Olen perussuomalainen enkä voi sietää Trumpia
Joten ärsyttää valtavasti yleinen luulo, että persut kannattaisivat Trumpia.
Voi Trumpin kannattajia persuissakin olla ja on, mutta olen huomannut, että heitä löytyy myös muidenkin puolueiden kannattajista.
Onneksi tämän narsistin kannattajia on kuitenkin vähän.
Kommentit (154)
Usa on valtava maa, typerää verrata suoraan heidän politiikkaansa pieneen Suomeen, oli kyseessä kumpi puolue tahansa. Jo Euroopan sisällä on puolueissa eroa vaikka nimitys sama. Esim. Saksan johtavat kristillisdemokraatit ovat olleet suurin puolue pitkään, meillä marginaalipuolue.
Samoin Tanskan demarit eroavat Suomen demareista politiikallaan.
Eri maat, eri ongelmat ja yhteiskunta.
Diggaan Donaldia. Hän on parasta, mitä ole ikinä voinut kuvitella. Yöpöydälläni on oranssin suurmestarin kuva, joka tuudittaa minut joka yö onnelliseen alt-right uneen.
Jos halutaan, ettei Suomi polarisoidu kuten Amerikka, niin kaikkien osapuolien kannattaisi olla turhaan leimaamatta kotimaista vastapuolta jenkkien jakolinjojen mukaan. Ei tuoda jenkkien ongelmia meille, kun meillä ne oikeat ongelmat ovat ihan toiset kuin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Halliksen mielestä Trump parasta mitä maailmalle tapahtunut. Että sellaista. Kannattaa miettiä ketä ja mitä puoluetta äänestää, mikä on se arvomaailma minkä takana itse seisoo.
Halla-aho on tänäänkin ylen uutisia myöten avannut tätä kirjoitustaan, mutta jatka vain jankkaamista. Otetaanko seuraavaksi esille kirjoitukset vuodelta kivi ja kirves?
Vierailija kirjoitti:
En niinkään yhdistäisi Trumpia ja persuja, vaan sen, että Trumpia kannattajissa on paljon äärimielipiteitä omaavia henkilötä. Ja näin on myös persuissa.
On tosi huolestuttavaa, että tällainen kärjistyi näin ns. länsimaisessa demokraattisessa "mallimaassa". Yksi henkilö saa nämä ääri-ihmiset reagoimaan noin yllytyksellään. Nyt alkaa paremmin ymmärtämään sen miten Hitler sai aikoinaan kannatusta. Tarpeeksi kuin asioita hoetaan ja on näkyvyyttä yms. niin osa ihmisistä saadaan näemmä uskomaan ihan mitä tahansa.
Ja jos Suomessa nämä äärimielipiteitä omaavat henkilöt saisivat noin paljon valtaa ja jonkun kärkihahmon heitä yllyttämään, niin olisko jälki samanlaista? Vaalitappiota ei hyväksytä, eli enemmistön mielipidettä ei hyväksytä, koska itse ei olla samaa mieltä? Miten täysjärkinen ihminetn voi uskoa noihin vaalien salaliittoteorioihin? Tai ylipäätään kuuntelee Trumpin hokemia ja jopa uskoo niihin? Tai kuvittelee, että Länsimaissa valtakunnalliset uutislähteet valehtelevat (kuvitellaanko, että on joku salainen liitto, ja henkilöt kokoontuvat jossain ja päättävät, että näin uutisoidaan yms.) ja jossain pimeässä netissä/muissa julkaisuissa on se parempi totuus luettavissa.
Pahoin pelkään, että kyllähän jälki samanlaista olisi. Peruthan hokevat jatkuvasti sitä, että hallituksen pitäisi erota, koska gallupit (tällä hetkellä) näyttävät sitä, että perussuomalaiset ovat suurin puolue. He eivät tajua, että gallupeilla ei näitä valtasuhteita ratkaista vaan ainoastaan vaaleissa. Persut puhuvat myös koko ajan siitä, että "kansa tahtoo" tai "kansa on päättänyt" tai "kansa on valinnut" tajuamatta sitä, että 20 % äänestäjistä ei ole kansa. Minun on helppo nähdä, miten seuraavien vaalien jälkeen aletaan sitten Amerikan malliin syyttämään muita aalivilpistä.
Kadun aloitustani kirjoitti:
Olipa nyt kurjaa, että aloituksestani tuli tällainen negatiiivinen vääntö.
Vähän muistuttaa jo jenkkien kahtia jakautumista. Tämä ei ollut tarkoitukseni.
Olemme samaa kansaa. Pidetään yhtä❤
T.Ap
Älä välitä, nämä elävät ja hengittävät anarkiaa, aina on oltava kohde mitä vihata. Tälläkin palstalla keskusteluissa on esim. joku vihreä esiintuonut, miten hän ei pitänyt Haaviston toimista, häntä ei ole lytätty tai raivokkaasti alettu väittämään valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persut eivät kannata Trumpia mutta kaikki Trumpin kannattajat ovat Persuja. Eikö puolueessanne ole vastaavalla logiikalla ollut tapana perustella jonkun ihmisryhmän huonommuutta?
Höpsis. Ystäväni on henkeen ja vereen trumpisti ja uskokaa pois, kannattaa myös Haavistoa.
Puolue on nimeltään sama kuin nurmikon väri kesällä.
Miten vihreä ystäväsi selittää ihailunsa miestä kohtaan, joka kieltää ilmastonmuutoksen olemassaolon, valehtelee esimerkiksi demokraattien ympäristötavoitteista minkä kerkeää, jauhaa kuinka tuulivoimalla tuotettu energia antaa sähköä vain tuulisella säällä, väittää tuulimyllyjen äänen aiheuttavan syöpää ja tekee kaikkensa irtisanoutuakseen kaikista mahdollisista ympäristötoimista?
Kovasti puolueen johtohahmot vielä vähän aikaa sitten kilpaa nuoleskelivat oranssin taikinapallon takapuolta. Niin se takki kääntyi että heilahti. Eikö puolueenne jo kerran hajonnut takinkääntelyihin?
Minä en ole persu, ja samoin minua ärsyttää kun nyt on jotenkin luotu sellainen käsitys, että persut kannattaisivat Trumpia. Hyvänä esimerkkinä vastenmielisestä kirjoituksesta tänään oli vihreiden Emma Karin postaus, jossa oli pakko alkaa piikitellä Halla-ahon suuntaan. Lisäksi puhuttiin demokratian tuhoamisesta, jota vihreät ovat ihan itse harrastaneet viime aikoina.
En siis edelleenkään ole persu, en ole äänestämässä persuja ja olen aivan raivoissani Trumpin sekoilusta sekä noista uusimmista mellakoista. Mutta samalla myös raivostuttaa tuo leimaaminen, jatkuva kylmän sodan lietsominen tässäkin maassa ja tuo ihan selkeä vaalipeli, jolla yritetään kalastaa ne viimeisetkin äänten rippeet. Jos halutaan rauha niin ei se tule noin. Rauha ei ala sotimalla, vaan rauha alkaa siten että se aloitetaan itse.
Liisa59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niinkään yhdistäisi Trumpia ja persuja, vaan sen, että Trumpia kannattajissa on paljon äärimielipiteitä omaavia henkilötä. Ja näin on myös persuissa.
On tosi huolestuttavaa, että tällainen kärjistyi näin ns. länsimaisessa demokraattisessa "mallimaassa". Yksi henkilö saa nämä ääri-ihmiset reagoimaan noin yllytyksellään. Nyt alkaa paremmin ymmärtämään sen miten Hitler sai aikoinaan kannatusta. Tarpeeksi kuin asioita hoetaan ja on näkyvyyttä yms. niin osa ihmisistä saadaan näemmä uskomaan ihan mitä tahansa.
Ja jos Suomessa nämä äärimielipiteitä omaavat henkilöt saisivat noin paljon valtaa ja jonkun kärkihahmon heitä yllyttämään, niin olisko jälki samanlaista? Vaalitappiota ei hyväksytä, eli enemmistön mielipidettä ei hyväksytä, koska itse ei olla samaa mieltä? Miten täysjärkinen ihminetn voi uskoa noihin vaalien salaliittoteorioihin? Tai ylipäätään kuuntelee Trumpin hokemia ja jopa uskoo niihin? Tai kuvittelee, että Länsimaissa valtakunnalliset uutislähteet valehtelevat (kuvitellaanko, että on joku salainen liitto, ja henkilöt kokoontuvat jossain ja päättävät, että näin uutisoidaan yms.) ja jossain pimeässä netissä/muissa julkaisuissa on se parempi totuus luettavissa.
Pahoin pelkään, että kyllähän jälki samanlaista olisi. Peruthan hokevat jatkuvasti sitä, että hallituksen pitäisi erota, koska gallupit (tällä hetkellä) näyttävät sitä, että perussuomalaiset ovat suurin puolue. He eivät tajua, että gallupeilla ei näitä valtasuhteita ratkaista vaan ainoastaan vaaleissa. Persut puhuvat myös koko ajan siitä, että "kansa tahtoo" tai "kansa on päättänyt" tai "kansa on valinnut" tajuamatta sitä, että 20 % äänestäjistä ei ole kansa. Minun on helppo nähdä, miten seuraavien vaalien jälkeen aletaan sitten Amerikan malliin syyttämään muita aalivilpistä.
Mä en tiedä kuinka monta kertaa olen kuullut/lukenut jonkun persujen kannattajan väittävän, että suurin osa suomalaisista kannattaa Trumpia. Sitten kun kysyy perusteita, niin vastaus on aina sama: "Mieti mikä on gallupien mukaan Suomen suurin puolue!" Sitten tulee hiljaista kun vastaan, että persujen kannatus oli viime gallupissa n. 20%. Jos oletetaan, että jokainen persujen kannattaja kannattaa myös Trumpia, se tarkoittaa sitä, että 80% suomalaisista ei kannata Trumpia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajoitus.
Ihan koko ikäni olen ollut persu ja vihannut Trumpia niinkauan kuin olen tämän öykkärin olemassaolosta tiennyt.
Minäkin olen Persu, mutta en vihaa ketään. Onneksi en koe näin kuluttavia tunteita kuin viha, ketään kohtaan.
Toi on kyllä hyvä asia. Itse olen periaatteessa aina ollut samanlainen, siis kokenut että viha on niin kuluttava ja syövyttävä tunne, ettei kannata. Mutta Trumppi on valitettavasti herättänyt mussa niin paljon suuttumusta, ärtymystä ja turhautumista, että se on kääntynyt vihaksi. En nyt mitenkään aktiivisesti häntä vihaa, mutta eilen illalla taas kun ajattelin jenkkien kongressin tapahtumia, tunsin taas niin hirveää vihaa, että kirjaimellisesti kiristelin hampaitani.
Toivottavasti tää helpottaa, kunhan Oranssi häväistys on häipynyt historian havinaan eikä ainakaan joka päivä hypi silmille uuden tempauksen kanssa. Joe Bidenin vaalivoiton jälkeen hän on ollut erikoisen holtiton ja hirveä, sekin varmaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen fiksu ja liberaali enkä voi sietää Trumppia. Meidän joukossa Trump-faneja ei juuri ole.
Itse olen hyvinkin arvokonservatiivinen mutta silti Trump on mulle liikaa. On se oikeassakin monissa asioissa, mutta miinuksia on huomattavasti enemmän kuin plussia, joten en kannata vaikka aluksi olinkin sitä mieltä että tämä presidentti voi olla hyväkin juttu.
Pahinta on se, että Trump sekä meni mukaan turhaan provoiluun että provosoitui itse. Tietynlaista länkytystä kun ei pitäisi vaan noteerata mitenkään.
Trump on kyllä ollut enimmäkseen se provoilun aloittaja. Esimerkiksi Obamaa haukkui ja solvasi somessa koko sen ajan mitä hän oli presidenttinä eikä lopettanut edes siinä vaiheessa kun itse tuli valituksi presidentiksi. Obama puolestaan alkoi ottamaan Trumpin edesottamuksiin julkisesti mitään kantaa vasta syksyllä 2020.
Republikaanien esivaalien aikaan 2015-2016 Trump haukkui ihan törkeästi vastaehdokkaitaan ja heidän perheitään. Solvasi mm. Jeb Bushin vaimoa etnisen taustan takia ja twiittaili Ted Cruzin vaimosta pilkkakuvia haukkuen häntä rumaksi. Ja, ai niin, Ted Cruzin isä oli kuulemma myös John F. Kennedyn salamurhan takana. Kyllä se Trump oli joka provosi ja sitten provosoitui ja uhriutui, kun alkoi saamaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harmi sinulle että puolueesi on ratsastanut Trumpilla jo vuodesta 2016. Se tahra ei hevillä lähde ihan syystäkin.
Kun kuuntelee Halla-ahon ja Huhtasaaren kommentteja, niin he eivät sanoa yhtään pahaa sanaa Trumpista riippumatta tämän useista mölöytyksistä ja tempauksista viimeisen 4 vuoden aikana.
Persurotat haluavat vain jättää uppovan laivan sen viime metreillä.
Ketä vastaan nimeämäsi henkilöt sitten on sanoneet "pahaa sanaa"?
Oletko yhtään Huhtasaaren twitteriä seurannut? Ei hän "vihervassareita" säästele yhtään, Trumpia sen sijaan puolustelee, vaikka tyyppi mitä tekisi. Ei ole edes tätä viimeisintä tempausta kyennyt tuomitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"We love you; you're very special"
Näin Trump sanoi ihmisille, jotka tunkeutuivat kongressiin.
No eikö se Biisonijäbä ollut aika erikoinen hahmo :DD Tai sitten antifan mustamaalausta, ken tietää
Biisonijäbän henkilöllisyys on kyllä tiedossa. On Arizonalainen Q-anonisti ja äärioikeiston liehittelijä. Pukeutuu kuulemma erikoisesti nimenomaan sen takia, että tulisi huomatuksi ja jäisi ihmisten mieleen.
Darren flynni kirjoitti:
Tunnetko rumpin hyvinkin.Se on se kateus.Jos olis tavall.töllin jätkä niin säälipisteet keräis,lukis joka lehes kuinka vaatimattoman perheen poijast pressa tuli.Paras pressa ikinä,työ jäi kesken.Politiikka on ryvettynyttä ,ja nyt nähdään taas mihin johtaa valinta..Enkä ole persu.Vassari, vihreekään.En politiikkaa siedä.Vie ihmisiltä elämän..
En kyllä usko, että tuolla käytöksellä keräisi säälipisteitä, oli tausta millainen hyvänsä. Tällä hetkellä Trump ehkä nimenomaan saa säälipisteitä siksi, että on syntynyt kultalusikka suussa. Ihmiset ajattelevat, että hänellä on ikäänkuin ymmärrettävä syy käyttäytyä niin ylimielisesti ja narsistisesti, kun ei ole oikeasti joutunut elämässään tosiaan taistelemaan elintasonsa eteen ja hänen tietään on tasoitettu rahan voimalla ihan joka käänteessä. Jos hän olisi vaatimattomista oloista lähtöisin, ihmiset olettaisivat, että hän olisi oppinut elämästä edes sen verran, että ei luulisi itse olevansa maailman napa ja käyttäytyisi sen mukaisesti. Eli tuollainen Trumpille ominainen jatkuva itsekorostus, omakehu, itsekkyys, valehtelu ja eri mieltä olevien avoin solvaaminen ja halveksiva kielenkäyttö olisi vielä vähemmän siedettävää vaatimattomista oloista lähtöisin olevalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Halla aho puhui just ylen uutisissa.
Sanoi olevansa hyvin pettynyt Trumpin toimintaan.
Mielestäni Jusa on persu.
Trumpin toiminta on ollut esimerkiksi vaalituloksen hyväksymisen suhteen erittäin näkyvää jo yli kaksi kuukautta. Hän julisti jo ennen vaaleja, ettei tule hyväksymään muunlaista vaalitulosta kuin itselleen suosiollisen sellaisen. Nyt sitten Halla-aho sanoo julkisesti mitään poikkipuolista, kun viimeisen vuorokauden on sattuneesta syystä häneltä kyselty, että vieläkö hän pitää Trumpia parhaana.
Toki, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mutta ei juuri siltä näytä, että Hallis olisi oma-aloitteisesti halunnut millään tavalla tuomita Trumpin tekoja.
Markku Ruotsila. Selvästi paistaa miten valtavasti on Trumpin puolella.
Siis Dosentti Tampereen ja Helsingin yliopistosta.
Puhuu juuri uutisissa.
Äänestän perussuomalaisia, Trumpia en kuitenkaan ole ymmärtänyt. Toinen henkilö, joka menee samaan kategoriaan on Huhtasaari. Mutta onneksi puoleessa on muita hyviä ehdokkaita, joita äänestää.
Koska olette työmiehen palkkalistoilla pesemässä nyt epätoivoisesti mustaa valkoiseksi. Todella säälittävää touhua, mutta sitähän persutrollien touhu on.