Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka outoa on saada iloa siitä, että köyhäilee?

Vierailija
07.01.2021 |

Olen aina ollut säästäväinen, mutta viimeiset 7 vuotta entistä enemmän.

Käytän rahaa 95% vain niihin ehdottoman pakollisiin (ja nekin yritän saada mahdollisimman edullisesti, käytettynä, ilmaiseksi tms) 5 % ostoksistani on sitten ylimääräistä, esim. käyn kerran kuussa kaverin kanssa kahvilassa ja ostan sieltä kahvin ja pullan. Tai ostan kirppurorikäynnillä jotain mitä en ihan välttämättä tarvitse, esim ennen joulua ostin sieltä sähkökynttelikön kotiin. Yleensä käyn kirpputorillakin vain ostoslistan kanssa, viimeksi metsästin (ja löysin) lapselle toppahousut, kun vanhat oli pienet.

Itselleni ostin uutena(hyvin harvinaista!!) rintaliivit halpakaupan alennuksesta ennen joulua, kun bongasin sopivaa kokoa olevat nätit perusliivit 3 eurolla, ja kaikki vanhat alkoivat jo olla venähtäneitä ja rikki. Sopivuudesta ja halvasta hinnasta huolimatta olisin nekin jättänyt ostamatta, jos oikeasti ei olisi ollut _tarve_ uusille.

Tänään korjasin neulesormikkaani, olen korjannut niistä reikääntyneitä sormenpäitä jo kolmasti aiemmin. Tiedän että uudet saisi alle kympillä, mutta myhäilen tyytyväisenä, kun korjaamalla vältyin taas uuden ostamiselta.

En ole tässä kuussa käyttänyt rahaa (vuokranmaksun lisäksi) kuin 2,60 € kun olen käynyt viikon sisällä kerran ruokakaupassa ostamassa maitolitran ja klementiinejä. Kaapeissa ollut paljon mistä kokkailla sapuskaa; riisipuuroa, pakastimen marjoista kiisseliä, kananmunakastiketta perunoiden kanssa, jne. Leipää leivoin itse satsin alkuviikosta ja marjapiirakkaa herkutteluun.

Mä todella nautin tästä vähällä pärjäämisestä, kekseliäisistä säästötavoista jne.

Kommentit (295)

Vierailija
241/295 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minulla ap:n kaltainen ystävä! <3

Hämmästelen joitakin näitä kommentteja: kohtuullisuus ja kitsaus eivät ole sama asia, ja olemisen ja elämisen ei tarvitse kietoutua kuluttamisen ympärille. Kuluttaminen sananmukaisesti kuluttaa meitäkin ihmisinä, eikä täyteen elämään tarvitse muuta kuin välttämättömän. Varsinainen sisältö löytyy yhteyksistä, merkityksistä ja kokemuksista. Voi miten vapauttavaa onkaan päästä irti haluamisesta ja haalimisesta!

Vierailija
242/295 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin elämästäni parhaiten niin, että en jatkuvasti joudu kantamaan jotain kamaa roskiin. Siksikään ei huvita tuhlata rahoja joutavaan materiaan, vaan ostaa pitkään kestävää tavaraa.

Jotenkin helpottavaa kun tietää tilillä olevan yllättävien menojen varalta rahaa. Rahalla ei toki saa elämää, mutta sillä saa ostettua aikaa järjestellä asioita paremmmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan kierrättäminen on ok ja fiksua (esim.tuo pöytäliina ja suksisauva) mutta en ymmärrä neuroottista säästämistä.

Jos vaikka ajatellaan ruokaa, niin edullisestikkin voi tehdä hyvää&ravitsevaa ruokaa, mutta on tyhmyyttä säästää ruuasta niin että syö jotain "pussinuudeleita" joista ei saa vitamiineja -> tulee kalliiksi pitkässä juoksussa.

Sitten taas esim. hyvät kengät ja rintaliivit on myös panostus mikä kannattaa tehdä. Olen huomannut että halpoja kenkiä ei pysty korjauttamaan suutarissa/niissä on liukkaat pohjat tmv. -> hyvin hoidettuna nahkakengillä menee vuosikaudet (=kalliimmat ostaa mutta käyttöhinnaltaan edullisemmat) ja jos liukastuu ja teloo itseään se aiheuttaa ns. ongelmia/rahan menoa. Jos on isot rinnat rintaliiveihin panostamalla säästää terveydessä ja rahassakin (ei särkylääkettä hartiajumiin/ei tarvitse käydä hierojalle jne.)

Asiat eivät ole niin mustavalkoisia...

Tämä. Minäkin pidän säästämisestä ja suorastaan nautin jos teen kirppikseltä jonkun hyvän löydön itselleni tai lapselleni. Olen kuitenkin samalla erittäin laatutietoinen. Kengät ja laukut vain aitoa nahkaa, kengät aina uusina. Myös lapselle kunnon kengät, ei mitään henkkamaukkaa.

Annan vanhaa tavaraa säännöllisesti kierrätykseen, jotta tavaramäärä pysyy kohtuullisena.

Koen myös, että tällainen säästäminen perustuu siihen, että on jo tarpeeksi kaikkea. Eli on astiastot, hyvät huonekalut ja vaatteet. Sitten onkin varaa köyhäillä kun perus asiat on kunnossa ja jos jotain pientä puuttuu voi sen tehdä itse kodin tavaroista tai etsiä kirpparilta. Jos kuitenkin kotona olisi 20 vuotta vanha ja huono sänky, rikkinäinen sohva ja astiat jotain Ikeaa niin siinä ei varmaan iloitsisi jostain kirpparilöydöstä vaan toivoisi voivansa mennä kauppaan ja uusia tavaransa.

Vierailija
244/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes minimalisti.

Jouluna on joulukuusi, pääsiäisenä rairuohoa ja pääsiäiskoristeita jne.

Koruja löytyy, vöitä, huiveja jne.

Jos nyt muutettaisiin, mahtuisi kaikki, mitä ottaisin mukaan, yhteen pakettiautolliseen.

Ikinä ei ole mikään hukassa.

Etätöissä oleminen on lopettanut pukeutumiseen panostamisen. Käytän pääasiallisesti verkkareita ja aika rumia paitoja. Palavereihin laitan päälle siistin neuleen.

Omistan 3 pakastinta. Syksyllä kaikki olivat täynnä, eilen tyhjeni toinen. Heti virta pois päältä ja pesu. Nyt on enää jääkaapin yhteydessä oleva päällä. Se pitää olla, jos haluaa pitää jääkaappiakin päällä.

Tämä on jo elämäntapa.

Vierailija
245/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis varaa ostaa parempaa, mutta esim. tv ohjelmat ei parane sillä, ettå maksaa 500 euron telkkarista 2500 euroa tai enemmän. Itellä on just 500 euron QLED ja kuvanlaatu vähintään riittävä. Kaikille tuo ei millään kelpaa???

Vaatteita ja kenkiä pidetään niin kauan kuin mahdollista, mitään muotijuttuja en seuraa, ostan sellaisia vaatteita kun tarvitsen, pukeudun däiden mukaan. Toki tietty siistit ja asialliset pitää olla, reikäisiå farkkuja en voisi käyttää vaikka sellaiset on joillekin must?

En omista edes pukua enkä ole koskaan omistanut, niin hienoja juhlia ei tule että puku pitäis ostaa. En matkustele ulkomailla, käyty on ei siellä ollut mulle mitään, käytän rahani suomessa!

Vierailija
246/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kehittänyt hassun tavan "shoppailla"..

Kun jossain on jotkin alepäivät, esim. hullarit tms., laitan kaiken ihanan mitä ikinä haluaisinkin ostoskoriin (siis verkossa). Mutta kun tulee aika vahvistaa ostot, totean njääh.. kauhea summa ja suljen selaimen. Saan silti saman nautinnon ihanien asioiden valitsemisesta, vaikka en niitä sitten loppujen lopuksi edes osta.

Minulla on vähän samaa "shoppailua". Laitan nettikaupassa tuotteita koriin ja haaveilen niistä ja unohdan ne sinne. Toivottavasti tästä ei ole nettikaupalle pahasti haittaa. Sieltä ne aina sitten häviää joko kerralla tai yksitellen. Joissakin nettikaupoissa tulee sähköpostia, että "unohditko tuotteesi kassalle" :D Jos siis olen jo syöttänyt joitain tietoja tai evästeet tunnistaa minut vanhaksi asiakkaaksi.

Teen myös paljon silmäshoppailua ja kun näen kivan tuotteen, niin otan siitä kuvan. Esim kierrän ikean ja otan kuvia kiinnostavista jutuista. Menen kotiin ja ne asiat, mitkä jäi mieltä kaivamaan, käyn ostamassa eri kerralla. Näin vältyn heräteostoksilta ihan kokonaan. Säästän rahaa näin, kun harkitsen hyvin tarkkaan, että mikä on oikeasti tärkeää ja tarpeellista.

Vierailija
247/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan laadukkaita tavaroita tarpeeseen. Pidän myös hyvää huolta niistä. On tietty ollut onneakin. Läppäri täyttää pian 7 vuotta! Rahaa on säästössä, sillä pistän joka tilistä jemmaan ns. pahan päivän varalle. Tarkkailen sähkönkulutusta. Ostan ruuaksi sitä mitä haluan. En kuitenkaan juuri ikinä käy kahvilassa tai osta jäätelöä jäätelökioskista kun kotona samalla hinnalla nautiskelee useamman kerran. Käyn kampaajalla 7 vkon välein. Siinä on mun ainoa törsäämisen kohde. Eläkkeellä varmaan annan hiusten kasvaa ja värjään itse. Vaatteita ostan pari kolme kertaa vuodessa, ihan mielen piristykseksi. En nyt koe mitään nautintoa pihistelystä, mutta tuottaa turvallisuutta kun ei oo aina viimeiset pennoset käytössä.

Vierailija
248/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin elämästäni parhaiten niin, että en jatkuvasti joudu kantamaan jotain kamaa roskiin. Siksikään ei huvita tuhlata rahoja joutavaan materiaan, vaan ostaa pitkään kestävää tavaraa.

Jotenkin helpottavaa kun tietää tilillä olevan yllättävien menojen varalta rahaa. Rahalla ei toki saa elämää, mutta sillä saa ostettua aikaa järjestellä asioita paremmmiksi.

Viime aikoina minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen että roskaa tulee ihan järjetön määrä, pelkästään ruokapakkauksista. Jatkuvasti roskis täynnä ja joku pussukka oven suussa odottamassa vientiä roskakatokseen. Rasittavaa, inhottavaa. Postilaatikolta vien yleensä mainokset suoraan paperinkeräykseen. En tuo sisälle ja jos tuon, en kuitenkaan koskaan lue tai käytän postipaketissa pehmusteena. Jotenkin näitä pitäisi karsia.  Onneksi on kuitenkin jätelajittelu omassa pihassa. Muilla tuntuu olevan sama ongelma koska jäteastiat on aina täynnä.

Vierailija
249/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin ostamaan laadukkaita tavaroita tarpeeseen. Pidän myös hyvää huolta niistä. On tietty ollut onneakin. Läppäri täyttää pian 7 vuotta! Rahaa on säästössä, sillä pistän joka tilistä jemmaan ns. pahan päivän varalle. Tarkkailen sähkönkulutusta. Ostan ruuaksi sitä mitä haluan. En kuitenkaan juuri ikinä käy kahvilassa tai osta jäätelöä jäätelökioskista kun kotona samalla hinnalla nautiskelee useamman kerran. Käyn kampaajalla 7 vkon välein. Siinä on mun ainoa törsäämisen kohde. Eläkkeellä varmaan annan hiusten kasvaa ja värjään itse. Vaatteita ostan pari kolme kertaa vuodessa, ihan mielen piristykseksi. En nyt koe mitään nautintoa pihistelystä, mutta tuottaa turvallisuutta kun ei oo aina viimeiset pennoset käytössä.

Täällä myös elektroniikka käytetään loppuun asti! Läppäri 8v, netti-tv 6. Miksi ostaa uusia kun nämäkin pelaa? Kännykkä uusin koska vanha hajosi pari vuotta sitten.

Vierailija
250/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nero Eriksen kirjoitti:

Mulla olis varaa ostaa parempaa, mutta esim. tv ohjelmat ei parane sillä, ettå maksaa 500 euron telkkarista 2500 euroa tai enemmän. Itellä on just 500 euron QLED ja kuvanlaatu vähintään riittävä. Kaikille tuo ei millään kelpaa???

Vaatteita ja kenkiä pidetään niin kauan kuin mahdollista, mitään muotijuttuja en seuraa, ostan sellaisia vaatteita kun tarvitsen, pukeudun däiden mukaan. Toki tietty siistit ja asialliset pitää olla, reikäisiå farkkuja en voisi käyttää vaikka sellaiset on joillekin must?

En omista edes pukua enkä ole koskaan omistanut, niin hienoja juhlia ei tule että puku pitäis ostaa. En matkustele ulkomailla, käyty on ei siellä ollut mulle mitään, käytän rahani suomessa!

Minä taas haalin suvun vanhat telkkarit puoli-ilmaiseksi, ne "älyttömät" vanhat joissa ei mitään nettitoimintoja ym. Muut haluaa uusia älytelkkareita että ovat trendikkäitä. Nykyisen sain 150€:lla ja samaa roskaa sieltä näkyy kuin 500€ tai kalliimmastakin. Toinen pienempi on odottamassa vuoroaan. Kenkiä olen käyttänyt jopa 15v samoja kun olen ostanut kalliit ja kestävät, takit menee 10v, pipokin taitaa olla 10v vanha. Se olis tarkoitus uusia tänä talvena, itse neuloen, kun lankoja on jemmassa kilokaupalla. Juhliin minäkin ostan uudet vaatteet mutta sellaiset joilla on käyttöä myöhemminkin arkena, ei pelkästään juhlissa. En vaan mene kaikkiin juhliin mihin kutsutaan, sillä kutsu tarkoittaa yleensä satojen eurojen menoja, jopa 1000€ jos joutuu matkustamaan monella kulkuneuvolla ja yöpymään hotellissa. Mieluummin sitten laitan päivänsankarille isomman rahan lahjaksi. Ulkomaan nähtävyydet näkee edullisemmin youtuben videoista. Sinne on kuvattu varmasti kaikki maailman nähtävyydet. Minulla on iso näyttö tietokoneessa ja tuntuu kuin olisi itse paikalla kun katselee koko kuvaruudun kokoista videokuvaa. Viimeksi eilen "kävin" Kanadassa Lake Louise:lla. Huikean hienoja videoita sekä kesä- että talvikelillä. Suosittelen. Samalla teet hyvän teon kun videon kuvannut tienaa videoillaan sivutuloja. Ekologista ja järkevääkin kun ei kaikki lentele ympäri palloa levittämässä koronaa.

Vierailija
251/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälti samoilla linjoilla olen. Tosin en tarkkaile sähkönkulutustani, vaan elän ihan normaalistikin turhaa sähkönkulutusta välttäen.

Vaatteita en osta mielen piristykseksi, vaan siksi, että jotain uutta tarvitsen. Sukkia, alkkareita, t-paitoja ym. ostan kun on tavaratalossa alennuspäivät. Silloin tulee ostettua useampi samanlainen hyväksi havaittua merkkiä/mallia.

Vierailija
252/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kehittänyt hassun tavan "shoppailla"..

Kun jossain on jotkin alepäivät, esim. hullarit tms., laitan kaiken ihanan mitä ikinä haluaisinkin ostoskoriin (siis verkossa). Mutta kun tulee aika vahvistaa ostot, totean njääh.. kauhea summa ja suljen selaimen. Saan silti saman nautinnon ihanien asioiden valitsemisesta, vaikka en niitä sitten loppujen lopuksi edes osta.

Minulla on vähän samaa "shoppailua". Laitan nettikaupassa tuotteita koriin ja haaveilen niistä ja unohdan ne sinne. Toivottavasti tästä ei ole nettikaupalle pahasti haittaa. Sieltä ne aina sitten häviää joko kerralla tai yksitellen. Joissakin nettikaupoissa tulee sähköpostia, että "unohditko tuotteesi kassalle" :D Jos siis olen jo syöttänyt joitain tietoja tai evästeet tunnistaa minut vanhaksi asiakkaaksi.

Teen myös paljon silmäshoppailua ja kun näen kivan tuotteen, niin otan siitä kuvan. Esim kierrän ikean ja otan kuvia kiinnostavista jutuista. Menen kotiin ja ne asiat, mitkä jäi mieltä kaivamaan, käyn ostamassa eri kerralla. Näin vältyn heräteostoksilta ihan kokonaan. Säästän rahaa näin, kun harkitsen hyvin tarkkaan, että mikä on oikeasti tärkeää ja tarpeellista.

Täällä kolmas netin ostoskori-shoppailija. Aniharvoin lopulta oikeasti ostan mitään, ehkä kerran vuodessa, ja silloinkin karsin viime hetkellä ostoskorin sisällön yhteen- kahteen tavaraan.

Varaa ostoihin kyllä olisi, olen erittäin hyvin toimeentuleva, joku voisi kutsua varakkaaksikin. Mutta juuri siksi minulla on jo kaikki mitä tarvitsen, mitään ei puutu. Ekologisista syistä haluan käyttää tavaran loppuun, en koskaan ”päivitä” tavaroita vain uutuuden vuoksi. Muutenkin pyrin pitämään roinan määrän kurissa ja hiilijalanjälkeni pienenä. Silti joskus on hauskaa olla shoppailevinaan.

Vierailija
253/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatäytteinen talvitakki tuli ostettua jotain 6 vuotta sitten satasella alennusmyynnistä. Parina keväänä olen ajatellut jo luopua siitä, mutta laittanut sen kuitenkin pesuun ja säilöön. Syksyllä sitten taas sen kaivan kaapista ja ajattelen että "Vielä tämän yhden talven sitä itse käytän." Mitäs siitä, että ei ole enää muodikas. Takki pitää lämpimänä ihan konkreettisesti ja rahansäästö sekä materiaalien taloudellinen käyttö lämmittää mieltäni.

Vierailija
254/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua lähinnä vi..... miten paljon ilmaa hinnoissa on. Eilen ostin uuden petauspatjan normihinta 329€, maksoin 139€, seerumi kasvoille normi 42€, nyt alessa 15€ jne. Täydellistä kusetusta.

Ei se ole kusetusta vaan kaupankäyntiä. Liikkeet ostaa tuotteet, maksaa logistiikasta, kuljetuksesta, säilytyksestä, liiketilan vuokrat, työntekijöiden palkat, verot jne. Käteen ei paljoa jää ja osa yrityksistä menee konkurssiin.

Vierailija
255/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

——Saan nykyään nautintoa siitä, että käytän vaatteet niin loppuun että hajoavat käytössä—-

Tähän en oikein voi sanoa kuin että voi herran jestas kuitenkin. Ehkä asut jossain erakkomökissä , josta lähimpiin ihmisasutuksiin 100km? Tai jossain ulkosaariston saarella? En muuten voi tajuta.

Vierailija
256/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinta on viisautta. Sen tiedostaminen, että elämä on yllätyksellistä ja voi muuttua täysin jo yhdessä päivässä. Pohdinta siitä mihin kaikkeen se voi vaikuttaa.

Vierailija
257/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla on niin valtavia kierrätyskeskuksi ia isoja kirpputoreja ettei  kierrättäjän tarvitse mennä mihinkään normaali  kauppaan.  Jos omistaa vaikka  kakkosasunnon joss tekee etätöitä , voi kaikki kalusteet ja tekstiilit hakea kierrätyksetä. mitä useammin käy sitäparempi tuuri on saada kallista tavaraa pilkkahintaan tai ilmaiseksi. Meidän kakksasunto on sieltä  saanut  laadukasa tavaraa. Myös kodinkoneet,  lamput  ja keittiötarvikkeet. Laitan oikein listan mennessäni sinne. Itse vien sinne käytöstä poistetut. Siellä on myös mukavaa porukkaa. Kahviakin annetaan sille joka tuo tavaraa. Meillä ei taloudellista tarvetta säästää, en vain halua tuhlata. Annan mielummin  rahaa opiskelevien lasten perheille. Palkka melkein säästyy. Olen siis pihi. Meillä hyvät tulot,  eikä velkaa.

Vierailija
258/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes minimalisti.

Jouluna on joulukuusi, pääsiäisenä rairuohoa ja pääsiäiskoristeita jne.

Koruja löytyy, vöitä, huiveja jne.

Jos nyt muutettaisiin, mahtuisi kaikki, mitä ottaisin mukaan, yhteen pakettiautolliseen.

Ikinä ei ole mikään hukassa.

Etätöissä oleminen on lopettanut pukeutumiseen panostamisen. Käytän pääasiallisesti verkkareita ja aika rumia paitoja. Palavereihin laitan päälle siistin neuleen.

Omistan 3 pakastinta. Syksyllä kaikki olivat täynnä, eilen tyhjeni toinen. Heti virta pois päältä ja pesu. Nyt on enää jääkaapin yhteydessä oleva päällä. Se pitää olla, jos haluaa pitää jääkaappiakin päällä.

Tämä on jo elämäntapa.

Anteeksi jos tämä on tyhmä kysymys, mutta mitä sulla in 3 pakastimen verran niissä? Joku puolikas lammas tai 18 kiloa jauhelihaa, 300 litraa mansikoita? En osaa itse kuvitella ettämitä minulla olisi niin paljon pakastettavaa, että tarvitsisin noin monta. No meillä on vain 2 henkeä huushollissa.

Vierailija
259/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakeista: itse en pysty laittamaan vanhan muodin mukaisia takkeja kiertoon, vaan käytän niitä esim. pitkillä kävelylenkeillä. Näin ne "nyt muodikkaat" saavat levätä ja käytän niitä kun menen "ihmisten ilmoille" eli vaikka kauppaan. Mikä tosin on aika harvoin nykyään.

Veikkaan, et korona-aika on saanut ihmiset heräämään siihen, miten käytämme rahaa ja aikaa. Onko se oikeasti niin antoisaa kuluttaa aikaa maleksimalla kaupoissa? Miten valtava määrä rahaa kuluu vaikka viikottaisiin kahvilakäynteihin tai lounasruokailuun?

Vierailija
260/295 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpukeutumisesta; sekin on käynyt nyt selväksi, että tuhlaamme paljon rahaa työvaatteisiin, joita kukaan tuskin edes huomaa. Erityisesti naiset käyttävät varoja siihen, että on eri asuja, eri teemalla, väreissä, kuoseissa, erilaisia asusteita jne. Loppujen lopuksi juuri kukaan ei edes kiinnitä niihin huomiota. Tavalliset ihmiset eivät muista Jenni-Joonaksen paitaa viime viikon tiistailta tai Jarmo-Kyllikin kenkiä viime talvelta. Sitäpaitsi, eikö silloin pukeuduta muiden mieliksi ja iloksi jos mietimme "en voi laittaa tätä paitaa kun oli jo maanantaina"?

Oikeasti vain aniharva muotifani huomaa ja MUISTAA sinun vaatteesi. Elleivät ne ole todella erikoisia ja persoonallisia, tai jotain huipputason haute couturea. Suurin osa ihmisistä pukeutuu hyvin tavalliseen tyyliin.