Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?
Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.
Kerro yksi oma suosikkisi!
Kommentit (339)
Purkki raejuustoa + pilttipurkki joukkoon ja pala leipää jossa voita, tomaattia juustoa / leikkelettä
Banaani tai omena. Helppo, nopea ja terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kahvimukiin 1.5dl Elovena kaurahiutaleita, päälle kukkura t-lusikallinen hienoa sokeria, sekaan punaista maitoa, sekoita ja nauti.
Mielenkiinnosta, katso mitä ravintoaineita tuossa yhdistelmässä on.
Paahdetut kaurahiutaleet maidon kanssa ei siihen sokeria tarvita.
Rasvaton kreikkalainen jugurtti ja pakastemarjat. Laitan aamulla kuppiin jääkaappiin ja syön 16:00 jälkeen.
Ne vauvojen pusseissa olevat hedelmäsoseet. Tykkään smoothie versioista. Kylkeen vaikka riisikakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosta aamupalaan, lounaaseen, päivälliseen ja iltapalaan ja unohda välipalat. Ihan turhia kaloreita varsinkin, jos haluaa elää terveellisesti.
Pyh, ihmiset on erilaisia. Minä pärjään ihan hyvin 2-3 aterialla, mutta joku muu tarvitsee 5-7. Kuuntele omaa kehoa, tärkeintä, että on hyvä olla.
Aika moni näistä pikaisemmista välipaloista makeita. Itse kaipaisin enemmän suolaista vaihtoehtoa, silloin harvoin kun välipalaa tulee syötyä. Ruisleipä ja/tai Kananmuna on minulla usein, mutta sorrun usein syömään pelkkää leipää jos sitä on tarjolla. Niin pyrin välttämään sen ostamista.
Pyh, omaa kehoaan voi opettaa ja siksi on hyvä pyrkiä pois opituista tavoista syödä turhia kaloreita.
Pyh, jotkut ihmiset tarvitsevat energiaa enemmän, mm. työtä tekevät
banaani
ja jos on kovempi nälkä, niin rasvaton maitorahka, johon voi vaikka lisätä banaaniviipaleita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosta aamupalaan, lounaaseen, päivälliseen ja iltapalaan ja unohda välipalat. Ihan turhia kaloreita varsinkin, jos haluaa elää terveellisesti.
Pyh, ihmiset on erilaisia. Minä pärjään ihan hyvin 2-3 aterialla, mutta joku muu tarvitsee 5-7. Kuuntele omaa kehoa, tärkeintä, että on hyvä olla.
Aika moni näistä pikaisemmista välipaloista makeita. Itse kaipaisin enemmän suolaista vaihtoehtoa, silloin harvoin kun välipalaa tulee syötyä. Ruisleipä ja/tai Kananmuna on minulla usein, mutta sorrun usein syömään pelkkää leipää jos sitä on tarjolla. Niin pyrin välttämään sen ostamista.
Pyh, omaa kehoaan voi opettaa ja siksi on hyvä pyrkiä pois opituista tavoista syödä turhia kaloreita.
Ymmärrän osittain ajatuksesi turhista kaloreista. Edelleen on kuitenkin raskaita töitä, joissa energian kulutus on aivan toista kuin esim. toimistotöissä ja välipala voi olla tarpeen. Myös esim. diabeetikoille tasaisin väliajoin pienemmät ateriat ja välipalat ovat terveellisempi ja parempi vaihtoehto kuin pitkät ruokailuvälit ja isot annokset.
En syö välipaloja.
Syön aamiaisen, lounaan, päivällisen ja jotain pientä illalla.
Säännölliset ateriavälit, terveelliset valinnat ja tarpeeksi, ei tule nälkä ennen seuraavaa ateriaa.
Olen ikäni pysynyt hoikkana tällä tavalla. Lapsuudesta opittu, hyvin toimii edelleen.
Ei tarvitse kieltäytyä jostain herkusta silloin tällöin, tosin pullaa ja senkaltaista turhaa mössöä en syö.
Hedelmät, jogurtit, viili, marjat, voileipä juustolla, pähkinät, porkkanat
Illallinen? Kotona vai? Päivällinen syödään n 16- 17 lapsiperheissä. Riippuen ikä ja miten harrastuksia.
Tehesekoittimeen banaani, jukurttia, appelsiini tms
Vierailija kirjoitti:
Ne vauvojen pusseissa olevat hedelmäsoseet. Tykkään smoothie versioista. Kylkeen vaikka riisikakku.
😆
Vauva hedelmä versiot huh, osta tehesekoitin, sinne tunge banaania, jotain muuta hedelmää, vettä ellet sitten halua tuhdimpaa niin jukurttia . Voileipä päälle .
Banaani