu, varsinkin, jos pitää syödä jossain muualla kuin kotona.
Itsellä pt:n tekemä ruokavalio jossa aamupala,lounas,päivällinen ja iltapala.Kuitenkin jos meen salille iltapäivällä niin sitten rahkaa ja marjoja välipalana.
Ja itellä huomannut että pystyy tuota noudattamaan mutta edellyttää et päivällinen on silleen valmiina et ei tarvii kun lämmittää,kun tulen töistä muuten tulee mätettyä ruuanteon yhteydessä mitä kiinni saa.
Paino tippui tosi kivasti tuolla mutta sitten tuli se heikko hetki ja nyt pitää taas ottaa itseä niskasta kiinni.