UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Onko ruotsalaisilla jo jotain suosikkia, kuka menisi viisuihin? Missä heidän karsinnat ovat tässä vaiheessa?
En tajua miten Blind channel on niin suosittu monien keskuudessa. Kuulostaa wishistä tilatulta Linkin Parkilta. Sanoitukset ovat hyvin cornyt ja laulajan ässä vika myös särähtää korvaan. Ihan ok kokonaisuus, mutta euroviisujen äänestäjäkunta on suurimmaksi osaksi keski-ikäisiä enkä näe miten nuorten tekemät itsemurha sanoitukset vetoaisi heihin. Toki erilaisuus voi palkita, mutta itse laittaisin mielummin teflon brtohers tai Ilta
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel: Dark Side voisi jopa voittaa Euroviisut. Biisi sopii niin hyvin koronavuoteen ja tunteisiin mitä se herättää.
Niin ja mun lista siid olisi:
1.Blind Channel
2.Teflon Brothers × Pandora
3. Ilta
4.Danny
5.Oskr
6.Aksel
7.Laura
Ja tavallaan olisin halunnut Teflareiden voittavan mutta nyt en tiedä kumpi pitäis lähettää
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten Blind channel on niin suosittu monien keskuudessa. Kuulostaa wishistä tilatulta Linkin Parkilta. Sanoitukset ovat hyvin cornyt ja laulajan ässä vika myös särähtää korvaan. Ihan ok kokonaisuus, mutta euroviisujen äänestäjäkunta on suurimmaksi osaksi keski-ikäisiä enkä näe miten nuorten tekemät itsemurha sanoitukset vetoaisi heihin. Toki erilaisuus voi palkita, mutta itse laittaisin mielummin teflon brtohers tai Ilta
Blind channelin biisit ovat mielestäni monipuolisia, kokeiltu monia eri asioita ja yhdistetty ne loistavaksi kokonaisuudeksi. Eroaa suomalaisesta massamusiikista. Kansainvälistä tasoa. En olisi uskonut suomalaiseksi bändiksi, kun kuuntelin tuotantoa. Tämä viisubiisi ei ole edes parhaimmistoa mitä bändi on julkaissut. Tulee varmasti menestymään ulkomailla jatkossa.
Put your middle finger up and take a shot!
En tajua miten Blind channel on niin suosittu monien keskuudessa.
- lueskelepa vähän muiden mielipiteitä maailmalla!
Kuulostaa wishistä tilatulta Linkin Parkilta. Sanoitukset ovat hyvin cornyt ja laulajan ässä vika myös särähtää korvaan.
- juuri se linkinparkmaisuus vetoaa, tulee äänestäjien nuoruus mieleen, tämäkin selviää lukemalla mielipiteitä
Ihan ok kokonaisuus, mutta euroviisujen äänestäjäkunta on suurimmaksi osaksi keski-ikäisiä enkä näe miten nuorten tekemät itsemurha sanoitukset vetoaisi heihin.
- nyt on sanat mennyt sulla kyllä ohi, ja viisut ei ole vain keski-ikäisten juttu, vaan maailmanlaajuisesti niin nuoret kuin eläkeläiset äänestää
Toki erilaisuus voi palkita, mutta itse laittaisin mielummin teflon brtohers tai Ilta
- ihan hyvät vaihtoehdot, jatkoon päästään, mutta voitetaanko? Ei. BC:llä on mahdollisuudet jopa voittoon. Deal with it.
Blind Channel on minulle ykkösehdokas, JOS se toimii myös livenä. Kappale on ehdottomasti paras ehdokas Suomelta, vaikka olen yleensä ihan toisentyyppisen musiikin fani. Ihan kamalaa, jos joku kansainvälinen raati tulee taas sössimään Suomen ehdokasvalinnan, ettei Suomi pärjäisi.
Veikkaan, että livet vasta näyttävät kappaleiden ja esittäjiensä todellisen potentiaalin. Viime vuonnakin peli ratkesi vasta liveissä: Aksel kuulosti arkkienkeliltä epävireisen ennakkosuosikin jälkeen.
Joka Blind Channel tai Tef/Pandora
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel on minulle ykkösehdokas, JOS se toimii myös livenä. Kappale on ehdottomasti paras ehdokas Suomelta, vaikka olen yleensä ihan toisentyyppisen musiikin fani. Ihan kamalaa, jos joku kansainvälinen raati tulee taas sössimään Suomen ehdokasvalinnan, ettei Suomi pärjäisi.
Olen lukenut että bändi vetää livenä parhaiten. Joten toivo on korkealla että meillä on kerrankin kunnon viisuedustaja.
Tää on niin pitkästyttävää.
Ensin iso tohina että mikä biisi lähetetään.
Sitten iso kina siitä että oikea/väärä lähetetään.
2-3 kk arvuuttelua että miten nyt käy.
Kun hetki koittaa niin paskat saa palkaksi kun biisi ei edes pääse finaaliin tai jos, niin sijoitus joku 23.
Ja ensi vuonna uudestaan.
Teflarit on riski joka voi voittaa. Blind Channel ehkä saa laajemman kannattajakunnan.
Pitää nähdä livenä että voi päättää.
Äänestän ehdottomasti Ilta:n puolesta. Yksinäisyys on nyt jos koskaan ajankohtainen teema, ja minäkin joka en juuri KOSKAAN itke, olen saanut jo kahdesti kyyneleet silmiin kappaletta kuunnellessa.
Ulkomailtakin tullut jo hyvää palautetta, ja hyvänä pidetään myös siitä että käytetään kaunista ja mielenkiintoista suomenkieltä.
Kuulemma Ilta on myös myös ulospäinsuuntautunut ja hyvä edustamaan, joten eikun kisaan vaan ja voittoon!
Suomi on onnistunut pilaamaan monta potentiaalista biisiä nimen omaan lavashow’n kökköydellä, joten toivottavasti nyt ei raahata koko lavastevaraston sisältöä lavalle ja pistetä tanssijoita heilumaan epämääräisesti ympäri lavaa, vaan pidetään esitykset simppeleinä, mutta silti mielenkiintoisina.
Yyh, Blind Channel vetoaa just kaikkiin sohvan pohjalla röhnöttäviin keski-ikäistyneisiin hevaritukkiin, jotka kuuntelee salaa Justin Bieberiä. Tajutkaa jo että tuollainen Suomen perähikiällä kova juttu ei pärjää Euroviisuissa.
And bring in the alapeukut!
BC:n biisi kuulostaa kyllä ihan hyvältä, mutta itseä hieman häiritsee nuo edgy teini -lyriikat... Noh, ehkei niillä ole niin väliä...
Vierailija kirjoitti:
Suomi on onnistunut pilaamaan monta potentiaalista biisiä nimen omaan lavashow’n kökköydellä, joten toivottavasti nyt ei raahata koko lavastevaraston sisältöä lavalle ja pistetä tanssijoita heilumaan epämääräisesti ympäri lavaa, vaan pidetään esitykset simppeleinä, mutta silti mielenkiintoisina.
Eikä pueta kaikkia moninkertaisesti mustaan.
Muistan vielä miten Saara Aalto oli stailattu tanssijoineen Britannian 'mikä se laulukilpa nyt olikaan' -kisassa. Yhä uudelleen: Upeaa!
Sitten kun näki hänet Euroviisuissa: mustaa, synkkää, synkkää, mustaa - miksi Suomessa ei ymmärretä näitä asioita lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
BC:n biisi kuulostaa kyllä ihan hyvältä, mutta itseä hieman häiritsee nuo edgy teini -lyriikat... Noh, ehkei niillä ole niin väliä...
Lyriikat on ainut Blind Channelin heikkous omastakin mielestäni. Pidän kuitenkin kappaletta muilta osin niin vahvana, että uskon sen pärjäävän parhaiten. Varsinkin kun moni ihminen ei hirveästi kuuntele lyriikoita musiikissa.
Ohhoh, The Roopin Discotequen taustaa:
Artist - Vaidotas Valiukevičius
Title - Discoteque
Songwriters - Ilkka Wirtanen, Kalle Lindroth, Mantas Banišauskas, Robertas Baranauskas, Vaidotas Valiukevičius
Language - English
Täällä AV:lla on ainakin liikkunut huhu siitä, että vain Suomessa ja Virossa kappaleet edes tekstitettäisiin. Se on se ja sama, mistä suomenkielinen kappale kertoo, jos viisuyleisö ei voi ymmärtää sitä.