Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
701/1879 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailin omaa juomistani, päätin pitää taukoa ja nyt kulunut 17 vuotta raittiutta. Kyllä paljon olen kuullut ihmettelyä matkan varrella. Olenko alkoholisti, tullut uskoon, raskaana, lääkekuurilla?

Ihmeellistä, miksi niin pitää selvittää jos et ota. Ottamista ei kukaan ihmettele.

Nykynuoret ovat jo huomattavasti fiksumpia, harvempi vetää aivan nahkoja, moni ei käytä lainkaan. Onneksi nuorissa on tyyliä ja älykkyyttä. Miksi pitäisi käyttää, kun olen hyvä, kiva, mukava seurassa ilmankin?

Vierailija
702/1879 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna aikaisintaan seuraavat ryyppybileet, eli meneehän tässä yli 100 päivää. Kohtuukäyttöä tms. tissuttelua en harrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
703/1879 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma. Ehtii loppuu jo ennen vappuu.  :))

Vierailija
704/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt 7 päivää.

Vierailija
705/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu huomenna.

Vierailija
706/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu huomenna.

Eipä lopu.Kyllä tämä nyt vedetään loppuun 10.4 asti.

Vierailija
707/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuu huomenna.

Eipä lopu.Kyllä tämä nyt vedetään loppuun 10.4 asti.

Minullapa loppuu.

Vierailija
708/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.

Ei tarvitsella kärvistellä ilman, kun lopettaa kokonaan.  Parin kuukauden hampaiden kiristely ja almanakan tuijottelu vaan piristää juomahaluja.

Itsellä ei tee edes mieli ja on edelleen helpottunut olo, että ei tarvitsee viunaa kiskoa.

Vierailija
709/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa alkoholin juominen kokonaan. Ei mitään tipattomia tai satoja päiviä, vaan kokonaan. Tulette huomaamaan, miten paljon laadukkaampaa elämä on ja miten paljon fiksummaksi muuttuu, kun ei juo. Itse ollut nyt yli 5 vuotta juomatta alkoholia.

Vierailija
710/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join ekan ja viimeisen kerran kun olin 13v 2,5 dl kossua ja muutama huikka konjakkia sekä viski snapsu. Siitä tiedottomaksi ja ystävät sai vietyä terveyskeskukseen vatsahuuhteluun. Sen jälkeen en ole juonut. M39

Vau. Mä join ton ikäisenä helposti puoli litraa kirkasta viinaa ja siihen 6-8 olutta päälle. Ikinä en mennyt tiedottomaksi ja olin 45-kiloinen teinityttö. Ja juu, ei tullut alkoholiongelmaa. Ihmettelen vaan, kuinka pieni poika oikein olit.

N40

No sitten et ihan normitapaus ole. Joko olit tuolloin jo harjoitellut rajusti tai olet lääketieteellinen ihme.

Vierailija
711/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu ja 100 alkoholitonta päivää on jo hyvä alku alkoholittomaan 2022.

Vierailija
712/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 4000 päivää menny tipatonta tammikuuta.

Vierailija
713/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa alkoholin juominen kokonaan. Ei mitään tipattomia tai satoja päiviä, vaan kokonaan. Tulette huomaamaan, miten paljon laadukkaampaa elämä on ja miten paljon fiksummaksi muuttuu, kun ei juo. Itse ollut nyt yli 5 vuotta juomatta alkoholia.

Huomaahan sen jo muutamassa viikossa, mutta en usko hetkeäkään että fiksuus ja elämänlaatu enää puolen vuoden tauon jälkeen paranisi.

Vierailija
714/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan sen jo muutamassa viikossa, mutta en usko hetkeäkään että fiksuus ja elämänlaatu enää puolen vuoden tauon jälkeen paranisi.

Kyllä se paranee, jos alkon käyttö on ollut ongelma ja henkilö hoitaa alkoholismiaan henkisen kasvun ja toveriseuran tuella. Viinan himo häviää kyllä mutta itse sairauden hoitoa pitää jatkaa.  

Vierailija
715/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Olin itse välillä alkoholitta kolme vuotta, kunnes aloin taas juoda olutta. Nyt en ole käynyt baarissa marraskuun 22. päivän jälkeen. Päiviä en ole viitsinyt laskea.

Vierailija
716/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.päivä.

Vierailija
717/1879 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai sulla on sellanen ongelma, kun et voi juoda" (alkoholismi).

Tätä olen kuullut jo kaksi vuotta, kun vain päätin, että en halua enää juoda, koska siitä ei ole mitään iloa ja krapulat on kamalia. Ongelmaa ei ikinä ole ollut, mutta suomalaiseen kulttuuriin kuuluu juoda ja jos ei juo, on jollain tapaa ongelmallinen.

Mä olen huomannut saman. Kun juot niin kaikki on ok, mutta kun ET juo niin sulla on varmaan alkoholiongelma.

Näinhän asia voi ollakin. Jos kopsujen ottaminen on hallinassa ja satunnaista ei se ole ongelma. Jos ei ole hallinnassa, voi olla alkoholisti jolle ainoa keino pitää juominen hallinassa on lopettaa totaalisesti, koska muuten saattaa se kuuluisa putki alkaa ja ryypyn voi jumia päälle. Vaikka työnsä hoitaisikin niin viinanhimo pyörii taustalla ja ainahan syitä ottaa taas pienet ja vapaa-aikaa siihen löytyy.

Omalla kohdalla tilanne on tämä. Vuosi sitten tein päätöksen pitää tipaton vuosi, se päätös piti, mutta pelottaa kuinka käy jos nyt otan muutaman kopsun, koska selvästikin taustalla kummittelee viinanhimo. Vaikka se ei olekaan kokoaikaista, niin yhtä vaarallista lienee, koska viinalla on selvästikin myös stressiä vähentävä vaikutus, niin se vaan koukuttaa helposti.

Vierailija
718/1879 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 8/100.

Vierailija
719/1879 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se paranee, jos alkon käyttö on ollut ongelma ja henkilö hoitaa alkoholismiaan henkisen kasvun ja toveriseuran tuella. Viinan himo häviää kyllä mutta itse sairauden hoitoa pitää jatkaa.  

Siitä en tiedä. Minulle alkoholin käyttö ei sinänsä ole ongelma, mutta krapulat ja ajan sekä rahan kuluminen on.

Vierailija
720/1879 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon alkkikset on täällä onnesta soikeina ku on saavuttanu 7 päivää ilman alkoholia. Juokaa vaikka vettä? :D