Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sanoa rehellisesti oikeata syytä miksi en halua lapsia, koska aina joku loukkaantuu.

Nainen86
05.01.2021 |

Jos joku nainen sanoisi sinulle, että "hän ei halua lapsia sen takia, koska kokisi lasten hankinnan pilaavan elämänsä", niin miten suhtautuisit asiaan?

Minä koen noin. En halua lapsia juuri tuosta syystä. En kuitenkaan voi enää kertoa oikeita tuntemuksiani kenelläkään sen takia, koska mielipiteeni loukkaa niitä keillä on jo lapsia. En kerro asiaani ilkeästi, törkeästi tms, kun minulta kysytään miksi en lapsia halua. Kaikki muut vastaukset ovat kelvanneet (esim. En vain halua olla äiti), mutta kun pitäisi syvemmin vastata ja vastatessani rehellisesti miksi en halua lapsia, niin tuo em. vastaukseni on otettu aina huonosti.

Kertokaahan minulle miksi reaktio on tuollainen? Miksi ei oteta toisen tuntemuksia HÄNEN asianaan vaan loukkaannutaan ja otetaan asia omiin tunteisiin? Eihän se liity kysyjän elämään millään tavalla. Hän voi olla onnellinen lastensa kanssa. Minun elämäni lapset pilaisivat.
Miksi varsinkin naiset loukkaantuvat asiasta? En ymmärrä.

Kommentit (285)

Vierailija
21/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyneillä on monesti tapana ottaa henkilökohtaisesti se, että itse en vaan pidä lapsista ja juuri heidän lapsensa eivät ole minkäänlainen poikkeus. Siskonikin huusi minulle lapsensa ristiäisissä koska minua ei se kersa kiinnostanut lainkaan enkä sitä halunnut syliinkään. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista ei häntä eikä hänen jälkikasvuaan kohtaan, mutta silti siitä pitää loukkaantua.

Eikö sinua ole kasvatettu ollenkaan?

kasvatus se on p a s k a kasvatuskin :D

Vierailija
22/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan nimenomaan kertoo ettet ole äiti materiaalia ja hienosti tiedostat sen itsekkin. Ihan liian moni tekee lapsia sosiaalisen painostuksen takia vaikka noin ajattelisi, ja se näkyy näiden lapsissa negatiivisesti. Itsekkyys ei oikein sovi vanhemmuuteen.

Oon huomannut että onnettomat ihmiset yleensä kärkkäimmin kavereiltaan tivaa jälkikasvusuunnitelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ap kasvat vielä vähän sinua lakkaa kiinnostamasta mitä muut on mieltä mielipiteistäsi ja omaa elämääsi koskevista päätöksistä. Ellet sitten ole niitä rasittavia tyyppejä joiden täytyy avautua tuollaisesta vaikkei kukaan edes kysy

Vierailija
24/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyneillä on monesti tapana ottaa henkilökohtaisesti se, että itse en vaan pidä lapsista ja juuri heidän lapsensa eivät ole minkäänlainen poikkeus. Siskonikin huusi minulle lapsensa ristiäisissä koska minua ei se kersa kiinnostanut lainkaan enkä sitä halunnut syliinkään. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista ei häntä eikä hänen jälkikasvuaan kohtaan, mutta silti siitä pitää loukkaantua.

Tuo on vain yksinkertaisesti huonoa käytöstä. Olen tuon hevoskommentin jättänyt. Kun ystäväni hankki hevosia, en todellakaan sanonut hänelle ettei minua voisi elukkansa vähempää kiinnostaa. Kyllä kyselin niistä, silitin niitä ja olen ollut mukana ruokkimassa niitä, siivoamassa tallia ja taluttanut niitä - vaikka minua ne ei voisi vähempää kiinnostaa. Ne ovat kuitenkin tärkeitä läheiselle ihmiselleni, joten tietysti kykenen niistä puhumaan ja antamaan huomiota niille.

En ole sanonut suoraan ettei kiinnosta enkä ole sanonut hänelle hänen lapsistaan mitään pahaa. En minäkään ole koskaan koiraa tyrkyttänyt kenellekään väkisin syliin ja jos jotakuta ei kiinnosta se niin ihan sama. Ei se minulta ole pois.

Niin siis päättelikö siskosi vain tuosta, kun et syliin halunnut lasta ottaa, ettei sinua kiinnosta koko lapsi? Sanoit että siskosi suuttui kun lapsi ei sinua kiinnosta etkä edes syliin ottanut.

Itsekään en tuota syliin tuputtamista ymmärrä, en ole sitä koskaan tehnyt. He jotka ovat lasteni ollessa vauvoja halunneet ottaa syliin ovat sanoneet/kysyneet lasta syliinsä.

Kyseletkö siskosi lapsesta mitään ikinä, annatko mitään huomiota lapselle tai lapseen liittyen? Ilmeisesti et kun siskosi kerran tietää, ettei sinua voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
25/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaa mihin ap purkaa hoivaviettinsä. Johonkin se purkaantuu.

Ei ole olemassa mitään myyttistä hoivaviettiä. Ihminen hoivaa omaa jälkeläistään jos sellaisen hankkii.

Vierailija
26/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on jo lapsia, tietävät, ettei pelkosi pidä paikkaansa.

Vierailija
27/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin pilaavat oman elämänsä ja heittävät sen hukkaan tekemällä lapsia. Hyi.

Niinkuin esimerkiksi sun vanhemmat. Sääliksi käy heitä.

Mitäpä arvelet, onkohan maailma iloinen syntymästäsi?

Ei, kortsua olisi ääliövanhempasi saaneet käyttää, olet turha ihminen.

Vierailija
28/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi ja on täysin tietoinen valinta hankkia vain yksi lapsi. Tämäkin hiertää monia ihmisiä. Saat aivan vapaasti sanoa kuten asia on.

Totta! Minullakin tietoisesti yksi lapsi. Moni kysyy, miksei ole useampia. Nykyisin sanon vaan, että ei siunaantunut enempää ja pyyhkäisen ”kyyneleen” silmänurkasta niin kysyjä menee hiljaiseksi. En enää avaa asiaa enemmän.

Olen myös sanonut, ettei ole varaa enempään. Sekin lopettaa keskustelun siihen.

Vierailija
29/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä sanoa että ihan ihmeellisiä vastauksia on tämä ketju täynnä. Ap nimenomaan kertoi aloituksessaan miten vastaa kun asiasta kysytään. Miksi ihmeessä olisi jotenkin aapeen vastuulla kaunistella, vääristellä tai jopa valehdella asian suhteen jos joku haluaa tietää syyn lapsettomuuteen ja sitä varta vasten kysyy?

Lapsellinen, miksi kysyt ellet halua kuulla vastausta?

/27

Vierailija
30/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään myyttistä hoivaviettiä. Ihminen hoivaa omaa jälkeläistään jos sellaisen hankkii.

Voi hyvänen aika, noin tyhmä olet ja tulet vielä julkisesti tyhmyyttäsi esittelemään.

Vierailija
31/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kirjoituksia putkahtelee aina aika ajoin ja joka kerta mua ihmetyttää kaksi asiaa:

1) Kun kyseessä on valinta, joka ei kuulu kenellekään muulle, ei *oikeasti* voi loukata ketään eikä kenenkään muun elämää hetkauta suuntaan eikä toiseen, niin miksi edes pysähtyä miettimään, kuka siitä mielensä pahoittaa?

2) Minkälaisissa piireissä te oikein liikutte, kun tuollaista tullaan edes kyselemään?

Itse olen N46, vela. Lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa asia on käyty läpi -kerran- ja se oli sillä taputeltu. Ei multa ole koskaan kukaan sen jälkeen tai kukaan puolituttu ole tullut utelemaan, miksi mulla ei ole lapsia tai miksi en lapsia halua. Tai jos valehtelen ja joskus joku onkin, niin ei kukaan siitä ole hernettä nenään vetänyt kun sanon, että mä nyt vain en halua.

32/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa mieluumin sanoa, ettei ole kiinnostunut lapsiperhearjesta.

Vierailija
33/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, noin tyhmä olet ja tulet vielä julkisesti tyhmyyttäsi esittelemään.

Ihan kylmä fakta. Kiitos kun osallistuit keskusteluun sinulle sopivalla tasolla.

/27

Vierailija
34/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaaminen= negatiivinen ilmaisu

Negatiivinen ilmaisu ei synnytä positiivista reaktiota.

Saman asian voi sanoa positiivisesti: Olen tyytyväinen elämääni näin.

Vierailija
35/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain yksinkertaisesti huonoa käytöstä. Olen tuon hevoskommentin jättänyt. Kun ystäväni hankki hevosia, en todellakaan sanonut hänelle ettei minua voisi elukkansa vähempää kiinnostaa. Kyllä kyselin niistä, silitin niitä ja olen ollut mukana ruokkimassa niitä, siivoamassa tallia ja taluttanut niitä - vaikka minua ne ei voisi vähempää kiinnostaa. Ne ovat kuitenkin tärkeitä läheiselle ihmiselleni, joten tietysti kykenen niistä puhumaan ja antamaan huomiota niille.

En ole sanonut suoraan ettei kiinnosta enkä ole sanonut hänelle hänen lapsistaan mitään pahaa. En minäkään ole koskaan koiraa tyrkyttänyt kenellekään väkisin syliin ja jos jotakuta ei kiinnosta se niin ihan sama. Ei se minulta ole pois.

Niin siis päättelikö siskosi vain tuosta, kun et syliin halunnut lasta ottaa, ettei sinua kiinnosta koko lapsi? Sanoit että siskosi suuttui kun lapsi ei sinua kiinnosta etkä edes syliin ottanut.

Itsekään en tuota syliin tuputtamista ymmärrä, en ole sitä koskaan tehnyt. He jotka ovat lasteni ollessa vauvoja halunneet ottaa syliin ovat sanoneet/kysyneet lasta syliinsä.

Kyseletkö siskosi lapsesta mitään ikinä, annatko mitään huomiota lapselle tai lapseen liittyen? Ilmeisesti et kun siskosi kerran tietää, ettei sinua voisi vähempää kiinnostaa.

En osaa enkä jaksa sirkuttaa vauvojen ympärillä ja ihastella niiden pieniä varpaita ja pikkuautoneniä. Ei riitä että sanoo vaan "söpö". Tuolloin olisi pitänyt kehua maasta taivaaseen ja pyytää että saanhan ottaa sen syliin saanhan. Ja ilmeisesti olisi pitänyt myös olla napsimassa siitä kuvia kännykälläni (miksi?).

Kyselen siskoltani kuulumisia muodossa "mitäs teille kuuluu?" mikä nyt ymmärtääkseni käsittää koko heidän perheensä. Jos ei riitä niin eipä voi mitään. Livenä nähdään pitkän välimatkan takia tosi harvoin. 

Vierailija
36/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ymmärrän tuon suuttumisen.

Olen itse kova kissaihminen ja mielestäni kissat ovat suloisimpia otuksia planeetalla. Kun olen sanonut omistavani 2 kissaa, olen useat kerrat kuullut vierailta miehiltä (en kertaakaan naiselta), kuinka vihaavat tai eivät voi sietää kissoja. En siihen vastaa muuta kuin, että kissat on musta aivan parhaita, vaikka mielessäni alan siitä lähtien pitämään kyseistä ukkoa idioottina moukkana, jonka kanssa en halua enää olla tekemisissä. En voi kunnioittaa ihmistä, joka "vihaa" eläimiä.

En itse välitä lapsista, mutta osaan kyllä pitää suuni kiinni asiasta ja käyttäytyä ihmisiksi, jos ja kun ihmiset hehkuttavat minulle lapsiaan. Ymmärrän kyllä, että vanhemmilleen heidän omat lapsensa ovat erityisiä, kuten itsekin olen omalle äidilleni.

N33

Vierailija
37/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan yleensä koiriin. Niitä pidetään kuin lapsia, nähty on.

Vierailija
38/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Ap:n kannattaa mieluumin sanoa, ettei ole kiinnostunut lapsiperhearjesta.

Siitähän se riemu vasta repeäisi. Alkaisi sellainen saarna, että onhan se rankkaa, mutta en ikinä vaihtaisi pois ja onhan se niin palkitsevaa ja merkityksellistä ja antaa paljon ja plaplapla.

Vierailija
39/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt vastaavani jotain tähän tyyliin: "Tehkööt vähän rikkaammat ja sellaiset mammaihmiset lapsia vaan minunkin puolesta. Parempi niin kaikkien kannalta" tai vaihtoehtoisesti "Parempi vaan, ettei ihan kaikki meistä ala lisääntymään. Varsinkaan sellaiset kuin minä"

En tiedä, ehkä sanon siinä hetkessä jotain todella typerää. Voisinpa poistaa tältä planeetalta ilman seuraamuksia hänet, joka moista kehtaa mennä minulta kysymään.

Vierailija
40/285 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ví.tțua oikeasti kiinnostaa tällainen tyhjänpäiväinen lässytys?!? Käsittämätöntä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme