Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11723185
"Maailman tunnetuimpiin kitaristeihin kuuluva Alexi Laiho on kuollut"
Ei nyt sentään maailman tunnetuimpia ollut
No, kyllä hän itseasiassa oli.
Outoa että sitten Instagramissa seuraajia alle 40 000. Nyt kuolinuutisen jälkeen ylittyi 40 000 seuraajan raja. Ei löydy myöskään mistään maailman tunnetuimmat kitaristit-listauksilta
Voi kyynel. 👑 🎤🎚Miten insta liittyy lahjakkuuteen?
Ei liitykään lahjakkuuteen mutta tunnettavuuteen kylläkin. Täällä kehuttu että maailmankuulu mutta harvapa Suomen ulkopuolella tietää ko. henkilön.
Lahjakas toki oli, sitä en kiellä.
On kyllä todella arvostettu arvostettu soittaja metallipiireissä kautta maailman. Suomalainen metallimusa on hieno vientituote. En itse metallia niin kuuntele mutta tässä Laihon soitossa oli sitä jotakin.
Kuolinpäivää miettiville: tarkkaa päivää ei tosiaan ole sanottu missään uutisessa, mutta Bodom After Midnightin virallisella Instagram-tilillä bändi toivotteli 31.12. hyvää uutta vuotta ja kertoi odottavansa alkavaa vuotta, koska jännittäviä asioita oli tiedossa ja tulossa. Näin tuskin oltaisiin tehty, jos Alexi olisi ollut vielä keskuudessamme.
Paskasti alkoi tämäkin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kuolinpäivää miettiville: tarkkaa päivää ei tosiaan ole sanottu missään uutisessa, mutta Bodom After Midnightin virallisella Instagram-tilillä bändi toivotteli 31.12. hyvää uutta vuotta ja kertoi odottavansa alkavaa vuotta, koska jännittäviä asioita oli tiedossa ja tulossa. Näin tuskin oltaisiin tehty, jos Alexi olisi ollut vielä keskuudessamme.
Ja tietysti tuolta putosi pois sana EI... Siis jos ei olisi ollut enää keskuudessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhimyksen ig-stoorin teksti antaa viitteitä kuolinsyystä. Vai miten itse tulkitsette sen?
Lisäksi nuo muutamat uutiset, joiden loppuun on laitettu linkki, mistä voi hakea apua.
Storyissä siis yhteinen biisi, osanotot ja tämä teksti:
”Kun tätä biisiä tehtiin näytti valoisammalta, vaikutit iloiselta ja terveeltä. Mutta eihän kukaan heikkouksiaan hevillä näytä, eikä kukaan tiedä miltä toisesta todella tuntuu. ”Kyllähän tuo on tulkittavissa mihin viittaa. Todella surullista.
Musta tuon voi yhtä lailla tulkita niin, että kyseessä oli fyysinen sairaus, jonka Alexi pyrki kätkemään. Näkyi ulospäin vain huolestuttavan voimakkaana laihtumisena, mutta heebo vaikutti henkisesti paremmin voivalta kuin aikoihin?
Voi tulkita kummin vain. Mutta miksi kuitenkin yhteen Alexista kertovaan kuolinpäivän uutisen alaosaan oli linkattu:
"Älä jää yksin – mielenterveysongelmiin ja itsetuhoisiin ajatuksiin on saatavilla kattavasti tukea." [Linkki]
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla myös ajastettu postaus, never know.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkomaalaisista tutuistani ei tunnistanut :/
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
En tuollain suoralta kädeltä osaa sanoa yhtään Jari Sillanpään biisiä tai Bodomin, mutta silti tiedän Aleksi Laihon ja Jari Sillanpään... kutsutaan yleissivistykseksi.
Itse ihailin Alexin kitarataitoja. En muuten olisi varmaan Children of Bodomia kuunnellut,mutta Alexin kitarasoolojen takia toisinaan kuuntelin. Ja kun kuuntelin,todellakin kuuntelin. Se ei ollut rämpytystä vaan taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
Miksi ihmiset haluavat nolata itsensä keksimällä tällaisia kommentteja??
Ei hauskaa, ei nokkelaaa, surkea provo. Täyä kaikki palstat täynnä kuoleepa kuka tahansa. Vanha läppä, lunumut läppä, keksisipä joku jotain uutta.
Onpas ollut ikävät viimeiset 2 viikkoa Vesku Jokisellekin. Ensin ex-bändikaveri/ystävä murhattiin ja nyt kuoli toinenkin bändikaveri/ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnistanut kyseistä henkilöä enkä olisi tiennyt missä bändissä soittaa.
Oli kyllä ihan neverhöörd kaveri. No surullista kuitenkin jonkun kuolema joten osanotot omaisille vaikka uutinen ei minua mitenkään hetkautakaan.
Sen verran taisi kuitenkin hetkauttaa, että luit ketjun ja tulit kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Hei,
Mielestäni aika outoa, että selvästi sivistyneempänä itseään pitävä lähes 60-vuotias virkanainen viitsii lukea vieraan genren edustajan kuolinviestiketjua ja alentuu kommentoimaan siitä ettei itse tiedä ko genrestä mitään. Olisit toki suuressa viisaudessasi edes jättänyt kommentoimatta jos oli pakko lukea mielenkiinnotonta ketjua.
Metallikitaristista kertovassa ketjussa todennäköisesti kerrotaan miehen olleen metallimaailmassa hyvinkin tunnettu ja arvostettu, jopa maailmanlaajuisesti. Itsekään en tiedä esim. maailmalla arvostettuja flamencokitaristeja, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sitä toitottamaan jos jostain heistä olisi ketju jossa keskustellaan arvostetun henkilön kuolemasta. En vaikka lukisin henkilön olleen maailmankuulu enkä itse tietäisi häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Eläkeläiset kuuntelee eläkeläisten musiikkia kuten humppaa..
Olen siis virassa, en eläkkeellä. Ja mitä vikaa humpassa, ei sitä tarvitse moittia sen enempää kuin metallimusiikkiakaan.
Antakaa ihmisten olla ja älkää pakottako ja olettako muita samaan kuplaan kanssanne.
Vanhus olet joka tapauksessa ja et voi ymmärtää miksi jotkut kuuntelevat metallia, rockia tai pop musiikkia. Kuuntele humppaa tai veisaa virsiä ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
"Kevyet mullat" on niin loukkaavaa kenelle tahansa.
Miten se on loukkaavaa? Se tarkoittaa samaa kuin lepää rauhassa. "Toivottavasti päälläsi olevat mullat eivät ole raskaat. Toivottavasti et tunne enää maailman taakkaa harteillasi vaan voit olla vapaa, kevyin sydämin. "
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miksi joitakin loukkaa se, että joku ei tiedä tätä henkilöä? Miksi suhtaudutaan aggressiivisesti jos käy ilmi, että kaikki eivät häntä tunteneet?
Jos minun suosikkini kuolisi, en lähtisi olettamuksesta, että kaikki hänet tuntevat ja hänen musiikkiaan ovat kuunnelleet. Vielä vähemmän loukkaantuisin, jos joku ei olisi kuunaan hänestä kuullut.
No siksi, että miksi kommentoi, ettei tuntenut häntä. Se on typerää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Eläkeläiset kuuntelee eläkeläisten musiikkia kuten humppaa..
70-vuotias äitini tietää kuka on Alexi Laiho 😄
Vierailija kirjoitti:
Laihon kuoleman ovat uutisoineet Newsweek, Sun, Daily Mail, Independent, Verdens Gang, USA Today, Metro UK, RTE (Irlannin Yle), Irish Mirror, Corriere della Sera, Billboard jne. Varmasti yksi tunnetuimmista suomalaisista muusikoista maailmalla kautta aikain.
Olisit nyt edes maininnut The Guardianin ja CNN:n jonkun Sunin ja Daily mailin sijaan :D Mutta joo, noteerattu kyllä monessa paikassa
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miksi joitakin loukkaa se, että joku ei tiedä tätä henkilöä? Miksi suhtaudutaan aggressiivisesti jos käy ilmi, että kaikki eivät häntä tunteneet?
Jos minun suosikkini kuolisi, en lähtisi olettamuksesta, että kaikki hänet tuntevat ja hänen musiikkiaan ovat kuunnelleet. Vielä vähemmän loukkaantuisin, jos joku ei olisi kuunaan hänestä kuullut.
Ei minua ainakaan haittaa, jos joku ei Laihoa tai jota kuta muuta tunnettua henkilöä tiedä. Sehän on oma häpeä, jos on huono yleissivistys tai kyvyttömyys ottaa asiasta selvää, kun kohtaa nimen, jota ei tunne. Sitä vaan ihmettelen miksi joku tulee ketjuun kysymään kuka Laiho oli. Se kun selviäisi ihan sen kuolinuutisen lukemalla tai googlaamalla nimen. Miksi halutaan näyttää tyhmältä? Ja miksi edes tullaan ketjuun, joka ei millään tavoin kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Hei,
Mielestäni aika outoa, että selvästi sivistyneempänä itseään pitävä lähes 60-vuotias virkanainen viitsii lukea vieraan genren edustajan kuolinviestiketjua ja alentuu kommentoimaan siitä ettei itse tiedä ko genrestä mitään. Olisit toki suuressa viisaudessasi edes jättänyt kommentoimatta jos oli pakko lukea mielenkiinnotonta ketjua.
Metallikitaristista kertovassa ketjussa todennäköisesti kerrotaan miehen olleen metallimaailmassa hyvinkin tunnettu ja arvostettu, jopa maailmanlaajuisesti. Itsekään en tiedä esim. maailmalla arvostettuja flamencokitaristeja, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sitä toitottamaan jos jostain heistä olisi ketju jossa keskustellaan arvostetun henkilön kuolemasta. En vaikka lukisin henkilön olleen maailmankuulu enkä itse tietäisi häntä.
Kommentoin sitä, että on mielestäni ihmeellistä, että Laihon fanit olettavat kaikkien hänet tuntevan. Ei minulla ole mitään Laihoa tai metallia vastaan, vain sitä oletusta, että luonnollisesti ”kaikki” hänet tuntevat.
Laihosta kertovassa ketjussa on ihan perusteltua olettaa, että kaikki ketjua lukevat ja kommentoivat hänet tuntevat. Trumpista kertovassa ketjussa on perusteltua olettaa, että kaikki ketjussa tietävät kuka on Trump.
Annat itsestäsi todella asiattoman ja moukan kuvan, olet sitten miten virkanainen tahansa. Näköjään ei virkavuodet tai ikä tuo sivistystä
The Guardian https://www.theguardian.com/music/2021/jan/04/alexi-laiho-frontman-of-m…