Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sanoa rehellisesti oikeata syytä miksi en halua lapsia, koska aina joku loukkaantuu.

Nainen86
05.01.2021 |

Jos joku nainen sanoisi sinulle, että "hän ei halua lapsia sen takia, koska kokisi lasten hankinnan pilaavan elämänsä", niin miten suhtautuisit asiaan?

Minä koen noin. En halua lapsia juuri tuosta syystä. En kuitenkaan voi enää kertoa oikeita tuntemuksiani kenelläkään sen takia, koska mielipiteeni loukkaa niitä keillä on jo lapsia. En kerro asiaani ilkeästi, törkeästi tms, kun minulta kysytään miksi en lapsia halua. Kaikki muut vastaukset ovat kelvanneet (esim. En vain halua olla äiti), mutta kun pitäisi syvemmin vastata ja vastatessani rehellisesti miksi en halua lapsia, niin tuo em. vastaukseni on otettu aina huonosti.

Kertokaahan minulle miksi reaktio on tuollainen? Miksi ei oteta toisen tuntemuksia HÄNEN asianaan vaan loukkaannutaan ja otetaan asia omiin tunteisiin? Eihän se liity kysyjän elämään millään tavalla. Hän voi olla onnellinen lastensa kanssa. Minun elämäni lapset pilaisivat.
Miksi varsinkin naiset loukkaantuvat asiasta? En ymmärrä.

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lähes 40v tarvitse perustella lapsettomuuttaan, ne jotka sinut tuntevat tietävät että olet hiukan naiivi ja hyvänpäivän tutuille nyt on turha mitään elämänvalintoja perustella.

Minusta aikuinen ihminen  osaa ottaa elämäänsä asioita, joita siihen ei ole suunnitellut ajattelematta, tämä pilaa elämäni, minä voisin sanoa, sairas isäni pilaa elämäni, en voi suunnitella kesälomaani niin että lähtisin rantalomalle  Kreikkaan niinkuin haluaisin, tämä on elämää, suunnittelen lomani nyt näin, voi olla että en pääse Kreikkaan seuraavaan 10v tai en koskaa, ei eläni ole pilalla. 

Tuttuni sisar sairastui, hänellä on pieni lapsi, tuttu otti lapsen hoidosta ison vastuun, toki tuttu olisi voinut sanoa en lapsettomana halua pilata elämääni, anna lapsesi huostaan, joka käytännössä olisi ollut toinen ainoa vaihtoehto, ei tuttuni koe, että elämä on pilalla. Hän e

Haluan sanoa, että perustelu, lapsi pilaisi elämäni, on hyvin naiivi ja typerä, jos ei halua lapsia, ei halua, miksi perustella se tuollaisella?

Kenenkään elämä ei ole suoraviivaista, on monia asioita, jotka voivat 'pilata' elämän, jonka on suunnitellut, ja silloin vaan eletään toisin, ei elämä ole pilalla. Lapsi on harvoja asioita, jonka voi valita ja siitäkään ei tiedä pilaisiko se elämän, ehkä sen jota juuri silloin elää tai sitten parantaako sitä. 

Vierailija
282/285 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko itse nieltyä mun rehellisen mielipiteeni harmistumatta: Itse olen lapsen saatuani alkanut kokea, että elämässäni on paljon enemmän järkeä ja merkitystä, kuin ennen vanhemmuutta. Säälin vela-ihmisiä enkä oikein ymmärrä teitä. Tuntuu, että menetätte jotakin tärkeää ja elämänne tulee olemaan tyhjänpäiväistä ja merkityksetöntä.

Tiedän, ettei kukaan lapseton halua kuulla tätä mielipidettäni, ja että se todennäköisesti loukkaa ja v tuttaa, joten en sitä ääneen sano. Joskus on kato parempi pitää se rehellinen mielipide sisällään, eikö?

👏👏👏 tähän mennessä paras vastaus ap:lle.

Jos olet epäkohtelias törppö, ja ihmiset harmistuvat puheistasi, kannattaa ensin muokata omia töräytyksiään eikä odottaa maailman muuttuvan ympärillä.

Mutta eikös tässä päästä tähän jo mainittuun johtopäätökseen, että et voi tietää ennen kuin olet kokenut. Mistä voit tietää, että lapseton on tyhjänpäiväinen ja merkityksetön? Olet kokenut sen vain siihen asti kunnes sait lapsen ja se on vain sinun oma kokemuksesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko itse nieltyä mun rehellisen mielipiteeni harmistumatta: Itse olen lapsen saatuani alkanut kokea, että elämässäni on paljon enemmän järkeä ja merkitystä, kuin ennen vanhemmuutta. Säälin vela-ihmisiä enkä oikein ymmärrä teitä. Tuntuu, että menetätte jotakin tärkeää ja elämänne tulee olemaan tyhjänpäiväistä ja merkityksetöntä.

Tiedän, ettei kukaan lapseton halua kuulla tätä mielipidettäni, ja että se todennäköisesti loukkaa ja v tuttaa, joten en sitä ääneen sano. Joskus on kato parempi pitää se rehellinen mielipide sisällään, eikö?

Hanki elämä 🤡

Vierailija
284/285 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia julmaan maailmaan.minua itseä on haukuttu, dissattu, mollattu. Joten päätän geenini siihen ja laitan fokuksen ulkomaan matkoihin 🤗

Vierailija
285/285 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Suuri osahan nuorista naisista ei nykyään halua lapsia juuri sen vuoksi, että kokevat niiden pilaavan elämän. Eli oot pitkälti valtavirtaa mielipiteesi kanssa.

Kuka muuten oikeasti enää kyselee miksi ei ole lapsia hommannut? Ei sellaista kukaan enää kysele

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan