Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada omaishoitajan korvausta väliaikaisesti, jos menen auttamaan äitiäni tekonivelleikkauksen jälkeen?

Vierailija
06.01.2021 |

Äiti asuu yksin syrjäkylällä talossa, joka on kolmessa kerroksessa. Kellarissa on suihku, sauna, pyykinpesu ja pakastin. Yksin melko mahdottomuus selvitä toipilaana.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa ennalta tiedetyssä tilanteessa voi tosi hyvin ennakoida. Kantaa riittävästi puita vaikka kuukaudeksi, ostaa pakastin täyteen mikroruokia, sopia kauppapalvelusta ja pesupalvelusta (jollei omassa kodissa, niin esim. päiväkeskuksen yhteydessä saattaa olla olla pesumahdollisuus; tai ihan vaan kaverin luona), kynnykset voi poistaa rollaattoria silmälläpitäen, sängyn voi siirtää olkkariin (tai missä se nyt käytännöllisin onkaan leikkauksen jälkeen.) 

Toinen mahdollisuus on se tk vuodeosastolla/ kuntoutussairaalassa/ vanhainkodissa oleminen parantumisen ajan. 

Vierailija
42/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajuutta voi hakea oman sairaanhoitopiirin vammaispalvelusta ,sen myöntämisperusteet määrittää vammaispalvelulaki.

Minulla itselläni on lapseni omaishoitajuus

Lapsella asperger,ADHD,aistisäätelyn häiriö.

Meillä kävi kotikäynnillä vammaispalvelusta työntekijä joka arvio paljonko lapseni hoidettavuus on vaikka lapsi omatoiminen,reipas,puhelias

Yms on hän myös koko ajan valvottava ja arvaamaton.

Lapsi on päivät kuntouttavatukitoimena päiväkodissa itsen olen töissä.Silti minulle on myönnetty omaishoitajuus ja saan omaishoidon tukea,vammaistukea yms.Nämä kun eivät sulje toisiaan pois. Toki kuntakohtaisia eroja on varmasti

Miten myöntävät.Mielestäni kannattaa ottaa yhteyttä vammaispalveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ikäihmisten sosiaalipalveluihin riippuen apua tarvitsevan iästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi