Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2021

Vierailija
06.01.2021 |

Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.

Kommentit (3410)

Vierailija
841/3410 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen päivän, kun joku hevari vetää päällensä tuulipuvun. No asiaan, olin nuoruudessani kova Pandora fani ja toivoin kovasti, että heidän UMK biisi olisi ollut hyvä. Onhan se ihan kuunneltava, mutta aika keskinkertainen. Blind Channelin kappale oli ylivoimaisesti paras, vaikka en yleensä tuon kaltaisesta musiikista tykkää. Ei sillä silti euroviisuja tulla voittamaan.

Itse asiassa aika moni tuulipukua käyttävä kuuntelee heviä. 80-90 -luvulla nuoria olleet ovat nykyisin 50-60 vuotiaita. Mun perheessä heviä kuunnellaan kolmessa polvessa.

Ymmärrätkö edes mitä hevari tarkoittaa? Voit kuunnella kyseistä musiikkia, mutta se ei tarkoita sitä, että olet hevari. Hevarit eivät pukeudu tuulipukuun.

842/3410 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eronneena ihmisenä koen Iltan biisin samoin kuin Oskrin kappaleen kohdalla; sanat saavat todellakin herkistymään.

Illan ääni on hyvin kaunis matalissa kohdissa, mutta korkealta ja kovaa-kohdissa en pidä siitä laisinkaan, suorastaan en voi sietää. Silloin se kuulostaa häiritsevän terävältä ja jotenkin hyvin vaikeasti aikaan saadulta. En tiedä, minkä verran Ilta on opiskellut laulamista, mutta sellainen tunne jää aina hänen laulustaan, että vaikka hänellä on kaunis ääni ja todellakin potentiaalia olla loistava laulaja, niin ääni kaipaa vielä paljon treenausta.

Luulen että tämä saa raadilta hyvät pisteet, mutta yleisöltä ei välttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/3410 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ihan oikeasti tarpeellista vääntää siitä, pukeutuuko kaikki hevarit tuulipukuun ja onko hevarille sallittua pukeutua tuulipukuun? Yksi trolli sai aloitettua tänne tuollaisen typerän vänkäyksen, olisi kiva jutella musiikista eikä tuosta.

Olen kuunnellut tätä Blind Channelin kappaletta koko päivän, eikä vieläkään kyllästytä. Jos ei live ihan kamala ole, niin eiköhän se tämä olisi sitten.

Vierailija
844/3410 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liettualla ilmeisesti kova biisi. Tällä hetkellä ainakin taistelee voitosta Norjan kanssa.

Vierailija
845/3410 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen päivän, kun joku hevari vetää päällensä tuulipuvun. No asiaan, olin nuoruudessani kova Pandora fani ja toivoin kovasti, että heidän UMK biisi olisi ollut hyvä. Onhan se ihan kuunneltava, mutta aika keskinkertainen. Blind Channelin kappale oli ylivoimaisesti paras, vaikka en yleensä tuon kaltaisesta musiikista tykkää. Ei sillä silti euroviisuja tulla voittamaan.

Itse asiassa aika moni tuulipukua käyttävä kuuntelee heviä. 80-90 -luvulla nuoria olleet ovat nykyisin 50-60 vuotiaita. Mun perheessä heviä kuunnellaan kolmessa polvessa.

Ymmärrätkö edes mitä hevari tarkoittaa? Voit kuunnella kyseistä musiikkia, mutta se ei tarkoita sitä, että olet hevari. Hevarit eivät pukeudu tuulipukuun.

Mene johonkin keskikaljakuppilaan Oulussa tai Nivalassa tai Seinäjoella niin suurin osa asiakkaista on metallia kuuntelevaa tuulipukukansaa.

Vierailija
846/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finland: Who wins UMK 2021?

53% Blind Channel  "Dark Side"

Vierailija
847/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettualla ilmeisesti kova biisi. Tällä hetkellä ainakin taistelee voitosta Norjan kanssa.

Sama edustaja kuin viime vuonna ja oli ennakkosuosikkien joukossa silloinkin. 

Vierailija
848/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finland: Who wins UMK 2021?

53% Blind Channel  "Dark Side"

Näin se varmaan menee vaikka juryjen äänethän ratkaisevat myös.

mielenkiinnolla odotan livejä.

Vierailija
849/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkea lausunto tässä vaiheessa kisaa, kun suurimmasta osaa edustusviisuista ei ole mitään tietoa.

Vierailija
850/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene johonkin keskikaljakuppilaan Oulussa tai Nivalassa tai Seinäjoella niin suurin osa asiakkaista on metallia kuuntelevaa tuulipukukansaa.

Onneksi ei tarvitse mennä. Kuulostaa kauhealta.

Vierailija
851/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltan kappale on ihan kaunis ja hänellä on ihana ääni. Blind Channel oli silti ainoa, jonka kappaleessa on jotakin jytyä ja se mieleen. Pandoraa ja kumppaneita odotin eniten, mutta kappale oli pettymys.

Vierailija
852/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä vielä edes valittu!

Vierailija
853/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ihan oikeasti tarpeellista vääntää siitä, pukeutuuko kaikki hevarit tuulipukuun ja onko hevarille sallittua pukeutua tuulipukuun? Yksi trolli sai aloitettua tänne tuollaisen typerän vänkäyksen, olisi kiva jutella musiikista eikä tuosta.

Olen kuunnellut tätä Blind Channelin kappaletta koko päivän, eikä vieläkään kyllästytä. Jos ei live ihan kamala ole, niin eiköhän se tämä olisi sitten.

Mä en yhtään ihmettele, jos joku hevari närkästyi asiasta. Mutta joo, asia saisi jo olla, tällä palstalla ilkeitä trolleja riittää. Blind Channel oli ehdottomasti paras, toivottavasti live esitykseen on panostettu.

Vierailija
854/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama edustaja kuin viime vuonna ja oli ennakkosuosikkien joukossa silloinkin. 

Onko Liettuan Discotequen tekijöissä pari suomalaistakin, Wirtanen ja Lindroth, vai ymmärsinkö väärin.

Vierailija
855/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa oli sääntö, että jos laululla on kaksi tai useampi sanoittajaa niin ainakin yksi pitää olla nainen. Enpä tiedä ajaako tuo nyt mitään asiaa eteenpäin.

Vierailija
856/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit euroviisuihin

Vierailija
857/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä pyörii nyt finaalin mainos ja siinä soi Pandora.

Vierailija
858/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandoran ja Tefloneiden biisi oli pettymys. Mutta onneksi on nyt muitakin hyviä, joista valita.

Vierailija
859/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettuan finaali on tänään ja Norjassa mennään vasta semifinaaleissa. Joten mitähän biisejä tässä vertaillaan?

Vierailija
860/3410 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että Suomesta viisuihin lähetetään se kaikkein eniten hehkutettu ja sitten taas nähdään, kuinka muu Eurooppa ei äänestänytkään, vaikka ulkomaalaiset viisufanit niin kehuivat tasoamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän