Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkomaalaisista tutuistani ei tunnistanut :/
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
Hei,
Mielestäni aika outoa, että selvästi sivistyneempänä itseään pitävä lähes 60-vuotias virkanainen viitsii lukea vieraan genren edustajan kuolinviestiketjua ja alentuu kommentoimaan siitä ettei itse tiedä ko genrestä mitään. Olisit toki suuressa viisaudessasi edes jättänyt kommentoimatta jos oli pakko lukea mielenkiinnotonta ketjua.
Metallikitaristista kertovassa ketjussa todennäköisesti kerrotaan miehen olleen metallimaailmassa hyvinkin tunnettu ja arvostettu, jopa maailmanlaajuisesti. Itsekään en tiedä esim. maailmalla arvostettuja flamencokitaristeja, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sitä toitottamaan jos jostain heistä olisi ketju jossa keskustellaan arvostetun henkilön kuolemasta. En vaikka lukisin henkilön olleen maailmankuulu enkä itse tietäisi häntä.
Kommentoin sitä, että on mielestäni ihmeellistä, että Laihon fanit olettavat kaikkien hänet tuntevan. Ei minulla ole mitään Laihoa tai metallia vastaan, vain sitä oletusta, että luonnollisesti ”kaikki” hänet tuntevat.
Ei siinä ole mitään väärää, etteivät kaikki tunne kaikkia ihmisiä, joista mediassa puhutaan, mutta mitä järkeä on tulla jotain henkilöä käsittelevään ketjuun ilmoittamaan, että enpä ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä? Tuskin kukaan kuitenkaan tällä palstalla avaa joka ikistä ketjua ja käy kommentoimassa, ettei ketjun aihe kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miksi joitakin loukkaa se, että joku ei tiedä tätä henkilöä? Miksi suhtaudutaan aggressiivisesti jos käy ilmi, että kaikki eivät häntä tunteneet?
Jos minun suosikkini kuolisi, en lähtisi olettamuksesta, että kaikki hänet tuntevat ja hänen musiikkiaan ovat kuunnelleet. Vielä vähemmän loukkaantuisin, jos joku ei olisi kuunaan hänestä kuullut.
Onko mielestäsi ok osoittaa tietämättömyyttään ketjuun, jossa muistetaan juuri menehtyneen muistoa?
Todella suuri musikaalinen lahjakkuus on poissa.
Vasta uutisoitiin 14-vuotiaasta suomalaispojasta, joka voitti jonkin kitaransoitto/-sävellyskilpailun ulkomailla. Katsoin videon, poika soitti todella ilmiömäisesti. Takuulla yksi tämänkin nuoren sähkökitaristin innoittajista oli Laiho. Hienoa, että myös uusia, nuoria kykyjä on tulossa lisää. Ja ikävää, että suuria talentteja poistuu aivan liian aikaisin. Onneksi musiikki elää ja inspiroi jatkossakin uusia sukupolvia luomaan jotain suurta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Laihon elämänkerta on julkaistu ilmeisesti viime vuonna? Ajattelin, että tämä päivä on hyvä viettää sitä lukien.
Olen lukenut jo kahdesti, eka kerran heti kun kirja ilmestyi. Nyt on kuitenkin niin järkyttynyt olo, etten heti pysty kirjaan tarttumaan tai musiikkiaan kuuntelemaan.
Tietämättömille tiedoksi että suomalaiset metallibändit on ulkomailla huomattavasti suositumpia ja tunnetumpia kuin kotimaassa.
Itse kasvoin Children Of Bodomia kuuntelemalla ja Laihon kuolema järkytti kovasti.
Rauha hänelle ja omaisille voimia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ”never höörd” tyypit elävät omassa narsistisessa kuplassaan, jossa he ovat maailman älykkäimpiä (ainakin top 10:ssä) ja heillä on maailmasta kaikki merkittävä tieto. Jos he eivät jotain tiedä ei sillä voi olla merkitystäkään. Yllättäen näillä tyypeillä harvemmin on kunnollista koulutusta tai työpaikkaa ja elämän piiri rajoittuu lähibaarin ja Alepan kulmille.
Tämä pitää kyllä paikkansa omien arjessa tehtyjen havaintojeni kanssa perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kevyet mullat" on niin loukkaavaa kenelle tahansa.
Miten se on loukkaavaa? Se tarkoittaa samaa kuin lepää rauhassa. "Toivottavasti päälläsi olevat mullat eivät ole raskaat. Toivottavasti et tunne enää maailman taakkaa harteillasi vaan voit olla vapaa, kevyin sydämin. "
Se on loukkaavaa kepeytensä takia.
Ihminen joka on haudannut läheisensä ei hyväksy tuollaista.Kuollut ei tunne mitään; läheiset jäävät suruun ja kaipaukseen.
Monia läheisiä kuitenkin lohduttaa ajatus siitä, että vainaja ikään kuin lepää rauhassa, eikä tunne enää (henkistä, fyysistä) kipua.
Vaikka kaikki ajattelisivatkin niin, ettei kuollut enää tunne mitään, en silti usko, että kukaan toivottelisi menehtyneelle raskaita, painavia multia tai että lepäisi rauhattomasti. Kyllä mielummin halutaan sanoa lohduttavia sanoja. Toivoa vainajalle rauhaisaa ikiunta ja kevyttä, taakatonta leposijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittynee siihen, missä porukoissa liikut. Mun tutut otti puheeksi Alexi Laihon heti kun kuuli, että oon Suomesta.
Kyllähän se on niin että metallityypit kyllä tietävät COBin ja Laihon oli mikä maa tahansa kyseessä. Todella lapsellista tämä "ehe kuka se oli..ikinä kuullutkaan" kun kyseinen bändi on niittänyt kuuluisuutta ulkomailla jopa enemmän kuin suomessa, vuosikymmeniä. Kersat hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Hei,
Olen 59-vuotias virkanainen ja en ole koskaan kuullut ensimmäistäkään Children of Bodomin kappaletta, enkä tiennyt ko henkilön olemassaolosta yhtään mitään ennen näitä uutisia.
En halua loukata ketään mutta näin todella voi olla. Kuuntelen erilaista musiikkia joten tämän genren sankarit ovat jäåneet etäisiksi.Hyväksykää ihmisten erilaiset musiikkimaut ja sisäkautta ihmisten erilaisuus.
Eläkeläiset kuuntelee eläkeläisten musiikkia kuten humppaa..
Olen siis virassa, en eläkkeellä. Ja mitä vikaa humpassa, ei sitä tarvitse moittia sen enempää kuin metallimusiikkiakaan.
Antakaa ihmisten olla ja älkää pakottako ja olettako muita samaan kuplaan kanssanne.
Te, joita asia ei kosketa mitenkään, voitte siirtyä muihin ketjuihin jankuttamaan aiheen vierestä. Kuunelkaa humppaa, jazzia, klasaria, heavyä, oopperaa, ihan mitä vain, teidän musiikkimieltymykset ei liity Allun kuolemaan mitenkään.
Ihme porukkaa, kun toisen (vieläpä korostetusti, että itselleen ventovieraan) kuolemakin pitää kääntää omaan itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Laihon elämänkerta on julkaistu ilmeisesti viime vuonna? Ajattelin, että tämä päivä on hyvä viettää sitä lukien.
Mulla oli tarkoitus kuunnella kirja joululomalla, mutta en ehtinyt😿.
Kumma ajatelle, että Laiho oli Bodomin ensimmäisen albumin julkaisuaikana vasta 18-vuotias ja kiinnitti sillä jo pitkän linjan hevimuusikoiden ja isojen maailmantähtien huomion itseensä, puhumattakaan kuulijakunnasta. Harva voi sanoa olevansa pioneeri alallaan.
Tapauksesta uutisoi muiden muassa Guardian.
https://www.theguardian.com/music/2021/jan/04/alexi-laiho-frontman-of-m…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Eläkeläiset kuuntelee eläkeläisten musiikkia kuten humppaa..
70-vuotias äitini tietää kuka on Alexi Laiho 😄
Ei pitäisi tosiaan yleistää että kaikki keski-ikäisest tai iäkkäämmät olisivat humppaveikkoja. Aika moni taitaa edelleen kuunnella rockia jos on sitä nuorempana kuunnellut ja käynyt keikoilla. Mitenkään toki humppaa väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11723185
"Maailman tunnetuimpiin kitaristeihin kuuluva Alexi Laiho on kuollut"
Ei nyt sentään maailman tunnetuimpia ollut
No, kyllä hän itseasiassa oli.
En ikänä ole kuullut koko nimeä,niin kuinka voi olla? Suomalainen kaveri ja suomalainen ei tiedä. Ei ole silloin mikään maailman tunnetuin. Kunhan jauhat omia höyryjäsi vaan.
Jotkut ovat kasvaneet tynnyrissä ja ovat maailman asioista täysin pihalla. Yleensä he ovat niitä joilla elämässä ei mene muutenkaan vahvasti. Taidat kuulua siihen luusereitten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon Laihoa kuuluisammat maailmantähtikollegatkin ovat alkaneet RIPtä somessa jakamaan. Kelpaako teille "ei todellakaan tunnetuimpia"-huutelijoille? https://www.blabbermouth.net/news/metal-musicians-react-to-alexi-laihos…
Suomalaisten muistajien lisäksi Chris Holmes oli ainoa jonka noista tiesin.
Muut olivat ihan neverheardejä. Varmaan tuossa metalligenressä tunnettuja mutta jos tuo ei ole se omin musagenre niin aika tuntemattomia surijoita suurimmalle osalle.
No esim. Joe Bonamassa ei ole mikään metallikitaristi vaan useiden "maailman paras blueskitaristi" -äänestysten kärkimies. Et Danko Jonesista tai Queensrÿchestakaan ole koskaan kuullut?
Muuten Setlist fm:n tilaston perusteella COB on soittanut 90 % keikoistaan muualla kuin Suomessa. Että sikäli.
Lepää rauhassa on ihan eri asia kuin kevyet mullat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kuka tämä henkilö on kun luin jutun netti-iltiksestä puolihuolimattomasti. Ei hän maailmankuulu ole vaikka ihan varmaankin todella hyvä siinä mitä teki. Maailmankuulut kitaristit saavat palstatilaa kuollessaan myös Suomen ulkopuolella.
ihmettelen näitä asioita nykyään aika usein koska asun ulkomailla eikä Suomen jutut ole enää niin hyvin tiedossa. Children of Bodomia en kuunnellut koskaan. Monet suomalaiset esiintyvät myös ulkomaalaisissa lehdissä jne silloin tällöin ja heistä voi sanoa että ovat maailmankuuluja.
CNN ja The Guardian ovat tosiaan kovin kotimaisia medioita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kuka tämä henkilö on kun luin jutun netti-iltiksestä puolihuolimattomasti. Ei hän maailmankuulu ole vaikka ihan varmaankin todella hyvä siinä mitä teki. Maailmankuulut kitaristit saavat palstatilaa kuollessaan myös Suomen ulkopuolella.
ihmettelen näitä asioita nykyään aika usein koska asun ulkomailla eikä Suomen jutut ole enää niin hyvin tiedossa. Children of Bodomia en kuunnellut koskaan. Monet suomalaiset esiintyvät myös ulkomaalaisissa lehdissä jne silloin tällöin ja heistä voi sanoa että ovat maailmankuuluja.
Kyllä oli yksi tunnetuimmista suomalaisista muusikoista maailmalla
CNN uutisisissa
https://edition.cnn.com/2021/01/04/entertainment/alexi-laiho-children-o…
Independent
https://edition.cnn.com/2021/01/04/entertainment/alexi-laiho-children-o…
Daily mirror
https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/breaking-alexi-laiho-dead-c…
Onhan se surullista kun Gerry Marsden kuolee lähes samaan aikaan 78-vuotiaana ja Laiho 41-vuotiaana.
Maailmassa on virhe.
Pitäkää nuoret ja keskiäkäiset ihmiset itsestänne huolta älkääkä kuvitelko olevanne kuolemattomia.
No, Aleksi ei ole kuollut, soittaa vaan death metallia oktaavin pari alempaa.