Olen perussuomalainen enkä voi sietää Trumpia
Joten ärsyttää valtavasti yleinen luulo, että persut kannattaisivat Trumpia.
Voi Trumpin kannattajia persuissakin olla ja on, mutta olen huomannut, että heitä löytyy myös muidenkin puolueiden kannattajista.
Onneksi tämän narsistin kannattajia on kuitenkin vähän.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
En niinkään yhdistäisi Trumpia ja persuja, vaan sen, että Trumpia kannattajissa on paljon äärimielipiteitä omaavia henkilötä. Ja näin on myös persuissa.
On tosi huolestuttavaa, että tällainen kärjistyi näin ns. länsimaisessa demokraattisessa "mallimaassa". Yksi henkilö saa nämä ääri-ihmiset reagoimaan noin yllytyksellään. Nyt alkaa paremmin ymmärtämään sen miten Hitler sai aikoinaan kannatusta. Tarpeeksi kuin asioita hoetaan ja on näkyvyyttä yms. niin osa ihmisistä saadaan näemmä uskomaan ihan mitä tahansa.
Ja jos Suomessa nämä äärimielipiteitä omaavat henkilöt saisivat noin paljon valtaa ja jonkun kärkihahmon heitä yllyttämään, niin olisko jälki samanlaista? Vaalitappiota ei hyväksytä, eli enemmistön mielipidettä ei hyväksytä, koska itse ei olla samaa mieltä? Miten täysjärkinen ihminetn voi uskoa noihin vaalien salaliittoteorioihin? Tai ylipäätään kuuntelee Trumpin hokemia ja jopa uskoo niihin? Tai kuvittelee, että Länsimaissa valtakunnalliset uutislähteet valehtelevat (kuvitellaanko, että on joku salainen liitto, ja henkilöt kokoontuvat jossain ja päättävät, että näin uutisoidaan yms.) ja jossain pimeässä netissä/muissa julkaisuissa on se parempi totuus luettavissa.
Minulla on ollut samankaltaisia ajatuksia siitä, miten helposti ihmiset ovat yllytettävissä. Sivistys ja inhimillisyys ovat vain pintaa ja jos vähän raaputtaa ja sosiaaliset ja taloudelliset tekijät tukevat tätä, ihmiset ovat valmiita hyvin kauheisiin asioihin. Tämä pätee myös minuun, olen ihan samanlainen kuin muut ihmiset. Siksi yritän pitää kiinni kynsin ja hampain kaikista hyvistä ajatuksista, hyvistä teoista ja hyvistä sanoista. Yritän kohdella ja puhua muista asiallisesti, silloinkin kun ärsyttää, ottaa päähän tai en voi käsittää jotakin tai koen toiset erilaisiksi ja oudoiksi.
Asioista voi ja pitää puhua jämäkästi ja keskustella poliittisesti vaikeistakin asioista. Silti aina pitäisi muistaa kunnioittaa vastapuolta ja pyrkiä heidänkin hyvään. Minussakin on vihaa, mikä helposti voisi kai ottaa vallan sopivissa olosuhteissa, jos antaisin periksi sille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 90% persuista kannattaa rumppia
Demokratiassa yleensä kannatetaan vaalit voittaneen henkilön saamaa mandaattia, että tässä mielessä kannatin Trumpia.
USA:ssa taas Trumpin vaalivoiton jälkeen iso osa ei koskaan hyväksynyt vaalitulosta. Etenkin media teki paljon hallaa Presidentti-institutiolle ja Trumpin kyvylle hoitaa tointaan
, mihin kansa oli hänet valinnut.
Trump vei tämän vaalituloksen hyväksymättömyyden nyt sitten ihan uudelle tasolle, ikään kuin maksoi potut pottuina.
Sitä saa mitä tilaa. Valitettavasti media lietsoi kansan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useitakin Trumpin fanittajia ja jokainen heistä on persu. Ovat tosin olleet tänään varsin hiljaista poikaa.
Kovin on nyt persuilla kiire sanoutua irti Trumpin touhuista niin, että muka eivät ole koskaan häntä fanittaneetkaan.
Tottahan minä ymmärrän paniikin persuissa, sillä Trumppihan oli suurin kansainvälinen keulakuva persuille ja nyt sitten Trumpin sekoilut kaatuvat myös hengenheimolaisten niskaan, joita persut kiistattomasti ovat.
Nyt onkin sitten persujen trollitehtaassa kiireiset päivät, kun näitä tämän ketjun kaltaisia ketjuja tullaan vyöryttämään joka puolelle sosiaalista mediaa, joissa siis yritetään epätoivoisesti vannoa, ettei muka valtaosa persuista ole koskaan fanittanut Trumpia.
On siinä teillä työsarkaa arvoisat persujen trollitehtaan työntekijät :)
TÄMÄ. Just tällaisten " mielipiteiden" vuoksi aloitukseni tein.
Olen ollut aina persu ja Trumpin tyyliä enkä persoonaa ole voinut koskaan sietää.
Joten edelleen, älkää yleistäkö.
Tiedän paljon muidenkin puolueiden jäseniä, jotka Trumpia kannattavat.
No nyt toistan itseäni.
En ole hiljaista poikaa, vaan TODELLA ILOINEN, että tuo jenkkiöykkäri poistuu pian näyttämöltä. Tätä mieltä myös muut persuystäväni.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Tunnen tarpeeksi monta ja kukaan ei ole kannattanut eikä kannata Trumppia.
Ihmisillä on kummallisia käsityksiä oletuksia ja luuloja.
Halla aho puhui just ylen uutisissa.
Sanoi olevansa hyvin pettynyt Trumpin toimintaan.
Mielestäni Jusa on persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useitakin Trumpin fanittajia ja jokainen heistä on persu. Ovat tosin olleet tänään varsin hiljaista poikaa.
Kovin on nyt persuilla kiire sanoutua irti Trumpin touhuista niin, että muka eivät ole koskaan häntä fanittaneetkaan.
Tottahan minä ymmärrän paniikin persuissa, sillä Trumppihan oli suurin kansainvälinen keulakuva persuille ja nyt sitten Trumpin sekoilut kaatuvat myös hengenheimolaisten niskaan, joita persut kiistattomasti ovat.
Nyt onkin sitten persujen trollitehtaassa kiireiset päivät, kun näitä tämän ketjun kaltaisia ketjuja tullaan vyöryttämään joka puolelle sosiaalista mediaa, joissa siis yritetään epätoivoisesti vannoa, ettei muka valtaosa persuista ole koskaan fanittanut Trumpia.
On siinä teillä työsarkaa arvoisat persujen trollitehtaan työntekijät :)
Perussuomalaiset on suomalainen puolue, höntti. Keulakuva ei ole amerikkalainen presidentti. Samalla logiikallahan vihreiden keulakuva olisi joku pään katkoja tai itsemurhapommittaja.
PS:n keulakuvana on Trump-fanittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Tunnen tarpeeksi monta ja kukaan ei ole kannattanut eikä kannata Trumppia.
Ihmisillä on kummallisia käsityksiä oletuksia ja luuloja.
Tätä ihmettelee moni
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Jusa on persu.
Nyt hän on pettynyt, mutta ei aiemmin. Tuo Trumpin sekoilu on alusta asti ollut ihan käsittämätöntä ennen tätä päätepistettäkin.
En tiedä vihreät vai ketkä ovat todellakin lietsoneet sitä ( mitä täälläkin on havaittavissa) oletusta. Väärää oletusta siis, että Trump ja Persut liittyisivät jotenkin yhteen. Vaan eivät liity. Koko sukuni on persuja täynnä ja yhdessä iloitsemme kun Biden voitti vaalit ja ihan rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Jusa on persu.Nyt hän on pettynyt, mutta ei aiemmin. Tuo Trumpin sekoilu on alusta asti ollut ihan käsittämätöntä ennen tätä päätepistettäkin.
No minäkin olen kyllä kuullut kun paljon aikaisemminkin on Jussi Trumpia arvostellut negatiivisesti.
Minä olen vihreä, enkä kyllä pelkää tai häpeä sanoa, että kannatan edelleen isoa D.tä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vihreät vai ketkä ovat todellakin lietsoneet sitä ( mitä täälläkin on havaittavissa) oletusta. Väärää oletusta siis, että Trump ja Persut liittyisivät jotenkin yhteen. Vaan eivät liity. Koko sukuni on persuja täynnä ja yhdessä iloitsemme kun Biden voitti vaalit ja ihan rehellisesti.
Samma här.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vihreä, enkä kyllä pelkää tai häpeä sanoa, että kannatan edelleen isoa D.tä
Mitä arvoja sinä sitten vihreissä kannatat, jos olet Trumpin fanittaja?
Vierailija kirjoitti:
Oliko Dannykin ehdokkaana😂
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä valeavaus!
Miten niin valeavaus?
Ihan tosissani olen.
Etkö muuta keksinyt?
Ap
Lähinnä samat teemat Trumpilla ja Persuilla on joita vastustetaan. Ihan samasta puusta ei, mutta samasta muotista tehtyä politiikkaa.
Kun sanotaan, että "ei kannata" Trumpia, niin voisiko vähän tarkentaa.
Ihmisenä Trump on vastenmielinen valehtelija.
Sen sijaan hänen Kiina-politiikkansa oli minusta hyvää. Vai onko joku eri mieltä?
Sipilä ei kutsunut sen enempää kuin persutkaan. Persut kutsuivat ihan yhtäpaljon. Mutta tässä on tämä populisimin kiteytymä persujen kohdalla, mitään vastuuta ei kanneta omista teoista ja joku muu on aina syyllinen. Se oli joku muu on lapsellisin mahdollinen selitys kun jää verekseltään kiinni siitä mistä raflaavasti muita syyttää. Populismia on ehdottomasti väittää että muut kutsuvat, kun itse istuu hallituksessa. Esim kun hallitusohjelma oli ristiriidassa vasemmiston kanssa he lähtivät hallituksesta. Tässä on ero vasemmisto kantaa vastuun ja omaa arvot persut pakoilevat vastuutaan ja tekojaan kuten trumpkin.