UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Kyllä mä näkisin, että Blind Channelilla olisi top 15 mahdollisuudet. Kaikki Suomen top 20 sijoitukset lähivuosina on tulleet rockahtavalla musiikilla, ja tuo nyt vain on hyvä kappale. Jos vaan live-esiintyminen menee nappiin ja lavashow saadaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Suomesta viisuihin lähetetään se kaikkein eniten hehkutettu ja sitten taas nähdään, kuinka muu Eurooppa ei äänestänytkään, vaikka ulkomaalaiset viisufanit niin kehuivat tasoamme.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Suomesta viisuihin lähetetään se kaikkein eniten hehkutettu ja sitten taas nähdään, kuinka muu Eurooppa ei äänestänytkään, vaikka ulkomaalaiset viisufanit niin kehuivat tasoamme.
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finland: Who wins UMK 2021?
53% Blind Channel "Dark Side"
Näin se varmaan menee vaikka juryjen äänethän ratkaisevat myös.
mielenkiinnolla odotan livejä.
Iltalehden ”asiantuntija” on jo antanut oman arvionsa jakamalla leijonia sekä lampaita ja hänen mukaansa Blind Channel ei saa leijonia vaan kaksi lammasta? Dannynkin hän on sentään arvioinut kahden leijonan arvoiseksi...
Miksihän Teflonit ovat lähteneet ehdolle näin keskinkertaisella biisillä? Tuo Pandoran osuus on suorastaan typerä, kun ainesta olisi saada aikaan vaikka mitä. Pelkkä 'I love you" kertsinä ja vieläpä biisin nimenäkin..
Tää on nähty miljoona kertaa Suomen euroviisukarsinnoissa, että loistavia ja nimekkäitäkin artisteja on ehdolla, mutta biisit ovat tuollaisia tuhnuja. Todella harmi.
Ennakkohehkutusta on aina Suomen edustajalle ja kehutaan kuinka tällä mennään kärkeen. Lopputulos on yleensä se perinteinen, ei finaaliin tai nippa nappa sinne.
Minusta on ihanaa silti katsoa Euroviisuja ja kannustan Suomea vaikka biisi ei olisi niin mun sydäntä lähellä. Nyt ehdottomasti haluaisin Blind Channelin sinne, olis just sellainen energia buusti mitä tähän korona aikaan kaipaa. Biisi on sitä paitsi soinut eka kuulemalta asti mun päässä hyvällä tavalla. Linkin Park on yksi suosikkini ja tämä kolahti todennäköisesti myös siksi.
Ei Suomi ole pärjännyt juurikaan niillä Euroviisuihin tyypillisillä biiseillä, mitä usein aina odotetaan. Niistä tuntuu aina puuttuvan se jokin. Vaikka BC on tyyliltään muuta kuin mitä kisoissa normisti on, niin se on just hyvä, pärjättiin tai ei. Eipä hukuta massaan.
Joku jossain aiemmin ihmetteli miten keski-ikäiset naiset hehkuttaa Blind Channelin eikä Dannya. No, ihan siksi kun mun vanhempien ikäiset diggaa sitä Dannya!! Ei ole koskaan kuulunut ykkösartisteihin minulla, vaikka merkittävä uta hänellä Suomen mittakaavassa onkin. Jos kuuluisi, hehkuttaidin toki.
Iltalehden ”asiantuntija” on jo antanut oman arvionsa jakamalla leijonia sekä lampaita ja hänen mukaansa Blind Channel ei saa leijonia vaan kaksi lammasta? Dannynkin hän on sentään arvioinut kahden leijonan arvoiseksi...[/quote]
Tälle ei voi kun nauraa😁 missäköhän kuplassa elää jos kuvittelee että tämä otettaisiin Euroopassa ihastuksella vastaan? Mutta joo, kun kilpailemaan lähdetään niin kyllä sinne kannattaa lähettää sellainen joka saa ulkomaisilla fanisivuilla eniten suosiota. Riittäkö se mihinkään, on eri asia.
Jokohan se UMK:ssa aikaisempina vuosina vaikuttanut stylisti on viimein saanut potkut? Kilpaillaan kuitenkin musiikissa eikä pellepuvuissa. Stailaus on ollut niin ala-arvoista, että välillä on tullut mieleen, että stylisti pitää kilpailijoita ja juontajia pilkkanaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän Teflonit ovat lähteneet ehdolle näin keskinkertaisella biisillä? Tuo Pandoran osuus on suorastaan typerä, kun ainesta olisi saada aikaan vaikka mitä. Pelkkä 'I love you" kertsinä ja vieläpä biisin nimenäkin..
Tää on nähty miljoona kertaa Suomen euroviisukarsinnoissa, että loistavia ja nimekkäitäkin artisteja on ehdolla, mutta biisit ovat tuollaisia tuhnuja. Todella harmi.
Tämä! Tosi pettymys tuo Pandora osuus. Haluankin BC:n kisoihin, vaikka en koskaan aikaisemmin ole koko bändistä kuullut. Tarttuva biisi joka soi päässä pitkään.
Toivottavasti UMK ei enää ole samanlainen pellepukushow kuin aikaisempina vuosina.
Viime vuonna iltalehden viisuasiantuntija kehui yltiömäärin cicciolina-biisiä, mutta sitten kun live-esitykset tuli, niin Erikahan oli yksi surkeimmista esiintyjistä. Itsevarmuudesta ei ollut tietoakaan.
Onhan toi Pandora ihan hyvä, mutta ainakin itseäni häiritsee kertosäen toisto vaikka se on itsetarkoituksellista. Se, että Blind Channelille annetaan pelkkiä lampaita sen perusteella, että ko. "asiantuntija" kokee itsensä liian vanhaksi tälle biisille, osoittaa vain ettei näissä arvioinnissa objektiivisuudesta ole tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nähty miljoona kertaa Suomen euroviisukarsinnoissa, että loistavia ja nimekkäitäkin artisteja on ehdolla, mutta biisit ovat tuollaisia tuhnuja. Todella harmi.Tämä! Tosi pettymys tuo Pandora osuus. Haluankin BC:n kisoihin, vaikka en koskaan aikaisemmin ole koko bändistä kuullut. Tarttuva biisi joka soi päässä pitkään.
BC:n biisissä vaan todella lapselliset sanoitukset. Mutta tällä mennään, parempaakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden ”asiantuntija” on jo antanut oman arvionsa jakamalla leijonia sekä lampaita ja hänen mukaansa Blind Channel ei saa leijonia vaan kaksi lammasta? Dannynkin hän on sentään arvioinut kahden leijonan arvoiseksi...
Makunsa itse kullakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nähty miljoona kertaa Suomen euroviisukarsinnoissa, että loistavia ja nimekkäitäkin artisteja on ehdolla, mutta biisit ovat tuollaisia tuhnuja. Todella harmi.Tämä! Tosi pettymys tuo Pandora osuus. Haluankin BC:n kisoihin, vaikka en koskaan aikaisemmin ole koko bändistä kuullut. Tarttuva biisi joka soi päässä pitkään.
BC:n biisissä vaan todella lapselliset sanoitukset. Mutta tällä mennään, parempaakaan ei ole.
Njaa... hyvä covid-ajan anthem.
Vierailija kirjoitti:
Ennakkohehkutusta on aina Suomen edustajalle ja kehutaan kuinka tällä mennään kärkeen. Lopputulos on yleensä se perinteinen, ei finaaliin tai nippa nappa sinne.
Minusta on ihanaa silti katsoa Euroviisuja ja kannustan Suomea vaikka biisi ei olisi niin mun sydäntä lähellä. Nyt ehdottomasti haluaisin Blind Channelin sinne, olis just sellainen energia buusti mitä tähän korona aikaan kaipaa. Biisi on sitä paitsi soinut eka kuulemalta asti mun päässä hyvällä tavalla. Linkin Park on yksi suosikkini ja tämä kolahti todennäköisesti myös siksi.
Ei Suomi ole pärjännyt juurikaan niillä Euroviisuihin tyypillisillä biiseillä, mitä usein aina odotetaan. Niistä tuntuu aina puuttuvan se jokin. Vaikka BC on tyyliltään muuta kuin mitä kisoissa normisti on, niin se on just hyvä, pärjättiin tai ei. Eipä hukuta massaan.
Joku jossain aiemmin ihmetteli miten keski-ikäiset naiset hehkuttaa Blind Channelin eikä Dannya. No, ihan siksi kun mun vanhempien ikäiset diggaa sitä Dannya!! Ei ole koskaan kuulunut ykkösartisteihin minulla, vaikka merkittävä uta hänellä Suomen mittakaavassa onkin. Jos kuuluisi, hehkuttaidin toki.
Ja minä katsoisin Euroviisut, vaikka Suomi ei edes olisi siellä, joten eipä ole mitään väliä kuka sinne lähetetään tai miten pärjää. Eipä Euroviisujen voittajat yleensä jää ( muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) mihinkään soittolistoille keikkumaan. Ne on kiva karnevaali, jota on kiva seurata. Tänäkään keväänä tuskin kyllä tullaan normaalilla tavalla järjestämään, sitä en ole kyllä selvittänyt ovatko miettineet etä-järjestämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan tarvitse ihmetellä, miksi Suomessa ei ole suurta innostusta osallistua kisoihin ja päätyä näiden ns. asiantuntijoiden arvioitavaksi ja pisteytettäväksi.
teflon brotherin biisi muistuttaa waldos peoplen joka ei pärjänny... ei ainakaan sitä
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset haluaa lähettää blind channelin euroviisuihin?
Okei genre varmasti vetoaa moniin suomalaisiin, mutta biisinä oikeasti vain keskiverto ja sanoitus harvinaisen lapsellista teiniuhoa ja jos vertaa muita samanlaisia bändejä niin väkisinkin tuntuu genrensä tusinatavaralta. Rock on jees, mutta kannattaako joku bändi lähettää vain koska rock?
Rokilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä katsoisin Euroviisut, vaikka Suomi ei edes olisi siellä, joten eipä ole mitään väliä kuka sinne lähetetään tai miten pärjää. Eipä Euroviisujen voittajat yleensä jää ( muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) mihinkään soittolistoille keikkumaan. Ne on kiva karnevaali, jota on kiva seurata. Tänäkään keväänä tuskin kyllä tullaan normaalilla tavalla järjestämään, sitä en ole kyllä selvittänyt ovatko miettineet etä-järjestämistä.
Kyllä juuri näin, minäkin kyllä katson aina ja joku suosikki sieltä löytyy vaikkei Suomi mukana olisikaan.
Edellisen kirjoittaja
No eihän tämänkään vuoden ehdokkaista ketään tule voittamaan euroviisuja. Blind Channelin biisi on erittäin hyvä, mutta ei sillä mihinkään kymmenen kärkeen silti päästä. Viisufanit on kuitenkin aika pieni ryhmä, suurin yleisö ja raati sen voittajan loppupeleissä päättävät.