UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Ilta on tämän skaban ainoa taitava laulaja Akselin lisäksi, jälkimmäisen biisi on vain hieman puuduttava. Ilta olisi ansainnut paremman biisin.
Ei tehdä tästä väittely ketjua.
Pidetäään tämä hyvänä ketjuna, kuten kuin aikaisimpina päivinä.
Eri mieltä saa olla, mutta turha piikitteleminen toisille ja jatkuva jankkaaminen tekee tästä epämiellyttävän ketjun.
Haluaisin nähdä sen päivän, kun joku hevari vetää päällensä tuulipuvun. No asiaan, olin nuoruudessani kova Pandora fani ja toivoin kovasti, että heidän UMK biisi olisi ollut hyvä. Onhan se ihan kuunneltava, mutta aika keskinkertainen. Blind Channelin kappale oli ylivoimaisesti paras, vaikka en yleensä tuon kaltaisesta musiikista tykkää. Ei sillä silti euroviisuja tulla voittamaan.
Olisin luullut, että tänä vuonna Suomen tunnetuimpia artisteja olisi osallistunut (enemmän ) kuin normaalisti. Nyt kun juuri mitään musiikkitapahtumia ei järjestetä missään Euroviisut saa varmaan poikkeuksellisen paljon näkyvyyttä ympäri Eurooppaa. Euroviisuthan on kuitenkin luvattu järjestää ainakin jossain muodossa (tod. näköisesti ilman yleisöä tai jokainen maa etänä omassa maassaan). Kotona istuvat ihmiset varmasti mielellään katsovat tänä vuonna paljon Euroviisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teflon brothers, vihdoin kunnon viisumeininkiä eikä itkuvirsiä!! Tälle tuhat ääntä jo etukäteen!
Tää onkin just se ongelma, miksi Suomi ei koskaan menesty Euroviisuissa. "Kunnon viisumeininki" = junttirallia sekopäisellä kokoonpanolla.
Ne, jotka menestyy, tekee oikeasti hyviä (kauniitakin) kappaleita, jotka voisivat muutenkin soida radiossa.
Höpönpöppö.
Silloinkin, kun Lordi voitti, oli tuhansia kirjoituksia siitä, kuinka juntti ja huono mörköroska ei ikinä voi voittaa. Hyvä se näin 15 vuotta myöhemmin on unohtaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teflon brothers, vihdoin kunnon viisumeininkiä eikä itkuvirsiä!! Tälle tuhat ääntä jo etukäteen!
Tää onkin just se ongelma, miksi Suomi ei koskaan menesty Euroviisuissa. "Kunnon viisumeininki" = junttirallia sekopäisellä kokoonpanolla.
Ne, jotka menestyy, tekee oikeasti hyviä (kauniitakin) kappaleita, jotka voisivat muutenkin soida radiossa.
Höpönpöppö.
Silloinkin, kun Lordi voitti, oli tuhansia kirjoituksia siitä, kuinka juntti ja huono mörköroska ei ikinä voi voittaa. Hyvä se näin 15 vuotta myöhemmin on unohtaa asia.
En muista tuollaista keskustelua ollenkaan. Sen kyllä muistan, kun Pentti Kurikan Nimipäiviä kehuttiin ja kiiteltiin ja kuviteltiin sen tuovan Suomeen viisuvoiton.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä sen päivän, kun joku hevari vetää päällensä tuulipuvun. No asiaan, olin nuoruudessani kova Pandora fani ja toivoin kovasti, että heidän UMK biisi olisi ollut hyvä. Onhan se ihan kuunneltava, mutta aika keskinkertainen. Blind Channelin kappale oli ylivoimaisesti paras, vaikka en yleensä tuon kaltaisesta musiikista tykkää. Ei sillä silti euroviisuja tulla voittamaan.
Itse asiassa aika moni tuulipukua käyttävä kuuntelee heviä. 80-90 -luvulla nuoria olleet ovat nykyisin 50-60 vuotiaita. Mun perheessä heviä kuunnellaan kolmessa polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöppö.
En muista tuollaista keskustelua ollenkaan. Sen kyllä muistan, kun Pentti Kurikan Nimipäiviä kehuttiin ja kiiteltiin ja kuviteltiin sen tuovan Suomeen viisuvoiton.
Minä muistan hyvin, koska luin kaiken mahdollisen ja olin itsekin epäileväinen , en tosin epäilyjäni julistanut. Oma kuusivuotiaani sen sijaan luotti silloin sataprosenttisesti Lordin voittoon ja herätinkin hänet yöllä katsomaan suosikkinsa voittohetken .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aika moni tuulipukua käyttävä kuuntelee heviä. 80-90 -luvulla nuoria olleet ovat nykyisin 50-60 vuotiaita. Mun perheessä heviä kuunnellaan kolmessa polvessa.
Ja inhoavat kaikkea "nykymusiikkia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 50+ vanhemmat kuuntelee metallimusiikkia, mutta tuulipukua en oo koskaan nähnyt heidän päällään.
Vierailija kirjoitti:
Hevari ei välttämättä käytä tuulipukua mutta useat tuulipukua käyttävät kuuntelevat metallia. Jos
siis hevarilla tarkoitetaan parikymppistä bändipaitaa käyttävä pitkätukkaista miestä jolla on reisitaskuhousut. Sitten on näitä vanhempia miehiä jotka eivät enää käytä bändipaitaa eikä hiukset ole pitkät, aika monella on se tuulipuku tai verkkarit.
Laura on halunnut mukaan varmasti vain siksi, että haluaa näkyvyyttä Suomessa. Virossa ilmeisesti on tunnettu, mutta Suomessa ihan nevahööd. Onhan Suomessa paljon enemmän asukkaita kuin Virossa, että varmasti houkuttelisi suomalaiset kuuntelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 50+ vanhemmat kuuntelee metallimusiikkia, mutta tuulipukua en oo koskaan nähnyt heidän päällään.
Minä olen metallibändien mukana kiertänyt (nuorena) ja nykyisin käytän tuulipukua työmatkoilla (otan matkat kuntoiluna). Metallin kuuntelusta en ole 54 vuotiaana luopunut.
Etsitäänkö finaaliin aina tietynlaisia biiseja ja esiintyjiä vai eikö suomalaiset ole kauhean kiinnostuneita euroviisuista? Suurin osa UMK-ehdokkaiden kappaleista kuulostaa demoilta, keskeneräisiltä kappaleilta, eivätkä mielestäni vastaa suomalaisen musiikin tasoa.
Ei tänäkään vuonna sitä euroviisubiisiä.
Blind Channel oli ihan hauska ja siitä tuli vähiten yliyrittämisfiilis. Kaipaa vaan jotain selkeän överiä lavashowta tasapainottamaan vähön hölmöjä sanoituksia.
Pandora+Teflonit myös ihan ok, mutta ei varmaan erottuisi.
Iltan, Akselin ja Oskrin biisien hyvistä kohdista saisi ehkä yhteensä yhden biisin, jossa hyvä laulaja pääsisi käyttämään ääntäänkin. Mutta mieleen ei näistä jäänyt mikään. Danny ei itsekään halua viisuihin vaan Iskelmän soittolistalle.
Kai se osoittaa säveltämisen vaikeuden, jos nämä olivat 300 ehdokkaasta ne mieleenpainuvimmat. Mielenkiintoista, että tuleeko näitä ehdokkaita vielä muuta reittiä pitkin esille ja olisiko niissä kuitenkin ollut hyvää sävellystä joukossa?
Itse kuuntelen silloin tällöin raskaampaa ja kevyempää rokkia. Syksyllä ja talvella urheillessani ulkosalla käytän tuulipukua.
No... aika kaikki ruokainen olen musiikin suhteen.
Nykyään suurimmaksi osaksi kuuntelen youtubesta Megaraptori kanavan musiikkia.
Se on suomalainen kanava, joka tekee hienoja metal covereita kaikenlaisista musiikeista.
Eli aika rock ihmisiä olen. Eikä itselläni ole mitään tuulipukuja vastaan, että hyvin mielin niitäkin voin käyttää. Mieluisin festari on itselleni Rockfest.
En tiedä sitten, että olenko outolintu.
T: Mies alle 30v
Sekin on aina ihan arpapeliä mitä viisukansa minäkin vuonna kaipaa. Mutta miten , kertokaa viisunerot, onko samantyylinen biisi ikinä voittanut kahta vuotta peräkkäin ?
Itse asiassa aika moni tuulipukua käyttävä kuuntelee heviä. 80-90 -luvulla nuoria olleet ovat nykyisin 50-60 vuotiaita. Mun perheessä heviä kuunnellaan kolmessa polvessa.[/quote]
Suomalaiset "wanhat" metallifanit ovat kyllä paremminkin 30-40 -vuotiaita.... Kun metalli (Nightwish kärjessä) oli 2000-luvun ensimmäiset noin viisi vuotta maan merkittävintä musiikkia, fanit olivat syntyneet 80-luvun alussa. Tai hiukan myöhemmin. Suurin osa on siis alle 40-vuotiaita.
En ollut tuo aiemmin kirjoittanut. Kommentoin vain tuohon, mitä radiosta on kuulunut. :)