Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakennustyömiehet ei käytä maskeja

Vierailija
05.01.2021 |

Ainakin täällä Hakaniemessä näkee että rakennustyömailta tullaan laumoina parveilemaan esimerkiksi kauppoihin, kioskeille, mäkkäriin jne eikä kenelläkään maskeja eikä tietenkään turvaväleistäkään piitata. Ja nyt oli uutisen mukaan rakennusmiehillä keskimääräistä väestöä enemmän tartuntoja. Pitäisikö työnantajan tarjota maskit kun poistutaan työmailta vai miten tuo touhu saadaan kuriin? Monet asuu ahtaissa majoituksissa missä ei todellakaan voida mitään turvavälejä pitää ja ihan ymmärrettävää ettei fyysisessä työssä voi maskia käyttää. Mutta edes kun poistutaan sieltä työmaalta...

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stora Enson työmaa Oulu 10.12.2020

https://yle.fi/uutiset/3-11690256

Olin tuolla työmaalla viikon verran. Puolalaiset telinemiehet pitivät maskeja leuan alla. Positiivista oli todella hyvin järjestetty työmaaruokala.

Vaatiko työnantaja siis käyttämään maskia töissä? 

Myös kypärää, suojalaseja ja turvakenkiä vaadittiin käyttämään.

Vierailija
82/117 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Mulle riittää se vinkuna kypärästä, turvakengistä, valjaista jne. En pidä maskia töissä (raksalla) enkä vapaa-ajalla. En tunne yhtäkään Koronaan sairastunutta. Minutkin on testattu, ei mitään joten samaan malliin jatkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Mulle riittää se vinkuna kypärästä, turvakengistä, valjaista jne. En pidä maskia töissä (raksalla) enkä vapaa-ajalla. En tunne yhtäkään Koronaan sairastunutta. Minutkin on testattu, ei mitään joten samaan malliin jatkan.

On se rankkaa kun joutuu oikein kypärää jne käyttämään. No mietipä millaiset sakot se työnantajasi saisi jos sinä siellä ilman turvavaljaita koikkaroisit ja satuttaisit itsesi? Kyllä ne säädökset ihan syystä on. 

Vierailija
84/117 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se rankkaa kun joutuu oikein kypärää jne käyttämään. No mietipä millaiset sakot se työnantajasi saisi jos sinä siellä ilman turvavaljaita koikkaroisit ja satuttaisit itsesi? Kyllä ne säädökset ihan syystä on. 

Joo niinpä, kyllä sitten jaksettaisiin uhriutua että työnantaja on ihan kakkelipää jos itse toilailee ja sattuukin vaikkapa vammautumaan. 

Vierailija
85/117 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten terve tartuttaa muita? Tätä en koronahullujen logiikassa ymmärrä sitten yhtään. Terve on terve eikä maskia tarvitse.

Te koronahullut voitte mennä loppuelämäksi perunakellariin ja peittää itsenne maskeilla, jos pelottaa.

Mä olen ihan terve, KÖH KÖH KRÖHHÖTI KÖH... 

Tämä. Mistähän se johtuu että usein ne nuhanenäiset köhijät vaikkapa kaupassa tai metrossa on yleensä juuri niitä maskittomia? 

Vierailija
86/117 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni, tässä se älykkyys nyt tulikin kun pidetään turvavarusteiden käytön vaatimista vinkumisena... 

Vierailija
87/117 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, arvioiden mukaan helmikuun lopulla tuo brittivirus olisi täälläkin valtavirus... Alkaa aika käydä vähiin, jos ei kaikki ota nyt heti rajoitteita vakavissaan. 

Vierailija
89/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski on häpeä ja maanpetturit sitä yleensä käyttävät.

Hyvä että edes osa rakennusmiehistä on miehiä eikä häpeällisiä maanpettureita.

Vierailija
90/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus tarkoittaa sitä, että jokainen voi päättää ihan itse käyttääkö sitä selluloosafiltteriä naamallaan vai ei. Lukekaas huviksenne mitä siinä paketissa lukee. "Ei suojaa bakteereilta eikä viruksilta."

Oikeastiko tämä on vielä jollekin epäselvää? Eivät nuo maskit itseä suojaa, vaan niillä estät pärskeitä, jotka puhuessa, yskiessä ja aivastellessa suustasi ulos tulevat, lentelemästä ympäristöösi. Kas kun niiden pärskeiden kautta ne virukset leviävät.

Vierailija
91/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massatestaukset työmailla on vaan suosituksia. Mikäli testauksiin jotka ovat verrattavissa hyväksikäyttöön ei mene, siitä ei pitäisi tulla minkäänlaisia sanktioita tai työyhteisön maalittamisia. Koronahan on huijaus ja sitä ei ole edes olemassa. Tutkikaapas asioita edes hieman kriitisemmin.

Ammattiliitot voisivat julistaa koronahuijauksen vastaisen mielenilmauksen jos olisivat henkisesti toimivia ja terveitä.

Vierailija
92/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa päättelyä. "Koska mulla ei oo ennenkään ollu koronaa, ei voi tulevaisuudessakaan olla". Hyvä tietää, että itsekin tulen säästymään influenssalta ja kaikilta muiltakin taudeilta, joita en ole tähän mennessä sairastanut.

Vierailija
93/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nenä sitä varten että virukset jää kiinni limaan ja valkosolut vie ne pois. Jos ei puolustus toimi niin sitten ei. Luonto hoitaa mun asiat.

Kai kirjoitat sitten kirjallisen sopimuksen siitä että et ota sairaalahoitoa vastaan jos korona iskee? Et varmaan myöskään ota muitakaan lääketieteellisiä hoitoja vastaan, esim syövän iskiessä? Koska luonto hoitaa asiat...

Oletpa typerä! 85 % sairauksista johtuu elämäntavoista. 5000 kuolemaa vuodessa pelkästään tupakasta. Yli tuhat kotitapaturmista, n. 800 itsareista.

Koronapositiivisia on kuollut vuodessa n.550 joista yli 95 %:lla yksi tai useampi vakava pitkäaikaissairaus. Ylikuolleisuutta ei ole meillä eikä muuallakaan.

Todella hämmentävää!

Vierailija
94/117 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus tarkoittaa sitä, että jokainen voi päättää ihan itse käyttääkö sitä selluloosafiltteriä naamallaan vai ei. Lukekaas huviksenne mitä siinä paketissa lukee. "Ei suojaa bakteereilta eikä viruksilta."

Oikeastiko tämä on vielä jollekin epäselvää? Eivät nuo maskit itseä suojaa, vaan niillä estät pärskeitä, jotka puhuessa, yskiessä ja aivastellessa suustasi ulos tulevat, lentelemästä ympäristöösi. Kas kun niiden pärskeiden kautta ne virukset leviävät.

Uskotko oikeasti tuon höpötyksen?

Vierailija
95/117 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi mun työssä ei voi maskia käyttää koko aikaa. Työnantaja velvottaa käyttämään maskia/visiiriä sisätyön ajan, sitten ulos siirrytäessä maskin käyttöä ei suositella työn fyysisyyden takia. teen siis työtä jossa syke nousee ja hengästyy. En ole vielä sairastunut koronaan, eikä työpaikaltakaan kukaan. Tosin työssäni kyllä myös voi vältellä muita ihmisiä jonkun verran ja jos tulee kohtaamisia ovat ne lyhyitä, muutaman minuutin kestoltaan yleensä. Että ymmärrän kyllä, miksei raksalla ainakaan kaikissa hommissa maskin käyttö onnistu.

Vierailija
96/117 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
97/117 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, onko tämä muka ihmisten mielestä ok että lapsilta menee liikuntaharrastukset, opiskelijat kärsivät etäopinnoissa jne sen takia että raksaukot saa ravata koko ajan rajojen yli, eivät käytä maskeja jne. Ja osa porukasta pämppää baareissa viimeistä päivää ja sitten katsotaan että kirjastot ja museot kiinni. Eli liikunta ja kulttuuri on vaarallista, mutta työvoiman jatkuva liikkuminen rajojen yli on ok ja baareilu?

Vierailija
98/117 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helvetti rajat kiinni, ja vaikka nuo raksat sitten myös jos ei niihin kerta suomalaisia työntekijöitä riitä. Ei voi olla oikein että vain rakennustyömaat on auki ja koko muu yhteiskunta kärsii. 

Vierailija
99/117 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmaille pakkotestaukset. Heti. 

Vierailija
100/117 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän maskia raksalla silloin kun pölyää tai on kemikaalit käytössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan